Gå til innhold

I 2020 ble ca 8% av alle norske barnefamilier meldt til barnevernet, er alle disse på dette forumet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, hele søskenflokken blir ikke automatisk en del av statistikken. Bekymringsmelding gjelder ikke foreldre, bekymringsmelding gjelder alltid ett barn eller i noen tilfeller flere barn.

Anonymkode: 82691...18f

Da er vi nok ganske enige. Overskriften er at 8% av alle barnefamilier i 2020 ble meldt til barnevernet. Jeg påpeker at dette tallet ikke stemmer. Jeg mener at antallet barnefamilier som blir berørt er av bekymringsmeldinger er mye lavere. TS regner prosenten ut fra antall bekymringer og  antall barnefamilier  og tar ikke høyde for at det i en familie kan være flere barn som blir berørt. 

Endret av Aureka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

😄

Så jo flere barn har man desto mindre risiko å bli meldt til barnevernet? Du sier at hvis det ett barn i familien så blir 4% av familiene meldt, men er det to barn så blir det 2%! Dette er noe nytt altså! Hvor høy sannsynlighet er det da hvis man har 3 barn? Eller 4 barn? 😄 Dette blir spennende...

Anonymkode: 82691...18f

Hehehe, joda bare å pøse på med barn så går man fri av barnevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For intensiv beskyttelse kan ikke være optimal. 

Det kjennes selffølggelig sivilisert og ønskelig å beskytte barnets beste i ekstreme tilfeller, men med altfor mye beskyttelse kommer barn aldri bli til sterke voksne individer. 

Jeg synes at BV burde heller fokusere å beskytte jenter mer, men gutter - ikke så mye! 

Overbeskyttede gutter blir bare dessverre svake menn: guttemenn og mannegutter. 

Endret av Ukjentkjendis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Og hvordan vet du dette? Kjenner du familien veldig godt? Har du innsyn? 

Anonymkode: 82691...18f

Det fremgikk av informasjon delt av familien.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

nja, vil ikke tro det. Alle hadde hatt manglende selvinnsikt om de f. eks. ble nektet nødvendig helsehjelp. Du og. Du hadde aldri ‘godtatt’ at alle andre fikk kreftbehandling og ikke du. Ei heller hadde du satt deg ned og bare: oki :) tihi. Jeg har selvinnsikt, jeg. Fnis. 

Alle har manglende selvinnsikt hele tiden, selvinnsikt er faktisk det vanskeligste vi har og er vel kun forbeholdt de absolutt sterkeste av oss. Selv de har sine fantasier  :) Det er ikke for ingenting at det foregår mange justismord for tiden, selvinnsikt er absolutt mangelvare. 

 

Anonymkode: c6f7c...286

Selvinnsikt er helt klart en mangelvare hos mange.

Anonymkode: 64b98...328

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det fremgikk av informasjon delt av familien.

Selvinnsikt er helt klart en mangelvare hos mange.

Anonymkode: 64b98...328

Spesielt ofte hos de med selvinnsikt, for da har man allerede falt i fellen og slutter å utfordre seg selv.

Anonymkode: c6f7c...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...