Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)


Ephemera

Anbefalte innlegg

Nå er jeg skikkelig syk... Sambo sier at ingen syter så mye som meg når jeg er syk, men denne uka har jeg liksom stått på og gjort masse selv om jeg har vært syk... jobb, kjøretimer og idag glattkjøring. Da ble det også endel ut og inn av bil i kaldt vær uten jakke, og jeg føler meg ihvertfall mye verre. Det kan også ha en sammenheng med at jeg endelig innfinner meg i sofan under pleddet... Men jeg er så forkjøla som det går an å bli, har vondt i halsen, er slapp og lurer av og til på om jeg har feber.

Glattkjøringa idag var gøy og veldig lærerik! Når jeg kom hjem, tuslet jeg inn i dusjen før jeg kledde på meg en kosedress, fønet håret og krøyp under pleddet i sofan. Der sov jeg til sambo kom hjem fra jobb + handling av mat. Vi skulle egentlig begynne å kjøpe julegaver idag, men det orker jeg jo ikke...

Nå har vi spist nydelige pannekaker til middag og jeg er igjen på plass i sofan. Tviler egentlig ganske sterkt på at jeg kommer meg på jobb imorgen... Det er sånn som jeg sier: Er man syk, så blir man IKKE frisk av å presse seg på jobb!! Man må være snill mot kroppen sin og la den slappe av hjemme når den trenger det, så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble hjemme fra jobb på fredag. Hjelpe meg så forkjøla jeg var. Sambo beskriver den ettermiddagen og kvelden med meg i koma med sterke nys og masse snørr innimellom. Og både fredag og lørdag knasket jeg smertestillende i tillegg pga smerter bak øynene. Det var sånn at jeg trodde jeg skulle bli liggende syk i en uke... Men i går var jeg såpass bra at jeg fant ut at jeg skulle greie å komme meg på jobb idag.

Var ute en liiiiiiten tur igår. Ei pære på adventstaken var ødelagt og jeg og sambo kjørte rundt på 4 bensinstasjoner og lette etter pære, men måtte bare gi tapt. Ellers hang vi opp julegardiner på kjøkkenet, hang opp adventsstjerna i tre i et stuevindu, la lilla løper på spisestuebordet med stort lilla kubbelys oppå - og satte frem smijernstaka med 4 lilla lys på salongbordet. Sååå koselig å pynte til advent og jul :)

Idag var det MASSE å gjøre på jobb!! På vei hjem hentet jeg Louis Vuitton-bag på postkontoret og så dro jeg og sambo og kjøpte take-away-pizza på Peppe's :sikle: Jeg elsker pizza!

Og så ringte nettopp kjørelæreren og avlyste kjøretimen i morgen tidlig :tristbla: Jeg gruer meg alltid til kjøretimene (selv om det er helt greit når jeg er igang), men nå var det egentlig litt trist at det ikke ble noe. Skulle jo ønske jeg kunne bli ferdig med det snart... og det skjer jo ingenting uten kjøretime... Men jeg har ny time på fredag!

Nå venter jeg på Top Model USA på TV ;)

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med besøk, Charmina og Heisan :klem:

Jeg er ferdig på jobb om en liten time. Sambo kommer og henter meg og da skal vi på IKEA!

:hoppe:

Også snør det masse ute!! Det snør og blåser bortover, så da blir det så julekoselig og fint på husveggene og vinduene mine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kjekt på Ikea. Selv har jeg den leie tendensen til at jeg alltid shopper mere en jeg hadde tenkt når jeg er der!

Håper dere ikke snør vekk. Snakka med mamsen som bor på Lade og hun sa det var masse masse snø der oppe nå. Og når jeg ser ut vinduet her så er det nå jammen kommet litt her vest også.

Ha en fin onsdag!

Klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid kjekt på Ikea. Selv har jeg den leie tendensen til at jeg alltid shopper mere en jeg hadde tenkt når jeg er der!

Håper dere ikke snør vekk. Snakka med mamsen som bor på Lade og hun sa det var masse masse snø der oppe nå. Og når jeg ser ut vinduet her så er det nå jammen kommet litt her vest også.

Ha en fin onsdag!

Klem fra Charmina :klem:

Ja!! På IKEA bruker man alltid myyye mer penger enn man hadde tenkt :overrasket: Det er liksom så mye billige og fine småtterier som man bare ha. Tror jeg svidde av en million der inne... Kjøpte kubbelys, lysfat, orchidè, grønne planter, potter, masse innpakningspapir, masse sløyfebånd, tøfler... juletrepynt, sjokolade... Men det er veldig koselig å handle på IKEA uansett ;)

Ellers er jeg fremdeles forkjølet, selv om sykdommen har nådd en ny fase. Er tett og er en skikkelig "snørrunge" :ler: Mye å gjøre på jobb om dagen og idag har jeg også vært på opplæring/kurs i 3 timer. Men imorgen er det helg!! Det skal bli utrolig godt!

Må begynne på julegavene snart også. Vurderte å begynne når jeg var i byen etter jobb igår. Fikk sms fra ei venninne som hadde fri igår og som hadde vært og kjøpt julegaver (bl.a. til meg :) ). Da tenkte jeg at jeg kanskje skulle begynne, jeg også. Men jeg skal skrive liste og planlegge hva jeg skal kjøpe til de fleste først. Endel av gavene skal jo også sambo være med på. Tror jeg kommer til å kjøpe fine kubbelys til venninnene mine i år. Jeg har fullstendig dilla på lys, det er såååå fint. Elsker spesielt store fat med kubbelys i forskjellige høyder, og gjerne i 2 - 3 nesten like farger. Jeg kjøpte noen lys til meg selv igår og greide også å kjøpe et undertøysett før jeg kom meg på bussen hjem...

Vel, vel - idag har jeg ikke shoppet annet enn ei flaske cola light i lunsjen da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ender også alltid opp med masse lys og innpakkningspapir av en eller annen grunn! Men det er jo så kjekt å bare gå der og myse på alt! Mannen og ungene synes ikke det er like gøy da men :ler:

Heldige dere som har snø ennå. Her regnet alt vekk i dag og det er igjen mørkt og trist ute. Men så at det skal bli sol i morgen så det er da noe.

Håper du kommer deg av forkjølelsen din snart nå da. Det er bare så kjiiiipt å være snylta!

Ha en god natt snuppa!

Klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charmina: Koselig med besøk igjen :) Jeg har til hver jul de ambisjonene om at jeg skal lage så fine pakker. Med sååå fint papir og de fineste og mest gigantiske sløyfebåndene = må kjøpe masse sånt på IKEA!! Det som i virkeligheten skjer er at jeg i siste liten sitter og pakker inn med kjedelig papir og kjedelig bånd, fordi jeg har det travelt - eller at jeg ber betjeneingen i butikken om å pakke inn gavene for meg... :forvirret: Men det har hendt at jeg har pakket inn bursdagsgaver fint! Og i år skal jeg prøve å få brukt noe av alt det fine papiret og båndene til jul også!!

Heisan Det ser jo ut som du har hatt et skikkelig party i dagboka mi i ettermiddag :ler: Koselig det! Du får lage litt liv når jeg ligger flatt...

Jeg har fått bihulebetennelse :tristbla:

Altså, jeg har vært på jobb hele forrige uke, tett og snørrete. En dag hadde jeg skikkelig vondt i nakken, den neste hadde jeg skikkelig vondt i hodet, og så satte det seg i bihulene. Igår var almenntilstanden skikkelig dårlig igjen også. Var såvidt jeg orket de enkleste ting. Det dundrer i hodet og bihulene når jeg reiser meg opp eller går (og vi har hus med 3 etasjer :overrasket: ). Og igår skulle jeg og sambo gjøre 2 viktige ting: Øvelseskjøre med meg + kjøpe julegaver. Sambo er skikkelig vanskelig å få med på shopping. Han hater det og ser helt dårlig ut inne i butikkene :ler: Matbutikker greier han fint, og shoppegale meg elsker også å handle mat. De to siste helgene har sambo vært ute og handlet alene. Den ene helga skulle han til og med innom et kjøpesenter for å kjøpe seg ny dongeribukse, mens jeg var hjemme :hakeslepp: Ikke var det fordi han ikke vil ha med meg på shopping heller - han planla det faktisk flere dager før jeg ble syk... Jaja.. jeg greier jo fint å handle på egenhånd også jeg da :lol: Men det er kos å ha med sambo på shopping av og til også!

Men over til saken: Jeg hadde så sinnsykt vondt i bihulene at jeg ikke orket noen ting i går. Men vi slo to fluer i et smekk: Jeg kjørte til og fra kjøpesenteret, også handlet vi de julegavene som måtte kjøpes nå. Gaver som skal sendes og som det haster litt med. Også handlet vi mat. Det var slitsomt, men jeg overlevde. En annen trist ting er at jeg har mistet smakssansen :overrasket: Jeg elsker mat, så det er triste greier... (Det eneste som er bra er at jeg gjerne ville gått ned noen kilo, men det vet jeg jo at ikke skjer pga en kort sykdom likevel). Igår hadde vi taco til middag, og jeg kjente bare at det smakte salt liksom... + at jeg visste hvordan det skal smake, så da smakte jeg det på en måte likevel... Idag hadde vi Bali kyllinggryte med ris. Det er godt, men også nå kjente jeg bare at det smakte salt. :sur: Sambo konstaterte over middagsbordet at jeg er veldig blank i øynene og at jeg har feber.

Imorgen skal jeg på landeveiskjøring fra kl. 8 - 12. Så var avtalen at jeg skulle komme på jobb kl. 12 og da jobbe til kl. 20. Nå har jeg da imidlertid funnet ut at turen må gå til legekontoret etter kjøringen imorgen. Jeg kan ikke skippe kjøringa, jeg må bli ferdig med det der og kjørelæreren har jo satt av halve dagen til det. Men jeg tror jeg må ha sykemelding og være hjemme noen dager. Jeg lever på smertestillende og jeg greier ikke å jobbe nå. Det som er veeeeldig synd med det, er at jeg taper penger. Vi har et provisjonsbudsjett i tillegg til fast lønn, og jeg greier ikke målene mine denne måneden hvis jeg skal være hjemme en uke nå :tristbla: I tillegg har jeg fri hele jula. MEN - helsa må gå først!!! (Det er bare det at jeg bruker en halv million på førerkortet mitt :sur: ). Ellers er jeg den typen som storkoser meg når jeg får være hjemme noen dager og bare gjøre ingenting - selv om det selvfølgelig er best når man er frisk!!

Skulle ønske jeg var ferdig med både landeveiskjøringa og legebesøket nå, sånn at jeg bare kunne lagt meg ned... Kommer sikkert til å bli sittende en stund på legekontoret også, når jeg kommer dit uten time. Får i tilfelle se om jeg får til å ringe dit i en pause under landeveiskjøringa. Hvis ikke får jeg ta med meg et blad eller to og bare innfinne meg med å sitte der. De har en god sofa på legekontoret ;)

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg sykemedt ut denne uka og er satt på 10 dagers antibiotika-kur.

Det var litt av en dag igår...

Først var det landeveiskjøring + forbikjøring fra kl. 8 - 12. Det MÅTTE jeg gjennomføre. Heldigvis følte jeg meg litt bedre igår, og jeg hadde vondt i hodet isteden for i bihulene, så jeg knasket noen smertestillende og utstyrte meg med noen meter papir, og så var jeg klar for kjøring.

Kl. 12.30 befant jeg meg på legekontoret. Jeg forklarte at jeg trodde jeg hadde bihulebetennelse og at jeg i tillegg måtte ha sykemelding. Legesekretæren sa at jeg ikke kunne komme inn før etter kl. 13 en gang, for legen min hadde lunsj akkurat nå. Det var greit for meg og jeg tenkte "får jeg komme inn så snart??". Så satte jeg meg ned og ventet - i den gode sofaen - og ikke lenge etter ble jeg ropt inn til sånn blodprøve i fingeren av en annen legesekretær. Hun ba meg sette meg og vente litt, og også hun sa at jeg måtte vente til etter kl. 13 med å komme inn.

Så satt jeg der da, og venterommet var jo fullt av syke mennesker. (Det er flere leger på samme senteret). Jeg forso jo at de hadde time, så jeg trodde det var helt normalt at alle andre fikk komme inn før meg, selv om jeg syntes det var litt rart at jeg måtte vente sååå lenge... Til slutt gikk jeg i resepsjonen og sa at jeg bare ville forsikre meg om at de ikke hadde glemt meg...?? Og da ble de to legesekretærene som var igjen litt forvirret... og de begynte å diskutere seg imellom... og så kom legen og hentet meg. Han var ganske fortvilet og beklaget masse. Han hadde ikke fått beskjed om at jeg satt og ventet!!! :overrasket: Og så satt jeg sånn til at han ikke så meg når han kom ut på venterommet og ropte inn pasientene, så han visste jo ikke at jeg satt der!! 3 timer hadde jeg ventet!!! Huff, jeg syntes nesten synd på legen også... men han får kjefte opp sekretærene sine...

