Gå til innhold

Prøver på et lite mirakel 🌸


Elise93

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har tenkt lenge på å lage en prøvedagbok, men har hele tiden tenkt at jeg sikkert blir gravid snart så det er ikke vits 🙈 nå har jeg innsett at det kan ta lang tid, så nå har jeg lagd denne dagboken for å lufte tanker og snakke med dere fine mennesker som kanskje er i samme situasjon. 

Jeg er 30 og samboer er 33. En vinterdag i februar 2021 kom ikke mensen. Jeg trodde jeg var gravid, men hadde bare negative tester. Jeg fikk merkelige, korte blødninger og dro til fastlegen som avfeide det. Etter å ha trodd jeg kanskje var gravid og vent meg til tanken startet vi å prøve 🌸 men mensen kom aldri skikkelig, jeg testet positivt på EL-tester uten å ha mensen eller positive tester etterpå. Dro til legen igjen og fant ut at jeg har PCO.  

I august fikk jeg første eggløsning etter å ha respondert på hormontabletter. I september ble jeg gravid, men mistet dessverre i oktober. Så nå prøver vi igjen. 

Håper dere vil følge meg på veien mot graviditet og baby! 🌸

 

Oktober 21 - MA/SA, oppdaget i uke 8, utviklingen hadde stoppet i uke 5 

November 21 - kjemisk, usikker på el-dato (begynte å blø dagen etter positiv test) 

Januar 22 - kjemisk, 4+1

Mai 22 - IVF forsøk nr 1: 5 egg ut, 2 befruktet, ingen blastocyster - ingen innsett

August 22 - IVF/ICSI forsøk nr 2: 10 egg ut, 3 befruktet, ingen blastocyster 

November 22 - MA, hjertet sluttet å slå 8+3, oppdaget 8+6

April 23 - GRAVID🥰

Endret av Elise93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag er jeg 9 dpo og har ingen "symptomer". Kaffen smaker kjempegodt har kanskje fått noen flere kviser, hehe. 

Jeg hadde lovet meg selv å ikke teste før ikm, men igår røk jeg på en smell. Det var etter at enda en bekjent delte nyheten om graviditet (på instagram). 

5 venner og bekjente venter nå barn i mai/juni. Det er da jeg skulle hatt termin om jeg ikke mistet.. 

Uansett, blæra var full og jeg tok en test fordi jeg ble lei meg. Selvfølgelig var den blenda siden det var 8 dpo og kvelden endte i sipping.. Blir så irritert på meg selv når jeg gjør ting jeg vet jeg blir lei meg av. Vel, nå skal jeg hvertfall prøve å vente til ikm! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! 
Ikke uvanlig å få positiv test først dpo 14 så prøv å ikke stress med det enda! Vet det er vanskelig men 😅

Vi har og 4 venner som skal få barn nå før sommeren og 2 som nettopp har fått.. Selv om jeg såklart er glad på deres vegne er det ikke til å stikke under en stol at det er en ekstra påminnelse om at vi IKKE er der enda.. Så skjønner den kan være kjip ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (2 timer siden):

Idag er jeg 9 dpo og har ingen "symptomer". Kaffen smaker kjempegodt har kanskje fått noen flere kviser, hehe. 

Jeg hadde lovet meg selv å ikke teste før ikm, men igår røk jeg på en smell. Det var etter at enda en bekjent delte nyheten om graviditet (på instagram). 

5 venner og bekjente venter nå barn i mai/juni. Det er da jeg skulle hatt termin om jeg ikke mistet.. 

Uansett, blæra var full og jeg tok en test fordi jeg ble lei meg. Selvfølgelig var den blenda siden det var 8 dpo og kvelden endte i sipping.. Blir så irritert på meg selv når jeg gjør ting jeg vet jeg blir lei meg av. Vel, nå skal jeg hvertfall prøve å vente til ikm! 

