AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #1 Skrevet 30. januar 2022 8 gutter i klassen (mange jenter) og en av de ba 4 gutter av dem i bursdag. Sønnen min var en av de som ikke ble invitert og har vært helt fra seg hele uken på grunn av dette. Nå har det gått mer over i sinne over denne gutten og hans foreldre som utelater tre gutter. Og jeg kan virkelig forstå han. Men hva gjør man? Anonymkode: 7496e...4a4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #2 Skrevet 30. januar 2022 Hvor gamle er de? Alder? Anonymkode: 50c60...d28
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #4 Skrevet 30. januar 2022 Er jo ikke så mye du kan gjøre, er denne gutten din med de som var i bursdagen da? Anonymkode: e7bac...4ad
Serafin Skrevet 30. januar 2022 #5 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 8 gutter i klassen (mange jenter) og en av de ba 4 gutter av dem i bursdag. Sønnen min var en av de som ikke ble invitert og har vært helt fra seg hele uken på grunn av dette. Nå har det gått mer over i sinne over denne gutten og hans foreldre som utelater tre gutter. Og jeg kan virkelig forstå han. Men hva gjør man? Anonymkode: 7496e...4a4 Du forklarer situasjonen. Sier at gutten din ble veldig lei seg over at han ikke ble invitert og han ville gjerne ha deltatt han også. Så spør du om det er en mulighet for at også sønnen din kan komme i bursdagen. 2
Gjest Jaconandersen Skrevet 30. januar 2022 #6 Skrevet 30. januar 2022 (endret) Slike folk burde egentlig ikke få ha barn, når de driver på på den måten. En får vel bare snakke med foreldrene, dersom det ikke hjelper, så får en vel bare ikke invitere gutten som ikke inviterte ditt barn, med i neste gebursdag. Endret 30. januar 2022 av Jaconandersen
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #7 Skrevet 30. januar 2022 Folk må få velge selv hvem de vil invitere i egen bursdag, selvfølgelig er det dumt å ikke bli inviterert, men sånn er livet. Bare la det være og ha en samtale med sønnen din om at han ikke var den nærmeste og da ikke ble invitert, er ikke mer avansert enn det. Anonymkode: ec47b...7cd 31 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #8 Skrevet 30. januar 2022 Blir så sint av å høre sånn. Ville kanskje tatt det opp med læreren. Ikke at det er skolens ansvar, men greit tema å ta på foreldremøte. Fysj for noen bedritne foreldre! Anonymkode: ded2d...708 10 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #9 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Blir så sint av å høre sånn. Ville kanskje tatt det opp med læreren. Ikke at det er skolens ansvar, men greit tema å ta på foreldremøte. Fysj for noen bedritne foreldre! Anonymkode: ded2d...708 Det kan du si. Ja, guttene jo ikke så mange. Lærerne har alltid sagt at de er noen av de mest sammensveisede. Er sjelden krangler og bråk. Fra de begynte å feire bursdager sammen i barnehagen har jeg aldri opplevd noen bli holdt utenfor. Så dette er første gang. Ts Anonymkode: 7496e...4a4 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #10 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Blir merkelig når de er så store å måtte invitere noen bare fordi de må og ikke fordi det er folk man er med til vanlig. Det er dette som er merkelig, at de utestenges. Fordi alle guttene er mye sammen. Bursdagsbarnet ble med hjem til oss etter skoletid for et par uker siden, vi har hatt mye med foreldrene å gjøre osv. ts Anonymkode: 7496e...4a4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #11 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er dette som er merkelig, at de utestenges. Fordi alle guttene er mye sammen. Bursdagsbarnet ble med hjem til oss etter skoletid for et par uker siden, vi har hatt mye med foreldrene å gjøre osv. ts Anonymkode: 7496e...4a4 Det var rart siden dere foreldre også har mye kontakt Anonymkode: 1c2d4...4f9
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #12 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var rart siden dere foreldre også har mye kontakt Anonymkode: 1c2d4...4f9 Det kom som en stor overraskelse på oss. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle tro da jeg hørte det. Tenkte jeg kanskje ikke hadde fått med meg at han var invitert eller noe, så jeg sjekket sosiale media, meldinger osv. Men min beste trøst var at han ikke var alene, at han også måtte tenke på de to andre, at de var i samme situasjon. Ts Anonymkode: 7496e...4a4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #13 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, de er sjeldent sammen. Egentlig dårlige venner. Mye slossing og baksnakking. Lærerne sier alltid at denne gjengen må nesten sammensveisest for å holde dem i lag. Anonymkode: d789d...53c Og først med dette svaret skjønner man nesten at det må være noe mer som står bak… Her tenker jeg det er mer drama bak kulissene enn læreren har lov å snakke høyt om. Og at noen forsøker å etablere vennskap. Har jobbet i barneskole sett mange slike situasjoner. Anonymkode: 149cb...dc4 5
LoppeLiten Skrevet 30. januar 2022 #14 Skrevet 30. januar 2022 Det er også lov å spørre foreldrene til bursdagsbarnet om dette stemmer, fordi du syns det er rart at ikke alle ble bedt. Det gjør det lettere å inkludere en annen gang om man har blitt konfrontert tidligere. Alt for få får reaksjoner på utestenging er min erfaring. Når de er så få gutter i utgangspunktet er dette etter min mening bare dritt gjort! Syns gutten din burde be de andre som ikke er invitert på en skikkelig kosekveld med digg mat og spill/film eller noe annet de digger og ha en skikkelig bra kveld bare de. 14 1
Silva Pluvialis Skrevet 30. januar 2022 #15 Skrevet 30. januar 2022 Er det 4/8 gutter i bursdagen, eller 5/8?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #16 Skrevet 30. januar 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Er det 4/8 gutter i bursdagen, eller 5/8? De er 8 gutter i klassen, dvs bursdagsbarnet er en av dem, inviterte 4 av 7 mulige. Ts Anonymkode: 7496e...4a4 1
Silva Pluvialis Skrevet 30. januar 2022 #17 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De er 8 gutter i klassen, dvs bursdagsbarnet er en av dem, inviterte 4 av 7 mulige. Ts Anonymkode: 7496e...4a4 Så det er 3 utelatt? Det synes jeg ikke noe om. 10
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #18 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja her var det mye rart. Hvis det er slik at dere har vært mye sammen og de er gode venner så er det jo litt rart at han ikke ble invitert. Kan det være foreldrene bare har sagt at de ikke kan være mer enn så mange liksom? Eller at de ikke er så gode venner egentlig? Anonymkode: e7bac...4ad Forstår ingenting at foreldrene kan stå bak. Hverken på argument av vennskap til oss andre foreldrene, vennskapet mellom barna eller plassmangel. Men de er absolutt gode venner. I dag var det veldig ruskete vær her, så barna satt inne. Sønnen min gamet med mange i klassen og bursdagsbarnet var også blant de. Ts Anonymkode: 7496e...4a4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2022 #19 Skrevet 30. januar 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Så det er 3 utelatt? Det synes jeg ikke noe om. Nettopp. Hadde forstått det om de var 14 gutter i klassen og 7 ble utelatt, med tanke på mange barn osv. Og kanskje de kunne være åpen om hvorfor noen ble valgt og andre ikke. Men 3 av 8 gir ikke mening, spesielt ikke når de er så gode venner. Ts Anonymkode: 7496e...4a4 4
Silva Pluvialis Skrevet 30. januar 2022 #20 Skrevet 30. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nettopp. Hadde forstått det om de var 14 gutter i klassen og 7 ble utelatt, med tanke på mange barn osv. Og kanskje de kunne være åpen om hvorfor noen ble valgt og andre ikke. Men 3 av 8 gir ikke mening, spesielt ikke når de er så gode venner. Ts Anonymkode: 7496e...4a4 Jeg er enig med deg. Da vi var i den alderen var det satt en regel på at vi ikke kunne invitere flere enn halvparten. Det bør aldri være greit å utestenge kun et par. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå