Gå til innhold

Angeleye sin prøvedagbok 👶

Angeleye

Anbefalte innlegg

Hjertet slår slik det skal! Fosteret lå litt dårlig til akkurat da hun prøvde å ta målinger osv, og bildene ble litt uklare. Men er ca 7 uker på vei. Da er enda en milepæl overstått, og jeg kan puste litt lettere ut! 🥳🥰 

1.2_276.0_26.1.1.1.2_2022_136.46662.349883.92012544.thumb.jpg.6d14dd75949e66f82a2f16baecca391d.jpg

Endret av Angeleye
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

9+4

Det går greit, takk som spør @Yrno! 🥰 formen er stabilt redusert. Men funker i jobb, og har ikke kastet opp mer. Så er fornøyd med det! Er bare konstant uggen, pluss veldig trøtt! Det plager meg at jeg aldri får trent... trente 3 ganger forrige uke, og var veldig fornøyd med det (2 veldig rolige 5km'ere og en styrkeøkt). Denne uken; ingenting. Er rett og slett for trøtt etter jobb! Men håper å få til noe i helgen. 

I morgen skal jeg forresten på enda en ultralyd! Vi har alltid visst at vi ville bestille Nipt-test, så vil bare sjekke at det fortsatt er liv før vi betaler mye penger for en slik blodprøve! Og hvis alt er bra i morgen, tar jeg blodprøven neste uke. Har alt bestilt test-kitet fra Danmark. Tar det på den måten, siden Danmark tester for mye mer enn man får gjort i Norge! Grugleder meg til ultralyden i morgen. Blir spennende å se hvor mye den lille har vokst, og så håper jeg jo selvfølgelig at alt fortsatt er bra inni magen 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+4

Ultralyden gikk helt perfekt i dag! Er utrolig glad jeg tok en ny ultralyd allerede nå. Fosteret har vokst såå masse, såg tydelig hendene som viftet osv. Var mye bevegelse. Fikk også høre hjertelyden 😍 føles mye mer virkelig nå. Jeg gikk til samme gynekologen som i februar (han som henviste meg til utskrapning). Han syntes det var veldig kjekt at jeg var blitt gravid igjen allerede. Ble satt tilbake en dag, så er nå 9+4. Det vil vel si termin 1.desember.

Nå føler jeg at dette kanskje kan gå veien! Er bare tre uker til 12 uker, og da skal jeg tilbake til samme sted for organrettet ultralyd. Og etter det kan jeg begynne å fortelle folk 🥰 gleder meg til det. Spesielt til de på jobb! Kjenner det er litt tungt å være såpass redusert på jobb uten at kollegaene vet om det.

Resten av dagen har jeg tilbragt med mine to små nevøer på 1 og 3 år. Har kost meg med verdens beste gullunger 😍

Endret av Angeleye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med ultralyd som viser at alt er bra❤️ blir en aldri så liten førjulgave det der 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at UL har gått så bra. Det er sååå gøy å se når lille tydelig har blitt større!

Veldig fin tid å ha termin. Hadde termin 2 eller 3 desember selv for nøyaktig 10 år siden :rodmer: En nydelig førjulstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

11+3

Lenge siden forrige oppdatering. Nå nærmer 12-ukersmålet seg med stormskritt! Tenk det! Jeg husker hvordan det føltes helt uoverkommelig ut i uke 4 å komme seg helt hit... Trodde jo det aldri kom til å gå bra 🙈

Formen er fortsatt så som så. Føler ikke jeg kan klage, siden jeg ikke kaster opp. Men er konstant uggen og veldig trøtt. Tåler bare små påkjenninger før jeg blir helt utslått. Men har kommet mer i gang med trening, så er fornøyd med det 😊 Merker at styrketrening fungerer bedre enn løping, så fokuserer på det. Jeg sliter fortsatt med jogging. Tok en ekstremt rolig 5km på mandag, og etterpå føltes det som jeg hadde løpt en halvmaraton! Haha, samboeren min bare lo da han såg hvor sliten jeg ble av det. Og jeg løper vanligvis 2-3 mil i uken, løper halvmaraton osv :fnise: så tror ikke jeg kan jogge så mye, med tanke på hvor ekstremt mye krefter jeg bruker på det... kanskje heller begynne med svømming, ellipse eller lignende.

