Gå til innhold

Mitt liv som mamma :)


Ephemera

Anbefalte innlegg

Du må komme hit å kjøre opp, Eph! Vi har ikke flere filer, ikke lyskryss og knapt en eneste enveiskjøring. Lett som en plett!

Jeg skal re opp senga på loftet, så tar vi oss en lang og god trimtur kvelden før du kjører opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som han også sier: Periodevis går det svært bra, men jeg får ikke til å planlegge kjøringa godt nok. Har for stor fart inn mot situasjoner, legger meg av og til i feil felt, kjører av og til i feil gir osv. osv. Også observerer jeg tidvis ikke godt nok.

Hvis det er noen trøst så kjører jeg sånn jeg også, selv om jeg har lappen :ler:

Det blir så sjelden at jeg setter meg bak rattet, at når jeg først sitter der er jeg kjempeusikker og resultatet blir villmannskjøring, og iiiiha! rundt svingene :sjenert:

Men jeg kommer meg, bare jeg får kjørt noen timer altså :)

Ikke sikkert det er så dumt å vente, mye bedre å ta oppkjøringen når du føler deg trygg. Jeg er sikker på at du fint kunne stått på oppkjøring nå på fredag, men i og med du ikke føler deg helt trygg så er det fort gjort å la den følelsen overta? Du har jo god tid, ikke sant?

Tenke sånn, at du skulle jo ikke ha førerkortet i utgangspunktet, så hva gjør vel noen uker ekstra? ;)

You can nail this, I know :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må komme hit å kjøre opp, Eph! Vi har ikke flere filer, ikke lyskryss og knapt en eneste enveiskjøring. Lett som en plett!

Jeg skal re opp senga på loftet, så tar vi oss en lang og god trimtur kvelden før du kjører opp!

:hoho:

Ja, jeg har tenkt på det mange ganger - å kjøre opp på en mindre plass. Her i byen er det ikke enkelt å kjøre altså :riste:

Det er folk her som drar til mindre byen som Steinkjer og Levanger - eller til Brønnøysund og kjører opp :)

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, da jeg holdt på med kjøreopplæringen hendte det at jeg pga økonomi ikke satt bak et ratt på en måneds tid. Etter disse pausene hadde ting og tang på forunderlig vis satt seg godt i hodet mitt og jeg mestret ting jeg ikke hadde gjort tidligere. Kanskje du trenger en aldri så liten pause? En liten uke uten kjøring eller noe sånt?

Nå vet ikke jeg hva slags vær dere har der du er, men jeg hadde vært glad til for å slippe oppkjøring her på østlandet denne uka ihvertfall!

I mellomtiden kan dere jo øve på å lage baby... det er jo også trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord, Lizzie :klem:

Ja, jeg føler at jeg trenger en pause fra kjøringa. Jeg har liksom fått en nedtur, samtidig som jeg er sliten og lei så det holder. Jeg og sambo var ute og handlet mat isted, og jeg orket ikke tanken på å kjøre...

Kjørelæreren ringte idag. Han fikk ikke ny oppkjøringstime til meg før

mandag 13. mars

Så da er det tid for å krysse fingrene for meg igjen :)

Håper virkelig jeg greier det da, hvis ikke blir det en ny måned med venting. Kjørelæreren ville også sette opp hele 3 dobbeltimer i neste uke, men da sa jeg stopp ved 2 doble timer. Jeg er ikke millionær heller!! :sur: Jeg er sikker på at han mener at jeg trenger masse kjøretimer fremover nå, og jeg har ikke lyst til det. Også sa han at det var kjempeviktig at jeg kjørte masse hjemme nå, men jeg har tatt pause til søndag. Jeg skal ta feriedagen min på fredag (når jeg egentlig skulle kjøre opp) og bare kose meg. Lørdagen vil jeg også ha uten kjøring denne uka. Ellers tror jeg at jeg møter veggen...

Var en tur i byen etter jobb idag. Sluttet på jobb kl. 15 og det var så deilig dagslys ute! Og for en gangs skyld oppholdsvær! Kjøpte meg en fin dongeribukse - fordi jeg fortjener det ;)

Endret av Ephemera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Myztica

3 dobbeltimer?? :sjokkert: vil tjene mest mulig penger han der eller?? Du får kjøre mye hjemme da kanskje... Eller som andre sier her, ta en ørliten pause ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken har slått meg... Lurer på om kjørelærere har fast lønn eller om de har lønn etter hvor mange timer de har med elevene? Men han er ikke typen til å tyne meg for penger - jeg tror han mener jeg trenger å kjøre masse.

