Gå til innhold

Var svigerdatter frekk her?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor gjøre det tungvint for foreldrene? Sett pengene inn på kontoen om du ønsker å penger. Barnet har lite glede av å pakke opp en pengeseddel. Gi heller en liten morsom leke til barnet som det kan pakke opp om du ønsker å gi barnet gleden ved det.

Anonymkode: 42f55...759

Tungvint? Hvor late er egentlig dagens foreldre? Det å sette inn penger på konto er jo noe av det enkleste man kan gjøre nå til dags. Nå er datteren min 14 år, men får fremdeles mange kontanter til bursdagsgaver. Særlig fra venner. Hun får også kontanter til jul. Da er det ikke verre enn at vi etterpå går til nærmeste matbutikk som har bankinnskudd, og får satt inn pengene på konto. Det tar sekunder, og er null tiltak.

Om det skal inn på sparekonto, kan foreldrene sette inn beløpet på egen konto, for så å overføre beløpet til sparekontoen. Om det er et stort tiltak, kan foreldrene gjøre det en gang de likevel er inne på kontoen sin for å betale regninger eller lignende…

Så ja, svigerdatter er teit her. Hun bør være takknemlig for gaven. 

Anonymkode: 35493...9fb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Folk som gir kontanter fordi det "alltid har vært sånn" er de samme type folk som insisterer på manuell girkasse fordi  automatgir er noe  nymotens tull, og savner kassettspiller, telefon med dreieskive og faxmaskin fordi alt var mye bedre før 

Anonymkode: 7b1cf...84d

Bedre å gi bort penger enn ubrukelig ræl som bare blir kasta.

Anonymkode: 51ae5...ec7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kunne blitt vanskelig her fordi flere restauranter og butikker nekter ta imot kontanter, og om en skal sette inn penger må en avtale time. 

Anonymkode: 1d40d...133

Nei, du kan sette inn på kiwien.

Anonymkode: 51ae5...ec7

• Liker 2
Skrevet

En 2 åring bryr seg ikke om en lapp. Gi heller i mynt som han kan putte på sparebøssa si.

Kjøp en sparebøsse også. Regner med at svigerdatter er for nebbet til det.

Men at det er vanskelig å gi penger? Skjerp dere folkens 😅 Da overfører mor eller far sin egen konto til barnets og bruker selv 500 lappen på noe annet. Gud bedre så vanskelig ting er nå til dags.

Anonymkode: 094a0...7e7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tungvint? Hvor late er egentlig dagens foreldre? Det å sette inn penger på konto er jo noe av det enkleste man kan gjøre nå til dags. Nå er datteren min 14 år, men får fremdeles mange kontanter til bursdagsgaver. Særlig fra venner. Hun får også kontanter til jul. Da er det ikke verre enn at vi etterpå går til nærmeste matbutikk som har bankinnskudd, og får satt inn pengene på konto. Det tar sekunder, og er null tiltak.

Om det skal inn på sparekonto, kan foreldrene sette inn beløpet på egen konto, for så å overføre beløpet til sparekontoen. Om det er et stort tiltak, kan foreldrene gjøre det en gang de likevel er inne på kontoen sin for å betale regninger eller lignende…

Så ja, svigerdatter er teit her. Hun bør være takknemlig for gaven. 

Anonymkode: 35493...9fb

Flott at du har innskudd i nærheten. Det er det ikke alle som har. 

Jeg tror ikke TS ville følt seg så krenket om det var sønnen hennes som kom med en totalt rimelig forespørsel. Svigerdatteren er nok den som sitter igjen med jobben med å få satt pengene inn på konto etterpå, og er derfor den som spør om de ikke kan vippses eller overføres direkte til kontoen. Istedenfor å bli krenket, så kan jo TS spørre seg selv om hvorfor svigerdatter føler at kontanter blir så mye ekstra jobb. Kan det være at sønnen er dårlig på å ta ansvar, så svigerdatter blir sittende med mye ansvaret for hus og hjem, og derfor føler at en vanligvis "liten" oppgave blir fryktelig stor når hun allerede har mye annet å styre med? 

Anonymkode: e4290...8a5

• Liker 6
Skrevet

Det er jo selvfølgelig lettere for deg å sette over penger på barnets konto, enn at foreldrene må dra i banken for å fysisk sette pengene inn. Å barn blir ikke glade for penger før de er 9-10, så du kan heller gi barnebarnet ditt noen kongler enn en pengelapp. Så ja, du er vanskelig.

Anonymkode: f4664...2d8

• Liker 5
Skrevet

Erketypisk sur og vanskelig svigermor😂😂😂 Gidder du virkelig å lage problemer ut av en slik filleting? 

Anonymkode: c34cd...c0f

• Liker 3
Skrevet

Ang bank, så er det ikke bare lett for alle det.

Jeg hater å få kontanter for jeg får ikke satt de inn i bank, da min bank er sbanken, den er kun på nett

Vips pengene! 

Anonymkode: dc965...5e3

Skrevet

Jeg vet ikke engang hvordan man setter kontanter i banken, er ingen bank i nærheten av der jeg bor

Anonymkode: 3fe26...059

• Liker 2
Skrevet

Synes ikke det var frekt av henne

Anonymkode: cd264...bff

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er viktig for deg at barnet kan åpne en gave bør du heller gi en leke eller et par votter eller noe annet fysisk og helst morsomt. Og så kan du overføre penger på vipps hvis du vil gi penger tillegg.

