Gå til innhold

Angeleye sin prøvedagbok 👶


Angeleye

Anbefalte innlegg

For en runde du måtte igjennom da! Godt du endelig er ferdig ❤️

Håper det ikke tar så lang tid før kroppen er back on track

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk alle sammen! ❤ Er så utrolig glad jeg endelig opprettet denne dagboken, for er så fint å snakke med folk her inne om disse tingene 🥰

Nå skal jeg bare slappe av og nyte livet litt, så får el og mensen bare komme når kroppen er klar. Kommer nok ikke til å gå aktivt inn for å lete etter el før mensen kommer. Men heller ha sex innimellom, og bare se hva som skjer. Har nok innsett at sjansen for å få baby i 2022 er liten. Det er jo litt kjipt, siden jeg egentlig hadde termin i mai. Det passet liksom helt perfekt med tanke på mange ting. Men nå bryr jeg meg ikke lenger om det blir vinterbarn eller hva. Prøver å øke tidsperspektivet litt, og heller bare håpe at jeg blir gravid i løpet av våren/sommeren. Nå føler jeg at vi faktisk (!) kan prøve, og få noen reelle sjanser de neste månedene 🙂

Endret av Angeleye
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, for noe drit du har vært gjennom! Deilig å endelig være ferdig og snart kunne prøve nytt! Håper du fikk kost deg mye i helgen! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er glad jeg er ferdig! Bare gleder meg til jeg kan prøve skikkelig nå. Ble jo raskt gravid sist, men prøver å innstille meg på at det kan ta en stund. Nå prøver jeg å distansere meg litt fra prøvingen, bare koser oss når vi vil og fokuserer på jobb osv. Men var veldig kjekt å drikke litt i helgen, og bare slappe av. Fikk vært med venner, hatt kjærestetid (med både kino og vin), samt vært med familien ❤ En veldig fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk som spør @Prøver2021

Har tenkt på å oppdatere her noen dager nå, men ikke visst helt hvordan jeg skulle ordlegge meg. Jeg hadde jo håpet at kroppen skulle bli seg selv igjen etter utskrapningen. Var lei av å føle meg gravid uten å være det (hormonell, ømme bryst, murringer, småuggen). Trodde jo at dette måtte skyldes restene, noe legene også trodde.

Jeg følte meg veldig fin de første dagene etterpå, sluttet å blø etter 2-3 dager. Så den helgen med kino og vindrikking førte med seg litt kos også 🤭

Men nå den siste uken har jeg igjen kjent på murringer, veldig ømme bryst, vært mye hormonell (vært mye lei meg uten grunn osv). Jeg er vanligvis alltid i godt humør, men den siste tiden har jeg plutselig bare begynt å gråte uten grunn, noe som er ulikt meg. Tenkte kanskje jeg hadde eggløsning, men er vanskelig å si. Får jo ikke utslag på testene (men gadd bare ta et par stk, siden jeg egentlig ikke skulle stresse med det før etter mensen kommer). Kjenner det er frustrerende å ikke ha kontroll på syklusen min, og ikke kjenne hvordan kroppen fungerer uten p-piller. Temping har ikke vært aktuelt foreløpig siden jeg jobber turnus.

Så det går opp og ned med meg. Tanken på om jeg er gravid igjen har slått meg, men da må eggløsningen ha funnet sted bare få dager etter utskrapningen. Og det er det nok minimal sjanse for. Men tar nok et par tester de neste dagene bare for å se. Grunnen til at jeg har tenkt på dette, er fordi kondisen min på joggetur har vært elendig denne uken (avbryter joggeturen, skrur ned tempoet helt ekstremt osv), og det var mitt første gravidsymptom forrige gang. Da måtte jeg for første gang i mitt liv avbryte den vanlige joggerunden min 🤣  men tenker at treningen sikkert har psykiske årsaker. Siden jeg har vært en del nedstemt + det er ganske mye på jobb for tiden. Så kroppen er sikkert bare sliten!

Endret av Angeleye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Humøret har vært bedre de to siste dagene, og treningen har også gått bedre 🙂 og nå er det helg! Skal bare slappe av, kose meg med samboer og familie 🥰 Det blir herlig! Februar har vært en kjip måned, men gleder meg nå til at det snart blir vår og lysere tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig gitt opp dette med eggløsningstester. Har jo aldri fått noe annet enn totalt blenda utslag på dem. Det er så jeg nesten lurer på om jeg enten ikke har eggløsning eller bare veldig kort LH-topp (har lest at noen bare får utslag et par timer før den blir negativ igjen). Men får liksom aldri antydning til strek engang.

