Gå til innhold

Angeleye sin prøvedagbok 👶


Angeleye

Anbefalte innlegg

Ja, får prøve å tenke slik 🥰 foreløpig er jeg gravid. Puppene har begynt å bli rimelig ømme nå! Og kjenner en del murringer. Er spent på om det blir flere symptomer enn sist. Sist kjente jeg bare så smått på en diffus uggenhet (og dårlig kondis). Ingen vil jo bli kvalm, men vet jeg hadde blitt litt betrygget av det også 🙈🙈 så er spent på hvordan de neste ukene blir!

Jeg har ikke tatt test i dag, @Prøver2021. Tenkte å vente til i morgen for å være sikker på at hcg har hatt tid til å stige en del. Så grugleder meg til å teste i morgen tidlig! 🤣

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde et nytt merke i dag, siden jeg egentlig var gått tom for tester. Så kjøpte en 2-pakning på apoteket før helgen. Streken er fortsatt svak, men absolutt tydeligere:

20220320_080955.thumb.jpg.527a3be48c8b6cd974fd17d32a333a52.jpg

Jeg tok testen, gikk og la meg siden det fortsatt var tidlig på morgenen. Drev og googlet "svake streker rundt IKM" 🙈 Stod opp en liten stund senere, og da såg samme testen slik ut:

20220320_123007.thumb.jpg.c674ec45f43c5116773f6ae67b63944f.jpg

Streken er jo skikkelig tydelig der! Vet ikke hvor mye jeg skal legge vekt på det, siden den økte etter tidsfristen. Men det er iallefall økning, og nå har jeg bare en slik test igjen. Tar den sikkert på onsdag/torsdag, sammen med en digital. Håper å få 2-3 uker da! Humøret er bra i dag, skal snart ut og gå en tur i det nydelige været 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angeleye skrev (5 timer siden):

Jeg prøvde et nytt merke i dag, siden jeg egentlig var gått tom for tester. Så kjøpte en 2-pakning på apoteket før helgen. Streken er fortsatt svak, men absolutt tydeligere:

20220320_080955.thumb.jpg.527a3be48c8b6cd974fd17d32a333a52.jpg

Jeg tok testen, gikk og la meg siden det fortsatt var tidlig på morgenen. Drev og googlet "svake streker rundt IKM" 🙈 Stod opp en liten stund senere, og da såg samme testen slik ut:

20220320_123007.thumb.jpg.c674ec45f43c5116773f6ae67b63944f.jpg

Streken er jo skikkelig tydelig der! Vet ikke hvor mye jeg skal legge vekt på det, siden den økte etter tidsfristen. Men det er iallefall økning, og nå har jeg bare en slik test igjen. Tar den sikkert på onsdag/torsdag, sammen med en digital. Håper å få 2-3 uker da! Humøret er bra i dag, skal snart ut og gå en tur i det nydelige været 🥰

Spennende!! Den er mye sterkere 😍❤️🙌 

Endret av Elise93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se den flotte testen jeg fikk i dag! Streken kom umiddelbart 🥰 tenkte etterpå at jeg skulle prøvd en digital også, men er så redd for å "sløse" dem, siden de er så dyre. Kanskje jeg tar en i morgen, for å se om 3+ dukker opp. Vil bare ikke la meg stresse hvis den ikke gjør det, for vet man ikke kan stole 100 % på dem. Men er iallefall veldig fornøyd med dagens test!

20220326_083532.thumb.jpg.5429063b8559e994fb6ed653acfebef2.jpg

Er litt usikker på hvor langt jeg er på vei, siden jeg ikke har noen menstruasjon å gå utfra, og heller ikke er helt sikker på eggløsningen. Men tror jeg vet hvilken dag vi hadde sex på, som er den sannsynlige befruktningsdagen. Så går ut fra den på appene, og da er jeg 4+6 nå. Jeg synes tiden går så sinnsykt treigt, og kan ikke skjønne hvordan jeg skal holde ut til uke 12 😱 jeg prøver bare å ikke glede meg for mye, eller håpe før ting er mer sikkert. Og kan knapt nok nevne graviditeten til samboer, før han sier vi må ta det med ro og se om det i det hele tatt blir noe (pga erfaringen fra sist). Men kjenner jo jeg er forsiktig optimistisk likevel... bare håper nesten jeg får flere symptomer, for da vil jeg føle meg litt tryggere. Foreløpig er der bare puppene som er tidvis ømme, og kjenner av og til at det strekker seg godt i livmor-området. Spottingen har heldigvis gitt seg! Men det virker helt uoverkommelig å nå 12-ukersgrensen.. er jo så lenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin test 🥰 Skjønner at tiden går sakte 😕 er det en aktivitet/hobby eller lignende du liker å gjøre som kan gjøre at tiden går litt fortere? ❤️ Det hjelper hvertfall meg i dpo-land 🙈❤️ men det er bare 2 ukers venting da 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positiv test :strix: Så spennende! Tiden frem mot uke 12 er grusom :ler: Er ikke noe annet å si enn det. Jeg har holdt ut 3 ganger, aner ikke hvordan. Men det har hjulpet å ha andre ting å se frem til underveis. F.eks påskeferie eller ta dere en helgetur en plass f.eks :) Og tenk at du er gravid til motsatt er bevist! Jeg har mistet en gang selv, riktignok for en del år siden. Den gangen jeg mistet hadde jeg en dårlig magefølelse rundt det, så en MA var intet sjokk faktisk. Men da jeg ble gravid etterpå hadde jeg er veldig god magefølelse. Og det frøet er 6 år nå :fnise:  Hvordan har det vært for deg? Ei venninne kjente akkurat det samme da hun mistet, i forhold til graviditeten etterpå. Kan jo absolutt være en tilfeldighet også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+0

