Frøkenfryden Skrevet 6. april #9621 Skrevet 6. april AnonymBruker skrev (På 2.4.2026 den 18.16): Bare til å sende han hitover når du trenger en pause 😅 Anonymkode: b1524...021 😅♥️👍 1
elien Skrevet 7. april #9622 Skrevet 7. april Biffgryte (eller panne då, søm jeg har brukt i dag) Med ytrefile fra datodisken, løk, rødløk, hvitløk, purreløk, sølvløk, gulrot, søt paprika, potetstappe og lett kremet blomkål og spisskål. Var veldig godt 8 4
Perine Skrevet 8. april #9625 Skrevet 8. april Tilbake til hverdagen og kos med rester. I påsken fant jeg en stor appelsinmarinert kalkunfilet på tilbud, putta den inn i en stekepose og laget meg en god middag på den. Kraften fra stekeposen frøs jeg ned i isterningposer og kalkunrestene frøs jeg ned i passe porsjoner. Litt av dette havnet i grønnsakssuppa mi i dag og det smakte godt 🥰 5 1 1
Perine Skrevet 8. april #9626 Skrevet 8. april elien skrev (20 timer siden): Biffgryte (eller panne då, søm jeg har brukt i dag) Med ytrefile fra datodisken, løk, rødløk, hvitløk, purreløk, sølvløk, gulrot, søt paprika, potetstappe og lett kremet blomkål og spisskål. Var veldig godt Med alt dette gode i, ser det kjempegodt ut. Du er god til dette 2 1
elien Skrevet 8. april #9627 Skrevet 8. april Perine skrev (1 time siden): Med alt dette gode i, ser det kjempegodt ut. Du er god til dette Takk! ♥️ Har laget en stor ladning med kylling karbonader i dag, så då var det enkelt med rester fra i går, men med ris til. Og er utrolig glad i den nya pannen, hybrid plancha fra Gladkokken (er veldig god den gamle store og, men den har blitt for tung for meg, så den skal selges) 7 2
AnonymBruker Skrevet 8. april #9628 Skrevet 8. april Vegetarisk shepards pie Anonymkode: c6f88...1c3 5 2
MarianneE Skrevet 8. april #9629 Skrevet 8. april Hjemme alene: wok av biffkjøtt, løk, paprika og champgignon. Noen skjeer tamarindsaus over og risnudler på sida 2 4
enkefru Skrevet 8. april #9630 Skrevet 8. april Manglet både lyst og ork til å finne på noe, men hadde litt toastloff igjen som trengte å spises opp. Det ble ostesmørbrød i form, med salat, purre og dressing før bogskinke og masse ost. Skulle tatt mer salat under, kanskje blandet i dressingen før jeg la på skiva også, men godt ble det 😊 6 2
Frøkenfryden Skrevet 8. april #9631 Skrevet 8. april One pot med chorizopølser, grønnsaker og spaghettini. 5 2
jannihj92 Skrevet 8. april #9632 Skrevet 8. april Påskeuka bare suste avgårde, jo! Før påske kjøpte jeg en stor kalkun på påsketilbud. Så har jeg ikke hatt lyst på det jeg tradisjonelt pleier å lage til kalkun - mandelpotet, fløtesaus, rosenkål og tyttebær - så i dag har jeg heller laget en Thanksgiving-inspirert middag med helstekt kalkun (brukte et cajun-krydder etter tips fra ei venninne), mac & cheese, green bean casserole, potetmos, flaskegresskar-puré og saus laget på kraft fra kalkunen, fløte, soyasaus og noen skiver julebrunost. Godt ble det, men fy søren så mektig. Har så mye rester også, at det vanker en solid take away-levering på mor og bror. 7 3
elien Skrevet 9. april #9634 Skrevet 9. april Har vært på langtur i dag, og det eneste av enkel mat som fristet var noe med roastbiff, så stekte en bagett, big butter salat i bunn, så chipotle maio, rostbiff, litt maldonsalt, karamellisert løk, rødløk, søt paprika og et lite jorbær 5 1 1
elien Skrevet 10. april #9637 Skrevet 10. april Stekt ris med strimlet gulrot, løk, rødløk, søt paprika, mais, erter og egg, som er dekket av en utbenet og marinert nakkekotelett som er skåret opp 5 1
Frøkenfryden Skrevet 10. april #9638 Skrevet 10. april (endret) Soppgrateng. Pasta, stekt sopp og løk og tjukk hvit saus🥰 Endret 10. april av Frøkenfryden 3 1
elien Skrevet 11. april #9639 Skrevet 11. april Ikke akurat lørdags middag, men måtte bruke noe lettsaltet torsk i dag, og då ble det plukkfisk, normalt så lager jeg med potet i sausen, men var inne på Det glade kjøkken bloggen og fant en oppskrift der jeg har brukt som inspirasjon, med makaroni i sausen, og potet ved siden av, og det var egebtlig veldig godt, så meget mulig det blir flere av denne versjonen 6 1
Frøkenfryden Skrevet 11. april #9640 Skrevet 11. april Min samboer har laget stekt skrei med gresskarpure, ovnsstekte poteter og stekt hjertesalat. 5 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå