Calla Skrevet 1. november 2005 #21 Del Skrevet 1. november 2005 En liten smugleser titter frem... Morsom og koselig dagbok du har! (og nå fristet du meg til å gå inn på QXL...var avhengig av netthandelen en gang i tiden..kjøpte all slags mulig skrot...var jo så morro å vinne budrunder! ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 1. november 2005 Forfatter #22 Del Skrevet 1. november 2005 En liten smugleser titter frem... Morsom og koselig dagbok du har! (og nå fristet du meg til å gå inn på QXL...var avhengig av netthandelen en gang i tiden..kjøpte all slags mulig skrot...var jo så morro å vinne budrunder! ) ← Så koselig at du stakk innom, cons! Velkommen skal du være Og ja, jeg skal ikke lede deg inn på ville veier (QXL) jeg altså, men det er myyyye mere interessante ting der enn på Netthandelen Spesielt vesker! Ha en fortsatt fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisan Skrevet 2. november 2005 #23 Del Skrevet 2. november 2005 Heisan Titter innom og sier hei igjen. Så bra det går bedre med kjøringa da Og, ja du må si fra når du skal kjøre opp, armer og bein skal krysses her og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest seroxata Skrevet 2. november 2005 #24 Del Skrevet 2. november 2005 tjohei!! ramler innom og hilser på jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 3. november 2005 Forfatter #25 Del Skrevet 3. november 2005 Hei, Heisan og seroxata! Koselig at dere stakk innom! Snart er det helg!! Det er "bare" morgendagen igjen! Sliten jeg... Det tar nok litt tid før jeg skal kjøre opp, forresten, men jeg håper å få gjort det før jul. Skal på glattkjøring 24. november. Har 2 doble kjøretimer i uka nå. Det er litt slitsomt siden jeg jobber 8 timer etterpå også. Også så DYRT som det er!!!?? Hjelpe meg... Men hva ER det med meg?? Jeg må bare slå det fast - jeg er shopoholiker, selv om jeg ikke er så hardt angrepet. Igår skulle jeg rett hjem etter jobb, men så ender jeg opp med å kjøpe 2 babydoll-topper (jeg er gal etter det og leter byen rundt for tida), en svart og en brun - også kjøpte jeg en brun bolero. Jeg har vanvittig mye klær!! Men jeg har ikke barn og jeg tjener ganske bra, så hvorfor ikke... Jeg bruker ikke penger som jeg ikke har. Men det var dette førerkortet da... Og nå det er i boks, skal jeg kjøpe meg bil. Apropos helg. Jeg har lyst til å ligge flat i helga, men vi skal på fest på lørdagen. Vi kjøpte rekkehus i sommer og skal nå på fest for grenda vi bor i. Må liksom være med for å bli kjent med naboene. Sambo gleder seg, men jeg tror det blir kjedelig... I verste fall kan jeg jo gå hjem... Men kanskje blir jeg positivt overrasket Jeg føler meg bare så mye yngre enn naboene og jeg er i en annen situasjon enn dem - de er liksom småbarnsmødre hele gjengen. Jeg og sambo har nettopp spist nydelig middag: kylling fajitas Og nå skal vi se Lost fra igår på video. Sambo var ikke hjemme og mens jeg satt og lurte på om jeg skulle se det alene (noe som ikke er halvparten så gøy), så ringte telefonen og jeg ble sittende der og skravle isteden. Så da ble det videoopptak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 6. november 2005 Forfatter #26 Del Skrevet 6. november 2005 Idag starter jeg en omlegging av kosthold og livsstil Som noen kanskje har fått med seg, laget jeg to tråder i sjokktilstand under kropp og helse idag... Jeg var aktiv på slanketrådene der for et års tid siden, men så fant jeg ut at, nei... jeg er for lat og for glad i mat og jeg ser ok ut sånn som jeg er... Men det startet på en fest igår... Det var så utrolig mange slanke og lekre damer der. Selv om jeg er 180 cm høy og veier 85 kilo, ser jeg ganske slank ut - MEN jeg har liksom veid både 10 og 20 kilo mindre før og skulle gjerne vært der