Jaja... jeg var jo forberedt på å vente da. Det som var verre var at jeg ikke hadde spist siden froskost. Hadde det ikke vært for at jeg er syk og ikke har særlig matlyst - og at jeg satt i ro i en sofa - hadde jeg vel vært nesten død av sult...

Bakterieprøven viste 34, noe legen sa kunne være forenlig med en bihulebetennelse. Det var ikke vondt i bihulene når han trykket på dem, men det kunne være det likevel. I alle fall ville han sette meg på en antibiotika-kur siden jeg hadde vært syk så lenge. I tillegg sykmeldte han meg ut denne uka.

Nå skal jeg ta 4 kapsler med Ery-Max per dag i 10 dager fremover.

Og idag har jeg skikkelig vondt i bihulene igjen!! Så da er det bihulebetennelse jeg har! Jeg sov på sofan i hele går kveld og sov til kl. 10.30 idag. Nå har jeg spist boller til frokost (det må da være lov når man er syk...??) og oppdatert meg litt på KG.

Og en annen ting:

Jeg har fått oppkjøringstime!!!! :danse::danse::danse:

Fredag 10. februar kl. 09.30 er tidspunktet jeg håper at dere alle krysser fingre og tær for meg!!

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har gått fort...

Jeg håper jeg har blitt bedre. Jeg har i alle fall ikke så vondt i bihulene lenger og er heller ikke så tett og snørrete. Men jeg er slapp og generelt dårlig...

Nå ligger jeg i sofan i morgenkåpa etter å ha dusjet og vasket håret :dusje:. Det var slitsomt, men man føler seg litt bedre. Nå om dagene har jeg liksom bare hoppet i kosedressen, satt opp håret i en stor hårklemme og sett helt .... ut. Men er man syk, så er man syk. Det er litt merkelig, men man gleder seg liksom til å bli frisk og pynte seg og ordne seg på håret og sminke seg igjen :)

Dagene går fort nå når jeg er hjemme også. Jeg sover til over 10. Så er det frokost og oppdatering på KG, samtidig som jeg skal svare på tusen julekalendere på nettet ;) Så snakker jeg som regel med mamma i telefonen, før jeg spiser lunsj... og så sover jeg noen timer til sambo kommer hjem fra jobb. Innimellom dette får jeg lest litt blader og sett litt på TV, men tiden flyr, ja. Sover sikkert litt for mye... :sove:

Imorgen er det fredag og jeg har liksom bare helga på å bli frisk før jeg skal på jobb på mandag.... men det må gå bra. Sambo skal på julebord imorgen, så da blir jeg alene hjemme :grine:

Ellers ser jeg frem til oppkjøringen min 10. februar, selv om det blir kjøretimer og øvelseskjøring frem til da også. Må få tatt en langtur med sambo på søndag. Håper jeg er i form til det.

En annen ting jeg gleder meg stort til, er at jeg og sambo skal bli prøvere over nyttår :danse: Finnes det noe bedre enn å få en baby??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sitter jeg her på KG igjen...!! Jeg er fullstendig avhengig... husker ikke helt hva jeg gjorde før jeg oppdaget KG :ler:

Chattet med venninne A igår. Hun er sykmeldt og kjeder seg litt og hun lurte på om jeg ikke visste om noen spennede internett-sider som hun ikke var lei av å lese. :overrasket: KG, selvfølgelig!!!?? Men nei, det var visst ikke så interessant.

Egentlig er det like greit, for jeg vet ikke om jeg har så lyst til at venninnene mine skal begynne å lese her. Da finner de fort ut hvem jeg er, og jeg vil jo gjerne være litt anonym her inne. Selv om jeg ikke har noe å skjule for venninnene mine da - det vet alt det jeg skriver her likevel :) Såvidt jeg vet, er det ingen jeg kjenner som bruker KG. Jeg ble tipset om KG av ei som var vikar på jobben vår før. Mulig hun leser her inne, jeg vet ikke.

Har lyst på shoppingtur til London, jeg! (Skulle ikke jeg slutte å shoppe... :fy_fy: ). Har et par dager nå sett innslag med Vendela Kirsebom fra London på God morgen, Norge! Idag var hun på Harrods (er det det det heter?). Sambo har ikke lyst til å bli med meg på storbyferie fordi han vet at det betyr masse shopping :overrasket:;) Så det ideelle er vel enten å reise sammen med en venninne, eller at vi reiser to par, så kan vi jentene shoppe litt og gutta gjøre noe annet imens? Hadde vært koselig til våren... Har også veldig lyst på langweekend til København, og har også begynt å diskutere Kreta i sommerferien med sambo. Men det er visst litt tidlig å planlegge det ennå. Jobbsituasjonen hans er litt usikker, i og med at han nå jobber med et prosjekt og det er litt usikkert om han blir fast ansatt der etterpå, eller om han må søke andre jobber.

