Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)


Ephemera

Anbefalte innlegg

Hei vennen :klem: Ja jeg var faktisk sykemeldt ett helt år etter den motorsykkelulykken. Men har heldigvis ikke noe men nå i ettertid. Og jeg har veeeeldig lyst på sykkel igjen når ungene er blitt litt større.

Nam kromkaker er kjempegodt da! Særlig med litt cognac oppi røren ;) Det lærte jeg av min svigermor! Må jammen finne fram jernet og bake det i uken jeg også. Det hører liksom julen til.

Ja du har rett i det at det er koselig å feire jul med småbarn. For meg betydde faktisk ikke julen så mye før jeg ble mamma selv. Nå elsker jeg den og storkoser meg med alle forberedelsene. Jeg vil at mine unger i motsetning til det jeg selv ofte opplevde skal ha gode minner om julen. At vi kan gi de juletradisjoner de selv ønsker å bringe videre til sine egne barn!.

Lussekatter ja - det er sant det er jo Lucia dagen i morgen. Hmmmm kanskje jeg må bake det da! Håper jeg har det jeg trenger i hus?

Nei nå må jeg ned og være litt sosial med mannen. Jeg er jo akkurat kommet hjem også går jeg rett på datamaskinen - for en koselig frue :ler:

Natta vennne :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :vinke:

Tenkte jeg fikk ta meg en tur innom dagboka di, ettersom du er så flink til å legge igjen spor hos meg :) Har lest gjennom hele, og her virker det jo veldig koselig!

Jeg var og hekta på qxl en gang, men jeg har klart å slutte. Tør ikke nærme meg den siden igjen :ler:

ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charmina og LinKri :klem:

Jeg har ikke bakt hverken krumkaker eller lussekatter idag... :sur: Orker da ikke... er da sliten etter jobb... :sjenert:

Jeg og sambo har vært en liten tur på City Syd (stort kjøpesenter). De har åpent til kl. 22 nå før jul. Jeg kjøpte meg en fin blondetopp og 4 kubbelys, 2 høye i offwhite og 2 litt mindre i sand. Skal stå sammen på glassfat :)

Og før vi dro dit, ble vi sittende som bergtatt foran TV-skjermen og så Norge spille håndballkamp mot Russland. Norge gjorde det jo så bra til å begynne med, så det var jo helt overraskende, veldig spennende og gøy! Men så gikk det skeis igjen da...

Imorgen tidlig kl. 07.30 kommer kjørelæreren og henter meg. Ute regner det fortsatt og det er ikke et snøfnugg igjen. :frustrert: Stakkars meg som må kjøre i dette været... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

God jul til dere også, Lilleulv og Geri! Har skrevet en bitteliten julehilsen i dagbøkene deres!

Hjelp, jeg er så sliten at jeg ser små rosa kattunger og små lysegrønne elefanter :overrasket: Har jobbet kveld hele uka her, samtidig som jeg har kjøpt julegaver og ordnet og stelt + hatt kjøretimer på dagtid.

Skal oppdatere dagboka mi litt så snart jeg får tid. Nå skal jeg stupe i seng! :sove:

Men vet dere hva?

Jeg har kjøpt meg bil idag!! :danse:

:reise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var her det var på tide med en oppdatering, ja :)

Det har ikke skjedd noe spesielt heller da... Jeg har hatt det litt travelt i det siste. Jobbet kveld uka før jul, inkludert lille julaften. Mange tror at man får gjort masse på dagtid når man jobber kveld, men man får faktisk ikke gjort noen verdens ting egentlig... Det blir jo så man sover ganske lenge (jeg er et skikkelig sovedyr, så jeg må ha på vekkeklokke når jeg skal på seinvakt også :ler: ). Og så har jeg kjøretimer 2 ganger i uka, så der går tiden før jobb liksom... Ellers skal jeg egentlig til akupunktur en gang i den uka, for jeg jobber kveld hver 4. uke, og det er bare den uka jeg rekker det.

Også var vi i begravelse til farmor denne uka før jul også :tristbla:

Vi måtte reise nesten 30 mil hver vei, så jeg hadde fri tirsdag. Så kjørte vi når sambo var ferdig på jobb. Begravelsen var veldig fin og veldig trist... Jeg var til og med med og bar båren og det var en veldig spesiell opplevelse. Men farmor ble nesten 95 år, så det hjelper veldig å tenke på det! Også har jeg en litt barnslig tanke som jeg blåholder på - selv om jeg ikke regner meg for kristen - at farmor nå har fått møte igjen farfar som døde for noen år siden :)

Vi kjørte hjem onsdag kveld, etter minnestund med koldtbord og kaker. Og så var det på jobb igjen på torsdag.

Ja! Også kjøpte jeg meg bil på fredag!! :danse:

Jeg skal ikke kjøre opp før i februar, men bilen skal forhåpentlig vis hentes i morgen! Sambo og en kamerat skal hente den.

Jeg kjøpte den gjennom et bilfirma og var der og skrev under kjøpekontrakten og lånepapirene på fredag. Fin julegave til meg selv det??

Det er akkurat en sånn bil som jeg hele tiden har ønsket meg: En sølvfarget Toyota Yaris! Den er så søøøøøøøt!! :) Det er en 2000-modell og har ikke kjørt mer enn 57.000 km.

Skikkelig surt å ikke kunne bruke den ennå, men det gir en ekstra inspirasjon å ha bilen stående - og dessuten så kan vi øvelseskjøre med den!

Og ellers...

På julaften var jeg og sambo og så på forlovelsesringer! :kys_2:

Noen har kanskje fått med seg tråden jeg laget inne på "Bryllup", for vi blir ikke enige om hvilke ringer vi skal ha... Jeg vil ha gult gull og sambo vil ha hvitt gull... Det ser faktisk ut som det er jeg som må bøye meg også... Vi så på en ring i hvitt gull som jeg syntes var fin, men den var skrekkelig dyr...

Tenk så romantisk å forlove seg på nyttårsaften??

Tror vi må ta turen innom gullsmeden igjen imorgen altså! :)

Deeeeeeeeilig med juleferie, forresten!!

Vi hadde for første gang julaften hjemme hos oss i år, med mamma, pappa og lillebroren min på besøk. Det var kjempekoselig! Sambo laget et tonn med pinnekjøtt og kålrotstappe for første gang, og resultatet ble perfekt ;) Den mannen der elsker å lage mat og han er kjempeflink! Til dessert hadde vi karamellpudding - og etter det spiste vi forskjellige kaker. Jeg ble som vanlig så mett at jeg følte meg helt syk...

Igår var vi på julelunsj hos onkelen og tanta mi. Koselig tradisjon det også, selv om jeg alltid føler for å være hjemme og bare slappe av 1. juledag. Det er da jula har roet seg, liksom. Men vi slappet bare av hjemme igår kveld da - og spiste enda mere :sjenert:

Kjennes ut som jeg har lagt på meg 13 kilo i jula... :sprettoy:

Idag er vi også bare hjemme hos oss selv og slapper av. Deilig :)

Angrer som en hund for at jeg ga fra meg 3 feriedager i mellomjula (onsdag, torsdag og fredag). Men fordi jeg ikke har flere feriedager igjen, fant jeg ut at det koster litt mye å ha 3 dager fri uten lønn.... spesielt når jeg kjøper bil og ennå skal betale endel kjøretimer ( :sur: ). Men jeg har fri imorgen, tirsdag, da!

Ellers fikk vi mye fint til jul, selv om det blir mindre gaver med årene. Jeg er mest opptatt av maten og kosen :) Jeg og sambo sleit skikkelig med å finne på gaver til hverandre, for vi har jo alt... , men bestemte oss til slutt for å kjøpe de to spisestuestolene vi mangler i morgen :) Trenger dem til nyttårsaften, for da blir det selskap med venner her!

Håper alle som leser her koser seg og har en fin jul!

:klem: til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn! Nå har sambo dratt meg med ut på tur i 10 minus.

