AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #161 Skrevet 21. februar 2022 sånn er livet. ikke noe og sutre over. folk ber dem de ønsker Anonymkode: 18b99...9d3
nisselue Skrevet 22. februar 2022 #162 Skrevet 22. februar 2022 14 hours ago, kankankan said: Jeg tror ikke jeg kan svare deg på dette, og det er fremdeles litt uklart for meg hva du lurer på. Du må jo spørre de ulike brukerne, fremfor å fremstille dem/oss som en del av en mobb med felles agenda? Jeg gjorde det men de svarer ikke, så det er åpent for alle. 14 hours ago, kankankan said: Det jeg reagerte på i ditt innlegg, var at du fremstilte det som at barnets ønsker på dets store dag skulle være utslagsgivende - uavhengig av om det førte til at noen ble holdt utenfor. Det hadde jeg aldri tillatt at mitt barn prøvde seg på, og det ligger ikke innenfor handlingsrommet til et bursdagsbarn i vår familie. Det står du jo fritt til. Selv ville jeg vel si at det vil komme fra ens hensikt med feiringen. Altså, er hensikten å ha en klassebursdag eller ikke. Skal man ha en klassebursdag skal man jo invitere alle, ellers er det jo ikke en klassebursdag. Skal man ha en vennebursdag inviterer man jo ikke hele klassen for da er det ikke en vennebursdag. Slik det omtales i denne tråden virker disse konseptene til å veksles der det passer, og enkelte virker ikke til å forstå (eller akseptere) konseptet "vennebursdag" i det hele tatt - som om de kan bestemme hva slags bursdager andre skal ha. Så om man holdes utenfor en klassebursdag er det jo på sin plass å mene det er uhørt. Men om man holdes utenfor en vennebursdag kan man jo ikke komme å kreve en invitasjon. Så om noen foreldre, som deg selv, krever at barna bare skal ha klassebursdager så for all del... Stå på, slit det med helsa, osv. Men å bli sur på andre for at de velger en annen vei syntes jeg er å gå litt vel langt - slik tonen har vært igjennom denne tråden.
nisselue Skrevet 22. februar 2022 #163 Skrevet 22. februar 2022 (endret) 14 hours ago, kankankan said: Det jeg reagerte på i ditt innlegg, var at du fremstilte det som at barnets ønsker på dets store dag skulle være utslagsgivende - uavhengig av om det førte til at noen ble holdt utenfor. Det hadde jeg aldri tillatt at mitt barn prøvde seg på, og det ligger ikke innenfor handlingsrommet til et bursdagsbarn i vår familie. Men jeg lurer litt hva du da hadde gjort i min situasjon. I min sønns klasse sitter barna to og to i klassen. Gutten ved siden av min sønn er ikke snill med ham. Det går i utallige forstyrrelser i timen og generell plaging i friminuttene. Min sønn vil rett nok ikke ha noe med denne gutten å gjøre. Skal jeg tvinge ham til å invitere denne gutten i bursdagen? Min datter har hatt mobbeproblemer på skolen i drøye to år. Dette startet med en gutt i klassen hennes som viste mer enn sunn interesse da vi flyttet til et nytt sted. Min datter var ikke interessert og gutten tok ikke dette på en god måte. Det gikk mye i kallenavn, generell drittslenging og oppkonstruerte rykter som ødela mye for min datter i den nye klassen. Skal jeg tvinge henne til å invitere denne gutten eller noen av de andre som plukket opp tråden etter at ryktene han fant på tok tak? Jeg spør fordi du avfeier dine barns ønsker om hvem som skal inviteres, og da åpner det jo spørsmål om hvor grensen går. Som jeg altså har spurt om flere ganger av flere debattanter - som ingen kan svare på av en eller annen grunn. Endret 22. februar 2022 av nisselue
Zwish Skrevet 22. februar 2022 #164 Skrevet 22. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 30.1.2022 den 2.47): På sønnens trinn har mange barn droppet bursdag pga mammapolitiets krav om å be alle. Det er så mange barn som blir overveldet at for mange barn. Mine barn har ikke blitt bedt i alle bursdager, men jeg har ikke latt det bli en stor greie. Selv har jeg likevel bedt alle i klassen eller alle av et kjønn. I 6. klasse sa begge stopp. De orket ikke så mange. Etter det har de bare bedt de nærmeste. Ene ba 7-8, den andre 4 (og da ble det 3 av 7 i en klasse og 1 fra en annen klasse) 1-4 klasse kan bursdager være viktige sosiale arenaer og samtaletema på skolen. Etter det er barna så store at de bør forstå at det tas andre hensyn, i disse tider blant annet covid, så økonomi, plass, helse osv. Synes bare foreldre dømmes for hardt for å ikke be alle. Anonymkode: 9c29d...5a5 Men ikke helt relevant da vel, all den tid HIs sønn er 8 år? Da er han nettopp der, som du skriver «1-4 klasse kan bursdager være viktige sosiale arenaer og samtaletema på skolen.» og det er snakk om bursdagsbarnet pluss 7, som ikke skulle være så sykt mange. ellers enig i at større barn kan regulere selv, og ikke fan av mammapolitiet- men ennå mindre fan av sosial utestengelse 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #165 Skrevet 22. februar 2022 Zwish skrev (1 time siden): Men ikke helt relevant da vel, all den tid HIs sønn er 8 år? Da er han nettopp der, som du skriver «1-4 klasse kan bursdager være viktige sosiale arenaer og samtaletema på skolen.» og det er snakk om bursdagsbarnet pluss 7, som ikke skulle være så sykt mange. ellers enig i at større barn kan regulere selv, og ikke fan av mammapolitiet- men ennå mindre fan av sosial utestengelse Hn som svarte «8 år» på første sidenhar en annen anonymkode enn TS.. Anonymkode: 9fb3f...646
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2022 #166 Skrevet 22. februar 2022 Typsik KG tråd, avspores i alle retninger og folk begynner småkrangle med hverandre og bli spydige. Og dere reagerer på at barn utestenges etc? Se på deres egen oppførsel i en tråd hvor ts tar opp en sak som er sår, så avspores det totalt med npoe som ikke hjelper ts overhodet. Voks opp og hold dere til trådens tema. Om deres barn ikke inviterer en i rullestol, eller bla bla har da ikke noe med saken å gjøre. Anonymkode: 8a5c2...69a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå