Gå til innhold

Angeleye sin prøvedagbok 👶


Angeleye

Anbefalte innlegg

Håper det bare er uskyldig. Lurt å ha fokus på noe annet og ta det som det kommer ❤️ Krysser fingrene for deg! Hvis du har mulighet til å bytte til en som har ledig får du ny allerede til fredag!! Du kan fortsatt stå på samme venteliste 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Angeleye skrev (3 timer siden):

Jeg har egentlig satt meg på venteliste til ny fastlege, gjorde det i høst allerede. Skjønte allerede da at han ikke hadde peiling på graviditet (sa feil angående hcg-verdiene mine), samtidig som jeg vil ha fastlege på mitt nærmeste legekontor (nå må jeg dra ca 30 min for å komme til legen). Men er så lange ventelister! Så nå vurderer jeg faktisk bare å bytte til en eller annen random lege som har ledig plass på listen sin... for det går ikke an å føle slik mot en lege som skal følge meg opp i svangerskapet. Så skal se nærmere på det absolutt!

Jeg har ikke blødd mer. Men kan ikke annet enn å vente og se. Får prøve å avlede tankene mine, gjøre noe kjekt og så får det gå som det går 🙂

Så bra du allerede er i gang med bytting. Da jeg bytta så jeg på de legene med ledig og sjekka ut hva folk har skrevet om dem på legelisten :P Ikke alt som er skrevet der som er veldig relevant riktignok. Og så fikk jeg tips av en kollega om legen hun hadde. Han hadde bare 3-4 på venteliste. Så jeg kom faktisk fort inn der.

Høres ut som det meste er bedre enn legen din. Er han gammel? Jeg føler yngre leger er mye mer gira på å følge opp, nysgjerrige, har god peiling på retningslinjer og er generelt mye mer gira :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (28 minutter siden):

Håper det bare er uskyldig. Lurt å ha fokus på noe annet og ta det som det kommer ❤️ Krysser fingrene for deg! Hvis du har mulighet til å bytte til en som har ledig får du ny allerede til fredag!! Du kan fortsatt stå på samme venteliste 

Oi, godt poeng! Tenkte ikke på at det er månedsskifte allerede nå. Da skal jeg jammen meg undersøkelse litt i morgen angående ledige fastleger 🙂

Kakaoen skrev (9 minutter siden):

Så bra du allerede er i gang med bytting. Da jeg bytta så jeg på de legene med ledig og sjekka ut hva folk har skrevet om dem på legelisten :P Ikke alt som er skrevet der som er veldig relevant riktignok. Og så fikk jeg tips av en kollega om legen hun hadde. Han hadde bare 3-4 på venteliste. Så jeg kom faktisk fort inn der.

Høres ut som det meste er bedre enn legen din. Er han gammel? Jeg føler yngre leger er mye mer gira på å følge opp, nysgjerrige, har god peiling på retningslinjer og er generelt mye mer gira :Nikke:

Det var min plan også. Lese litt kjapt om de ulike på legelisten. Angrer på at jeg ikke gjorde det på nåværende, for ser at det er en del som er misfornøyd med han  ^^ Han er faktisk veldig ung! Og sikkert flink på sine ting. Hadde et godt inntrykk av han før, men gikk jo aldri til legen før 🤣 så var kun der for celleprøve o.l, og da virket han helt ok. Og han var flink å trygge meg da de fant avvik på ul i høst. Men føler nå at han oppmuntret meg med å si at hcg-nivået var fint, og så sa KK etterpå at jeg hadde unormale verdier 😡 nei, det blir godt å bytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (2 timer siden):

Håper det er uskyldig!! ❤️🤞 Skjønner at du blir redd men er heldigvis mange som har småblødninger hvor det går bra ❤️ veldig bra at det ikke er kommet noe mer hvertfall. Skjønner at de første ukene er veldig langtekkige og nervepirrende! Krysser fingrene for at dette går bra❤️

Hørtes ut som en dårlig fastlege, godt du er i prosessen med å bytte.

