Gå til innhold

Farmen 2022 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Jeg mener Lasse burde hørt på Tore og valgt en mer fair gren i går, på grunn av den samtalen de to hadde dagen før. Jeg forstår at Tore ikke tok sjansen på å kjempe i sekken med den dårlige foten, hadde han falt, ville han jo skadet seg mer. Skjønner at han ville være forsiktig. Saging eller slegge hadde vært mye mer rettferdig. 

Men nå viser Lasse igjen at han kun  tenker på seg selv. Det gjorde han også da han skulle kjempe seg videre fra Torpet. Han fremstår som ekstremt usympatisk. 

Det samme gjør Henrik, og til dels Hanne og Andrea... Heia Bente og Ivana! Det burde lønne seg å være snill mot andre. 🥰 

Hva er det med at deltakerne på Farmen blir mer og mer ufordragelige og late for hvert år? Bryter regler, gidder ikke å gjennomføre ukesoppdrag, saboterer, lyver, lurer, baksnakker og mobber hverandre... De mener de "spiller spillet", men må de spille på en skitten måte?! Greit at Tv2 vil ha seere, altså. Men tenk så bra om de kunne gitt deltakerne konsekvenser for regelbrudd og! Det er unge mennesker som ser på programmet. Jeg vil ikke at mine barn skal se at den oppførselen belønnes på TV. 

Hilsen Tante Sofie. 😜

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lin skrev (2 timer siden):

Lasse spurte ærlig, om Tore kom til å trekke seg på noen av grenen. Det avkrefta han. 
 

 

Han sa at han kom til å slite i sekken,  dermed spilte han ballen og ansvaret for "fair play" over til Lasse. Du klarer ikke å si det tydeligere, uten å si at du trekker deg, 

Hadde han sagt at han kom til å trekke seg, så kunne fortsatt Lasse valgt sekken og vunnet på "walk over".

Her er det tydelig Lasse som ønsker å vinne med æren i behold, mye bedre å si det som det er, dette er en konkurranse jeg velger den grenen du sliter mest i, fordi jeg ønsker å vinne bil og hytte. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke Lasse og Henrik en samtale i mørket om hva Lasse skulle velge som gren dersom han ble andrekjempe, hvor Henrik forsøkte overbevise Lasse om at sekken var et bra alternativ dersom Tore fortsatt slet med vondt i beinet? 

Tror egentlig Lasse er en grei fyr (resultatet av gårdagens kamp gikk jo ordentlig inn på han), men han blir fort påvirket av andre for å virke tøffere, morsommere, bedre osv. Virker som han ofte blir påvirket av Henrik, og ikke minst ble han veldig påvirket av Rob inne på torpet. Kanskje han har litt dårlig selvtillit og ønsker hevde seg, men det blir bare for dumt.

Ganske artig forresten (og ikke minst ironisk) at Henrik tok seg så nær av å bli kalt egoistisk av Ivana når de diskuterte hva de skulle gjøre med brunosten. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen sak er dette med å skulle "gi blaffen" i mentor og at han og de som eier gården bare er fantasifigurer og skuespillere leid inn for konseptet. Men hallo, hele konkurransen og konseptet er jo iscenesatt. Dersom man begynner gi blaffen i konkurransene og behandler alt som en lek faller jo hele poenget med å være med på Farmen og klare seg "100 år tilbake i tid" bort. 

Ønsker hele Farmen fikk seg en overhaling. Hadde vært mye bedre om alle måtte bruke tidsriktige klær, utstyr og at å ikke klare ukesoppdragene (og ikke minst regelbrudd) fikk mye større konsekvenser. 

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RC skrev (7 minutter siden):

En annen sak er dette med å skulle "gi blaffen" i mentor og at han og de som eier gården bare er fantasifigurer og skuespillere leid inn for konseptet. Men hallo, hele konkurransen og konseptet er jo iscenesatt. Dersom man begynner gi blaffen i konkurransene og behandler alt som en lek faller jo hele poenget med å være med på Farmen og klare seg "100 år tilbake i tid" bort. 

Ønsker hele Farmen fikk seg en overhaling. Hadde vært mye bedre om alle måtte bruke tidsriktige klær, utstyr og at å ikke klare ukesoppdragene (og ikke minst regelbrudd) fikk mye større konsekvenser. 

Helt enig. Når de gir så blaffen i alle rammene for Farmen, så får vi en sånn kjedelig sesong som dette har vært.

Få Farmen tilbake til basics, så kanskje det blir kjekt igjen.

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lipstick skrev (2 timer siden):

Jeg mener Lasse burde hørt på Tore og valgt en mer fair gren i går, på grunn av den samtalen de to hadde dagen før. Jeg forstår at Tore ikke tok sjansen på å kjempe i sekken med den dårlige foten, hadde han falt, ville han jo skadet seg mer. Skjønner at han ville være forsiktig. Saging eller slegge hadde vært mye mer rettferdig. 

Men nå viser Lasse igjen at han kun  tenker på seg selv. Det gjorde han også da han skulle kjempe seg videre fra Torpet. Han fremstår som ekstremt usympatisk. 

Det samme gjør Henrik, og til dels Hanne og Andrea... Heia Bente og Ivana! Det burde lønne seg å være snill mot andre. 🥰 

Hva er det med at deltakerne på Farmen blir mer og mer ufordragelige og late for hvert år? Bryter regler, gidder ikke å gjennomføre ukesoppdrag, saboterer, lyver, lurer, baksnakker og mobber hverandre... De mener de "spiller spillet", men må de spille på en skitten måte?! Greit at Tv2 vil ha seere, altså. Men tenk så bra om de kunne gitt deltakerne konsekvenser for regelbrudd og! Det er unge mennesker som ser på programmet. Jeg vil ikke at mine barn skal se at den oppførselen belønnes på TV. 

Hilsen Tante Sofie. 😜

Jeg forstår ikke innlegg som dette. «Det burde lønne seg å være snill med andre» «Nå viser Lasse igjen at han kun tenker på seg selv ?! Selvfølgelig tenker han kun på seg selv. Dette er en konkurranse. Ikke 3A på Liabakken skole. Dette handler om å  vinne en konkurranse. Å få en ganske så bra premie. Bare en som får den.. Da kan man ikke velge en gren for å være snill. Man må velge den man har størst sjanse i å slå ut konkurrenten. Tipper Tore er voksen nok til å forstå det.  

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turkis Sau skrev (38 minutter siden):

Helt enig. Når de gir så blaffen i alle rammene for Farmen, så får vi en sånn kjedelig sesong som dette har vært.

Få Farmen tilbake til basics, så kanskje det blir kjekt igjen.

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke mer farmen. Ikke bare er det fritt frem for mobbing og utestengning, men latskap premieres og regelbrudd er helt ok. Ikke noe for meg lenger. 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ingen av gjenværende deltakere som fortjener å vinne. Mer lat ungdom skal man lete lenge etter!

Bente var en av de som fortjente det, en stund. Men da hun valgte Benjamin som førstekjempe og dokken Harshar i ryggen så fikk jeg et nytt syn på dama.

Å det virker som hele gjengen har glemt at Lasse faktisk kom inn igjen som utfordrer fra Torpet. 

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (15 minutter siden):

Jeg forstår ikke innlegg som dette. «Det burde lønne seg å være snill med andre» «Nå viser Lasse igjen at han kun tenker på seg selv ?! Selvfølgelig tenker han kun på seg selv. Dette er en konkurranse. Ikke 3A på Liabakken skole. Dette handler om å  vinne en konkurranse. Å få en ganske så bra premie. Bare en som får den.. Da kan man ikke velge en gren for å være snill. Man må velge den man har størst sjanse i å slå ut konkurrenten. Tipper Tore er voksen nok til å forstå det.  

Vil tro ære og respekt er aller viktigst. Der scorer ingen av gjenværende deltakere noe poeng. Å spesielt ikke Lasse etter gårsdagen. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RC skrev (50 minutter siden):

En annen sak er dette med å skulle "gi blaffen" i mentor og at han og de som eier gården bare er fantasifigurer og skuespillere leid inn for konseptet. Men hallo, hele konkurransen og konseptet er jo iscenesatt. Dersom man begynner gi blaffen i konkurransene og behandler alt som en lek faller jo hele poenget med å være med på Farmen og klare seg "100 år tilbake i tid" bort. 

Ønsker hele Farmen fikk seg en overhaling. Hadde vært mye bedre om alle måtte bruke tidsriktige klær, utstyr og at å ikke klare ukesoppdragene (og ikke minst regelbrudd) fikk mye større konsekvenser. 

Ja, nettopp. 

Det som er spesielt med Farmen er at siden oppstarten i 2001 (!) så har det skjedd minimale endringer. Vi snakker om kun endring av programleder(e), småendringer i ukesoppdrag, endring på et par tvekamper herav fra ene dårlige tvekampen til en annen dårlig tvekampen, og at vi i år fikk se elektrisitet for første gang. Endring i konsept og spilleregler har ikke forekommet. Og selv søsterprogrammet Farmen Kjendis er på akkurat samme viset. Slår vi dem sammen har vi totalt 25 sesonger med det samme. 

Og når det blir slik så skjønner jeg godt at deltakerne gir blanke og ikke har respekt verken for spill, produksjon eller oppdrag, for de vet at sanksjoner er fraværende og at deltakelsen deres er utrolig forutsigbar.

Jeg synes det er rart at ikke Farmen-konseptet endrer seg. Det finnes vanvittig mye potensiale i programmet. Både ene og andre veien. Men produksjonen er så tafatte at det halve kunne vært nok. Og hvis det var slik at de ikke "tør" å endre for mye pga seeropprør, så kunne de enten endret litt og litt for hvert år og/eller endret ting opp mot Farmen Kjendis. Men neida.

Farmen har mye seere, og det er vel kanskje en av grunnene for at ingen endringer skjer. Men generelt sett virker det som om at folk har gått lei konseptet, men i mangel på gode underholdningsalternativ og en nasjon som generelt sett er glad i reality, så ender man med å hvile øynene til Farmen år etter år. Ofte mer på trass enn noe annet. 

Og sistnevnte gjelder meg i år. For denne sesongen har vært tragisk. Og det er ikke Farmen-konseptet, produksjonen eller deltakerne som er grunnen til at jeg enda ser på, for å si det slik. 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (2 minutter siden):

Ja, nettopp. 

Det som er spesielt med Farmen er at siden oppstarten i 2001 (!) så har det skjedd minimale endringer. Vi snakker om kun endring av programleder(e), småendringer i ukesoppdrag, endring på et par tvekamper herav fra ene dårlige tvekampen til en annen dårlig tvekampen, og at vi i år fikk se elektrisitet for første gang. Endring i konsept og spilleregler har ikke forekommet. Og selv søsterprogrammet Farmen Kjendis er på akkurat samme viset. Slår vi dem sammen har vi totalt 25 sesonger med det samme. 

Og når det blir slik så skjønner jeg godt at deltakerne gir blanke og ikke har respekt verken for spill, produksjon eller oppdrag, for de vet at sanksjoner er fraværende og at deltakelsen deres er utrolig forutsigbar.

Jeg synes det er rart at ikke Farmen-konseptet endrer seg. Det finnes vanvittig mye potensiale i programmet. Både ene og andre veien. Men produksjonen er så tafatte at det halve kunne vært nok. Og hvis det var slik at de ikke "tør" å endre for mye pga seeropprør, så kunne de enten endret litt og litt for hvert år og/eller endret ting opp mot Farmen Kjendis. Men neida.

Farmen har mye seere, og det er vel kanskje en av grunnene for at ingen endringer skjer. Men generelt sett virker det som om at folk har gått lei konseptet, men i mangel på gode underholdningsalternativ og en nasjon som generelt sett er glad i reality, så ender man med å hvile øynene til Farmen år etter år. Ofte mer på trass enn noe annet. 

Og sistnevnte gjelder meg i år. For denne sesongen har vært tragisk. Og det er ikke Farmen-konseptet, produksjonen eller deltakerne som er grunnen til at jeg enda ser på, for å si det slik. 

Var det utfordrere i sesong 1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irja skrev (5 timer siden):

Jeg forstår ikke innlegg som dette. «Det burde lønne seg å være snill med andre» «Nå viser Lasse igjen at han kun tenker på seg selv ?! Selvfølgelig tenker han kun på seg selv. Dette er en konkurranse. Ikke 3A på Liabakken skole. Dette handler om å  vinne en konkurranse. Å få en ganske så bra premie. Bare en som får den.. Da kan man ikke velge en gren for å være snill. Man må velge den man har størst sjanse i å slå ut konkurrenten. Tipper Tore er voksen nok til å forstå det.  

Det er en konkurranse, ja. Men det er mulig å vinne den fine premien uten å kaste andre deltakere under bussen.

Lasse kunne lett vunnet over Tore - med samvittigheten i behold - ved å velge slegge eller saging. 

Endret av Lipstick
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cid skrev (3 minutter siden):

Har de som er igjen der nå utenom Lasse vært i en tvekamp egentlig?

Bente? slo vel ut hun i første episode. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (5 minutter siden):

Var det utfordrere i sesong 1?

Husker ikke. Men hvis ikke snakker vi om en bagatell konseptmessig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (9 minutter siden):

Har de som er igjen der nå utenom Lasse vært i en tvekamp egentlig?

Hanne var i starten tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...