Gå til innhold

Var svigerdatter frekk her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke kalle henne frekk, men jeg blir litt trist av at ingen vil ha kontanter! Barna mine synes det er kjempestas å få kontanter, de får et forhold til penger og det synes jeg ikke vi skal frarøve de selvom det tar tid å dra i banken.. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror dere virkelig at TS trenger flere meninger nå????

Anonymkode: a203c...9d7

• Liker 1
Skrevet

Syns svigerdatteren din er modig som tør å si sin ærlige mening jeg :) om du på liv og død må gi en fysisk gave så kan du printe du en 500 lapp og gi til barnet. 

Anonymkode: 199c3...e48

• Liker 1
Skrevet

Det er faktisk en risiko for at pengene havner i en skuff,og aldri bli brukt.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor? Her jeg bor er det ingen. Nærmeste er 1 time unna, med bil eller buss. Bor i en by. Ikke i "gokk"

Anonymkode: 1e090...9a2

Stakkars barnet ditt, får ikke barnet spare mynter og putte dem selv i tellemaskinen og få gave av banken….. oooo dritvanskelig, selv min 3 åring klarte det

jeg er og fra en liten plass med 2500 innbyggere ca, så ikke by

Anonymkode: adc97...245

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nesten ingensteder i Bergen ihvertfall. Her må det busses til en annen bydel hvis jeg må bruke innskuddsautomat. 

Anonymkode: f6061...c75

Sikkert inne på 7/11 i sentrum, nå er du ikke spesifikk hvor i Bergen  galleriet og sikkert, du gjør deg vanskelig

du må være litt mer løsningsorientert kvinne

Anonymkode: adc97...245

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg syns selv hun var frekk, men nevnte det for en nær venninne, som ikke var av samme oppfatning. Jeg lurer derfor på om det er helt vanlig å være så frimodig som dette?

Mitt første og eneste barnebarn fyller snart to år. Jeg har gitt han en 500-lapp til hver bursdag og jul så langt. Dette er penger som har blitt satt inn på sparekontoen hans av foreldrene. Nå virker det som om svigerdatter er misfornøyd med at de får kontanter. Jeg fikk en melding i går hvor hun spør om jeg ikke enten kan sende pengene på Vipps eller sette inn på barnets konto, hvis jeg har tenkt til å gi penger. Jeg skjønner ikke problemet med at foreldrene fysisk setter inn pengene selv. Det er vel enten bare å gå i banken eller eventuelt å bruke opp kontantene på butikken og overføre fra egen konto til barnet? Jeg syns det er viktig at barnet får en fysisk gave av meg. Å overføre pengene er ikke det samme for meg, da har jo barnet ingen gave å åpne.

Anonymkode: c46eb...03f

Ingen bruker kontanter lenger.

• Liker 1
Skrevet

Er folk her helt løk eller? Hun gir gave for å være snill. Det er ingen selvfølge.  Veldig lett å sette inn kontankter i matbutikken. Vet at blant annet Kiwi har fått den tjenesten.  Tror det gjelder Rema og Meny også. 

Anonymkode: 0b4d3...c5f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ang bank, så er det ikke bare lett for alle det.

Jeg hater å få kontanter for jeg får ikke satt de inn i bank, da min bank er sbanken, den er kun på nett

Vips pengene! 

Anonymkode: dc965...5e3

Les hele tråden, så får du tips

Anonymkode: 51ae5...ec7

Skrevet

Jeg syns faktisk det var frekt. Jeg skjønner poenget hennes, men mener det var veldig utidig av henne å si det. Hun har ingenting med å diktere dette, og om noen skulle tatt det opp burde det vært din sønn. 

Mine barn får også pengegaver (sedler i konvolutt) til bursdag av noen. Ville ikke falt meg inn å be de vippse i stedet, helt absurd tanke, men vi løser det ved at jeg overfører tilsvarende til barnets konto fra min egen, og putter seddelen i min lommebok. Jeg får brukt den før eller siden, og rema her nekter ikke kontanter. 

Anonymkode: c6da5...187

• Liker 1
Skrevet

Rart hvor stor forskjell det er på unger. Min på to år hadde blitt glad for en konvolutt med seddel i. Han hadde lært hva penger er og hadde fått kjøpt seg noe selv og betalt selv. Han vet allerede at på butikken må man betale for det man skal ha. 

Anonymkode: 48fa5...afd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er folk her helt løk eller? Hun gir gave for å være snill. Det er ingen selvfølge.  Veldig lett å sette inn kontankter i matbutikken. Vet at blant annet Kiwi har fått den tjenesten.  Tror det gjelder Rema og Meny også. 

Anonymkode: 0b4d3...c5f

Er du helt løk, eller? 

