Gå til innhold

Forsker hevder folk lyver om hvor ofte de vasker sengetøyet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

«Ifølge Ingun Grimstad Klepp, professor i klær og bærekraft hos Sifo, oppgir det norske folk i ulike undersøkelser at de vasker sengetøyet annenhver uke. Men trolig vasker folk sengetøyet sjeldnere enn dette, forteller forskeren.»
 

https://dinside.dagbladet.no/bolig/nar-bor-du-bytte/73000957

Vasker dere annenhver uke? Tror dere også at folk egentlig vasker sjeldnere enn de påstår de gjør?

Anonymkode: 472b6...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så folk er mer miljøvennlige og strømsparende enn de later som? Det burde  de være en gladsak.

Selv skifter jeg sengetøy hver uke. Jeg svetter som en gris. 🐷

Anonymkode: 88abc...e0a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker en gang i mnd, dusjer hver kveld før leggetid og bruker alltid pysjamas og sokker på...sover aldri naken i senga...

Putetrekk skifter jeg oftere

Anonymkode: b833c...652

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver 14 dag er iallfall målet, men innser at jeg ikke alltid når mine egne mål. 

Anonymkode: 23ec2...c2e

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I enhver undersøkelse der man har selvrapportering vil folk (og muligens særlig kvinner?) gi svar som er "strukket" mot det mener er forventet av dem... Vi lyger om alt mulig :) 

menn og kvinner oppgir ulikt antall seksualpartnere, statistisk vil ikke det gå opp (om man ikke har en utbredt homofil "side praksis" blandt menn). 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I en anonym undersøkelse ville jeg nok vært ærlig men om noen spurte meg direkte ville jeg løyet og sagt vi skifter oftere enn vi gjør. Skifter absolutt ikke hver 14. dag. 

Anonymkode: 4ec61...c77

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

«Ifølge Ingun Grimstad Klepp, professor i klær og bærekraft hos Sifo, oppgir det norske folk i ulike undersøkelser at de vasker sengetøyet annenhver uke. Men trolig vasker folk sengetøyet sjeldnere enn dette, forteller forskeren.»
 

https://dinside.dagbladet.no/bolig/nar-bor-du-bytte/73000957

Vasker dere annenhver uke? Tror dere også at folk egentlig vasker sjeldnere enn de påstår de gjør?

Anonymkode: 472b6...b62

Ja, hva folk sier de gjør og hva de gjør er ofte 2 forskjellige ting. 

Anonymkode: 0a6b0...284

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier en gang hver 14.dag, men det stemmer nok at det er sjeldnere.

Tenker en gang i måneden.

Tiden går så fort 😅

Anonymkode: 63e79...2fa

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skifter sengetøy annenhver uke. Men det er egentlig bare en gladsak for miljøet og kraftkrisen dersom man skifter enda litt sjeldnere. 

Anonymkode: 30a62...fb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min plan var å bytte annenhver uke, men det er jeg ikke noe flink til.. Blir oftest hver 4. uke, noen ganger sjeldnere til og med.

Anonymkode: 70b7b...1bd

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk opplæring av en gammeldags husmor, så her skiftes det her fredag. Og sengetøyet vaskes på 75 grader selv om det sikkert ikke er nødvendig. Det er jo ikke noe som er så deilig som å legge seg i nyvasket sengetøy, så den jobben tar jeg med glede. 🙂 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

«Ifølge Ingun Grimstad Klepp, professor i klær og bærekraft hos Sifo, oppgir det norske folk i ulike undersøkelser at de vasker sengetøyet annenhver uke. Men trolig vasker folk sengetøyet sjeldnere enn dette, forteller forskeren.»
 

https://dinside.dagbladet.no/bolig/nar-bor-du-bytte/73000957

Vasker dere annenhver uke? Tror dere også at folk egentlig vasker sjeldnere enn de påstår de gjør?

Anonymkode: 472b6...b62

Ja, jeg skifter vanligvis hver 14. dag. Oftere hvis det var vært mye aktivitet i senga🤓

Og jeg som trodde at jeg var av det late slaget. Så deilig å være gjennomsnittlig!

Anonymkode: 64bd5...fd0

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang i kvartalet. Hender det går lengre tid.

Anonymkode: 03130...3f0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle jeg lyve? Det er jo en privatsak. Stor forskjell på om man er alene eller et par. Når jeg har kjæreste, vasker jeg gjerne en gang i uka, veldig ofte. Men når jeg er alene...Kanskje 1 gang i måneden? 

Anonymkode: f63cd...aba

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Annenhver torsdag. Burde vært oftere så mye som vi griser i sengen 

Anonymkode: 6f5e3...26a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vasker en gang i mnd, dusjer hver kveld før leggetid og bruker alltid pysjamas og sokker på...sover aldri naken i senga...

Putetrekk skifter jeg oftere

Anonymkode: b833c...652

Det hjelper ikke at du dusjer hver kveld da du fortsatt gir av deg død hud osv mens du sover.   Regner med at husmidd elsker ditt seng siden du vaske så sjeldent 🙈

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter stort sett annenhver søndag. På sommeren er det ofte ukentlig.

Anonymkode: 75bd0...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bytter hver fredag. Vi har jo sex, og når vi våkner ligger gjerne både bikkje og unger i senga 🙈

Anonymkode: 91b32...6cc

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...