Fikk 3+ på testen i dag! 🥳

Tidligere trodde jeg jo dpo-land var treigt. Skulle bare visst :fnise: vanligvis ville jeg holdt meg opptatt med trening og jobb, men nå har jeg til og med fått covid! Så det medfører jo at jeg kun er hjemme, og dagene går sååå treigt. Samtidig som jeg får dårlig samvittighet for manglende trening, og usunt matinntak! Jeg spiser sååå mye snop/is for tiden, og det er jo ikke bra. Men is spesielt hjelper for den vonde halsen... har heldigvis kuttet nesten ut pepsi max, som jeg egentlig er totalavhengig av. Så er litt stolt av det! Får bare håpe jeg får trent litt igjen når covid er overstått. Vanligvis trener jeg 4-5 ganger i uken...

Men angående aktivitet/hobby. Lurte på å prøve å strikke noen babyting? Har bestilt en sånn strikkebok for nybegynnere på biblioteket. Jeg kan jo strikke helt basic, men er ikke noe flink med mer avanserte ting som mønster, gensere osv 🤣 så kanskje jeg kunne prøvd på noe helt enkelt. Tror det hadde vært koselig å ha noen slike plagg! 

Er interessant det du sier om magefølelsen @Kakaoen. Sist gang hadde jeg jo en dårlig magefølelse, og ble nesten ikke overrasket da de ikke fant noe på tul. Mens denne gangen føles det litt annerledes på en måte. Jeg har så lyst å håpe på det positive, er bare så redd for å bli skuffet igjen. Men magefølelsen er absolutt annerledes. Tenkte å bestille ultralyd om to uker, så da har vi jo noe konkret å se frem til. Det havner midt i påsken, men vi skal reise vekk og treffe familie utenlands i påsken. Så vil gjerne se liv før vi reiser! Hadde vært kjekt å fortelle kommende bestefar og oldeforeldre om det ansikt til ansikt 🥰

Endret av Angeleye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 3+ på testen 🤩

Ang strikking, har per nå bare erfaring med venting i dpo land og orker ikke tenke tanken på at det finnes noe som går like tregt så da svarer jeg på strikking😅 petiteknit er et merke som lager oppskrifter på strikketøy til store og små. Hun har veldig gode forklaringer i selve oppskriften, pluss at hun har fine videoer på nettsiden under hver oppskrift som viser de forskjellige teknikkene. Kan virkelig anbefale hennes oppskrifter til nybegynnere. Hun har i tillegg samlet mange oppskrifter under "begynner".

Det er heller ikke nødvendigvis vanskelig å strikke en genser. Det bare virker vanskelig fordi det er så stort. Men en enkel genser kan være enklere å strikke enn en gryteklut med masse mønster.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagene virker nok ekstra lange når man er isolert, og ikke kan finne på noe særlig :fnise: men har brukt dagen i dag til å gå tur, lese sykt spennende bok og googlet strikkeoppskrifter. Takk for tips @Ruskemor! Så masse fint der 🥰 har litt lyst å prøve meg på f.eks en lue eller tøfler som første oppskrift.

Endret av Angeleye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angeleye skrev (4 minutter siden):

Dagene virker nok ekstra lange når man er isolert, og ikke kan finne på noe særlig :fnise: men har brukt dagen i dag til å gå tur, lese sykt spennende bok og googlet strikkeoppskrifter. Takk for tips @Ruskemor! Så masse fint der 🥰 har litt lyst å prøve meg på f.eks en lue eller tøfler som første oppskrift.

Dagene går definitivt trengt når man ikke kan gjøre noe.

Lue og sokker er hyggelig å strikke😊 er veldig fornøyd med sokkeoppskriften til strikkezilla. De er i tillegg gratis og sitter godt på babyfoten er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (16 timer siden):

Dagene går definitivt trengt når man ikke kan gjøre noe.

Lue og sokker er hyggelig å strikke😊 er veldig fornøyd med sokkeoppskriften til strikkezilla. De er i tillegg gratis og sitter godt på babyfoten er min erfaring.