Svigerdatter var ikke frekk fordi om hun sendte en melding med et  spørsmål.

Ts er bare ute etter å få bekreftet at hun kan "ta" svigerdatteren på noe.

Anonymkode: 3c8a8...469

• Liker 4
Skrevet

Ts

Takk for overveldende mange svar. Jeg skal tipse min sønn og svigerdatter om innskudd i matbutikk. Det er ikke mulig å sette inn gebyrfritt i bankene her i området, så jeg hadde i utgangspunktet tenkt at de kunne bruke kontantene selv og overføre til barnet. Jeg er ikke så ubrukelig med teknologi at jeg ikke har Vipps og nettbank, det har jeg selvsagt. Det er bare viktig for meg at barnet får en fysisk gave fra farmor, som kan åpnes. Et synlig bevis på at jeg har tenkt på han på dagen hans. Leker har jeg ikke tenkt til å kjøpe, siden han har mer enn nok fra før, så det hadde blitt penger ut av vinduet. Penger til kontoen er en investering i fremtiden.

Jeg ser at det er litt delte meninger, men det ser ut som om mange er enige med meg om at mottakeren ikke skal diktere hvordan en gave skal gis. Og dere som spør om min sønn: Hva han tenker om saken vet jeg ikke, men sannsynligvis er det ikke noe problem for han å motta kontanter. Han er en veldig lettvind og positiv mann, som jeg aldri har uoverensstemmelser med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts

Takk for overveldende mange svar. Jeg skal tipse min sønn og svigerdatter om innskudd i matbutikk. Det er ikke mulig å sette inn gebyrfritt i bankene her i området, så jeg hadde i utgangspunktet tenkt at de kunne bruke kontantene selv og overføre til barnet. Jeg er ikke så ubrukelig med teknologi at jeg ikke har Vipps og nettbank, det har jeg selvsagt. Det er bare viktig for meg at barnet får en fysisk gave fra farmor, som kan åpnes. Et synlig bevis på at jeg har tenkt på han på dagen hans. Leker har jeg ikke tenkt til å kjøpe, siden han har mer enn nok fra før, så det hadde blitt penger ut av vinduet. Penger til kontoen er en investering i fremtiden.

Jeg ser at det er litt delte meninger, men det ser ut som om mange er enige med meg om at mottakeren ikke skal diktere hvordan en gave skal gis. Og dere som spør om min sønn: Hva han tenker om saken vet jeg ikke, men sannsynligvis er det ikke noe problem for han å motta kontanter. Han er en veldig lettvind og positiv mann, som jeg aldri har uoverensstemmelser med.

Jeg har leste hele tråden og er forundret over at du mener at det er mange som er enig med deg i at mottakeren ikke kan diktere hvordan gaven gis. Det er overhodet ikke mange i tråden som er enig med deg.

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har leste hele tråden og er forundret over at du mener at det er mange som er enig med deg i at mottakeren ikke kan diktere hvordan gaven gis. Det er overhodet ikke mange i tråden som er enig med deg.

Jeg er enig med TS. En gave er en ting som gies frivillig, ikke noe mottakeren kan be om, eller diktere for alt ettersom hva som passer en best. Dette må folk bare slutte med. 

Anonymkode: 48fa5...afd

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes ikke det er frekt å spesifisere at det er mye enklere å få pengene "digitalt" enn fysisk. Hva er vitsen når de uansett må gå til post i butikk eller noe for å sette inn kontantene? Mye enklere for både avsender og mottaker å motta over vipps eller i nettbanken.

Anonymkode: e05b2...9e0

• Liker 2
Skrevet

Nå synes jeg bare du høres vrang ut. Hva med å være litt smidig?

Anonymkode: 14ee7...317

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror dere virkelig at TS trenger flere meninger nå????

Anonymkode: a203c...9d7

Tenkte jeg også😆

Skrevet

Jeg synes det er en uting at besteforeldre driver å overfører penger slik at foreldrene skal kjøpe gaver til barna sine, på vegne av besteforeldrene. Til både jul og bursdager. 

Det er faen meg toppen av latskap, av folk som bare har seg selv å tenke på 🙄 Som om vi foreldre ikke har nok å tenke og gjøre på, liksom.

Dagens samfunn har jaggu endret besteforeldre bort fra det jeg var vant med, fra mine besteforeldre. Og de hadde mange flere barnebarn å tenke på, enn hva de fleste av dagens besteforeldre, har. Det er meg, meg, meg og meg det går i.

Anonymkode: 52d40...ace

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ts

Du liker ikke svigerdatteren din, det er ikke så vanskelig å lese mellom linjene, hehe! 

98% er uenig med deg, så disse "mange" må ha vært i drømmeland.

Anonymkode: 19483...f4a

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...