Gå til innhold

Var svigerdatter frekk her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor SKAL de i banken? Kan ikke barnet få ta kontantene sine i extra leker(eksempel) blir helt oppgitt over hvor tafatte mange er i tråden, det er ikke så vanskelig!

vi er ikke et kontantløst samfunn!

Anonymkode: adc97...245

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde jeg vært svigerdatter hadde jeg spurt om du kunne kommet med beløpet i forskjellige mynter 😆 Papirpenger er kjedelig, mynter er gøy 

Anonymkode: 88ddc...382

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så vanskelig er det ikke

Anonymkode: adc97...245

Det er IKKE det jeg spør om. Jeg spør om vedkommende som jeg siterte vet om man kan sette inn kontanter på 7-11 i Bergen sentrum eller bare tror det. Det bør vedkommende kunne svare på siden det påstås i denne tråden at dette er noe man kan gjøre over alt.

(Nei, det kan man bare i et lite utvalg minibanker og med Vipps i Norgesgruppens butikker).

Skrevet

Barnas oldeforeldre på over 90 overfører til konto. Kontanter har vi ikke fått på i hvert fall 2,5 år. Helt slutt på det.

Anonymkode: 7dbdf...024

• Liker 2
Skrevet

Nei, hun var ikke frekk. Med flere barn sliter jeg fremdeles med å bli kvitt kontantene de fikk jul.

• Liker 2
Skrevet

Om du overfører pengene,  vet du at de havner på barnets konto. Om du gir kontanter, må du regne med at de blir brukt på klær, mat, leker... Da kan du ikke bestemme hvordan de brukes. 

Anonymkode: 42f55...759

• Liker 3
Gjest 96erjente
Skrevet

En pengelapp er like interessant som bursdagskortet for så små barn. Skal du gi penger kan du jo like godt vippse eller overføre istedenfor å ta ut penger, for at foreldrene skal sette det inn igjen.

Skal det SÅ lite til før man er frekk?😅

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Blondie65 skrev (5 timer siden):

Jeg vet ikke hvor DU har vært, men i sommer var jeg på norgesferie der en i reisefølget hadde glemt lommeboken med kort hjemme. Det er jo ikke noe heft i disse dager da man kan vipse og ta ut i minibank. Bare et problem: ikke et - null - av de stedene vi var (dagligvare, event, restaurant, bar, klesbutikk, transport) på destinasjonen tok kontanter pga. korona. 

(Det er en helt annen diskusjon om dette er lovlig når kontanter faktisk er et gyldig betalingsmiddel i Norge).

Jeg kjørte motorsykkel, Norge på langs. Brukte kontanter uten problemer fra Kristiansand til Bodø/Lofoten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...