Hadde ikke tenkt å lete etter eggløsning nå etter utskrapning, siden jeg ikke aner noenting om hvor i syklus jeg er, når jeg kan forvente mensen osv. Men fikk litt symptomer nå som muligens kunne være eggløsning (stikkinger, mer utflod, mer kåt og ømme bryster). Så tok noen tester i dag, og fikk endelig antydning tll en strek på test nr 2. Håpte jo at streken skulle øke, og at det kanskje er eggløsningen jeg kjenner! Men på test nr 3 er jo streken omtrent vekke igjen. Skjønner ikke så mye av disse testene jeg.. Blir veldig frustrert av å stadig kjenne symptomer fra kroppen, men så å aldri få utslag på testene. For slik jeg forstår det, så er test nr 2 fortsatt negativ siden streken er svakere enn kontrollstreken?

Snapchat-972884620.thumb.jpg.7a4519c87b30ab5bbcce11b13b8f9d79.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at det er frustrerende. Tror ofte kroppen strever litt med eggløsning etter SA/MA. Noen ganger kan man også få cyste som skaper hormonkluss. Det har jeg gjort begge gangene. Hvordan går det med deg nå? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan godt hende det er derfor jeg ikke fikk utslag på testene etter aborten. Mye hormomkluss og pga restene osv. For nå fikk jeg iallefall streker på testene, selv om jeg misset LH-toppen. Regner med jeg hadde eggløsning forrige helg/forrige mandag, selv om jeg ikke er 100 % sikker. Alt tyder iallefall på det 🙂

Så jeg er spent på når mensen kommer (eller forhåpentligvis ikke kommer). Den burde jo egentlig komme til helgen da. Jeg pleier å spotte noen dager før mensen, så blir spennende å se hva som skjer denne uken. Tenkte å teste onsdag/torsdag kanskje. Ellers går det bra med meg. Har ferie nå, så skal bare kose meg med venner, familie, trene osv 🥰

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angeleye skrev (17 minutter siden):

Ja, kan godt hende det er derfor jeg ikke fikk utslag på testene etter aborten. Mye hormomkluss og pga restene osv. For nå fikk jeg iallefall streker på testene, selv om jeg misset LH-toppen. Regner med jeg hadde eggløsning forrige helg/forrige mandag, selv om jeg ikke er 100 % sikker. Alt tyder iallefall på det 🙂

Så jeg er spent på når mensen kommer (eller forhåpentligvis ikke kommer). Den burde jo egentlig komme til helgen da. Jeg pleier å spotte noen dager før mensen, så blir spennende å se hva som skjer denne uken. Tenkte å teste onsdag/torsdag kanskje. Ellers går det bra med meg. Har ferie nå, så skal bare kose meg med venner, familie, trene osv 🥰

 

Så spennende! Jeg venter også mensen på fredag. Håper ikke den kommer 🙊🤞 skal teste på onsdag. Krysser fingrene for oss begge! 🤞 Så deilig med ferie 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angeleye skrev (11 timer siden):

Oi, spennende dager da @Elise93! håper virkelig du får en positiv test denne uken 😍

Håper vi begge får det 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dpo-land er virkelig nervepirrende dager altså! Jeg er jo usikker på når eggløsning var, men troor jeg er sånn 9-10 dpo. Jeg begynte såvidt å spotte tirsdag kveld, og tenkte med en gang at håpet er ute. Føltes også nesten som mensen var på vei...

Men som den testomanen jeg er, så tar jeg jo regelmessig tester uansett :fnise: tok en test i kveld som først var helt hvit (men studerte den faktisk ikke så nøye...) Ca 5 min etterpå sjekket jeg den en gang til, og det er en svaaak rosa strek der. Ekstremt svak. Og rett etter tidsfristen. Så tenker jo at jeg ikke må få noen forhåpninger, har jo fått falske streker/skyggestrek tidligere. Og det var jo etter de 3 minuttene. Men blir spennende å teste de neste dagene. Selv om jeg prøver å innstille meg på mensen siden jeg spotter bittelitt...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, så spennende! Er jo ikke uvanlig med litt spotting når man er gravid også! Har du bilde av testen? 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo så svak at er vanskelig å få frem på bilde, men tok jo et par bilder:

20220316_191445.thumb.jpg.839f8ae589af641aa6006a956b9c5226.jpg20220316_191341.thumb.jpg.100f21591bc17da29aa510ab08408de1.jpg

Endret av Angeleye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi oi! Jeg ser definitivt streken! 😍 Dette er kjempespennende! Håper du får en enda sterkere strek de neste dagene 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser streken! 😍 Så spennende, håper den blir sterkere! 🤞❤️ Kanskje det er festeblødning du opplevde 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser strek👏 krysser fingrene for at streken blir sterkere🤞🤞

Endret av Ruskemor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...