Takk for tips! De oppskriftene var jo fine, og såg veldig overkommelig ut for meg som nybegynner 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg en skikkelig dårlig følelse 😢 Det begynte med pittelitt lyserosa på papiret når jeg tørket meg både i dag og i går. Tidligere i dag var det mer rødt og en pittelitten koagel (men bare på papiret). Er så redd for å miste! Så i hele dag har jeg sjekket konstant om det har kommet mer, og grått fordi jeg har innstilt meg sånn på at det ikke går veien... vet det ikke er noe jeg kan gjøre, utenom å vente og se. Leser at mange har erfaring med småblødninger, der en del tilfeller går bra, og en del tilfeller ender i sa/ma. Kunne bare ønske jeg kunne lene meg på litt graviditetssymptomer. Men kjenner jo egentlig ingenting. Rett etter positiv test var puppene syykt ømme, men ikke nå... stikninger i livmor-området kommer og går fortsatt. Men det er det eneste.

Det er bestilt ultralyd til tirsdag 12.april. Nøyaktig 2 uker til. Har lyst å måle hcg, men kan jo ikke stille opp hos legen nå med covid akkurat... og vet jeg garantert nesten må krangle meg til det. Forrige gang fikk jeg beskjed om at det "ikke var standard prosedyre", selv om jordmoren hadde anbefalt det pga avvikende funn på ultralyd. Har absolutt null tiltro til legen min lenger, etter hvordan jeg ble møtt i februar da jeg hadde styrtblødningen. Hadde ikke vært gravid nå hvis jeg hadde lyttet til han (han mente det var heeeelt normalt med en fossblødning 4 måneder etter abort, og jeg måtte se det litt an et par måneder). Heldigvis lyttet jeg ikke til han.

Huff. Er vonde disse første ukene. Får bare se om det blir mer blødning, og evt smerter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du har begynt å blø litt. Det er virkelig tortur disse ukene du er inne i. Skulle gjerne kommet med kloke ord. Men du kan jo ikke gjøre noe med det. Er det som er så grusomt vanskelig. Slippe kontrollen og la naturen gjøre det som den vil :( 

Men jeg hadde definitivt fått bytta fastlege om det er noen ledige der du bor. Evt sett deg på venteliste hos noen allerede i dag. For et slikt forhold skal man virkelig ikke ha til fastlegen. Been there selv, og byttet i høst. Beste valget jeg har gjort på lenge. Skulle bytta for flere år siden :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig satt meg på venteliste til ny fastlege, gjorde det i høst allerede. Skjønte allerede da at han ikke hadde peiling på graviditet (sa feil angående hcg-verdiene mine), samtidig som jeg vil ha fastlege på mitt nærmeste legekontor (nå må jeg dra ca 30 min for å komme til legen). Men er så lange ventelister! Så nå vurderer jeg faktisk bare å bytte til en eller annen random lege som har ledig plass på listen sin... for det går ikke an å føle slik mot en lege som skal følge meg opp i svangerskapet. Så skal se nærmere på det absolutt!

Jeg har ikke blødd mer. Men kan ikke annet enn å vente og se. Får prøve å avlede tankene mine, gjøre noe kjekt og så får det gå som det går 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angeleye skrev (2 timer siden):

I dag har jeg en skikkelig dårlig følelse 😢 Det begynte med pittelitt lyserosa på papiret når jeg tørket meg både i dag og i går. Tidligere i dag var det mer rødt og en pittelitten koagel (men bare på papiret). Er så redd for å miste! Så i hele dag har jeg sjekket konstant om det har kommet mer, og grått fordi jeg har innstilt meg sånn på at det ikke går veien... vet det ikke er noe jeg kan gjøre, utenom å vente og se. Leser at mange har erfaring med småblødninger, der en del tilfeller går bra, og en del tilfeller ender i sa/ma. Kunne bare ønske jeg kunne lene meg på litt graviditetssymptomer. Men kjenner jo egentlig ingenting. Rett etter positiv test var puppene syykt ømme, men ikke nå... stikninger i livmor-området kommer og går fortsatt. Men det er det eneste.

Det er bestilt ultralyd til tirsdag 12.april. Nøyaktig 2 uker til. Har lyst å måle hcg, men kan jo ikke stille opp hos legen nå med covid akkurat... og vet jeg garantert nesten må krangle meg til det. Forrige gang fikk jeg beskjed om at det "ikke var standard prosedyre", selv om jordmoren hadde anbefalt det pga avvikende funn på ultralyd. Har absolutt null tiltro til legen min lenger, etter hvordan jeg ble møtt i februar da jeg hadde styrtblødningen. Hadde ikke vært gravid nå hvis jeg hadde lyttet til han (han mente det var heeeelt normalt med en fossblødning 4 måneder etter abort, og jeg måtte se det litt an et par måneder). Heldigvis lyttet jeg ikke til han.

Huff. Er vonde disse første ukene. Får bare se om det blir mer blødning, og evt smerter!

Håper det er uskyldig!! ❤️🤞 Skjønner at du blir redd men er heldigvis mange som har småblødninger hvor det går bra ❤️ veldig bra at det ikke er kommet noe mer hvertfall. Skjønner at de første ukene er veldig langtekkige og nervepirrende! Krysser fingrene for at dette går bra❤️

Hørtes ut som en dårlig fastlege, godt du er i prosessen med å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...