Gå til innhold

Prøver på et lite mirakel 🌸

Elise93

Anbefalte innlegg

Det er ikke enkelt når kroppen ikke ønsker å spille på lag, hvorfor kan den ikke bare forstå at det er det eneste man ønsker. Litt lagarbeid! 

Afternoon tea er noe jeg har hatt lyst å gjøre kjempe lenge. Elsker sånt! Du må kose deg masse, og nyt et glass champagne ❤️ Syntes du er utrolig heldig som har en venninne som er så forståelsesfull, det har så utrolig mye å si for hvordan man har det i venninne forholdet.

God påske til deg også, jeg håper og krysser fingrene for at det ikke er lenge til du sitter med en positiv test ❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kos deg på afternoon tea, det er så hyggelig:) og det høres godt og fornuftig ut å nyte ett glass med bobler😃 jeg gjør det selv og tenker at man må leve livet og ta det som det kommer frem til man blir gravid:) god påske🐣

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (På 7.4.2022 den 20.52):

Hei 🥰 Så trist å høre at dere hadde en kjemisk. Er så vondt uansett hvor tidlig det er 😭 man begynner jo å håpe og går helt opp i himmelen når man får positiv test. 

Det visste jeg ikke, er også nysgjerrig på hvorfor 🤔 gi gjerne en oppdatering når du har fått svar 😊

Lykke til med fryseforsøk, håper den sitter da 🤞

Tusen takk ❤️ fikk svar fra klinikken om at det var større sjanse for å miste ved pcos da hormonene var i ubalanse som tydeligvis var med på å påvirke. Men den hadde mange pasienter der som hadde lykkes selv med pcos ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (På 10.4.2022 den 11.33):

Tusen takk ❤️ fikk svar fra klinikken om at det var større sjanse for å miste ved pcos da hormonene var i ubalanse som tydeligvis var med på å påvirke. Men den hadde mange pasienter der som hadde lykkes selv med pcos ❤️

Okei, ja det gir jo mening  ☹️ for noe dritt. Så bra at mange lykkes også❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cd1, pp9 

Der kom tanta. Jeg visste jo at den kom siden testene har vært negative. Nå blir det ivf på oss og jeg er ambivalent til hele prosessen akkurat nå, men regner med at jeg blir mer positiv om noen dager når jeg er ferdig med mensen. Det blir faktisk litt deilig å ikke måtte ta masse hormonpiller og dra på ultralyder denne mnd. Jeg har ikke peiling på hvordan syklusen min er, får jeg mensen igjen om 1 mnd, 2 mnd, 6 mnd? Går det for langt tid får jeg sikkert tabletter for å igangsette det.. 

Venter også på celleprøve-svar. Hadde litt forandringer for 1 år siden og med min flaks så må jeg sikkert ta konisering ellernoe og da kan jeg ikke bli gravid på et halvt år ellernoe. 

Igår kveld hadde jeg skikkelig knekken. Jeg gråt, gråt og gråt. Det var skikkelig hulking liksom. Jeg følte meg så langt nede og var sikker på at jeg aldri kommer til å bli mamma. Jeg har aldri vært så lei meg over prøvingen før som jeg var igår. Følte meg mislykket og følte at jeg fratok samboer muligheten til å bli far (det er jo meg som er problemet). Heldigvis er samboer veldig forståelsefull og trøstet meg❤️ føler meg litt bedre idag, men er fremdeles veldig lei meg. Klarer bare ikke se lyst på det akkurat nå og klarer ikke se for oss at vi kommer til å få barn. Jeg sletta faktisk instagram appen fra mobilen også for å spare meg for alle gravid bildene som blir lagt ut hele tiden. Jeg skjønner at man er veldig glad og lykkelig og vil dele det med hele verden, men jeg klarer nesten ikke se på sånt. Jeg tror ikke jeg kommer til å dele noe hvis jeg blir gravid siden jeg vet så godt hvordan det føles å se de bildene når man selv ikke klarer å bli det. 

Kommer sikkert til å ta en pause herfra fram til ivf-prosessen starter, men skal selvsagt titte innom for å se hvordan det går med dere andre 🥰 

Ble et langt og negativt innlegg dette, måtte bare få ut tankene et sted. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (1 time siden):

cd1, pp9 

Der kom tanta. Jeg visste jo at den kom siden testene har vært negative. Nå blir det ivf på oss og jeg er ambivalent til hele prosessen akkurat nå, men regner med at jeg blir mer positiv om noen dager når jeg er ferdig med mensen. Det blir faktisk litt deilig å ikke måtte ta masse hormonpiller og dra på ultralyder denne mnd. Jeg har ikke peiling på hvordan syklusen min er, får jeg mensen igjen om 1 mnd, 2 mnd, 6 mnd? Går det for langt tid får jeg sikkert tabletter for å igangsette det.. 