Jeg får ta to doble timer neste uke. Det passer forsåvidt bra siden jeg jobber kveld neste uke. Men etter det lurer jeg på om jeg skal ta enten en dobbeltime i uka eller to enkle timer. Skal faktisk si til kjørelæreren at jeg ikke har råd til dette. Tror nesten det er like mye lærdom i å kjøre gratis med sambo!? Han har hatt førerkort i 15 år han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjørte opp mente kjørelæreren min at det var mye viktigere at jeg øvelseskjørte masse med foreldrene mine enn å ha kjøretimer. Hadde noen kjøretimer i starten, så en laaang pause før jeg tok noen rett før oppkjøringen for å luke vekk noen småting som ikke var helt bra. Hadde MASSE feil på oppkjøringen, men sto likevel heldigvis (tror jeg hadde strøket om jeg hadde hatt en liten feil til :rodme: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kjøreskole bruker du? Brukte Buran jeg...

Har ikke lyst til å svare på det, jeg... Verden er så liten ;) Men jeg kjører ikke med Buran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myztica

Jeg kjørte masse med onkelen min jeg.. Så jeg trengte faktisk bare 6 kjøretimer med kjørelærern, + alt det obligatoriske da. Hadde noen feil på oppkjøringa jeg også, for sensor mente jeg la meg feil i en enveis-kjørt gate, men gjorde som jeg hadde lært av kjørelærern da. Men jeg var utrolig heldig, kjørte opp i en by.. men fikk oppkjøringsrute på landet :)

Du må ha masse lykke til, jeg vet at du klarer det etterhvert :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drømmer også om landeveiskjøring på oppkjøringa. Vet at man kan få det, men her i Trondheim har sensor 15 forskjellige ruter som brukes... Skulle gjerne visst hvor alle går ;)

Lurer på om jeg skal overdrive litt til kjørelæreren og si at jeg ikke har råd til så mange flere kjøretimer.... Heller kjøre gratis med sambo...?? Utrolig kjedelig å bruke penger på kjøretimer, i tillegg til at de skal passe inn med jobb osv. Jeg må ha dem grytidlig om morgenen eller når jeg er dødssliten etter jobb :forvirret:

Hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg må kjøpe meg en dongeribukse til idag... :sjenert: Den igår kjøpte jeg litt kort og skal bruke den til støvletter... med oppbrett på. De hadde den helt sid også.... Hadde vært fint å ha den også....

Også skal jeg kjøpe en nydelig glassvase... som jeg skal ha tulipaner i...

Så jeg har råd til klær, men ikke til kjøretimer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du at du får noe utbytte av timene med kjørelærer da? Jeg fikk beskjed av kjørelærer hva jeg trengte å tenke på - og så dro jeg og pappa og kjørte masse mens vi jobbet med det jeg burde lære meg. Jeg var livredd for å kjøre på noe/noen, så problemet mitt var at jeg kjørte altfor sakte i starten... Men - bedre å være forsiktig enn å råkjøre da! Skal jo ikke kjøre fortere enn at man føler seg trygg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg må jo skrive litt her også - ikke bare i den andre dagboka ;)

Idag skulle jeg egentlig kjøre opp da... Og jeg ville vært heldig med været! Det er snø, sol og blå himmel! Men jeg hadde nok strøket... Da hadde jeg svidd av 2 - 3.000 kroner og kanskje ligget og grått nå...

Jeg har likevel tatt ut feriedagen min idag! Hoppet rett i kosedressen og koser meg i sofan. Skal bare ligge her og lese blader og se TV i hele dag. Deilig!! Har gjort bittelitt husarbeid og satt på en maskin med klær også da.

Vet ikke hvordan jeg skal gjøre det med kjøretimene fremover... Det virker som kjørelæreren mener at jeg trenger mange flere kjøretimer, men jeg har ikke lyst til å betale mere nå. Jeg kommer til å si til kjørelæreren at jeg strengt tatt ikke har råd til å ha så mange flere kjøretimer. Jeg vil heller kjøre med sambo. Neste uke har jeg to doble kjøretimer, men det er forsåvidt greit. Da jobber jeg kveld på jobb, så da får jeg jo ikke kjørt noe med sambo uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått mail om at Jennifer Lopez trenger modeller i New York :overrasket:

Hvordan kan de vite at jeg er på slankekur?? Kanskje Vektklubb har varslet dem??

;)

:sexy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine:  :grine:  :grine:

Det blir ikke oppkjøring på fredag!!

Jeg kommer aldri til å få førerkort!!! Jeg kommer aldri til å greie å lære meg å kjøre bil!!

Jeg må ta bussen på jobb neste uke også, jeg kommer ikke igang med trening (= blir aldri slank) og sambo vil helst vente med baby til jeg står med førerkortet i hånda!!

:grine:  :grine:

Klart du kommer til å få lappen vennen min!

Jeg har STOR tro på deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...