Jeg var vanskelig å få opp fra pleddet i sofan, men det var kjempedeilig å komme seg ut. Nå skulle vi egentlig spise kake og masse annen dritt, men så føler vi oss så sunne og friske at vi foreløpig utsetter det :) Sitter og koser meg med et glass Farris nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men så ble det kake likevel... :sjenert:

Og nå kunne jeg tenkt meg et par skiver grovbrød med laks og eggerøre til kveldsmat :rodme:

Skal begynne å trene når jeg får førerkort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å så kos det høres ut å se på forlovelsesringer da :hjerte:

Husker godt når mannen og jeg gjorde det jeg -og nå har vi jammen vært gift i 6 år allerede!Tiden flyr!

Håper du koser deg i denne søte juletid! Her later vi oss og spiser masse mat og godis - kommer nok til å trille inn i det nye året ja :ler:

Ha en fortsatt god ju!

Klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

... men så ble det kake likevel...  :sjenert:

Og nå kunne jeg tenkt meg et par skiver grovbrød med laks og eggerøre til kveldsmat  :rodme:

Skal begynne å trene når jeg får førerkort...

Jeg skal love deg at du blir enda latere når du får lappen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charmina: Så koselig med besøk! Ja, man skal kose seg i jula...

:klem:

Vampyra :ler: Jeg tviler ikke... Men jeg gleder meg faktisk til å begynne å trene på treningssenteret når jeg før førerkort! Da blir det så mye lettere å komme seg til og fra ;) Og sånn ellers kjører jeg buss når jeg skal noen steder nå, så jeg får ikke trimmet noe likevel...

:klem: til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe::hoppe::hoppe:

Da står verdens fineste og søteste bil på parkeringsplassen!!!! Min nyyyyydelige lille Yaris!!! Den ble hentet idag! (Og må stå på parkeringsplassen fordi sambo bruker garasjen).

Den er så fiiiiiiiin. Jeg er jo helt forelsket :ler:

:danse::danse::danse:

Tok mms-bilde av den og sendte til venninnene mine og greier ;)

Også har vi vært og kjøpt piggdekkoblat... og fylt bensin!

Jeg har bare rygget den inn på parkeringsplassen, men jeg kjente at den var kjempedeilig å kjøre! Åh, så surt at jeg ikke har førerkort ennå? Tenk å kunne kjørt den til jobb imorgen??

Men jeg skal øvelseskjøre med den da! Orket ikke det nå i ettermiddag. Det begynte å bli mørkt ute og vi var så sultne. Sambo står på kjøkkenet og tilbereder ribbe nå :)

Tidligere idag var vi på IKEA. Salget begynte der idag og det var masse folk. Vi kjøpte de to stolene som manglet til spisestuebordet vårt (så nå har vi totalt 6). Det er sånne gode, myke stoler med høy rygg. Det trekket vi bruker (sandfarget med offwhite blomsterbroderi) hadde de bare ett igjen av :sur: så den ene stolen står uten trekk nå. De får det snart inn igjen da.

Også kjøpte jeg en fin furukommode med 5 skuffer til soverommet. Den skal jeg ha undertøy i :)

En skuffe med rosa undertøy

En skuffe med lyseblått

En skuffe med hvitt

En skuffe med offwhite

En skuffe med sort

Og for de som ikke har fått det med seg: Jeg er GAL etter undertøy og samler omtrent på det :)

Også kjøpte jeg 2 orkideer. Også det samler jeg på... :sjenert: Det vil si: jeg må hele tiden ha 3 hvite orkideer i det ene stuevinduet. Sambo er forskrekket over at jeg skal kjøpe ny plante hver gang en av dem blomstrer av... Men jeg tar vare på dem og de kommer jo som regel tilbake. Jeg synes ikke det er verre enn å kjøpe blomsterbuketter. Nå står det 2 hvite og 1 lilla der da. Jeg kjøpte en i lilla som vi hadde på spisestuebordet i adventstiden. De står jo seg heldigvis i mange måneder! Også har jeg en lysegul orkide i kjøkkenvinduet :)

Imorgen er det jobb igjen... Skulle virkelig ønske jeg hadde fri resten av uka. Men her er det vel også ei jente som trenger å tjene penger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...