Frøkenfryden Skrevet 12. juli #9961 Skrevet 12. juli «Pai» med lompe som bunn. Ost og matfløte i. Parmaskinke og grønnsaker til☺️ 6 1 2
elien Skrevet 13. juli #9963 Skrevet 13. juli Lettsaltet sideflesk fra datodisken, og hadde ikke lyst på flesk og duppe. Så då laget jeg en svinegryte med det i stede. Med løk, gulrot, stangselleri, nykål og mørkt øl, hadde i litt smør på slutten og ny poteter til, kjempegodt! 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli #9964 Skrevet 13. juli Måtte improvisere litt siden jeg ikke har fått handlet. Så det ble stekt kyllingfilet med stekt blomkål, søtpotet, erter og rødløk. Sammen med bernaisesaus og ris. Anonymkode: b2f7a...0de 3 2
Frøkenfryden Skrevet 13. juli #9965 Skrevet 13. juli Finner ikke opp kruttet i 33 grader🤪Cottage cheese-pizza🥰 Med to oster, skinke, paprika og rødløk. 5 1
Brunhilde Skrevet 13. juli #9966 Skrevet 13. juli Jeg valgte neste tredel av pizzaen fra i går, i dag med en raus porsjon svensk kålsalat. Nå blir det jordbærkroneis fra Hennig-Olsen til dessert. 1 2
lurker Skrevet 13. juli #9969 Skrevet 13. juli Laks med rømmesaus, potetsalat og syltet agurksalat: 1 3
elien Skrevet 14. juli #9970 Skrevet 14. juli Ble takeaway fra lokale kinaen i dag, jeg hadde kylling i karri, helt ok 2 1
Frøkenfryden Skrevet 14. juli #9972 Skrevet 14. juli To grove skiver toppet med fersk mozzarella og tomat varmet i ovnen så osten smelter litt. Så tatt ut og toppet med parma. Enkelt og godt! 2 2
Million Skrevet 15. juli #9974 Skrevet 15. juli (endret) elien skrev (På 24.5.2026 den 17.05): Biff og Brokkoli fra AltAsiatisk, bare byttet ut brokkoli med brokkolini. Utrolig god oppskrift, sjelden jeg følger de så nøye som denne! Det ser ut som noe min kresne sønn kan like. Jeg googlet oppskriften, og ser at det skal brukes noe som heter "asiatisk kjøttbuljong" (bare en halv spiseskje???). Hvor får man tak i noe sånt? Innvandrerbutikker her omkring drives av hovedsaklig tyrkere og pakistanere, altså forventer jeg ikke å finne noe særlig med kinesiske varer? Hva bruker du av kjøttbuljong? Tar du bare en vanlig buljongterning? Eller finnes den asiatiske varianten å få kjøpt i norske butikker også? Og når det står en halv spiseskje buljong i oppskriften, betyr det ferdig utblandet buljong/vann, eller en halv spiseskje av buljongpulver? (det gir litt mer mening med en halv spiseskje da) Endret 15. juli av Million
elien Skrevet 15. juli #9976 Skrevet 15. juli Million skrev (1 time siden): Det ser ut som noe min kresne sønn kan like. Jeg googlet oppskriften, og ser at det skal brukes noe som heter "asiatisk kjøttbuljong" (bare en halv spiseskje???). Hvor får man tak i noe sånt? Innvandrerbutikker her omkring drives av hovedsaklig tyrkere og pakistanere, altså forventer jeg ikke å finne noe særlig med kinesiske varer? Hva bruker du av kjøttbuljong? Tar du bare en vanlig buljongterning? Eller finnes den asiatiske varianten å få kjøpt i norske butikker også? Og når det står en halv spiseskje buljong i oppskriften, betyr det ferdig utblandet buljong/vann, eller en halv spiseskje av buljongpulver? (det gir litt mer mening med en halv spiseskje da) Jeg bruker den som jeg legger ved bilde av her, og ikke utblandet. Du kan sikkert bruke vanlig buljong og, eller en annen asiatisk, trenger nok ikke være kinesisk. Grunnen til at jeg bruker denne her, er for den er så alsidig, bruker den både i stekt ris og fyllet til vårruller, (og i oppskrifter som dette) og for å ikke ha så mye så blir det heller denne. 2 1 1
Frøkenfryden Skrevet 15. juli #9977 Skrevet 15. juli (endret) Knekkebrød med kyllingpålegg og rabagast, minifiskekaker, tomat og paprika. (Orket ikke lage varme ting i tropekvelden). Endret 15. juli av Frøkenfryden 3 1
elien Skrevet 15. juli #9980 Skrevet 15. juli Har hatt besøk i dag, og hu hadde lyst på Korean beef, så då laget jeg det, med biffdeig, og laget den litt ekstra spicy i dag, så då passet det med sviskegrøt med fløte til desert 4 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå