Gå til innhold

Forsker hevder folk lyver om hvor ofte de vasker sengetøyet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Honey Dew skrev (3 minutter siden):

Jeg har aldri sett sengetøy som tåler 90 grader. Har du link til disse?

Vi bruker bomull. Er ikke kjempeviktig for oss om fargen blir litt blass. Vi bare bruker samme sett igjen og igjen til det blir oppbrukt. Må ofte bruke andre putetrekk de siste månedene før settet blir kastet. 

Anonymkode: e73c6...785

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi bruker bomull. Er ikke kjempeviktig for oss om fargen blir litt blass. Vi bare bruker samme sett igjen og igjen til det blir oppbrukt. Må ofte bruke andre putetrekk de siste månedene før settet blir kastet. 

Anonymkode: e73c6...785

Blir ikke sengetøyet slitt og tynt ved så høy temperatur? Jeg har også sengetøy i ren bomull, men på de står det 60 grader.

Kunne tenkt meg å kokevaske men derfor lurte jeg på hvor jeg kunne kjøpe sengetøy som tåler så høye temperaturer :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men jeg tenker jeg har kjøpt det for å bruke det. Jeg er helt motsatt på gensere og bukser, de blir brukt til det får flekker eller lukter og blir vasker på 30° for å bevare farger og stoffet. 

Anonymkode: e73c6...785

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vinteren kan det gjerne gå 3 uker mellom hvert skift. 

Om sommeren skifter vi mer hyppig pga. svetting. 

Anonymkode: 1342e...c04

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvorfor skulle jeg lyve? Det er jo en privatsak. Stor forskjell på om man er alene eller et par. Når jeg har kjæreste, vasker jeg gjerne en gang i uka, veldig ofte. Men når jeg er alene...Kanskje 1 gang i måneden? 

Anonymkode: f63cd...aba

Det er sikkert ikke løgn for mange. Folk tror de skifter hver 14 dag, men har i realiteten ikke kontroll. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (9 minutter siden):

Blir ikke sengetøyet slitt og tynt ved så høy temperatur? Jeg har også sengetøy i ren bomull, men på de står det 60 grader.

Kunne tenkt meg å kokevaske men derfor lurte jeg på hvor jeg kunne kjøpe sengetøy som tåler så høye temperaturer :)

 

Ikke meg du siterer, men jeg har vasket sengetøyet mitt på 90 grader siden jeg flyttet hjemmefra for 30 år siden. Har ennå ikke slitt ut noen av dem.

Anonymkode: 98b8f...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (10 minutter siden):

Blir ikke sengetøyet slitt og tynt ved så høy temperatur? Jeg har også sengetøy i ren bomull, men på de står det 60 grader.

Kunne tenkt meg å kokevaske men derfor lurte jeg på hvor jeg kunne kjøpe sengetøy som tåler så høye temperaturer :)

 

Står 60 på mine og, men jeg vasker det alltid på 90, har flanell sengetøy som jeg har hatt i sikkert ti år som ja begynner å bli blass i fargen men like godt fortsatt🤗

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter sengetøy hver 14.dag, men mye oftere når hunden røyter  😬😬

Anonymkode: 2174b...a35

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss blir sengetøyet byttet med 3-4 ukers mellomrom. Godt mulig jeg hadde løyet og sagt annenhver uke hvis jeg ble spurt direkte… 🙈 

Anonymkode: eb86a...1ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge seg i rent sengetøy er skikkelig luksus! jeg bytter hver 14.dag, oftere hvis jeg svetter mye om sommeren eller er syk. Skifter på to sett, vasker normalt på 60grader, men kjører dem på 90 grader innimellom - spesielt etter å ha vært syke eler forkjølet. Hatt det ene settet i over ti år, så tviler på det tar noen skade av kokvasken. 

Anonymkode: 71080...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (1 time siden):

Haha jeg vasker sengetøyet sjeldnere en jeg vill innrømme hvertfal😂 er jo trøst om det ikke bare er meg😛

Samme her🙃

Anonymkode: 9b004...1e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frøken bra nok skrev (13 minutter siden):

Står 60 på mine og, men jeg vasker det alltid på 90, har flanell sengetøy som jeg har hatt i sikkert ti år som ja begynner å bli blass i fargen men like godt fortsatt🤗

Tusen takk for tipset. Da blir sengetøyet kokevasket fra nå av :roser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Planen er annenhver uke, praksis er "når som helst vi kommer på at sengetøyet er blitt ganske kliss". Særlig rundt kjønnsdelene kan det jo bli guffent i aktive perioder, mye kliss, sprut og utflod.

Men, ja, forskeren har nok rett.

Anonymkode: fa958...7a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tør ikke tenke på hvor sjelden jeg bytta for inntil et par års tid siden 🙈😬 Men som en del i å få orden på hodet, så må jeg lage meg rutiner. For å lage meg rutiner, så må jeg skrive ned ting. En av tingene jeg prøver å være strikt på, er å bytte sengetøy. Når jeg har det nedskrevet når jeg bytta sist, så er det for meg lettere å holde rutinen. 

Målet er annenhver fredag, og det går som oftest. Noen ganger blir det noen dager over, men det hører med til sjeldenhetene.

Kokvasker håndduker og sengetøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skifter alt hver søndag kveld. Har allergi og alt mulig så er litt nødt..🙄

dvs skiftet akkurat istad🤓

Endret av xaca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annenhver uke eller hver 4. uke. Har vaskedame annenhver uke, så forsøker å skifte fyr hun kommer, men glemmer det noen ganger 😅

Anonymkode: 9c3d7...ff3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bytter kanskje en gang i måneden eller noe sånt. Da jeg var singel, student og gikk på byen byttet jeg hver søndag, for ei skikkelig fyllekule gjør at jeg svetter som bare det. 

Anonymkode: 97998...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...