Må også notere til meg selv to filmer som jeg må se på kino:

I dine sko

Just like heaven

:)

Ellers føler jeg meg - bank i bordet - bedre idag! Hjelpe meg hvor mye syk jeg har vært i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Ephemera :vinke:

Så godt å lese at du begynner å bli bedre, og nå som det er gått noen dager er du kanskje helt bra? Håper det :klem: Så merkelig venninne du har da som ikke synes kg er det mest fantastiske som finnes :ler: Som du kanskje har merka, så har jeg faktisk mått ta meg noen dager kg-fri, aaltfor mye å gjøre ellers. Er sånn at jeg nesten er litt misunnelig, tenk å vært syk og kunne vært hjemme og surfet kg hele dagen ;) Hehe, neida, syk vil nok ingen være, men noen fridager hjemme hadde vært no gitt ;)

Også ser jeg du har fått oppkjøringstime!! :hoppe::hoppe: Så spennende!! Må minne meg på det seinere da, så jeg kan krysse fingre og tær ;) Og da er du jo i gang med andre ting som som jeg vil krysse for og så ;)

- tar turen innom igjen jeg vettu -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dine sko er en kjempesøt film da!Jeg likte den kjempegodt!

London og shopping høres vidunderlig ut!Har aldri vært der jeg og kunne godt ha tenkt meg en tur ja!

Koser du deg ellers i denne søte juletid da?

Klem fra Charmina :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Så koselig at du stakk innom! :klem: Jeg har merket at du har vært borte, ja. Jeg ble nesten litt bekymret en stund... Godt at du er tilbake nå!! KG er farlige greier, jeg ble også fort hekta :ler: Det er utroooolig godt å ha KG, men av og til blir man jo sittende foran PC'en isteden for å gjøre andre viktige ting :overrasket: Til og med på jobb sitter jeg der... :sjenert: Og ja, selv om jeg har vært syk denne uka, så skal jeg innrømme at jeg har koset meg aldri så lite under pleddet i sofan med laptop'en og KG på fanget ;) Plager ikke meg å være hjemme noen dager, nei!! Og ja, gjett om jeg skal minne deg på oppkjøringen min!!

Charmina Koselig med besøk av deg også! :klem: Jeg så i dagboken din at du hadde sett den filmen, ja. Jeg tror det må være en film midt i blinken for meg ;) Jeg og en venninne har snakket om å spise middag og se den en kveld - vi får bare se om jeg får tid til det før jul. Håper du også har en fin førjulstid? Jeg vurderte å begynne å pynte ordentlig til jul idag, men tror jeg venter noen dager. Får brenne ned litt flere lilla lys først ;)

Jeg fatter ikke når jeg ble så travel og opptatt?? Jeg skylder på kjøretimer og øvelseskjøring, samt at det er vinter og mørkt og jeg er trøtt og har vært mye syk i høst og sånn... Gleder meg til bedre tider :)

Apropos kjøring. Her er det et forferdelig vær. Det koselige juleværet har bokstavelig talt regnet bort. Det regner og blåser. Jeg lovte kjørelæreren å kjøre masse med sambo i helga. Nå vet jo ikke han at jeg har vært syk en uke og fremdeles går på antibiotika... Jeg merket forresten på fredag at jeg var blitt mye bedre. Da var jeg litt rastløs og hadde lyst ut og handle og sånn... Da savnet jeg faktisk bil, for da kunne jeg i det minste ha kjørt på butikken. Jeg orket ikke å gå dit... nei, bra var jeg ikke ;) Men i alle fall så kjørte jeg mellom endel butikker med sambo som passasjer på lørdag. :reise: Først på postkontoret, så innom en av nærbutikkene og handlet mat, så ned på jobben til sambo for å hente noen ting som sto igjen etter julebordet kvelden før - og så til favorittkebabsjappa og kjøpte kyllingrullekebab :sikle: Det er godt, og jeg jubler hver gang sambo går med på å kjøpe fastfood!! Men jeg hater å kjøre bil når det er mørkt og regner - jeg ser ingenting :overrasket: Så det gikk ikke så veeeeeldig bra... Og idag hadde vi en liten tur i samme været... Huff... Tror jeg må flytte til California eller noe... får ikke til å kjøre bil i denne byen...

Og tidligere i kveld ringte kjørelæreren og avlyste kjøretimen imorgen tidlig fordi han ikke hadde noe bil :klappe: Ja, jeg klapper - for det er meldt regn imorgen også... Jeg trodde nesten jeg var blitt bønnhørt. Ved middagsbordet idag (med svinestek... ja, god hjemmelaget mat idag :) ), så sa jeg til sambo at kjørelæreren bare kunne glemme å hente meg i dette været i morgen tidlig. Og så ringer han jammen meg!!

Oi... og så en trist ting: farmor døde på fredag :tristbla: Det var jo ventet, men trist likevel. Også kan jeg ikke si at jeg gleder meg til begravelsen. Det synes jeg er fryktelige greier. Også må vi reise ca. 30 mil hver vei. Begravelsen blir sannsynligvis på onsdag i neste uke, så da må jeg ha fri to dager pga det. Jeg får ikke vært mye på jobb denne måneden, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei igjen :klem:

Huff så trist med farmoren din da! Det er alltid så tungt å miste sine kjære.Og begravelser er jo ikke noe man synes er kjekt! Ikke lenge siden jeg mistet begge svigerforeldrene mine og det gjør vondt ennå :tristbla:

Hi hi så du vil ikke kjøre i regnet du! Nei det er utrolig hvor lite man egentlig ser når det regner og er mørkt ute. Liker det ikke noe særlig selv jeg skal jeg si deg og jeg har jo hatt lappen i ganske mange år nå. Og en ting er å kjøre bil når det er mørkt og vått, men gjett om det er ennå værre å kjøre motorsykkel da!!! Faktisk kræsjet jeg skikkelig i sånt vær en gang - ikke kjekt nei :sprettoy:

Ha en god natt da snuppeluppa :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Charmina :klem:

Hørtes ikke bra ut med den motorsykkelulykken din... :icon_surprised: Godt at det gikk bra med deg da! Det er ingen spøk å kjøre i regn og mørke altså... men jeg venner meg nok til det etter hvert. Og jeg kommer i alle fall til å være forsiktig ;)

Her regner og blåser det noe vanvittig fremdeles. Det er så synd at julestemningen forsvant... I ettermiddag satte noen naboer ut stort juletre med lys ute i tunet vårt også. De har ikke tenkt lysene ennå - håper det kommer snø til de skal gjøre det! Du er sikkert enda mer opptatt av julestemning, med to søte småtasser?? Jeg for min del er litt misunnelig på ei venninne som reiser til Syden lille julaften. Før i tiden kunne jeg ikke forstå at folk reiste dit i julen, men nå kunne jeg godt tenkt meg det selv. Visst er det koselig med familiekos og god mat, men bortsett fra det så tror jeg ikke den store julestemningen kommer før jeg får barn selv :)

Idag var jeg tilbake på jobb, da. Og det gikk helt fint, bortsett fra at det var veldig mye å gjøre. Føler meg - bank i bordet - frisk igjen også! Og på spiserommet vårt var det så fint pyntet med masse røde kubbelys og røde julestjerner (som ble tatt bort utpå dagen fordi en var allergisk... :tristbla: ). Det inspirerte meg til å pynte til jul hjemme også. Så midt i middagslaginga idag (kyllingfilet med ris og bretagne saus), begynte jeg å bytte ut lilla løper med rød, alle lilla lys med røde osv. Nisser og sånn skal jeg vente litt med. Koselig!

Ellers har sambo begynt å bake til jul, mens jeg har sett en nervepirrende håndballkamp på TV samtidig som jeg skulle pløye meg gjennom julekalenderene på nettet :ler: Gratulerer med premien som du vant, forresten! Jeg venter bare på å vinne selv nå!

Apropos baking, så skal jeg lage kromkaker. Det synes jeg er kjempegodt! Skulle også ønske at jeg orket å bake lussekatter - nam nam :sikle: Hvem vet - kanskje jeg får ånden over meg imorgen??

Må virkelig begynne å kjøpe julegaver også, men jeg må vente til lønna kommer inn på konto på onsdag. Begynner å ha klart hva jeg skal kjøpe til de forskjellige da. Er ikke helt sikker på mamma og pappa, men... Jeg har tvunget fram et ønske fra mamma, men skal finne på noe småtteri i tillegg.

Ha en fortsatt fin kveld, snuppa!!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...