Jeg vil gjerne følge deg videre! ❤️ Trist å høre at du mistet. Det er vondt. Krysser fingrene for dere i denne pp! 
spennende dager fremover! Trist at negativ test gjorde deg nedfor, fremdeles mye håp for positiv test de neste dagene. 
Ikke la deg påvirke så mye av andre. Din tid kommer 💕

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (5 timer siden):

Idag er jeg 9 dpo og har ingen "symptomer". Kaffen smaker kjempegodt har kanskje fått noen flere kviser, hehe. 

Jeg hadde lovet meg selv å ikke teste før ikm, men igår røk jeg på en smell. Det var etter at enda en bekjent delte nyheten om graviditet (på instagram). 

5 venner og bekjente venter nå barn i mai/juni. Det er da jeg skulle hatt termin om jeg ikke mistet.. 

Uansett, blæra var full og jeg tok en test fordi jeg ble lei meg. Selvfølgelig var den blenda siden det var 8 dpo og kvelden endte i sipping.. Blir så irritert på meg selv når jeg gjør ting jeg vet jeg blir lei meg av. Vel, nå skal jeg hvertfall prøve å vente til ikm! 

Her vil jeg gjerne følge med! 🥰 

Skjønner godt at du ryker på en «test-smell», den er du ikke alene om 😅 ekstra sårbart er det å se andre annonsere på sosiale medier når en selv skulle ha hatt det selv.. Jeg blir så lei meg og sjalu på alle andre som viser frem ultralydbilder på insta og face 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helne90 skrev (4 timer siden):

Heihei! 
Ikke uvanlig å få positiv test først dpo 14 så prøv å ikke stress med det enda! Vet det er vanskelig men 😅

Vi har og 4 venner som skal få barn nå før sommeren og 2 som nettopp har fått.. Selv om jeg såklart er glad på deres vegne er det ikke til å stikke under en stol at det er en ekstra påminnelse om at vi IKKE er der enda.. Så skjønner den kan være kjip ❤️

Takk for oppmuntrende ord☺️ skal ha det i bakhodet! Åh ja, man er selvsagt glad på deres vegne selv om det så gjerne skulle vært oss 😭 men det er vel vår tur snart får vi håpe! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vondt når "alle" rundt deg blir gravide. Det samme skjer her ☹️ Får håpe testen blir positiv en av de nærmeste dagene, eller i det minste at tiden til neste pp går fort! Masse lykke til! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin94 skrev (5 timer siden):

Jeg vil gjerne følge deg videre! ❤️ Trist å høre at du mistet. Det er vondt. Krysser fingrene for dere i denne pp! 
spennende dager fremover! Trist at negativ test gjorde deg nedfor, fremdeles mye håp for positiv test de neste dagene. 
Ikke la deg påvirke så mye av andre. Din tid kommer 💕

Tusen takk 🥰 vår tid kommer 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (3 timer siden):

Her vil jeg gjerne følge med! 🥰 

Skjønner godt at du ryker på en «test-smell», den er du ikke alene om 😅 ekstra sårbart er det å se andre annonsere på sosiale medier når en selv skulle ha hatt det selv.. Jeg blir så lei meg og sjalu på alle andre som viser frem ultralydbilder på insta og face 😂 

Så hyggelig! Følger din prøvedagbok også, men tror ikke jeg har skrevet noe i den enda! 🙈 

Ja 😔 merker jeg kan være lei meg en stund etterpå når noen poster at de er gravide. Er jo glad på deres vegne, men skulle ønske jeg også kunne poste sånt snart 😜 det blir vel vår tur også snart! Lykke til for deg også og lykke til med eventuell utredning som du snakket om at du skulle☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mallisa skrev (1 time siden):

Det er vondt når "alle" rundt deg blir gravide. Det samme skjer her ☹️ Får håpe testen blir positiv en av de nærmeste dagene, eller i det minste at tiden til neste pp går fort! Masse lykke til! 

Ja 😟 tusen takk ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (6 minutter siden):

Så hyggelig! Følger din prøvedagbok også, men tror ikke jeg har skrevet noe i den enda! 🙈 

Ja 😔 merker jeg kan være lei meg en stund etterpå når noen poster at de er gravide. Er jo glad på deres vegne, men skulle ønske jeg også kunne poste sånt snart 😜 det blir vel vår tur også snart! Lykke til for deg også og lykke til med eventuell utredning som du snakket om at du skulle☺️

Er så enig! det må bli vår tur nå snart 🥰 

Jeg har EL idag, så nå blir det laaaange dager fram mot IKM 😅 Når har du IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (2 timer siden):

Er så enig! det må bli vår tur nå snart 🥰 

Jeg har EL idag, så nå blir det laaaange dager fram mot IKM 😅 Når har du IKM?

Åå, spennende. Lykke til!! 🥰🤞 IKM på mandag her så veldig spennende tid i vente nå 😊 skal prøve å ikke la overtenkinga ta overhånd 😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dpo

Og ingen tegn til mensen enda! Håper den ikke kommer altså 😇❤️ igår hadde jeg skikkelig vondt i hodet, noe jeg tenker er typisk pms. Men det kan jo være tidlig graviditetstegn også. Det er det som er så vanskelig! Alt som kan være graviditetstegn kan like godt være pms 😒 

Jeg tester etter jobb om mensen ikke er kommet innen da 🤞🤞 håper!! 

Endret av Elise93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elise93 skrev (1 time siden):

14 dpo

Og ingen tegn til mensen enda! Håper den ikke kommer altså 😇❤️ igår hadde jeg skikkelig vondt i hodet, noe jeg tenker er typisk pms. Men det kan jo være tidlig graviditetstegn også. Det er det som er så vanskelig! Alt som kan være graviditetstegn kan like godt være pms 😒 

Jeg tester etter jobb om mensen ikke er kommet innen da 🤞🤞 håper!! 

Så spennende! Masse lykke til! Du må oppdatere oss ☺️
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katrin94 skrev (1 time siden):

Så spennende! Masse lykke til! Du må oppdatere oss ☺️
 

 

Prøver2021 skrev (27 minutter siden):

Spennende! Godt tegn at ikke mensen har kommet enda 🙂

Det skal jeg! Ingenting enda. Jeg er så spent altså 🤞🤞🤞😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg testa! Den var svakt positiv. Den ser litt ut som den kjemiske jeg hadde i desember, så er forberedt på det altså 😔 men håper den blir sterkere, får bare fortsette å teste i dagene fremover om ikke mensen kommer🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, så spennende med positiv test! Det er mange som får svak test rundt IKM. Min var ikke veldig sterk den heller. Har du bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elise93 skrev (48 minutter siden):

Da har jeg testa! Den var svakt positiv. Den ser litt ut som den kjemiske jeg hadde i desember, så er forberedt på det altså 😔 men håper den blir sterkere, får bare fortsette å teste i dagene fremover om ikke mensen kommer🤞

Så spennende!! Krysser alle fingre og tær! 
Om du tok test nå på ettermiddagen kan vel streken bli svakere enn den ville vært på konsentrert morgenurin? Ta en ny i morgen tidlig? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dere har rett og at den blir sterkere. Ved sist graviditet var testen 11 dpo mye sterkere enn denne.. 🤔 

Når jeg tok denne hadde jeg ikke vært på do på 4 timer så urinen var ganske konsentrert! 

Testen ser litt sterkere ut i virkeligheten, men som dere ser er den veldig svak 😢 

Jeg kommer til å vente i 2 dager før jeg tester på nytt, da får jeg sett om mensen kommer i mellomtiden også. 

IMG_20220124_155425.thumb.jpg.6528f4d8e0f535575bcd175b9aacc586.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...