Gå til innhold

Prøver på et lite mirakel 🌸


Elise93

Anbefalte innlegg

Det er helt sant @Kakaoen! Alt skal legges ut på sosiale medier hele tiden og man skal vise hvor perfekt livet er og hvor mye man koooser seg hele tiden! Og det blir bare mer og mer av det ser det ut som. Tror nok det er mye man ikke kan se bak fasaden 🙈 allikevel tar jeg meg selv i å lengte når jeg ser det..

Haha, akkurat det med å dele 100 videoer fra konserter har jeg aldri skjønt greia med. Hvis jeg ville sett den konserten hadde jeg jo bare dratt på den selv liksom?? 😂 

Jeg håper du har rett ❤️ og der ser du hvor mye jeg vet om hva det vil si å ha baby 😂🚿 der ser ut som eggene mine deler seg som normalt så da blir innsett imorgen hvis de fortsetter å utvikle seg. De setter kun inn ett egg, får ikke lov å sette inn fler. Før kunne man visst sette inn både 2 og 3 men nå setter de bare inn ett pga risikosvangerskap, for tidlige fødsler osv. Det er jo bra at helsa kommer først 😄

Så at du venter nr 3 nå 🥰 så koselig, gratulerer så mye 😍 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elise93 skrev (På 26.5.2022 den 19.45):

Noen tanker rundt det å være ufrivillig barnløs

Jeg tror noe av det vondeste jeg føler med å være ufrivillig barnløs akkurat nå er å se alle de lykkelige menneskene rundt meg som er gravide og/eller har barn. Å se alle de lykkelige stundene på facebook, instagram og ikke minst i virkeligheten. Man blir stadig vekk minnet på hva man så sterkt ønsker selv, men ikke klarer. Man føler på et utenforskap, man er liksom ikke en del av resten av samfunnet. For samfunnet dreier seg i stor grad om barn og alt tilrettelegges rundt det å ha barn. I Norge så verdsetter vi kjernefamilien veldig høyt og barna betyr alt. Og det er helt greit! Men det gjør ekstra vondt for oss som har et sterkt barneønske uten å få det oppfylt. 

Det kan godt hende jeg romantiserer svangerskap, barsel og småbarnslivet. Skrikende unger, kolikk, null nattesøvn og bæsjebleier? Ja takk! Gi meg alt, jeg tar det gledelig imot. Den dagen jeg kanskje sitter her uten å ha dusja på fler dager, null søvn og ser ut som et vrak så skal jeg være takknemlig. Det har jeg bestemt meg for. Jeg skal være så jævlig takknemlig over at nettopp JEG får være en mamma mens mange andre der ute sliter med å få barn. 

Jeg unner ingen den usikkerheten og frykten man føler på når man ikke vet om man noensinne skal bli foreldre. Det gjør bare så vondt. Min eneste trøst er at vi begynte å prøve "tidlig", når jeg "bare" var 27 år. Sånn sett kan jeg si at jeg har god tid. Jeg håper bare så inderlig at vi snart får ønsket vårt oppfylt ❤️ 

Har akkurat de samme tankene. 

Følelsen av utenforskapet er overraskende stort. 

Og jeg er nok lik, romantiserer hele pakken. Men helt ærlig så tror jeg faktisk de fleste gjør det, tror det er normalt. Forskjellen er kanskje hvor lenge man romantiserer alt... 

Krysser fingrene for innsett i morgen 🤞❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertespar skrev (På 26.5.2022 den 22.50):

Jeg forstår deg godt ❤️Jeg føler nok på et ekstra utenforskap, fordi jeg verken har partner eller barn. Selv om jeg kanskje hadde rukket å finne en partner å få barn med mens jeg hadde muligheten, har jeg jo valgt å gjøre dette på egenhånd og det er glad for at jeg har muligheten til. Men jeg blir minnet på stadig vekk på at jeg ikke har en partner å få barn med, så det blir på en måte et dobbelt savn siden jeg ikke har noen av delene. Men utenforskap er det, på samme måte som for dere barnløse par. Og ja, jeg synes også det er vondt. Og det er jo synd at man skal kjenne på misunnelse og vonde følelser over det andre opplever som fine begivenheter - graviditet, fødsel, barnebursdager og alt det andre vi håper å oppleve en dag❤️

Det skjønner jeg, er nok ekstra hardt å stå i dette helt alene. Håper du har gode venner/familie som du kan snakke med og som støtter deg ❤️ syns du er veldig tøff som gjør dette alene! Ja, det er synd at vi skal kjenne på misunnelse og sjalusi, men det er også slik vi er skapt. Håper det blir våres tur snart ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (1 time siden):

Har akkurat de samme tankene. 

Følelsen av utenforskapet er overraskende stort. 

Og jeg er nok lik, romantiserer hele pakken. Men helt ærlig så tror jeg faktisk de fleste gjør det, tror det er normalt. Forskjellen er kanskje hvor lenge man romantiserer alt... 

Krysser fingrene for innsett i morgen 🤞❤️

Ja, jeg sier og tenker kanskje noe annet når jeg står i den situasjonen. Men jeg tror at de som har ønsket å bli foreldre lenge og/eller har hatt problemer med det kanskje ikke tar det så lett for gitt fordi vi har kjent på det savnet så lenge. Takk, håper EL for deg er snart! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (17 minutter siden):

Ja, jeg sier og tenker kanskje noe annet når jeg står i den situasjonen. Men jeg tror at de som har ønsket å bli foreldre lenge og/eller har hatt problemer med det kanskje ikke tar det så lett for gitt fordi vi har kjent på det savnet så lenge. Takk, håper EL for deg er snart! 🥰

Jeg tenker at det store ønsket og romantiseringen ikke skal hindre at man kan føle at det er tungt den dagen man står der som gravid/fødsel/nyfødt.... Tror ikke på at de følelsene du sitter med nå vil være noe mindre selvom det skulle blitt veldig tungt på noe vis❤️ 

Vil bare si det sånn at du ikke skal stå med dårlig samvittighet hvis det skjer❤️

Takk, håper også det snart blir el her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (20 minutter siden):

Jeg tenker at det store ønsket og romantiseringen ikke skal hindre at man kan føle at det er tungt den dagen man står der som gravid/fødsel/nyfødt.... Tror ikke på at de følelsene du sitter med nå vil være noe mindre selvom det skulle blitt veldig tungt på noe vis❤️ 

Vil bare si det sånn at du ikke skal stå med dårlig samvittighet hvis det skjer❤️

Takk, håper også det snart blir el her.

Det er så sant 🥰❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk den triste beskjeden om at ingen av eggene mine har utviklet seg til idag 😭💔 ingen innsett her idag. Denne prosessen er så vond 😢

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (2 timer siden):

Fikk den triste beskjeden om at ingen av eggene mine har utviklet seg til idag 😭💔 ingen innsett her idag. Denne prosessen er så vond 😢

Veldig lei for å høre det😔❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillowtalk skrev (7 timer siden):

Så utrolig leit 💛😔 Vet hvor vondt det kan være! 

 

89jenta skrev (6 timer siden):

Det var triste nyheter.. 😔 Sender deg mange klemmer! ❤️

 

Prøver2021 skrev (6 timer siden):

Det var trist å høre 😔❤️ Tenker på deg

 

Hjertespar skrev (5 timer siden):

Veldig lei for å høre det😔❤️

Takk for støtten ❤️ akkurat nå føler jeg meg bare tom innvendig. Føler at livet bare gir meg forhåpninger for å skuffe meg og le meg i trynet. Må ta meg litt tid for meg selv så kommer jeg sterkere tilbake ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pillowtalk skrev (7 timer siden):

Så utrolig leit 💛😔 Vet hvor vondt det kan være! 

Ser at du også holder på med ivf på nr 2, håper du lykkes snart! ❤️ Skal følge med i dagboka di.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elise93 skrev (1 time siden):

 

 

 

Takk for støtten ❤️ akkurat nå føler jeg meg bare tom innvendig. Føler at livet bare gir meg forhåpninger for å skuffe meg og le meg i trynet. Må ta meg litt tid for meg selv så kommer jeg sterkere tilbake ❤️

Forstår deg så godt. Jeg kjenner også mye på skuffelse nå. Hvorfor kan ikke kroppen spille på lag med det vi ønsker og drømmer mest om av alt…Det føles så urettferdig. 
Vær snill mot deg selv nå❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elise93 skrev (15 timer siden):

Fikk den triste beskjeden om at ingen av eggene mine har utviklet seg til idag 😭💔 ingen innsett her idag. Denne prosessen er så vond 😢

Så trist å høre, kjære fine deg❤️ Tenker på deg❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist med eggene dine ♥️ Sa de noe om hvorfor de ikke har utviklet seg videre? :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...