Takk @Elise93🥰 Er altfor nervepirrende dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (3 timer siden):

Hvordan går det med deg? ❤️

Det går greit. Takk som spør ❤ Vil bare bli frisk fra covid merker jeg! Er absolutt bedre, men er fortsatt redusert. Og det er litt sånn nå, hva er symptomer på covid, og hva er symptomer på graviditet? Det jeg kjenner mest på nå er en uendelig slitenhet. Blir SÅ trøtt av en rolig rusletur på 20 min. Det er nok covid sin skyld. Men kjenner også på en helt ekstrem slitenhet i kveld, vil bare sove.  Og pittelitt småuggen, som når det er lenge siden jeg har spist... er hjemme fra jobb i morgen også, så blir det spennende å se hvordan jeg fungerer på jobb fra fredag av :fnise: og jeg har ikke blødd mer! Er sååå glad for det. Håper det holder seg slik 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+4

Tror jeg kanskje begynner å kjenne flere symptomer nå på graviditet (og ikke bare covid 🙈). Er iallefall konstant sulten og er småuggen nå for andre kveld på rad. Ikke direkte kvalm, men bare...uggen.. liksom. Pluss ekstremt trøtt!

Er litt bekymret for det høye matinntaket mitt og det ekstreme lave aktivitetsnivået mitt! Er så redd for å bare rase opp i vekt pga dårlig kosthold. Grunnen til at jeg tenker på det er fordi jeg har gått opp 3 kg siden graviditeten i høst. Og hadde lyst å kvitte meg med de kiloene før neste gang. Vet jo at jeg ikke skal slanke meg nå, men vil bare få opp aktivitetsnivået litt nå! Er på siste dag med covid, men vil sikkert bruke en uke iallefall før jeg kan løpe igjen. Så får prøve å bare gå litt turer og sånn frem til formen er bedre etter sykdommen... og kutte ut snop og usunne ting fra mandag av. Men er vanskelig når jeg er sulten heele tiden :fnise:

Endret av Angeleye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i symptomene dine 🙈 Jeg er 6+1, og er konstant sulten og småuggen selv. Har gått opp 2 kg på 3 uker 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker følelsen.. Følte meg rett og slett fyllesjuk i noen uker :ler: 

Jeg tenker jo at grunnen til at man er så sulten er fordi kroppen trenger mer energi. Du har jo allerede økt blodvolum i kroppen, og hjertet jobber hardere.

Men prøv å velge frukt og grønt fremfor potetgull og sjokolade.. ikke at det alltid er så lett :fnise: 

Skader heller ikke å ta en brødskive ekstra.

Da jeg var nygravid våkna jeg noen ganger midt på natta og var så sulten at jeg tror jeg skulle omkomme :bond: måtte rett og slett stå opp og få i meg noe mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, får prøve å kjøpe inn litt ekstra frukt og slikt :fnise: var litt vanskelig da jeg var syk, men NÅ skal jeg skjerpe meg. Har kjøpt inn mye deilig frukt til helgen 🥰 

Det var både deilig og tungt å begynne på jobb igjen. Glad det bare var en arbeidsdag før helg! Følte meg nesten litt fyllesjuk som du beskriver @Kakaoen🤣 sikkert en blanding av graviditet og bivirkninger etter covid... spent på hvordan formen blir fremover! For egentlig passer det dårlig å bli slått ut av kvalme og sånn akkurat nå. Så krysser fingrene for at jeg ikke blir veldig dårlig. Men føler iallefall at jeg kjenner en del til graviditeten nå iforhold til sist gang. Og håper det er positivt. Selv om jeg fortsatt er livredd for at de ikke skal finne noe på ultralyd om 10 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen! Redd for å rase opp i vekt! Hadde lagt på meg noen kg rett før jeg ble gravid.. og nå er jeg såå kvalm og det eneste som hjelper er å spise hele tiden. Men har så dårlig matlyst og får ikke ned noe annet enn chips, pasta og grandis.🙄🙈får heldigvis ned litt frukt og smoothie også, men er ikke lett. Har alltid tenkt jeg skulle være så sunn om jeg ble gravid, men får det virkelig ikke til. Kvalmen gjør også det vanskelig å få trent. 😰 Men jaja, tenker kvalmen gir seg om noen uker. Da får jeg prøver å være et bedre menneske 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1

Ja, har stresset litt med matinntaket! Men tror jeg har funnet en løsning som fungerer foreløpig. Er jo ikke ekstremt kvalm, bare uggen store deler av dagen. Men jeg spiser mindre måltider enn vanlig, men oftere. Så da blir ikke totalinntaket så ekstremt høyt som forrige uke 🤣 prøver å ha små måltider som inneholder frukt, knekkebrød, egg og lignende. Spiser en sjokolade nesten daglig, så må bare sløyfe den. Og da er ikke kostholdet ekstremt ille iallefall :fnise: 

Og tror jeg fikk min første cravings i dag??! På vei hjem fra jobb fikk jeg akutt lyst på appelsinjuice! Lysten var så intens, så sprang rett inn på rema og kjøpte juice. Og dette er noe jeg aldri drikker. Var sinnsykt godt iallefall 😃

Jeg fortalte nyheten til mamma i går forresten. Hun ble sååå glad! Prøvde å dempe henne litt med å minne på hvor tidlig det er, og hvor galt det gikk sist. Hun sier hun takler det da isåfall hvis det skulle skje. Men at hun allerede gleder seg masse til enda et barnebarn 😍

Endret av Angeleye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så koselig at du har fortalt det til moren din 🥰🥰 godt å høre at du ikke er så veldig kvalm. Tror det er lurt å spise hyppige måltider også så blodsukkeret holder seg stabilt! Haha, så gøy med cravings! Appelsinjuice er ikke det verste heller, har hørt om mange merkelige cravingser 😂 farmoren til samboer spiste garn 😅 utrolig at den ungen ikke tok noen skade 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at du har fortalt det til moren din 🥰 I første trimester er det bare om å gjøre og finne en måte å få i seg næring på tenker jeg altså, og det høres jo ut som at du er veldig god der, så den sjokoladen synes jeg bare du skal spise om du det er noe du har lyst på 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, da kom kvalmen for fullt 🤢 har vært økende uggen og redusert de siste dagene, men det har likevel gått noenlunde ok på jobb. I natt våknet jeg kl 4 og var sinnsykt kvalm. Men tok nærmere en time før jeg faktisk kastet opp... og har kastet opp flere ganger siden da. Prøvde faktisk å gå på jobb, men måtte bare snu da jeg ble ekstremt kvalm på toget og måtte kaste opp utenfor 😱 da bare dro jeg hjem... får så dårlig samvittighet ovenfor jobben, har jo så mye jeg skulle gjort! Og er ikke vant med å ha så mye fravær som dette året (først sykemelding pga utskrapning, så korona en uke og nå kvalme...) håper det bedrer seg, og at jeg ikke skal ha det slik som dette frem til uke 12 liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at kvalmen har meldt seg. Det er kanskje bare en mager trøst, men egentlig et godt tegn at kvalmen er der. Er vanlig at den kommer i uke 6. Er vel med at morkaka begynner å produsere enda mer hormoner. Så da blir noen symptomer enda sterkere. Og den kan jo virkelig komme kastet på. Håper ikke du har kastet opp så mye mer i dag :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj, så fælt å være så kvalm!! Men det er jo håpløst å jobbe i en slik tilstand, så det synes jeg ikke du skal ha dårlig samvittighet for 💕 

Vet ikke om det er noen trøst, men har lest at kvalme kan være et godt tegn. Det er jo et tydelig symptom på at noe skjer ❤️

Jeg pleier heller ikke drikke appelsinjuice, men elsker det nå! Spesielt den ferskpressede de har på meny. Er så god!! 💕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+1

Noen dager siden sist jeg skrev nå! Kvalmen kom jo tirsdagen, og det var sååå fælt! Jeg kastet opp konstant hele dagen (!!) Fikk ikke i meg mat eller drikke eller noenting. Kjøpte sånn sea armbånd på apoteket, og har gått konstant med det siden. Aner ikke om det hjalp, eller om jeg ville sluttet å kaste opp uansett. Men det var bare oppkast den dagen liksom... var dårlig onsdag og torsdag også med uggenhet, utslått osv, men kastet heldigvis ikke opp.

Så var det rett på arbeidshelg med langvakter lørdag og søndag ^^ Skal si at jeg virkelig grudde meg! Men formen ble heldigvis bedre i tide til helgen, og for en helg det ble! Sykt travelt, spesielt gårsdagen. Sprang hele vakten. Så endte faktisk opp med skikkelig vondt i magen igjen utpå kvelden i går mens jeg fortsatt var på jobb. Det gikk heldigvis over da. Men glad arbeidshelgen er ferdig... 

I morgen er dommedag føles det ut som. Tidlig ultralyd. Har egentlig fortrengt hele tanken. Aner ikke hva jeg skal føle eller forvente. Er så redd det skal bli slik som sist! Da såg jordmoren tegn på graviditet, men ingen foster eller hjerte. Så det blir ulidelig spennende! Jeg er også spent på hvor langt jeg faktisk er på vei, siden jeg ikke vet nøyaktig tidspunkt for eggløsning/ikke har mensen å gå utfra.. kl 15 i morgen skal jeg dit 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i morgen :strix:

Godt formen tok seg opp noe i det minste. Den magevondten etter travel helg vil jeg kanskje tippe er kroppen som ber deg roe ned! Ikke glemme at du gror et menneske 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...