igjen. Når jeg i tillegg fant ut at jeg skulle veie meg når vi sto opp i formiddag, så veide jeg 3 kilo mer enn vanlig Det rare med vekta mi er at den har stått stille uansett - til og med når jeg kom hjem fra ferie i USA og hadde levd på sjokoladepannekaker og alt mulig annet amerikansk opplegg, så veide jeg ikke mer. Nå har jeg fått mensen (selv om jeg nesten ikke har mensen fordi jeg bruker hormonspiral... men jeg har alle premenstruelle symptomer likevel), så jeg håper det er grunnen. Vet ikke om jeg har veid meg i det øyeblikket før. Uansett - nå er det på tide å gjøre noe! Jeg har allerede bestemt meg for å begynne å trene igjen når jeg får førerkort. Da blir det litt lettere å komme seg til og fra. Jeg er allerede støttemedlem på treningssenter da... Men jeg må begynne å røre meg litt på andre måter i mellomtiden! Vi bor i hus med 3 etasjer og jeg gikk trapper i 10 minutter idag Og jeg skal også legge om kostholdet! Men nå får vi besøk, så jeg skriver mer senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 13. november 2005 Forfatter #27 Del Skrevet 13. november 2005 Her er det lenge siden jeg har vært Og ikke har det vært besøk her heller... Vel, jeg stresser masse for tiden. Det går mest i jobb, kjøretimer og altfor lite øvelseskjøring. Jeg tåler ikke for mye stress så godt, så jeg har vært hjemme fra jobb et par dager for å ta meg inn og slappe av litt. Og formen var ikke helt på topp... I tillegg har jeg fri imorgen Tror jeg oppdaterer litt mer imorgen - nå må jeg nemlig se Slankekrigen på TV! Og forresten - jeg har gått ned de kiloene som hadde sneket seg på for en uke siden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniglå Skrevet 13. november 2005 #28 Del Skrevet 13. november 2005 Jeg er jo innom...men jeg er ikke alltid så flink til å legge igjen spor....Unnshjull... *spor* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. november 2005 #29 Del Skrevet 13. november 2005 Hei Jeg må si jeg blir imponert over din kles-entusiasme. Selv er jeg så kresen at jeg aldri finner noe, og når jeg finner noe, er det altfor dyrt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 13. november 2005 Forfatter #30 Del Skrevet 13. november 2005 Sniglå: Koselig at du stikker innom!! Jeg vet jo ikke at du har vært her når du ikke legger igjen spor... Og - jeg er endel innom din uten å legge igjen spor, jeg også Elphaba: Ja, jeg er klesgal Og veskegal... og shoppegal... Skal seriøst prøve å skjerpe meg litt nå Men imorgen er det lønningsdag!! Egentlig er jeg kresen når det gjelder klær jeg også - jeg er sikker på at jeg bytter nesten halvparten av det jeg kjøper... Jeg må liksom være hundre prosent fornøyd før jeg henger et plagg i skapet! Men jeg har fullstendig dilla på ting som kappeskjørt og babydoll-topper... Og nå er jeg dessuten på jakt etter den perfekte lille sorte til jul... Men forresten - takk for at du også stakk innom!! Jeg kan jo oppdatere litt nå... Jeg er forresten litt lei meg idag. Farmoren min har havnet på sykehus og det kommer nok ikke til å gå noe bra... Hun er veldig gammel, så det var ikke så uventet at noe kunne skje, men man får sjokk likevel. I tillegg har jeg en sånn greie som gjør at jeg går rundt og bekymrer meg for at det skal skje noe med "mine"... og når det gjør det så... ja... Men, men... De sier det er livets gang... Før jeg fikk vite det, var jeg på lang øvelseskjøretur med sambo, og jeg var ganske så flink Jeg gleder meg så utrolig til jeg er ferdig med det førerkortet!! Det skal bli ufattelig deilig! Ikke bare kan jeg slippe disse kjøretimene og all treninga, men jeg kan kjøpe meg bil og kjøre til og fra jobb og venner og familie - og jeg skal også begynne å trene på igjen på treningssenteret der jeg er