Venter også på celleprøve-svar. Hadde litt forandringer for 1 år siden og med min flaks så må jeg sikkert ta konisering ellernoe og da kan jeg ikke bli gravid på et halvt år ellernoe. 

Igår kveld hadde jeg skikkelig knekken. Jeg gråt, gråt og gråt. Det var skikkelig hulking liksom. Jeg følte meg så langt nede og var sikker på at jeg aldri kommer til å bli mamma. Jeg har aldri vært så lei meg over prøvingen før som jeg var igår. Følte meg mislykket og følte at jeg fratok samboer muligheten til å bli far (det er jo meg som er problemet). Heldigvis er samboer veldig forståelsefull og trøstet meg❤️ føler meg litt bedre idag, men er fremdeles veldig lei meg. Klarer bare ikke se lyst på det akkurat nå og klarer ikke se for oss at vi kommer til å få barn. Jeg sletta faktisk instagram appen fra mobilen også for å spare meg for alle gravid bildene som blir lagt ut hele tiden. Jeg skjønner at man er veldig glad og lykkelig og vil dele det med hele verden, men jeg klarer nesten ikke se på sånt. Jeg tror ikke jeg kommer til å dele noe hvis jeg blir gravid siden jeg vet så godt hvordan det føles å se de bildene når man selv ikke klarer å bli det. 

Kommer sikkert til å ta en pause herfra fram til ivf-prosessen starter, men skal selvsagt titte innom for å se hvordan det går med dere andre 🥰 

Syntes ikke det er litt rart en gang at du har hatt en sånn reaksjon ❤️ Det blir liksom så alvorlig og seriøst når man må begynne med IVF, jeg kan bare forestille meg den følelsen. Men en ting må du prøve å huske, du er under ingen omstendigheter mislykket ❤️ Du har bare vært veldig uheldig, men det betyr ikke at du ikke vil kunne bli mamma. Veien ble bare lengre og mye tyngre. Så jeg håper og krysser fingrene for at du vil få oppleve å bli mamma❤️ 

sikkert ikke så dumt å ta en pause fra internett og sosiale medier. Det kan være så vondt, og i perioder er det nok sundt å koble av. Har måtte gjort det selv noen ganger.

Det er sikkert ikke så dumt å planlegge noe hyggelig med din kjære i påsken. Noen dater, hjemme eller ute, der dere gjør noe dere ikke pleier å gjøre for å få en liten pause fra tunge og vonde tanker❤️

Mange klemmer fra meg ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, vil bare gi deg en klem ❤ kan tenke meg det er tungt! Er jo et steg å gå fra å prøve naturlig selv, til å innse at det må bli IVF. Ta deg en velfortjent pause fra forumet frem til du kommer deg ovenpå, og til du starter prosessen. Håper du klarer å nyte noen fine påskedager med samboeren din, og at du klarer å fokusere på noen gode ting i tiden fremover 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem ❤️❤️ nå har dere jo forsøkt alt dere kan selv, så nå må det virkelig sitte med IVF. Skjønner godt at dere trenger å få dette prosjektet det på avstand. Ønsker dere masse lykke til når det er klart for ivf ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (6 timer siden):

Syntes ikke det er litt rart en gang at du har hatt en sånn reaksjon ❤️ Det blir liksom så alvorlig og seriøst når man må begynne med IVF, jeg kan bare forestille meg den følelsen. Men en ting må du prøve å huske, du er under ingen omstendigheter mislykket ❤️ Du har bare vært veldig uheldig, men det betyr ikke at du ikke vil kunne bli mamma. Veien ble bare lengre og mye tyngre. Så jeg håper og krysser fingrene for at du vil få oppleve å bli mamma❤️ 

sikkert ikke så dumt å ta en pause fra internett og sosiale medier. Det kan være så vondt, og i perioder er det nok sundt å koble av. Har måtte gjort det selv noen ganger.

Det er sikkert ikke så dumt å planlegge noe hyggelig med din kjære i påsken. Noen dater, hjemme eller ute, der dere gjør noe dere ikke pleier å gjøre for å få en liten pause fra tunge og vonde tanker❤️

Mange klemmer fra meg ❤️

Tusen takk ❤️ ja, det håper jeg også.. 

Noen ganger må man bare skjerme seg litt for å beskytte seg litt. Det er tungt å bli konstant minnet på noe man lengter etter. Nei, vi har hatt en skikkelig kosekveld idag ❤️ skulle egentlig på hytta med familien til samboer, men utsatte det til imorgen for å ha litt tid bare oss to. Vi har sett på ivf-guide og begynt å forberede oss litt mentalt 🥰 så nå blir det koselige dager på hytta med familie, venner og litt godt i glasset 🥂🥰 kos deg masse i påsken 💛

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angeleye skrev (6 timer siden):

Huff, vil bare gi deg en klem ❤ kan tenke meg det er tungt! Er jo et steg å gå fra å prøve naturlig selv, til å innse at det må bli IVF. Ta deg en velfortjent pause fra forumet frem til du kommer deg ovenpå, og til du starter prosessen. Håper du klarer å nyte noen fine påskedager med samboeren din, og at du klarer å fokusere på noen gode ting i tiden fremover 🥰

Takk ❤️❤️ skal prøve på det 🥰 herlig å se at det gikk bra på ultralyd, så deilig at skuldrene kan senke seg litt nå så kan dere også nyte påsken skikkelig 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallisa skrev (5 timer siden):

Klem ❤️❤️ nå har dere jo forsøkt alt dere kan selv, så nå må det virkelig sitte med IVF. Skjønner godt at dere trenger å få dette prosjektet det på avstand. Ønsker dere masse lykke til når det er klart for ivf ❤️

Håper det, tusen takk💛💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (21 timer siden):

Takk ❤️❤️ skal prøve på det 🥰 herlig å se at det gikk bra på ultralyd, så deilig at skuldrene kan senke seg litt nå så kan dere også nyte påsken skikkelig 💛

Tusen takk ❤ God påske! 🐣🐥🐤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (På 12.4.2022 den 14.09):

cd1, pp9 

Klem til deg! Skjønner at du er lei deg❤️❤️❤️Håper du klarer å kose deg litt i påsken likevel, etterhvert😌❤️🐣

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stor klem til deg💖 skjønner følelsene dine veldig godt. Håper du har noen fine dager i påska🐣Ta vare på deg selv💖

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (På 12.4.2022 den 14.09):

cd1, pp9 

Sender deg mange klemmer ❤️❤️ skjønner det er tungt ❤️ jeg har hatt mitt 6 uttak i april ved ivf, holdt på i 2 år, men bare 3 innsett foreløpig pga da jeg var i Porsgrunn så overlevde ikke egga mine mer enn 2-3 dager. Så skiftet jeg klinikk til Spiren i Trondheim, ble totalfrys men fikk satt inn et 5 dagers som overlevde men mistet i uke 4,men jeh klarte for første gabg å bli gravid ❤️ nå blir det innsett i mai :) ivf prosessen er tøff ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
jenta1983 skrev (På 15.4.2022 den 18.25):

Sender deg mange klemmer ❤️❤️ skjønner det er tungt ❤️ jeg har hatt mitt 6 uttak i april ved ivf, holdt på i 2 år, men bare 3 innsett foreløpig pga da jeg var i Porsgrunn så overlevde ikke egga mine mer enn 2-3 dager. Så skiftet jeg klinikk til Spiren i Trondheim, ble totalfrys men fikk satt inn et 5 dagers som overlevde men mistet i uke 4,men jeh klarte for første gabg å bli gravid ❤️ nå blir det innsett i mai :) ivf prosessen er tøff ❤️

Uff, så leit 😢 Ja, denne prosessen er kjempetøff!! Syns det er veldig tøft allerede og har ikke begynt med ivf enda engang. Men det gir økt håp og så lenge det er håp så må man prøve. Masse lykke til med innsett snart, håper det klaffer for dere 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei @Elise93! Hvordan går det med deg? Skal dere starte med IVF snart? Her er ny syklus i gang og endelig blir det hormoner fra i morgen kveld...spennende :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (På 30.4.2022 den 13.17):

Hei @Elise93! Hvordan går det med deg? Skal dere starte med IVF snart? Her er ny syklus i gang og endelig blir det hormoner fra i morgen kveld...spennende :) 

Hei 🥰 planen er å starte når (hvis) jeg får mensen neste uke! Venter mensen mandag eller tirsdag. Hadde faktisk eggløsning denne syklusen, det hadde jeg ikke trodd siden jeg ikke tok noen hormoner! Så en liten del av meg håper jo at jeg blir gravid nå så vi slipper, men.. 🙈 Vi er forberedt hvertfall. Venter bare på noen dokumenter de skal sende over som vi må signere så er vi igang. 

I tillegg må jeg kanskje ha konisering.. Isåfall ødelegger det for ivf og prøving en stund framover. Har tatt biopsi pga jeg har vært hpv positiv i over 1 år. Håper ikke den viser noe🥺 men innen vi får svar fortsetter vi prosessen. 

Lykke til med nytt forsøk! 🤞

Endret av Elise93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuzsuZ skrev (På 1.5.2022 den 18.00):

Masse lykke til med ivf prosessen 💕

Tusen takk ❤️ spennende tid for deg også nå!! Iykke til med testing etterhvert🤩

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...