Og forresten. Jeg var jo så bekymret for vekten min siden jeg beveger meg lite, og spiser masse. Har ikke gått opp noe i vekt enda. Så tror faktisk kroppen min bare trenger den ekstra energien 😊

Det har vært mye greier de to siste ukene som har stresset meg (jobbting, eksamen osv). Men nå er jeg ferdig med alt som stresset og hang over meg! Så nå skal jeg bare nyte at det er vår og jeg nærmer meg ferdig med de 12 første ukene... hurra! Er bare to ting igjen før jeg kan starte å fortelle folk. Tok Nipt-test på mandag (bestilt fra Danmark), og skal på ultralyd fredag om en uke. Da er jeg 12+4. Hvis alt er bra på de to undersøkelsene, kan jeg endelig begynne å fortelle folk rundt meg om graviditeten 😍 gleder meg til det! Det spennende med nipt-testen er jo at jeg får vite kjønn! Er faktisk veldig spent på det nå... begge deler er like velkomment, men blir uansett veldig spennende å få vite det 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med straks 12 uker, hurra 🥳🥳 

Kjenner meg så igjen i den konstante følelsen av fyllesyke i første trimester, seriøst det verste! Protip for min del var å sende mannen på fylla, har aldri fått så mye sympati som dagen derpå for han «er det sånn du har hatt det hver dag i flere uker??!» 😂 Det blir heldigvis bedre for de aller fleste snart 🙏

Du er kjempeflink som klarer å trene da! Det får du fort mye igjen for siden 🤗

Det med vekt tror jeg bare man må legge fra seg med det samme altså 😅 Men, det er kjempevanskelig! Jeg øver meg hver dag selv, og fikk beskjed av JM på forrige kontroll og bare veie meg hver fjerde uke faktisk 🙈

Det er kjempe energikrevende å gå gravid - lille mageboeren tar masse energi å produsere og man får mer blod og høyere puls så maskineriet trenger mer energi for å holde seg i gang som vanlig også ☺️ Det høres jo ut som du er veldig sporty til vanlig og kjenner kroppen din godt, så jeg ville fortsatt med å høre på kroppen og spist når du er sulten 🥰

Så deilig å være ferdig med de stressende tingene! Og så spennende det blir med TUL og NIPT fremover! 😄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angeleye skrev (På 12.5.2022 den 16.28):

11+3

Lenge siden forrige oppdatering. Nå nærmer 12-ukersmålet seg med stormskritt! Tenk det! Jeg husker hvordan det føltes helt uoverkommelig ut i uke 4 å komme seg helt hit... Trodde jo det aldri kom til å gå bra 🙈

Formen er fortsatt så som så. Føler ikke jeg kan klage, siden jeg ikke kaster opp. Men er konstant uggen og veldig trøtt. Tåler bare små påkjenninger før jeg blir helt utslått. Men har kommet mer i gang med trening, så er fornøyd med det 😊 Merker at styrketrening fungerer bedre enn løping, så fokuserer på det. Jeg sliter fortsatt med jogging. Tok en ekstremt rolig 5km på mandag, og etterpå føltes det som jeg hadde løpt en halvmaraton! Haha, samboeren min bare lo da han såg hvor sliten jeg ble av det. Og jeg løper vanligvis 2-3 mil i uken, løper halvmaraton osv :fnise: så tror ikke jeg kan jogge så mye, med tanke på hvor ekstremt mye krefter jeg bruker på det... kanskje heller begynne med svømming, ellipse eller lignende.

Og forresten. Jeg var jo så bekymret for vekten min siden jeg beveger meg lite, og spiser masse. Har ikke gått opp noe i vekt enda. Så tror faktisk kroppen min bare trenger den ekstra energien 😊

Det har vært mye greier de to siste ukene som har stresset meg (jobbting, eksamen osv). Men nå er jeg ferdig med alt som stresset og hang over meg! Så nå skal jeg bare nyte at det er vår og jeg nærmer meg ferdig med de 12 første ukene... hurra! Er bare to ting igjen før jeg kan starte å fortelle folk. Tok Nipt-test på mandag (bestilt fra Danmark), og skal på ultralyd fredag om en uke. Da er jeg 12+4. Hvis alt er bra på de to undersøkelsene, kan jeg endelig begynne å fortelle folk rundt meg om graviditeten 😍 gleder meg til det! Det spennende med nipt-testen er jo at jeg får vite kjønn! Er faktisk veldig spent på det nå... begge deler er like velkomment, men blir uansett veldig spennende å få vite det 🥰

Gratulerer med snart 12 uker! 🥰❤️ Er sikker på at både nipt- test og ultralyd kommer til å gå kjempebra 🥰 så deilig at formen er nogenlunde bra. Man må jo bare lytte til kroppen sin, det at du i det hele tatt trener under graviditeten er jo kjempebra 😁 Veldig spennende tid framover for dere! 😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant det dere sier @Yrnoog @Elise93. Er så glad eg klarer å trene litt iallefall, og faktisk klarer meg på jobb. Er blitt flinkere til å lyttte til hva kroppen orker og trenger.

Formen har gått opp og ned de siste dagene. Jeg har plutselig blitt helt overmannet av en ekstrem utmattelse! Siste 3-4 dagene har bare gått i en døs, har ikke orket noe. Ble utslitt av en tur på Plantasjen liksom. Eller av å vaske badet 🤣 Men en positiv ting som plutselig gikk opp for meg! Jeg er nesten ikke uggen lenger...! Plutselig var det bare vekke, bare et lite blaff innimellom. Så hurra for det! Nå bare håper jeg at denne ekstreme trøttheten går over, for det har vært ekstra tøft på jobb pga det den siste uken...

Men ellers har jeg andre store nyheter 😍 Fikk svar på Nipt-testen, og alt ser bra ut! Oooog... jeg venter en bitteliten jente! Begge kjønn var veldig velkomment, men er noe med å kunne ha noe konkret å forholde seg til, og kunne se for seg den lille mageboeren litt bedre. Så ble sååå glad! Nå har skuldrene senket seg 1000 hakk, og i dag er kanskje den første dagen jeg føler meg skikkelig 100 % gravid-lykkelig, og har tro på at dette skal gå bra 😍

Endret av Angeleye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikleser melder seg :hallo:

For en koselig dagbok du har, herlig å se at svangerskapet går riktig vei - og så utrolig deilig med betryggende svar på NIPT! Husker jeg også fant stor trygghet i det og kunne senke skuldrene :jepp:

Og, gratulerer med lita frøken! Så gøy å få vite så tidlig, er veldig enig i at det er godt å kunne se for seg hvem babyen er :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (På 19.5.2022 den 10.50):

Snikleser melder seg :hallo:

For en koselig dagbok du har, herlig å se at svangerskapet går riktig vei - og så utrolig deilig med betryggende svar på NIPT! Husker jeg også fant stor trygghet i det og kunne senke skuldrene :jepp:

Og, gratulerer med lita frøken! Så gøy å få vite så tidlig, er veldig enig i at det er godt å kunne se for seg hvem babyen er :strix:

Så kjekt med en snikleser! Leser jo din dagbok også, men er ikke alltid så flink selv til å legge fra meg spor 🥰

Nå har jeg også vært på enda en tidlig ultralyd. Gynekologen gikk gjennom alle organene, hjertet slo som det skulle og alt såg perfekt ut 😍 jeg ble også satt tre dager frem, så plutselig er jeg 13+0! Det var litt gøy. Og termin er fastslått til 28.november. Kjenner jeg er veldig lettet og mer avslappet. Nå kan jeg si ifra på jobb osv fremover. Det skal bli en lettelse...