støttemedlem!! Ah... Og ja - denne helga skjedde det noe litt rart: Jeg og sambo var bedt på middag til et vennepar lørdag kveld, sammen med 2 andre par. Jeg hadde kjøpt meg vin og ny veske og sambo skulle kjøpe seg nye klær, som han også skulle bruke på julebord og i jula. Fredag kveld ligger vi mette i hver vår sofa etter middagen, og så ringer mobilen til sambo. Det er han vi skal i middag til kvelden etter som ringer og spør om vi er på vei bortover Det viste seg at middagen var FREDAG og ikke lørdag!!! Det var jo skikkelig flaut!! At det går an! Heldigvis at det var 2 andre par der også, sånn at de bare kunne kose seg uten oss! Vi fant ut at vi skulle ta det igjen senere, isteden for at vi skulle begynne å ordne oss og dra dit da. Jeg lå så godt i sofan i kosedressen og ventet på Beat for Beat på TV Så igår kveld var det litt rart... vi skulle egentlig bort på middag, men så var vi hjemme... Men vi koste oss med en bedre biffmiddag og rødvin, så det gikk så fint så! Nå i kveld har jeg ligget i sofan og sett på TV, deppet litt over farmor og alt det der, snakket over en time med venninne S i telefonen, chattet med venninne A og sendt masse sms med venninne K. Og imorgen har jeg fri og det er deilig Jeg har alltid tenkt at jeg skal jobbe 80 % stilling når jeg får barn, og da har jeg tenkt at onsdag må være den ideelle dagen å være hjemme på (det sier også venninne A som jobber 80 %), men det kunne jammen vært deilig å ha fri på mandager også, eller hva?? Ha en fortsatt fin kveld, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 14. november 2005 Forfatter #31 Del Skrevet 14. november 2005 Idag er det fridagen min, da!! Jeg elsker fridager hvor ingenting står på programmet, bare slappe av. Jeg satt oppe til godt over ett i natt da. Var med på galskapen på hm.com med Stella-klærne. Gurimalla, det var gøy - vi tok helt av vi jentene som var inne på den tråden :grine2: Det var hylende morsomt, men rare meg endte opp med å kjøpe... ingenting Altså, det var ikke noe jeg MÅTTE ha, og de fleste har vel fått med seg at jeg handler mer enn nok fra før... Og den grønne kjolen som jeg siklet på, fantes ikke større enn str. M... og det gikk ikke an å kjøpe... Idag sov jeg til jeg ble vekket av en sms kl. halv ti. Vurderte å sove videre for det var deilig i senga og det var mørkt på soverommet og regnet høljet ned ute. Men så sto jeg opp og har tilbringt dagen i sofan. Har gjort... ingenting Har vært på nettet, lest blader, sett TV, snakket i telefonen, mailet med venninne M som satt på jobb mens jeg satt hjemme. Sambo jobber overtid idag, så jeg har spist pizza alene til middag idag. Og for en times tid siden kom det en deilig lønn inn på kontoen! Hvilken deilig kombinasjon - fridag og lønn!! Og ikke orker jeg å dra noe sted for å bruke penger heller, dessuten så skal jeg skjerpe meg Har lagt inn et par bud på vesker på QXL, men teller det?? Imorgen begynner jeg på jobb kl. 07, så da må jeg jammen stå opp tidlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 16. november 2005 Forfatter #32 Del Skrevet 16. november 2005 Igår: Rimelig tidlig man må stå opp når man begynner kl. 7 på jobb... Det er heldigvis ikke så ofte. Etter jobb ruslet jeg rundt i butikker fordi jeg hadde en time "pause" før jeg skulle ha kjøretime. Så ringte kjørelæreren meg på mobilen og sa at han var klar for kjøring med en gang - og dermed måtte jeg styrte oppover til kjøreskolen. Kjøretimen gikk veldig bra, selv om det var mørkt og både regn og slaps. Jeg hater å kjøre i mørket... spesielt når det regner samtidig! Etter kjøretimen, fant jeg ut at jeg skulle rusle rundt på et av byens kjøpesenter i påvente av at sambo ble ferdig med å jobbe overtid, isteden for å ta bussen hjem. Jeg var kjempesliten og