Gå til innhold

Forsker hevder folk lyver om hvor ofte de vasker sengetøyet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Outlander skrev (2 minutter siden):

Det hjelper ikke at du dusjer hver kveld da du fortsatt gir av deg død hud osv mens du sover.   Regner med at husmidd elsker ditt seng siden du vaske så sjeldent 🙈

Husmidden lever ikke først og fremst i sengetøyet, men i madrassen og dyna. 

Anonymkode: 98b8f...366

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skifter hver lørdag. Elsker å ha rent, og skulle gjerne gjort det 2 ganger i uka. Men det blir for mye jobb.

Anonymkode: 665c4...453

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt lyver folk! De leser på SoMe at de er grisete om de ikke minimun skifter 2 gang i mnd. Jeg skifter en gang i mnd og er tilfreds med det, har hverken tid, energi eller råd å vaske sengetøy en gang i uka. Uaktuelt!

Anonymkode: 8e980...557

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, jeg som trodde jeg var en slappfisk med husarbeid. For en gangs skyld holder jeg standard. Jeg vasker ganske nøyaktig hver 14. dag. En sjelden gang kan det gå 3 uker hvis jeg har vært syk og ikke orket eller på reise slik at jeg ikke har brukt senga.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiuren skrev (29 minutter siden):

I enhver undersøkelse der man har selvrapportering vil folk (og muligens særlig kvinner?) gi svar som er "strukket" mot det mener er forventet av dem... Vi lyger om alt mulig :) 

menn og kvinner oppgir ulikt antall seksualpartnere, statistisk vil ikke det gå opp (om man ikke har en utbredt homofil "side praksis" blandt menn). 

Er nok derfor Trump scoret langt høyere i valgene enn på meningsmålinger, for eksempel. Man så det samme med Frp i Norge før man begynte å justere råtallene opp for å fange opp denne effekten.

Anonymkode: 472b6...b62

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

«Ifølge Ingun Grimstad Klepp, professor i klær og bærekraft hos Sifo, oppgir det norske folk i ulike undersøkelser at de vasker sengetøyet annenhver uke. Men trolig vasker folk sengetøyet sjeldnere enn dette, forteller forskeren.»
 

https://dinside.dagbladet.no/bolig/nar-bor-du-bytte/73000957

Vasker dere annenhver uke? Tror dere også at folk egentlig vasker sjeldnere enn de påstår de gjør?

Anonymkode: 472b6...b62

Jeg skifter på dyne-og putetrekk, annenhver fredag. Jeg vasker alltid huset hver fredag :) 

Anonymkode: 6aa23...104

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Millioner av sengemidd er en myte!

midd

tv2 (innlogging)

Så slapp av, du trenger ikke bytte sengetøy og støvsuge madrassen på grunn av midd. 

Anonymkode: e44cf...d6a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker sengetøy hver søndag sammen med håndklær og undertøy på 90°. Mannen sliter med uren hud i perioder og dette hjelper veldig. Vasker doen når det trengs 1-3 ganger i uken og tørker over overflater på badet når det trengs. Dusjen derimot...HATER å vaske kalkrestene på glassdøren så det utsettes i ukesvis 😂 

Anonymkode: e73c6...785

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier hver 14 dag, men det stemmer ikke, mer riktig med en gang i mnd 🙈

Anonymkode: d6649...0c9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

«Ifølge Ingun Grimstad Klepp, professor i klær og bærekraft hos Sifo, oppgir det norske folk i ulike undersøkelser at de vasker sengetøyet annenhver uke. Men trolig vasker folk sengetøyet sjeldnere enn dette, forteller forskeren.»
 

https://dinside.dagbladet.no/bolig/nar-bor-du-bytte/73000957

Vasker dere annenhver uke? Tror dere også at folk egentlig vasker sjeldnere enn de påstår de gjør?

Anonymkode: 472b6...b62

Vasker sengetøy en gang i uken. Vi må vaske såpass ofte for at ikke skittentøykurven skal renne over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

«Ifølge Ingun Grimstad Klepp, professor i klær og bærekraft hos Sifo, oppgir det norske folk i ulike undersøkelser at de vasker sengetøyet annenhver uke. Men trolig vasker folk sengetøyet sjeldnere enn dette, forteller forskeren.»
 

https://dinside.dagbladet.no/bolig/nar-bor-du-bytte/73000957

Vasker dere annenhver uke? Tror dere også at folk egentlig vasker sjeldnere enn de påstår de gjør?

Anonymkode: 472b6...b62

Jeg skifter på senga en gang i uka 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vasker sengetøy hver søndag sammen med håndklær og undertøy på 90°. Mannen sliter med uren hud i perioder og dette hjelper veldig. Vasker doen når det trengs 1-3 ganger i uken og tørker over overflater på badet når det trengs. Dusjen derimot...HATER å vaske kalkrestene på glassdøren så det utsettes i ukesvis 😂 

Anonymkode: e73c6...785

Jeg har aldri sett sengetøy som tåler 90 grader. Har du link til disse?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Honey Dew skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri sett sengetøy som tåler 90 grader. Har du link til disse?

Alt bomullsengetøyet som jeg har, tåler 90 grader. 

Anonymkode: f63cd...aba

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom annenhver og hver tredje på vinteren, og litt oftere enn annenhver på sommeren. Ser ingen grunn til å lyve om det.

Anonymkode: 6d693...a1f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alt bomullsengetøyet som jeg har, tåler 90 grader. 

Anonymkode: f63cd...aba

Hvis jeg skal vaske sengetøyet skikkelig vasker jeg det på 90 grader, selv om det står 60 på vaskelappen. Alt av kluter, mopper,  håndklær, osv, vasker jeg på 90 grader også. 

Men står det 90 grader på vaskelappen? Hvilket merke er det? 🙈

Anonymkode: 0a6b0...284

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover nok i snitt 7 netter i sengetøyet mitt hjemme mellom skift, men det er fordi jeg sover der sjeldent. Da jeg sov hjemme hver natt skiftet jeg hver andre uke, nå overnatter jeg stort sett hos daten, der vaskes det når det søles for mye kroppsvæske i senga på en gang - går 1-2 mnd mellom hver gang. 

Anonymkode: cc060...4d6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...