Frøkenfryden Skrevet 31. mars #9601 Skrevet 31. mars Samboer har laget pannestekt torsk. Servert med risetto med chorizo og ovnsstekt paprika. 5 1 2
elien Skrevet 31. mars #9602 Skrevet 31. mars Testet et nytt Toro Koreansk kit, nok så god, kan være et greit alternativ på en dag jeg ikke trenger så mye energi. Brukte kyllinglårfile, rødløk, vårløk, gulrot og søt paprika, hadde på sesamfrø og vårløk 2 2 2
MarianneE Skrevet 31. mars #9603 Skrevet 31. mars Er så sykt stolt etter å laget ramen med kylling 6 7 1
elien Skrevet 1. april #9604 Skrevet 1. april En anderledes tolkning av Danskenes Stjerneskudd, ikke rødspette men sprøbakt torsk (fra delikatessen på Mega), ikke ristet loff men soft sandwich brød fra mesterbakeren, ikke rogn fra limfjorden, men bitte litt rogn fra ferske reker, strimlet spisskål, rødløk, søt paprika, vårløk og gressløk, sitron og en nydelig thousand island dressing 3 3
elien Skrevet 2. april #9605 Skrevet 2. april Pizza overload 🍕 med biffdeig, løk, 4 sorter revet ost, pepperroni picante, karamellisert løk, fersk mozarella, søt paprika og toppet med Italiensk guanciale. Var mektig, men utrolig god 6 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. april #9606 Skrevet 2. april Frøkenfryden skrev (På 22.11.2025 den 19.09): Jeg har en veldig matlagingsglad samboer som gjorde seg ekstra flid i dag. Med indrefilet av dåhjort, ovnsstekte poteter, blomkålpure, stekte blomkålbiter og en veldig nydelig rødvinssaus Bare til å sende han hitover når du trenger en pause 😅 Anonymkode: b1524...021 1 2
MarianneE Skrevet 2. april #9607 Skrevet 2. april Inviterte svigers på påsketapas: Kyllingklubber, krydret kyllingfilet, skinker&ost, salte poteter, aioli, oliven og feta, kjeks, baconsurret dadler, kjeks, rundstykker og godt smør 3 7
AnonymBruker Skrevet 2. april #9609 Skrevet 2. april MarianneE skrev (På 31.3.2026 den 19.21): Er så sykt stolt etter å laget ramen med kylling Nam! Hvilke nudler brukte du? ☺️ Anonymkode: b1524...021
MarianneE Skrevet 2. april #9610 Skrevet 2. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nam! Hvilke nudler brukte du? ☺️ Anonymkode: b1524...021 Jeg brukte risnudler fordi jeg ikke tåler gluten, men datter fikk med eggnudler da hun tåler gluten. 1
elien Skrevet 3. april #9611 Skrevet 3. april Nydelig stekte nudler med indrefile av kalv (det har sikkert vært en lykkelig kalv, for jeg har aldri hatt så god kalv tidligere) også i: strimlet gulrot, spisskål, søt paprika, løk, rødløk, hvitløk, vårløk, egg og saus laget fra chat-gpt tips, hadde på sprøløk når det kom på taleknen 6 3
elien Skrevet 4. april #9612 Skrevet 4. april Påskegul middag! Hen eldste kom på middag. Og hen hadde "ønsket" seg boller i karri. Med ris og erter. Laget dobbel porsjon i dag, og la halvparten i fryså, (er ikke dobbelt arbeid å lage dobbel porsjon) 6 3
AnonymBruker Skrevet 4. april #9613 Skrevet 4. april elien skrev (På 3.4.2026 den 18.41): Nydelig stekte nudler med indrefile av kalv (det har sikkert vært en lykkelig kalv, for jeg har aldri hatt så god kalv tidligere) også i: strimlet gulrot, spisskål, søt paprika, løk, rødløk, hvitløk, vårløk, egg og saus laget fra chat-gpt tips, hadde på sprøløk når det kom på taleknen Det ser veldig godt ut😊 Kan du legge ut oppskrift? Anonymkode: dafff...2a0 1 1
elien Skrevet 4. april #9614 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det ser veldig godt ut😊 Kan du legge ut oppskrift? Anonymkode: dafff...2a0 🛒 Ingredienser (2 porsjoner): 2 pk nudler (bruk gjerne Indomie Mi Goreng, men dropp krydderposene) 440 g biff (velvetert) 2 egg 1/2 løk (tynne strimler) 2 fedd hvitløk (finhakket) Litt kål eller paprika 2–3 ss olje 🥣 SAUSEN (det viktigste!) Dette er det som gir den ekte Mi Goreng-smaken: 1,5 ss lys soyasaus 1 ss mørk soyasaus 1 ss østerssaus 1–2 ts kecap manis (søt soyasaus – nøkkelen!) 1 ts sukker 1/2 ts hvit pepper 1 ts sesamolje Litt chili (fersk eller flakes, etter smak) 👉 Bland alt klart på forhånd. 👨🍳 Fremgangsmåte: 1. Nudler Kok nudlene litt under ferdig. Skyll i kaldt vann og la renne godt av. 2. Egg Stek egg raskt i varm panne → litt store, myke biter. Sett til side. 3. Biff Glovarm panne. Stek biffen raskt (1–2 min maks). Ta ut. 4. Aromabase 🔥 Ny olje. Stek hvitløk + løk til det dufter skikkelig. Ha i grønnsaker. 5. Nudler + saus (wok magic) Ha nudlene i panna. Hell over sausen. Vend raskt – høy varme hele tiden. 👉 La nudlene få litt stekeflate (ikke rør konstant). 6. Finish 💥 Ha tilbake biff + egg. Vend alt sammen raskt. Smak til (evt. litt mer soyasaus eller sukker). 🍽️ Topping (veldig restaurant-style): Sprøstekt løk Vårløk Litt lime Ekstra chiliolje 🔥 Smaksprofil (så du vet du har truffet): Søt + salt + umami Litt røyk/preget av høy varme Saftig biff, ikke tørr Nudler som er litt “sticky”, ikke vannete 💣 Bonus pro hack: Hvis du vil ta det enda et nivå opp: Tilsett 1 ts smør helt på slutten 😮 Gir sinnssyk rund smak (mange restauranter gjør dette i skjul). Takk! det var utrolig godt. Tok bare kopi av det jeg fikk av chat-gpt, jeg la til rødløk, gulrot, dobblet egg og brukte både søt paprika og kål. Og jeg har veldig stor panne, har du vanlig størrelse, så ville jeg kanskje delt det opp under steking, og samlet i pannen til slutt. Og grunnen til at det står 440 gr biff, så var det mengden jeg hadde når jeg søkte chat-gpt om tips 🤭 Egentlig veldig enkelt, vis en gjør klart alt før en starter stekingen! 5 2
AnonymBruker Skrevet 4. april #9615 Skrevet 4. april elien skrev (15 minutter siden): 🛒 Ingredienser (2 porsjoner): 2 pk nudler (bruk gjerne Indomie Mi Goreng, men dropp krydderposene) 440 g biff (velvetert) 2 egg 1/2 løk (tynne strimler) 2 fedd hvitløk (finhakket) Litt kål eller paprika 2–3 ss olje 🥣 SAUSEN (det viktigste!) Dette er det som gir den ekte Mi Goreng-smaken: 1,5 ss lys soyasaus 1 ss mørk soyasaus 1 ss østerssaus 1–2 ts kecap manis (søt soyasaus – nøkkelen!) 1 ts sukker 1/2 ts hvit pepper 1 ts sesamolje Litt chili (fersk eller flakes, etter smak) 👉 Bland alt klart på forhånd. 👨🍳 Fremgangsmåte: 1. Nudler Kok nudlene litt under ferdig. Skyll i kaldt vann og la renne godt av. 2. Egg Stek egg raskt i varm panne → litt store, myke biter. Sett til side. 3. Biff Glovarm panne. Stek biffen raskt (1–2 min maks). Ta ut. 4. Aromabase 🔥 Ny olje. Stek hvitløk + løk til det dufter skikkelig. Ha i grønnsaker. 5. Nudler + saus (wok magic) Ha nudlene i panna. Hell over sausen. Vend raskt – høy varme hele tiden. 👉 La nudlene få litt stekeflate (ikke rør konstant). 6. Finish 💥 Ha tilbake biff + egg. Vend alt sammen raskt. Smak til (evt. litt mer soyasaus eller sukker). 🍽️ Topping (veldig restaurant-style): Sprøstekt løk Vårløk Litt lime Ekstra chiliolje 🔥 Smaksprofil (så du vet du har truffet): Søt + salt + umami Litt røyk/preget av høy varme Saftig biff, ikke tørr Nudler som er litt “sticky”, ikke vannete 💣 Bonus pro hack: Hvis du vil ta det enda et nivå opp: Tilsett 1 ts smør helt på slutten 😮 Gir sinnssyk rund smak (mange restauranter gjør dette i skjul). Takk! det var utrolig godt. Tok bare kopi av det jeg fikk av chat-gpt, jeg la til rødløk, gulrot, dobblet egg og brukte både søt paprika og kål. Og jeg har veldig stor panne, har du vanlig størrelse, så ville jeg kanskje delt det opp under steking, og samlet i pannen til slutt. Og grunnen til at det står 440 gr biff, så var det mengden jeg hadde når jeg søkte chat-gpt om tips 🤭 Egentlig veldig enkelt, vis en gjør klart alt før en starter stekingen! Tusen takk for at du tok deg tid til dette🤩♥️ Anonymkode: dafff...2a0 1 2
Pawn Hearts Skrevet 5. april #9616 Skrevet 5. april Denne skulle vært postet på fredag, men det forsvant i alt annet. Langfredag skal man som kjent lide, og den ultimate lidelsen er av en eller annen grunn å spise fisk. Så vi led oss gjennom et måltid med urtebakt kveite og honningglaserte rotgrønnsaker. Der gikk også siste rest av timianhonningen vi kjøpte på Kreta i fjor. Heldigvis skal vi til Hellas om et par måneder, så vi får snart et nytt glass. 3 5 1
elien Skrevet 5. april #9617 Skrevet 5. april Torskeloins med sandefjordsmør med fersk gressløk og esdagon, samt kokt gulrot, råkostsalat (strimlet spisskål og revet gulrot) og gode popteter 5 1 1
elien Skrevet 6. april #9618 Skrevet 6. april I dag bestemte hen yngste middagen, så det ble ostegrill med karamellisert løk, pomfri, ketshup og dansk remulade 4 1 1
Brunhilde Skrevet 6. april #9620 Skrevet 6. april (endret) Jeg er glad i hjemmelaget pizza 🤭 Endret 6. april av Brunhilde 3 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå