Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)


Ephemera

Anbefalte innlegg

Hei, LinKri :vinke:

Ja, da er det endelig helg!! Eller... egentlig så er jeg ganske så fortvilet... Det blir ikke mye avslapping på meg denne helga heller. Det blir kjøring!! :reise:

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre... Jeg har oppkjøringstime neste fredag, altså om en uke. Da er jeg enten hoppende glad... eller jeg ligger i en depresjon og gråter... eller jeg har utsatt oppkjøringen...

Hadde kjøretest med en fremmed kjørelærer igår. Grudde meg fælt og det var ganske skummelt. Kjørelæreren lekte sensor, han svarte ikke på noe jeg spurte om, han sa bare ting hvis jeg gjorde noe som var så feil at han måtte bryte inn. Jeg hadde aldri møtt ham før og det var en helt ukjent bil. Kjørte dobbel kjøretime Trondheim på kryss og tvers - mens han satt og noterte :overrasket:

Hærregud...

Jeg syntes det gikk bedre enn forventet, men det ble stryk...

Jeg hadde ikke ventet noe annet heller, men... Jeg prøvde å spørre om han mente jeg burde kjøre opp neste fredag eller om jeg måtte vente. Men det var vanskelig å si for ham. Hvis jeg greide å ordne opp i de tingene som jeg gjør feil, så kunne det gå bra.

Så nå skal jeg og sambo kjøre hele helga. Han har bestemt at vi skal stå opp kl. 8 imorgen.... :Gjesp: .... og så skal vi kjøre 2 økter imorgen og det samme på søndag. På mandag har jeg kjøretime igjen, og da må kjørelæreren avgjøre hva han tror er lurt å gjøre.

Jeg har satt 10. februar som en skillevei i livet mitt. Nå dreier alt seg om tiden før og tiden etter førerkortet!!

Jeg vil få et helt annet liv med førerkort. Jeg kommer meg lett til og fra jobb og jeg kan begynne å trene. Ikke minst gleder jeg meg til å slippe å ha kjøretimer og bruke all fritid på øvelseskjøring.

Men nå aner jeg ikke hva som er lurt å gjøre...

Fri fra jobb har jeg neste fredag også. Fordi jeg har oppkjøring. Men nå vet jeg ikke om jeg har det.

Det blir dyrt å stryke også.

Også tror jeg det blir særdeles skummelt...

Skulle ønske noen kunne hjelpe meg med denne avgjørelsen.

Har bare lyst til å slappe av og kose meg i helga.

Vet ikke hvor lurt det var å kjøpe bil som står her ute og venter... Jovisst er det inspirasjon, men jeg vil da kjøre den også :sur:

Aner ikke...

Babyprosjektet har jeg ikke tid til å tenke på engang.

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dyrt å stryke, det er sant...

Men det er ikke verdens undergang...

Jeg strøyk om det hjelper???

Men jeg fikk lappen fire dager etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... så du strøyk på testen, men sto på oppkjøringen??

Kanskje det er håp for meg også da...

Slitsom helg med masse kjøring, dette... Sambo har dratt meg opp av dyna og jeg spiser frokost nå. Vi skal kjøre 2 øker a 2 timer både idag og imorgen...

Kan jeg ikke bare ta meg sammen og få det til!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk... :hjerter_rundt:

Når vi kom hjem isted, sto verdens søteste lille jente på hushjørnet her. Hun var vel litt over et år, så ut som hun nettopp hadde lært seg å gå, i rød vinterdress og med ei dokke under armen, og ropte "Heia" og så helt henført på sambo :)

Vi lo begge to og jeg så at sambo smeltet. Han er som fluepapir på små unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og når vi kom ut igjen, etter en times tid, kom den lille jenta gående tilbake sammen med mamman sin og ropte "Heia" til oss igjen. Og så på sambo.

:overrasket:

Akkurat som det skulle være et tegn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... så du strøyk på testen, men sto på oppkjøringen??

Kanskje det er håp for meg også da...

Slitsom helg med masse kjøring, dette... Sambo har dratt meg opp av dyna og jeg spiser frokost nå. Vi skal kjøre 2 øker a 2 timer både idag og imorgen...

Kan jeg ikke bare ta meg sammen og få det til!?

Jeg strøyk på oppkjøringen første gangen. Hadde ikke sånn test..

Var kjipt, men klarte det rett etterpå så da var det jo greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men må man ikke vente en måned før man kan kjøre opp på nytt hvis man stryker? Mener det er sånn nå ihvertfall... Kanskje det var annerledes før...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte forresten i 5 timer idag og kunne kjørt til Oslo på den tiden :overrasket:

Måtte fylle bensin underveis også :sur: Og både jeg og den stakkars bilen min er slitne...

I morgen venter nye økter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må man ikke vente en måned før man kan kjøre opp på nytt hvis man stryker? Mener det er sånn nå ihvertfall... Kanskje det var annerledes før...?

Jo, det var ikke sånn når jeg tok lappen.. Hadde glemt den regelen jeg...

Lykke til på økten i morgen da :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så spennende med oppkjøring da! Skal krysse fingrene for deg og tenke masse på deg så går det nok bra skal du se! Husker selv hvor nervøs jeg var foran oppkjøringen jeg! Særlig når jeg skulle ta MC lappen.Var så svett at jeg nesten kunne vri opp klærne inni skinndressen etterpå! Men det gikk bra da og jeg var kry som en hane. Særlig siden ingen i hele værden ante at jeg hadde drevet og tatt kjøretimer på sykkel. Mamma og de holdt jo på å besvime :ler:

Ha en fin søndag vennen, jeg er sikker på at du klarer det jeg , og om du ikke gjør det så kommer det jo en ny mulighet!

Stor klem fra Charmis :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har øvelseskjørt i 2 1/2 time idag også - og idag måtte jeg til og med lære meg å kjøre på vinterføre på nytt. Tror det var en halvmeter snø oppå bilen, så den måtte bokstavlig talt graves frem... Og siden det er søndag, var det ikke så godt brøytet overalt heller.

Akkurat nå hater jeg å kjøre bil.

Jeg aner ikke om det blir oppkjøring på fredag. Jeg får høre hva kjørelæreren sier etter kjøretimen imorgen.

Lurer på om jeg skal ha feriedag på fredag uansett. Jeg føler meg temmelig utslitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine::grine::grine:

Det blir ikke oppkjøring på fredag!!

Jeg kommer aldri til å få førerkort!!! Jeg kommer aldri til å greie å lære meg å kjøre bil!!

Jeg må ta bussen på jobb neste uke også, jeg kommer ikke igang med trening (= blir aldri slank) og sambo vil helst vente med baby til jeg står med førerkortet i hånda!!

:grine::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde jo gleeeeeeeedet meg sånn...

Også vil jeg ikke bruke alle pengene mine og all fritida mi på å kjøøøøøøøøre biiiiiiiiiiiiiil :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så drit, da!!!    :sur:

Men jeg er sikker på at du kommer til å klare det!

:ler:

Nå må jeg nesten flire litt...

Jada, de fleste greier jo det til slutt, så da gjør sikker jeg det også. Men jeg har slitt sånn med dette førerkortet at det har blitt et sant mareritt.

Jeg har det jo sikkert bra ellers, så hvorfor la dette være verdens undergang...?

:forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest 0

Du, det ordner seg alltid til slutt vet du. Du trenger bare mer kjøretrening så klarer du det etterhvert!

Hvordan ble det til at du ikke skulle ta oppkjøringen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, det ordner seg alltid til slutt vet du. Du trenger bare mer kjøretrening så klarer du det etterhvert!

Hvordan ble det til at du ikke skulle ta oppkjøringen?

Jeg hadde dobbel kjøretime etter jobb idag. Og da hadde jo kjørelæreren fått høre resultatet av kjøretesten som jeg hadde med en annen kjørelærer i forrige uke, og han var veldig usikker på om det kom til å gå bra å kjøre opp på fredag. Jeg hadde jo bestemt at han skulle få avgjøre det etter kjøringa idag, og da ble vi sittende og snakke om det.

Som han også sier: Periodevis går det svært bra, men jeg får ikke til å planlegge kjøringa godt nok. Har for stor fart inn mot situasjoner, legger meg av og til i feil felt, kjører av og til i feil gir osv. osv. Også observerer jeg tidvis ikke godt nok.

Han ville ikke ta avgjørelsen for meg - det måtte jeg gjøre. Men han var redd jeg kom til å stryke og han hadde ikke lyst til å se meg komme gråtende ut av bilen på fredag...

Dessuten koster det over 2.000 kroner med ny oppkjøring + at jeg da må vente en måned.

Først sa jeg at jeg ville tenke på det til imorgen, men så bestemte jeg meg der og da i bilen: Jeg må vente.

Skikkelig nedtur...

Men nå begynner jeg å skjønne at det ikke er verdens undergang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Alle andre har lært seg og kjøre bil, og jeg er sikker på at du også klarer det! :)

Ha en fin mandag :klem:

Takk i lige måde, LinKri :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...