Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)


Ephemera

Anbefalte innlegg

Bippe, Linnea, Charmina, Lilleulv og Malama: :klem::klem:

Så koselig med besøk :)

Jeg er så dårlig til å oppdatere dagboka mi, enda jeg er avhengig av KG og tilbringer altfor mye tid her inne... :sjenert: Må nesten begynne å jobbe redusert stilling pga det... :ler:

Neida, men idag har jeg vært skikkelig ukonsentrert på jobb. Har vært veldig mye her inne og på nettet generelt. Jeg har ikke greid å tenke på noe annet enn at jeg har tatt ut spiralen og at vi skal prøve å få baby! Det er så stort!

Altså, det har vært en drøm i mange, mange år! Min nåværende kjære samboer og forlovede dukket imidlertid ikke opp før 2 1/2 år siden. Min forrige samboer gjennom 5 år, ville vente med barn... så ble jeg langtidssyk... så ble forholdet slutt... og jeg snublet rundt i singellivet i et par år før min kjære dukket opp :)

Baby... jeg har ikke ord...!! Men jeg er jo redd også... redd for at vi ikke skal få det til, at vi ikke kan bli gravide, selv om jeg ikke har noen grunn til å tro det. Men min beste venninne har vært prøver i årevis og mislyktes i høst med sitt 2. prøverørforsøk. I tillegg har jeg jobbet sammen med og vet om mange andre som har slitt. Men dette blir spennende!! Skal ikke tenke negativt nå :)

Legen min ble veldig glad på mine vegne også. Han kjenner meg godt og vet hvor mye dette betyr for meg!

Jeg vet jo også at syklusen må komme i orden før det går an å håpe på noe som helst, men det er jo det jeg er igang med nå! Håper eggløsningen kommer igang så snart som mulig. Legen forklarte meg at det var veldig individuelt hvor fort ting går seg til, men at jeg kunne regne med at det ville ta noen måneder før jeg ble gravid.

Åh... tenk om jeg er gravid til våren/sommeren??

Jeg stresser litt med at jeg burde begynne å trene og slanke meg, men hva om jeg kan gå med en struttende babymage isteden for å mislike magen min som er litt for stor sånn som den er nå, uten baby inni :ler: Ikke at jeg har tenkt å svulme ut som gravid heller :overrasket: Der kommer jeg til å passe godt på! Jeg skal prøve å trene og spise sundt! Jeg skal ikke legge på meg mer enn det som er nødvendig i et svangerskap! En ting jeg liker veldig godt og som jeg ser for meg at jeg skal drive med når jeg blir gravid, er vannaerobic :)

Nei, nå er jeg helt ute på viddene med planlegging allerede!!? Ser for meg den deilige svangerskapspermisjonen og greier... :sjenert: Være hjemme og kose seg med baby :Nikke:

:grine2:

Men altså - jeg er GLAD idag!!!

Og på kjøkkenet står snille sambo og lager middag til meg!

Ringene våre er helt enkle, glatte i hvitt gull. 4 mm brede. Sambo sin ring er blitt helt passe nå. Han må bare ta den av når han trener og hvis hendene hans er varme, kan den sitte litt. Men han sier at den føles helt fin nå, det var mest det at det var veldig uvant for ham å ha på seg ring de første dagene ;)

Ellers... gleder meg stort til lønn på fredag!! Var innom Vero Moda og kjøpte 2 hettejakker på vei hjem fra jobb idag også da... En grå og en brun. Er blakk, men overførte penger fra sparekontoen på mobilen... Var da salg... :sjenert:

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei, denne dagboken hadde jeg ikke vært i før..

Mye likheter fra min..

Jeg ønsker også å få en baby, og tenker ikke på stort annet! :)

Og jeg venter også på lønn på fredag ;)

Lykke til hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også lønn på fredag :hoppe: og da blir det bytur med søsteren min :sjarmor:

Blir vel prøving på oss i løpet av året også tenker jeg ;) men venter noen måneder til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også lønn på fredag :hoppe: og da blir det bytur med søsteren min :sjarmor:

Blir vel prøving på oss i løpet av året også tenker jeg  ;) men venter noen måneder til...

:hoppe:

Jeg elsker å få lønn!!! Da får både du, jeg og Grace lønn på fredag!

Jeg er jo mest opptatt av prøving nå, men jeg kan jo liksom ikke begynne med det riktig ennå... så da kan jeg shoppe isteden :)

Altså - jeg er offisiell prøver nå, men syklusen må jo komme igang først...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg ha hormonkluss allerede nå?

Legen sa at hormonene ville komme i ubalanse etter uttagelsen av spiralen, derfor har jeg "spotte-menstruasjon" nå også.

Er plutselig lei meg...

Lei meg fordi jeg ikke er tynn og veltrent... Lei meg fordi jeg ikke kan gasse i meg store poser med smågodt uten å legge på meg...

:tristbla:

Jeg er ikke tykk, ei heller overvektig, men jeg føler meg sånn. Jeg er 180 cm høy og veier 85 kg. Jeg har veid 20 kilo mindre en gang...

Må begynne å trene, men må ha førerkort først, hvis ikke blir det så strevsomt å komme seg til og fra. Dessuten har jeg nok med kjøretimer og øvelseskjøring og sånne ting nå.

Måtte bare blåse ut litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke alt blir så mye bedre om man er tynn - men kunne godt tenkt meg å være veltrent. Du har ikke muligheten til å gå turer og trene litt styrke hjemme fram til du begynner på treningssenter? Jeg føler meg mye bedre når jeg får rørt litt på meg. I dag var jeg på treningssenteret for første gang på ca 10 mnd! Prøver også å gå hjem fra jobb når vær og føre tillatter det, da er jeg liksom ferdig med dagens treningsøkt når jeg kommer hjem, og kan sløve hele kvelden med god samvittighet. Og - kan du ikke få med samboeren din på å trene nå - så kan dere kjøre sammen? Det er kjekt med førerkort og bil - men du trenger ikke å vente med å leve til det er klart!

Uansett - den vekten er vel ikke så ille når du er så høy? Skulle gjerne hatt noen av de cm der ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke alt blir så mye bedre om man er tynn - men kunne godt tenkt meg å være veltrent. Du har ikke muligheten til å gå turer og trene litt styrke hjemme fram til du begynner på treningssenter? Jeg føler meg mye bedre når jeg får rørt litt på meg. I dag var jeg på treningssenteret for første gang på ca 10 mnd! Prøver også å gå hjem fra jobb når vær og føre tillatter det, da er jeg liksom ferdig med dagens treningsøkt når jeg kommer hjem, og kan sløve hele kvelden med god samvittighet. Og - kan du ikke få med samboeren din på å trene nå - så kan dere kjøre sammen? Det er kjekt med førerkort og bil - men du trenger ikke å vente med å leve til det er klart!

Uansett - den vekten er vel ikke så ille når du er så høy? Skulle gjerne hatt noen av de cm der ja!

:klem: Takk, takk!

Joda, jeg har jo mulighet til å gå turer og trene litt nå også. Sambo har også snakket om at vi skal begynne å gå tur om kveldene. Han trener styrke etter jobb omtrent hver dag. Jeg kan jo begynne å trene nå jeg også, men det er forhåpentlig vis bare en måned til jeg har førerkortet :) Men jo... tanken på å komme meg på treningssenteret før den tid har slått meg... :sjenert: Jeg er støttemedlem da, så jeg kan bare stikke innom når det måtte passe meg ;)

Men jeg har tatt meg sammen nå! Jeg har så mye å være glad for og hvis jeg virkelig vil gjøre noe med kroppen, så greier jeg det også! :) Og det er ikke så ille å vente en måned heller da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg se bilde av ringene? ;)

Vi skal kjøpe snart men ikke ta de på før i kirken... :hjerte:

Tusen sit-ups, wow! :ler:

Håper du har en fin dag og det klaffer snart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg se bilde av ringene?  ;)

Vi skal kjøpe snart men ikke ta de på før i kirken... :hjerte:

Tusen sit-ups, wow!  :ler:

Håper du har en fin dag og det klaffer snart! ;)

Heeeeei :klem:

Jeg har dessverre ikke noe bilde av ringene... men de er helt vanlige, glatte, 4 mm brede i hvitt gull. Jeg ville ikke ha diamant på min, for jeg synes det ser mer ut som forlovelsesring/giftering uten :ler:

Tusen situps var litt overdrevet... Jeg tok ganske mange, men. Lurt å ikke overdrive heller ;) Nå skal jeg skjerpe meg og ta situps på stuegulvet hver eneste kveld!

Sitter på jobb nå og håper, håper, håper at lønna kommer inn allerede i ettermiddag!! Elsker å få lønn!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

:vinke:

Er visst en stund siden jeg var innom dagboka di... Håper prøvingen går fort, masse lykke til!

Og gratulerer med forlovelsen, så koselig :) Regner med at ringene er kjempefine :hoppe:

Ha en fin kveld

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Er visst en stund siden jeg var innom dagboka di... Håper prøvingen går fort, masse lykke til!

Og gratulerer med forlovelsen, så koselig :)  Regner med at ringene er kjempefine :hoppe:

Ha en fin kveld

:klem:

Takk, takk! :klem:

Det er en stund siden jeg har vært innom dagboka di også, tror jeg... Noterer meg at jeg skal lese i den ;)

Fortsatt fin dag til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...