Anonymkode: 9eec3...0ac

• Liker 1
Skrevet

Men hvorfor må denne 500-lappen på død og liv inn på barnets konto da? Kan den ikke legges på en sparebøsse, og så kan barnet selv velge seg noe fint i butikken når han blir litt større og kan glede seg over å ha spart opp penger til å kjøpe noe han ønsker seg! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ang bank, så er det ikke bare lett for alle det.

Jeg hater å få kontanter for jeg får ikke satt de inn i bank, da min bank er sbanken, den er kun på nett

Vips pengene! 

Anonymkode: dc965...5e3

Men hvorfor må du sette dem i banken, du kan jo bruke dem i butikker? 

• Liker 1
Skrevet
princeofithilien skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor må denne 500-lappen på død og liv inn på barnets konto da? Kan den ikke legges på en sparebøsse, og så kan barnet selv velge seg noe fint i butikken når han blir litt større og kan glede seg over å ha spart opp penger til å kjøpe noe han ønsker seg! 

Må passe på at 500-lappen ikke endres i mellomtiden og den går ut på dato.

Anonymkode: 3c8a8...469

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må passe på at 500-lappen ikke endres i mellomtiden og den går ut på dato.

Anonymkode: 3c8a8...469

Myndighetene sier gjerne fra en stund i forveien når vi skal få nye sedler, da får foreldrene bare huske på at det ligger penger i den sparebøssa da. Det klarer de nok. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En 2 åring bryr seg ikke om en lapp. Gi heller i mynt som han kan putte på sparebøssa si.

Kjøp en sparebøsse også. Regner med at svigerdatter er for nebbet til det.

Men at det er vanskelig å gi penger? Skjerp dere folkens 😅 Da overfører mor eller far sin egen konto til barnets og bruker selv 500 lappen på noe annet. Gud bedre så vanskelig ting er nå til dags.

Mine besteforeldre pleide å gi sjekk i gaver til og med et par år siden. De har sin måte å overføre penger på, dessertgenerasjonen liker kontakter, og yngre foretrekker foretrekker digital overføring. Besteforeldrene mine synes ikke at det er vanskelig å dra til banken for å løse inn en sjekk, men vi mottakerne synes det. De skiftet dermed over til å sende beløpet direkte til bankkontoen vår. 

Er det så vanskelig å heller vippse eller overføre via kontonummer? Tidene forandrer seg

Anonymkode: df80a...aeb

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig med svigerdatteren din. En 2-åring forstår ikke verdien av penger og å åpne en konvolutt eller pakke med en seddel inni er for han det samme som å få «ingenting». I tillegg er det ingen som bruker sedler i dag, det er bare tungvint og upraktisk.

Har selv noen i familien som kan finne på å gi barna sedler i blant, og det blir bare liggende på en sparebøsse i årevis fordi det er kronglete med sedler i dag. Jeg husker en gang jeg forsøkte å få satt pengene til barna inn i banken, og det var faktisk ikke bare-bare. Maskinen som tar i mot sedler i banken var i ustand, så jeg gikk fysisk inn i banken for å få hjelp. Der så det langt i fra ut som i min ungdom; Ingen skranker hvor de kunne ta i mot sedler, bare PC’er på et bord og en ansatt som gikk rundt og hjalp folk. 🤷‍♀️ Hun kunne ikke ta i mot sedler nei. «Hva gjør jeg med de da?» spurte jeg. «Nei, du har ikke konto i en annen bank da? Så kan du heller gå dit?» foreslo den ansatte. 🤷‍♀️ Joda, jeg har da det, svarte jeg, men den andre banken var et stykke unna så på det tidspunktet begynte jeg å bli litt lei. Googlet hvor man kunne sette inn penger og fant ut at de tok i mot kontantinnskudd i en butikk et stykke unna. Så da dro jeg dit, da, og hadde kastet bort en halv dag på å få satt inn de pokkers kontantene. 🤦‍♀️

Anonymkode: 2b0de...e94

• Liker 4
Skrevet

En svigerdatter/ svigerinne kan aldri gjøre sin manns mor/søstre rett. De kan late som, men så har de alltid en mening når du er utav rommet likevel. 

• Liker 1
Skrevet
princeofithilien skrev (33 minutter siden):

Myndighetene sier gjerne fra en stund i forveien når vi skal få nye sedler, da får foreldrene bare huske på at det ligger penger i den sparebøssa da. Det klarer de nok. 

Og deeeeeer ga du foreldrene mer arbeid, igjen. En gave som bare gir og gir. 

Anonymkode: a134f...c96

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Mine besteforeldre pleide å gi sjekk i gaver til og med et par år siden. De har sin måte å overføre penger på, dessertgenerasjonen liker kontakter, og yngre foretrekker foretrekker digital overføring. Besteforeldrene mine synes ikke at det er vanskelig å dra til banken for å løse inn en sjekk, men vi mottakerne synes det. De skiftet dermed over til å sende beløpet direkte til bankkontoen vår. 

Er det så vanskelig å heller vippse eller overføre via kontonummer? Tidene forandrer seg

Anonymkode: df80a...aeb

Tidene forandrer seg, men kontanter har det altid hvert. Nå må ikke en 500 lapp fysisk settes inn på konto siden den kan brukes opp i butikken eller dra til kiwi, spar, meny og obs og sett inn penger der. Det tar 1 minutt. Jeg er 33 og gir fortsatt penger til mine barn som de putter på sparebøssa. 

De har elsket å  få penger fra de var 3 ca. Men før det var det stas med mynter.

Her burde heller svigerdatter velge sine kamper.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...