Gå til innhold

Var svigerdatter frekk her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Frekk? 😅🤷‍♀️

På grunn av korona vil å ta imot kontanter. Ungen gir F, han er 2 år. 

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener, men kan også forstå den andre siden. Jeg har alltid fått kontanter fra mormor og morfar, mens farmor og farfar har overført pengene til kontoen min. Måten fra mormor og morfar var mye finere og personlig, først og fremst når jeg var sånn 6-18 år gammel. Som voksen er det selvfølgelig enklere å få pengene rett på kontoen, men jeg synes som barn er det kjekkere å kunne "pakke" noe ut. Samtidig er 2 år velding ung, og jeg tror ikke at barnet skjønner helt hva det betyr.

Kanskje du kan skrive et kort når barnet kan lese om at du har overført penger, slik at det får noe fysisk mens pengene allerede ligger på kontoen :)

Anonymkode: f4c53...a6e

Skrevet

Jeg kunne godt vært svigerdatteren altså. Har aldri tenkt tanken at det er frekt 😅 Så mye enklere når folk vippser eller overfører. Kontanter til barna er jeg ikke så glad i. Har også opplevd å plutselig finne kontanter barnet hadde gjemt i en sparebøsse, så var sedlene gått ut… 

Anonymkode: f9190...b39

• Liker 15
Skrevet

500 i kontanter hadde lett blitt glemt å satt over til barnets konto her og dermed ikke kommet barnet til gode, så alt som går rett på konto er best.  Alle kontanter vi har i huset er pga foreldre som bare må gi det og er så tungvint.  
At det tas ille opp vitner om gammeldagshet. 

Anonymkode: f0af6...401

• Liker 10
Skrevet

Selv oldefar på snart 100 vippser oldebarna sine altså ☺️🙏🏻

• Liker 20
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor gjøre det tungvint for foreldrene? Sett pengene inn på kontoen om du ønsker å penger. Barnet har lite glede av å pakke opp en pengeseddel. Gi heller en liten morsom leke til barnet som det kan pakke opp om du ønsker å gi barnet gleden ved det.

Anonymkode: 42f55...759

Dette. For en toåring gjør det ikke noe forskjell til og fra om 500 lappen kommer i papirform eller på kontoen.  
Hvis du ønsker å gi en gave som barnet synes er gøy, så kan du gi en leke, i tillegg til pengene på konto. Hvis det er viktig for deg at barnet også åpner en gave fysisk.

Endret av Gjenferdet
  • Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Årh, så enig med svigerdatter... Ingen som betaler med kontanter i dag- så det at du skal gi en fysisk gave (da burde det vært gave, og ikke en seddel... ) gjør det bare styrete for foreldrene. De går jo selvsagt ikke i banken for å sette inn, de må vippse over selv og bruke opp de 500 på mat o.l. 

Så vær grei å vippse direkte over heller

Anonymkode: 811aa...4ea

Jo, jeg er 27 og bruker for det meste kontanter.

Anonymkode: 6fdd5...b86

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo, jeg er 27 og bruker for det meste kontanter.

Anonymkode: 6fdd5...b86

Hvorfor?

• Liker 18
Skrevet

Hvorfor det hun som må gjøre det? Synes sønnen din burde ta seg av det hele. 

Dessuten, jeg tviler på at de går i banken og setter pengene inn. De tar nok heller og overfører fra sin konto til barnets konto. 

Jeg synes faktisk at du farmor heller burde ta deg bryet og sette inn pengene direkte på kontoen selv, også skriver du i ett kort til barnebarnet ditt hva som er gaven. 

Anonymkode: f6f30...440

• Liker 5
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg forstår tanken din, men vi er i 2022 der vi om trent ikke får lov å bruke kontanter lenger. Det er et styr å sette pengene i banken også.

Selvsagt kan mor og far selv overføre fra sin konto til barnets merket med gave fra deg, men de har fremdeles 500 kr som de da må bruke istedenfor det de har overført. 

Det er ingen som tvinger deg til å gi pengegave, TS, men velger du å gjøre det bør du gå over til moderne metoder og heller laget symbol - f.eks. et kort med en "pengelapp" inni som noen foreslo.

Skrevet

Det er da vell ikke så stress for de å sitte inn de pengene selv, det kan man jo gjøre i mange matbutikker 

• Liker 3
Skrevet

Synes det er mer frekt å gi kontanter når du vet at foreldrene må gjøre resten av jobben med gaven 😂 

Men på ordentlig, det var ikke frekt av henne. Hadde gjort det samme. Hvis vi av en eller annen grunn har kontakter, ser jeg ikke på det som ekte penger nesten. Vil bare få det vekk

Anonymkode: 2cce9...83c

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes ikke svigerdatter var frekk - en 2-åring har uansett ikke noe glede av en konvolutt med en papirlapp oppi. Kjøp en bitteliten billig ting som du pakker inn og gir, og overfør pengene direkte til konto. 

• Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Scoops said:

Det er da vell ikke så stress for de å sitte inn de pengene selv, det kan man jo gjøre i mange matbutikker 

Det kan man vel ikke? Det kan man iallfall ikke med min bank. 

Anonymkode: 2540c...cfe

• Liker 11
Skrevet

Synest ikke det var frekt. Om det er pengegaver som blir gitt så er det absolutt å foretrekke inn på konto.

Anonymkode: 51513...bd9

• Liker 3
Skrevet

Vi fikk papirpenger av besteforeldre som vi pga vi aldri bruker kontanter puttet i en sparebøsse. Fant de igjen etter den gamle typen sedler hadde gått ut på dato. Det var upraktisk. Foretrekker også at det blir satt inn direkte. Besteforeldrene gir nå penger på konto, skriver ut en "seddel" det står tydelig "kopi" på og gir barnet en liten ting i tillegg. Feks en bok. Det fungerer mye bedre. Jeg synes du er gammeldags og sta og sur som ikke vil imøtekomme henne.

• Liker 4
Skrevet

Hva mener du en to åring tenker om å få en pengelapp i en konvolutt? hun forstår vel ikke hva det er, og vil vel sikkert rive den i to. Gi heller en liten gave og gi 500 på vipps. En på 2 vil nok like esken gaven kommer i aller best.

• Liker 9
Skrevet

Folk i dag er alt for hårsåre. 

Anonymkode: e97e3...780

• Liker 4
Skrevet

Helt greit forespørsel. For barnet et det uansett mer interessant å pakke opp en ting enn en papirlapp, så hva med å helle kjøpe en leke, klær, bok e.l. og så vipse resten?

Anonymkode: 35e63...c00

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det kan man vel ikke? Det kan man iallfall ikke med min bank. 

Anonymkode: 2540c...cfe

Kiwi tar i hvert fall imot innskudd så lenge du har bankkort tilknyttet kontoen. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...