Nå skal jeg kjøpe et par små rosa ullsett på Tise. Kommer nok til å arve alle klærne jeg trenger fra venner og familie. Men arver kun fra guttebabyer 🙈 så vil bare ha noe jentete merker jeg. Det er sååå mye fint liggende ute! Har dessuten fått tak i (arvet gratis) en bbhugme-pute fra søsteren min. Hurra! Nå begynner ting å bli virkelig her 😍

Endret av Angeleye
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/20/2022 at 11:38 PM, Angeleye said:

Så kjekt med en snikleser! Leser jo din dagbok også, men er ikke alltid så flink selv til å legge fra meg spor 🥰

Nå har jeg også vært på enda en tidlig ultralyd. Gynekologen gikk gjennom alle organene, hjertet slo som det skulle og alt såg perfekt ut 😍 jeg ble også satt tre dager frem, så plutselig er jeg 13+0! Det var litt gøy. Og termin er fastslått til 28.november. Kjenner jeg er veldig lettet og mer avslappet. Nå kan jeg si ifra på jobb osv fremover. Det skal bli en lettelse...

Nå skal jeg kjøpe et par små rosa ullsett på Tise. Kommer nok til å arve alle klærne jeg trenger fra venner og familie. Men arver kun fra guttebabyer 🙈 så vil bare ha noe jentete merker jeg. Det er sååå mye fint liggende ute! Har dessuten fått tak i (arvet gratis) en bbhugme-pute fra søsteren min. Hurra! Nå begynner ting å bli virkelig her 😍

Så hyggelig! Er ikke like flink til å legge igjen spor alltid jeg heller :sjenert:

For en fantastisk følelse å ha kommet over uke 12 kneika og fått bekreftet at alt står bra til der inne! 😍

Klart det må være lov å kjøpe inn litt smått og rosa 😉 for oss er det litt omvendt, alle vi har å arve fra har jenter, så vi må stort sett kjøpe alt nytt. Det er bare et eller annet i meg som stopper når det gjelder å sette noe rosa med blomster på på en gutt :fnise: blått og grønt kan jo på sin side være like pent til begge kjønn! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angeleye skrev (På 20.5.2022 den 23.38):

Så fantastisk! 🥰 Gratulerer med 13+0 💕 ååå, en jente ❤️❤️ så herlig! Må kan du virkelig bare nyte resten av svangerskapet 🤩 så praktisk at du kan arve det meste av klærne ☺️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (På 23.5.2022 den 10.52):

Så hyggelig! Er ikke like flink til å legge igjen spor alltid jeg heller :sjenert:

For en fantastisk følelse å ha kommet over uke 12 kneika og fått bekreftet at alt står bra til der inne! 😍

Klart det må være lov å kjøpe inn litt smått og rosa 😉 for oss er det litt omvendt, alle vi har å arve fra har jenter, så vi må stort sett kjøpe alt nytt. Det er bare et eller annet i meg som stopper når det gjelder å sette noe rosa med blomster på på en gutt :fnise: blått og grønt kan jo på sin side være like pent til begge kjønn! 

Haha, ja jeg ser den! Veldig rosa og blomstrete klær passer ikke på gutter :fnise: Men å bruke blå klær på en liten nyfødt jente går derimot veldig fint. Er liksom annerledes den veien ^^ Har kjøpt en nydelig ullpakke på Tise nå med klær i størrelse 56-62 for en 500-lapp. Gleder meg til å få den! Jeg måtte også kjøpe denne nydelige ulldressen i str 56 med juletema. Klarte ikke la være 🤣 Jeg elsker jul, er skikkelig julete av meg. Så november/desember-baby er jo helt perfekt 😍

Snapchat-999395601.thumb.jpg.19f21cebe7112a9d710f8878df4fdcc4.jpg

Elise93 skrev (3 timer siden):

Så fantastisk! 🥰 Gratulerer med 13+0 💕 ååå, en jente ❤️❤️ så herlig! Må kan du virkelig bare nyte resten av svangerskapet 🤩 så praktisk at du kan arve det meste av klærne ☺️

Tusen takk! 😍 Formen er stigende, så nå nyter jeg alt sammen. Har også sprukket nyheten på jobb, og det var såå gøy! De ble så glade på mine vegne, og det vil bli lettere nå som jeg kan unngå de verste pasientene/stellene når det kommer til utagering osv. Så det var godt å endelig dele med kollegaene 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
32 minutter siden, Angeleye said:

Haha, ja jeg ser den! Veldig rosa og blomstrete klær passer ikke på gutter :fnise: Men å bruke blå klær på en liten nyfødt jente går derimot veldig fint. Er liksom annerledes den veien ^^ Har kjøpt en nydelig ullpakke på Tise nå med klær i størrelse 56-62 for en 500-lapp. Gleder meg til å få den! Jeg måtte også kjøpe denne nydelige ulldressen i str 56 med juletema. Klarte ikke la være 🤣 Jeg elsker jul, er skikkelig julete av meg. Så november/desember-baby er jo helt perfekt 😍

Tusen takk! 😍 Formen er stigende, så nå nyter jeg alt sammen. Har også sprukket nyheten på jobb, og det var såå gøy! De ble så glade på mine vegne, og det vil bli lettere nå som jeg kan unngå de verste pasientene/stellene når det kommer til utagering osv. Så det var godt å endelig dele med kollegaene 🥰

Så nydelig ulldress! Blir nok en helskjønn julebaby! 😍

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angeleye skrev (På 24.5.2022 den 20.49):

Så søt ulldress! 😍 Har lyst til å kjøpe matchende pyjamaser til meg og jentene i år. Var litt for sen i fjor 🙈

Veldig bra at formen er stigende! Nå er jo det «gylne trimester» 😬 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juss-jenta skrev (12 timer siden):

Så søt ulldress! 😍 Har lyst til å kjøpe matchende pyjamaser til meg og jentene i år. Var litt for sen i fjor 🙈

Veldig bra at formen er stigende! Nå er jo det «gylne trimester» 😬 

Matchende pysjamaser er jo superskjønt da! Nå er du jo ute i god tid, og kan få kjøpt noe 🥰

Ja, merker stor forskjell på formen nå og for bare to uker siden! Er fortsatt sliten og sover mye, men er ikke uggen eller noe (bare hvis jeg ikke spiser skikkelig). Fikk til og med jogget en rolig 6 km i dag, og er veldig fornøyd med det! Og det uten å bli helt utslått etterpå... så det lover godt iallefall 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

16+0

Tenk at jeg har kommet så langt! Syns det er helt utrolig. Formen er stortsett veldig fin. Men jeg blir fortsatt fort sliten og bør ikke planlegge for mye på en dag... På onsdag gikk jeg en rolig fjelltur, og etterpå sov jeg i to timer omtrent 🤣 Får til å trene 3-4 ganger i uken, og er veldig glad for det. Blir bare en kort løpeøkt i uken, men har slått meg til ro med at jeg får trene litt alternativt nå i graviditeten. Tenkte å begynne med svømming fra neste uke av kanskje 😊

Ellers føler jeg meg ikke helt gravid, og syns det er litt vanskelig denne perioden før jeg kjenner spark og får tydelig gravidmage. Tenker på om det fortsatt er liv i magen osv. Så gleder meg til OUL den 29.juni, for å få bekrefta at alt fortsatt er fint. Og etter det skal vi starte med litt innkjøp 😍 Tenker det første jeg må få lest meg skikkelig opp på, og skaffa meg er barnevogn! Hvor begynner man?? Jeg har null peiling! Vet bare at jeg må ha en enkel og litt liten vogn, siden vi bor i en leilighet med liten plass i gangen. Og vi har en Kia Soul, og synes ikke bagasjerommet er så stort på den. Føler meg helt lost på disse områdene fortsatt. 

Men har jo handla pittelitt allerede av småting :fnise: Har jo kjøpt noe ulltøy på Tise. Men i går var jeg på Kappahl, og kjøpte et par bodyer/pysjamaser, samt verdens søteste koseklut. Kunne bare ikke dy meg!

Ellers har jeg litt ferie nå, og nyter dagene med venner og familie. Merket jeg trengte det nå! Koble helt av fra jobb og slikt 😊

Endret av Angeleye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...