hadde blodsukker på minus hundre... Greide å kjøpe et lekkert babyrosa heklet selskapssjal med bittesmå glassperler på. Håper jeg finner selskapsveske i samme farge, selv om det ser dårlig ut... Kjøpte også masse strømper og stay-ups. Så kom sambo og hentet med og vi kjøpte rullekebab til middag Og etter middagen sov jeg i 3 timer på sofan Våknet av at mamma ringte! Sliten ja... Idag: Like tidlig på jobb idag også. Gikk litt i butikker etter jobb i påvente av at venninne M skulle bli ferdig på jobb. Kjøpte sorte selskapssko med høye hæler og en sort blondetopp. Så spiste jeg og M middag på en restaurant - kjempekoselig Også kjørte hun meg hjem... og nå ligger jeg og sambo i hver vår sofa og venter på Lost! Etter det er det sovetid igjen. Forresten: Jeg har lyst på enda et par støvletter... Jeg vurderte dem da jeg kjøpte det forrige paret, men da falt valget på de jeg har nå. Idag fikk jeg igjen øye på disse andre støvlettene... og nye støvletter er jo alltid en fest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 18. november 2005 #33 Del Skrevet 18. november 2005 Heisann! Innom og snikleser litt jeg Fant meg en perfekt liten svart til julebordsesongen i dag og er sååå fornøyd Lykke til med kjøringa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 18. november 2005 Forfatter #34 Del Skrevet 18. november 2005 (endret) Heia Litjmæ! Så koselig med besøk Håper du får en super helg! Sitter selv på jobb og storgleder meg til å ta helg kl. 15!! Og gratulerer med ny kjole! De er ikke alltid så lett å finne, så da blir man jo ekstra fornøyd når man finner en som man er fornøyd med. Tror du forresten ikke at jeg kjøpte de støvlettene igår... Endret 18. november 2005 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 19. november 2005 Forfatter #35 Del Skrevet 19. november 2005 Idag har jeg funnet ut at jeg gleder meg skikkelig til å pynte til jul!! Vi har stort hus nå og da er det så mye mer man kan gjøre enn i den lille leiligheten der vi bodde før! Neste søndag er det 1. advent og da må jeg først pynte i lilla... Skal kjøpe lilla løper til å ha på spisestuebordet, se om det finnes lille eggeformede lys til tre glasslysestaker som jeg har på det bordet (passer bare til de lysene... har nå lys i beige i dem...), skal også kjøpe et par store lilla kubbelys til stua og finne frem den store, fine adventstaken. Må også gå over lyslageret mitt (jeg har MAAAAASSSSSE lys, elsker levende lys) og se hvordan lageret av lilla lys til adventstaken ser ut. Også går det kanskje an å kjøpe en hvit julestjerne og sette på spisestuebordet nå? Rød julestjerne vil jeg vente til litt nærmere jul med. Og når det nærmer seg jul: Har funnet fine røde julegardiner til kjøkkenvinduet, skal finne rød løper til spisestuebordet og røde, vevde kuvertbrikker. Skal også kjøpe masse julepynt... Røde julehjerter til å henge i verandadørene. Åååå, jeg gleder meg!! Det skal bli så fint Jeg har påtvunget shoppe-pause når det gjelder klær og sånn nå, men ting til huset skal jeg få lov til å kjøpe så mye jeg vil av Har jeg bestemt Nei, nå skal jeg se TV og spise sjokolade!! Hvis noen stikker innom: Ha en super lørdagskveld, alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 21. november 2005 Forfatter #36 Del Skrevet 21. november 2005 Jeg sitter på jobb med vond hals, vondt i hodet og vondt bak øynene... Gleder meg til å komme hjem og legge meg... Begynte å bli sår i halsen på lørdagskvelden og igår var det skikkelig ille. Selv om jeg bare hadde lyst til å ligge i sofaen under pleddet, ble jeg med ut og øvelseskjørte i 2 timer sammen med sambo. Ellers ble det bare avslapning igår. Idag sov jeg lenge før jeg bare MÅTTE på jobb. Jeg har nylig vært hjemme 2 dager for å hvile meg, og jeg har ting jeg MÅ gjøre på jobb. Som tidligere nevnt, gleder jeg meg til å pynte til jul. Først må det pyntes til advent, så jeg kjøpte lilla løper og et stort, fint og dyrt kubbelys i lilla. Og så begynte jeg på julepynten - kjøpte rød løper, røde lys og juleservietter. Tenkte også å kjøpe julegardiner idag, men jeg orket ikke. Tar det kanskje imorgen Og på vei ut av kjøpesenteret greide jeg å kjøpe en fin, sort lue i angora til meg selv... Jeg SKAL ikke shoppe mere til meg selv nå... Vel, vel... Må vel kanskje trappe ned... Imorgen skal jeg til akupunktur på formiddagen og på onsdag er det kjøretime... Er redd kjøretimen kræsjer litt med et møte jeg skulle vært med på før jobb på onsdag, så jeg må ringe sjefen og spørre om det imorgen formiddag. Torsdag har jeg fri og skal på glattkjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisan Skrevet 21. november 2005 #37 Del Skrevet 21. november 2005 Heisan, er bare innom å sier hei jeg Så kjedelig å bli sjuk da Ser kjøringa går bedre da , kanskje lappen i julegave?? Hei og hopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisan Skrevet 21. november 2005 #38 Del Skrevet 21. november 2005 Ååh glemte jo å si god bedring da.. GOD BEDRING!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 21. november 2005 #39 Del Skrevet 21. november 2005 Heihei Må vel legge igjen en hilsen jeg også, er jo helt ny her.. Lykke til med kjøringa, og gled deg til glattkjøringa, det var det beste med hele oppkjøringa (nest etter å få førerkort da ) Har sittet å lest hele dagen på forumet her, og er glad det er flere som er like shoppegale som meg God bedring da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 22. november 2005 Forfatter #40 Del Skrevet 22. november 2005 (endret) Hallo, Heisan og Hege 84! Blir så glad når det er besøk i dagboka mi Jeg er ikke mye bedre idag, men jeg skal nok greie denne arbeidsdagen også... Er så sliten for tiden... føler at jeg skulle hatt en måneds ferie. Har heldigvis fri hele jula og det skal bli supergodt! Gjort hittil idag: Avbestilt akupunkturtimen min... Synes å huske at det ikke er så bra med akupunkutur når man er så forkjøla, og i tillegg orker jeg ikke å dra dit. Må spare kreftene til å gå på jobb... Ringt kjøreskolen og fått flyttet timen med et kvarter (der gikk kjørelæreren glipp av en liten pause mellom to håpløse elever ) sånn at jeg skal rekke møtet på jobb imorgen. Har også snakket med og sendt sms'er med sjefen min vedr. dette. Spiser nå frokost. Grovbrød med røkt laks med Farris til. Godt, selv om matlysten for en gangs skyld ikke er på topp.. Huff, nå høres jeg sikkert ut som ei gammel, sliten kjærring :grine2: Hege 84 Ja, jeg er shoppegal... og det har bare blitt verre nå når jeg er inne i en periode hvor jeg tjener ganske så bra. Jeg skal skjerpe meg nå, for skapene begynner å bli fulle og jeg bruker da ikke alt jeg kjøper engang... Selv om jeg alltid deponerer pengene og drar tilbake med klær som jeg ikke er fornøyd med. Jeg har altså for mye... Men nå står julepynt på budsjettet og det må det være lov å kjøpe Kommer på at jeg må bruke penger idag også. Jeg har vunnet 2 auksjoner på en veske og en bag på QXL (en brun, stor LV-inspirert bag og en rosa LV-inspirert veske...). Skal også hente linser hos optikeren og må kjøpe månedskort på bussen for desember... Glattkjøring, ja. Alle sier at det er så gøy!? Jeg kommer nok til å grue meg til det også jeg... jeg er alltid ganske så nervøs foran en kjøretime... Men jeg skal prøve å glede meg Gleder meg i alle fall vanvittig til å få førerkort og kjøpe bil! Da kan jeg kjøre rundt sånn og slippe å ta to busser hver vei til jobb! Til alle som leser her: Endret 22. november 2005 av Ephemera Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå