Gå til innhold

Farmen 2022 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Gjest Adobyen
AntiBullshit skrev (2 minutter siden):

Står jo ingenting om hva han mente? Bare gjengivelse av episoden

Kanskje kun meg som tolket det slik. Det står:

Bente Rabba (54) kommer for å trøste ham. Han sier at han har levd et liv fullt av mobbing, og fullt av mennesker som bare vil ham vondt.  – Jeg kom her for å vokse. Ikke for å krype sammen, sier han.

Han vil ikke være den personen som kryper sammen, og det var den personen han ikke ville se i speilet.  Vanskelig å forklare, men at han har blitt mye mobbet før og prøver å bli tøffere, uten å få det til - eller noe.  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Adobyen skrev (1 minutt siden):

Kanskje kun meg som tolket det slik. Det står:

Bente Rabba (54) kommer for å trøste ham. Han sier at han har levd et liv fullt av mobbing, og fullt av mennesker som bare vil ham vondt.  – Jeg kom her for å vokse. Ikke for å krype sammen, sier han.

Han vil ikke være den personen som kryper sammen, og det var den personen han ikke ville se i speilet.  Vanskelig å forklare, men at han har blitt mye mobbet før og prøver å bli tøffere, uten å få det til - eller noe.  
 

Har opplevd mobbing i oppveksten selv så vet godt hvor vondt det kan være ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Cid skrev (Akkurat nå):

Har opplevd mobbing i oppveksten selv så vet godt hvor vondt det kan være ❤️

Mobbing kan få store konsekvenser for de som rammes. Det skal ingenting til. Er man for høy, for lav, lite penger og for tynn, for tykk. Det er et stort problem som feies under teppet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode: 

Spoiler

Denne uken synes jeg Henrik viser gode sider ved seg. På tross av manglende ledererfaring så tar han både styring og ansvar, og er ikke redd for å snakke til folk når det må gjøres. Problemet denne uken er at deltakere har gått i barnehagemodus og håndterer ikke å få høre at de jobber for lite eller for dårlig, selv ikke når deltakerne selv vet at de jobber for lite eller for dårlig. Spesielt Benjamin og Lasse (og da også Andrea).
At Henrik i det hele tatt har vært nødt til å gå rundt å snakke til folk sier alt om de andre, og ikke Henrik. 

Lasse på sin side virket helt fjern og kjørte tidenes egoløp. Synes Henrik håndterte han godt og sa ting som det riktig var.

Torpet finale:
Jeg heiet på Dagny. Men skjønte fort at alt handlet om Lasses vei til seier, så konkurransen var ikke spennende ett sekund engang. Han var både god og heldig.
Rob håpte på å få en epic seier, men leverte heller en epic forestilling i motsatt ende. :) 

Interessant at flere av deltakerne ikke virket tilfreds med at Lasse ble værende. Og at Lasse ble valgt som førstekjempe la Lasse opp til selv med sin væremåte, så det er rart at han ble så "sjokka" og bitter over avgjørelsen. 

Bra episode i dag! 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Ctrl skrev (4 minutter siden):

Dagens episode: 

  Vis skjult innhold

Denne uken synes jeg Henrik viser gode sider ved seg. På tross av manglende ledererfaring så tar han både styring og ansvar, og er ikke redd for å snakke til folk når det må gjøres. Problemet denne uken er at deltakere har gått i barnehagemodus og håndterer ikke å få høre at de jobber for lite eller for dårlig, selv ikke når deltakerne selv vet at de jobber for lite eller for dårlig. Spesielt Benjamin og Lasse (og da også Andrea).
At Henrik i det hele tatt har vært nødt til å gå rundt å snakke til folk sier alt om de andre, og ikke Henrik. 

Lasse på sin side virket helt fjern og kjørte tidenes egoløp. Synes Henrik håndterte han godt og sa ting som det riktig var.

Torpet finale:
Jeg heiet på Dagny. Men skjønte fort at alt handlet om Lasses vei til seier, så konkurransen var ikke spennende ett sekund engang. Han var både god og heldig.
Rob håpte på å få en epic seier, men leverte heller en epic forestilling i motsatt ende. :) 

Interessant at flere av deltakerne ikke virket tilfreds med at Lasse ble værende. Og at Lasse ble valgt som førstekjempe la Lasse opp til selv med sin væremåte, så det er rart at han ble så "sjokka" og bitter over avgjørelsen. 

Bra episode i dag! 

 

Spoiler

Enig. Bra førstekjempevalg.   La du merke til utfordrerne som holdt på å flytte inn på Torpet?  Vi får se på Torpet tirsdag :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvordan kjemien blir mellom Rob og ordføreren. Kan ikke se for meg at det er plass på Farmen til to så kjempestore egoer på en gang. 

Endret av Boetica
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Adobyen skrev (1 time siden):

Kanskje kun meg som tolket det slik. Det står:

Bente Rabba (54) kommer for å trøste ham. Han sier at han har levd et liv fullt av mobbing, og fullt av mennesker som bare vil ham vondt.  – Jeg kom her for å vokse. Ikke for å krype sammen, sier han.

Han vil ikke være den personen som kryper sammen, og det var den personen han ikke ville se i speilet.  Vanskelig å forklare, men at han har blitt mye mobbet før og prøver å bli tøffere, uten å få det til - eller noe.  
 

Skjønner. Hvis det er slik at Benjamin følte seg mobbet pga samtalen med storbonden så synes jeg det er merkelig, særlig mtp at Benjamin er 30+. Litt rart å «krype sammen» og dra frem mobbekortet fordi noen stiller spørsmålstegn ved effektiviteten i potetmoslaginga. Det er ikke mobbing å bli fortalt at man kan jobbe raskere, hadde storbonden derimot sagt stygge ting, at han er en lat sutreunger som må se å få ræva i gir så hadde jeg skjønt det, men storbonden ga Benjamin mulighet til å selv reflektere over egen innsats og det var liksom nok for han til å ville reise hjem. Det blir bare for melodramatisk for meg kjenner jeg

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (18 minutter siden):

Skjønner. Hvis det er slik at Benjamin følte seg mobbet pga samtalen med storbonden så synes jeg det er merkelig, særlig mtp at Benjamin er 30+. Litt rart å «krype sammen» og dra frem mobbekortet fordi noen stiller spørsmålstegn ved effektiviteten i potetmoslaginga. Det er ikke mobbing å bli fortalt at man kan jobbe raskere, hadde storbonden derimot sagt stygge ting, at han er en lat sutreunger som må se å få ræva i gir så hadde jeg skjønt det, men storbonden ga Benjamin mulighet til å selv reflektere over egen innsats og det var liksom nok for han til å ville reise hjem. Det blir bare for melodramatisk for meg kjenner jeg

Man kan føle seg mobbet uansett alder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det ikke er mobbing å bli utsatt for kritikk. Men det kan være slik at mobbingen har gjort at Benjamin ikke har fått lov til å modnes helt på dette området, men har blitt hengende litt igjen i den alderen da all kritikk var et angrep og følelser og fornuft ikke så lett lot seg adskille. Langtidsvirkningen av mobbing er nok ikke bare bare. 

  • Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boetica skrev (2 minutter siden):

Jeg er helt enig i at det ikke er mobbing å bli utsatt for kritikk. Men det kan være slik at mobbingen har gjort at Benjamin ikke har fått lov til å modnes helt på dette området, men har blitt hengende litt igjen i den alderen da all kritikk var et angrep og følelser og fornuft ikke så lett lot seg adskille. Langtidsvirkningen av mobbing er nok ikke bare bare. 

Triste greier :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storbonde to ganger på rad, og så rett opp på storbondeloftet som hjelper. Dette går strålende, Dan. 🤠

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Ruspus skrev (20 minutter siden):

Storbonde to ganger på rad, og så rett opp på storbondeloftet som hjelper. Dette går strålende, Dan. 🤠

Jeg håper at han må ut i kamp og dra hjem til søndag :)  lei av fyren, han er så slu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (3 minutter siden):

Jeg håper at han må ut i kamp og dra hjem til søndag :)  lei av fyren, han er så slu.

Enig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

Tv2 giga-blemme! Lasse fikk «rett» på spørsmål om vitamin. Det var egentlig feil svar! Er det mulig? Her kunne jo Dagny- med rette vært videre og ikke Lasse. 

Dagens episode. 

Endret av Zenhouse
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (22 minutter siden):
  Skjul innhold

Tv2 giga-blemme! Lasse fikk «rett» på spørsmål om vitamin. Det var egentlig feil svar! Er det mulig? Her kunne jo Dagny- med rette vært videre og ikke Lasse. 

Dagens episode. 

Spoiler

Kunne visst ikke det uansett, siden han vant med to poeng. Hvert svar telte vel ett poeng? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

Tidligere Farmen-programleder Gaute Grøtta Grav blir Høyres ordførerkandidat i Rauma kommune.
Javel, sånn kan det gå 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Adobyen skrev (1 time siden):

Jeg håper at han må ut i kamp og dra hjem til søndag :)  lei av fyren, han er så slu.

Nåja, de er nå slu de fleste der inne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zenhouse skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Tv2 giga-blemme! Lasse fikk «rett» på spørsmål om vitamin. Det var egentlig feil svar! Er det mulig? Her kunne jo Dagny- med rette vært videre og ikke Lasse. 

Dagens episode. 

Ja, kjente det kokte litt innvendig da jeg leste det! Hvordan er det mulig av tv2 ikke å fange det opp? Om ikke Baarli er stødig nok, så får noen andre i produksjonen ta den jobben, han brukte jo i tillegg så lang tid på å svare riktig/feil på spørsmålene. Der må man jo bare pugge svarene på forhånd!! Dagny hadde så fortjent å komme videre, hun som har blitt skviset til side hele veken. Hun kunne vunnet hele greia!! Håper virkelig Lasse ryker…. Og hvorfor skal Andrea stemme ut seg selv for å sikre Lasse? Hun ble jo en helt da L kom tilbake …. En smule irritert her! 😅 Rob er ute da, enda godt! 😂

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tirben skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Kunne visst ikke det uansett, siden han vant med to poeng. Hvert svar telte vel ett poeng? 

 

Han kunne jo svart feil 2x på den siste og Dagny rett med en gang, hun var jo rett bak. Irriterende…

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...