Gå til innhold

Folk som leier ut men ikke gidder å svare på annonser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så nå at du har barn, da har du jo svaret ditt der. Å leie med barn er nesten som å leie med hund, du ekskluderes automatisk av mange utleiere. Jeg hadde aldri turt å leie ut til noen med barn. 

Anonymkode: 007e4...a23

Hvorfor det egentlig? 
 

Jeg er utleier og foretrekker barn fremfor andre. Vi har leid ut til barnefamilie i mange år og da de flyttet leide vi ut til studenter. Det har vært alt annet enn fryd. 

Anonymkode: 3a3ca...736

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 11.16):

Det er mange som ikke svarer i det hele tatt. Jeg synes det er useriøst, til og med litt frekt. 

Anonymkode: 274ed...c6c

Frekt å ikke svare alle når man druknes i meldinger, altså.

Anonymkode: d69b6...f04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor det egentlig? 
 

Jeg er utleier og foretrekker barn fremfor andre. Vi har leid ut til barnefamilie i mange år og da de flyttet leide vi ut til studenter. Det har vært alt annet enn fryd. 

Anonymkode: 3a3ca...736

Jeg kan gjette meg til at hvis man som utleier/husvert bor i samme bolighus som de man skal leie ut til (f.eks. andre etasje i et hus som har sokkelleilighet til utleie) så vil man nok merke barnas tilstedeværelse ganske godt. Kanskje grytidligere søndagsmorgener med løping, roping, skriking og hyling fra unger, unger som dunker leker i gulvet, løper ut i hagen og løper rundt der og hoier. Alt dette er ting som gjør at man som husvert kan bli vekket mye tidligere enn man ønsker, fordi barn er ofte tidlig oppe. Inkludert i helger, når man kanskje ønsker å sove en time eller to ekstra.

Jeg har en barnefamilie over meg, og jeg hører de ungene alle deres våkne timer. Skulle ikke tro de var utendørs og lekte noen gang. Dunk-dunk-dunk i gulvet hele tiden, skråling og grining.

Kan godt tenke meg at støyen er årsak nr en til at noen ikke vil leie ut til barnefamilier, og årsak nummer to er vel potensielt skade på vegger og gulv (leker som bankes i gulvet, tusjmerker på vegger osv)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er drøyt at de skal vite sivilstatus og jobb. Hadde aldri blottet meg selv slik for en utleier. Da hadde jeg heller leid av firma.

Anonymkode: a5704...6c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor det egentlig? 
 

Jeg er utleier og foretrekker barn fremfor andre. Vi har leid ut til barnefamilie i mange år og da de flyttet leide vi ut til studenter. Det har vært alt annet enn fryd. 

Anonymkode: 3a3ca...736

Fordi barnefamilier har et utrolig sterkt vern. Ts kan i prinsippet slutte å betale for seg, men har rett til å fremdeles bo i boligen. Det er risikosport rett og slett.

Anonymkode: 007e4...a23

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Frekt å ikke svare alle når man druknes i meldinger, altså.

Anonymkode: d69b6...f04

Ja. Det tar ca ti sekunder å kopiere og lime inn en standartekst, typ «Denne er dessverre nå utleid. Takk for henvendelsen. Mvh …» 

Ren latskap og uhøflighet. Det er faktisk mennesker som sitter og gidder og skrive til deg. Om man ikke har tenkt å svare kan man ta det med i annonsen, på samme måte som enkelte gjør i jobbannonser. 

Anonymkode: 274ed...c6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 11.05):

Blir så oppgitt, trodde jo folk hadde lyst å få leid ut boligene de legger ut på finn. Har sendt melding på tlfnr og på annonsen som ble lagt ut, og ventet i svar i ett døgn. Lest men ikke svart. Virker dette veldig sløvt og useriøst, eller hadde dere samlet opp meldinger og ventet med å svare til et spesielt tidspunkt, om dere leide ut? 

Anonymkode: eda61...b06

2 scenarioer:

 

1. Folk får 50 henvendelser og behøver ikke svare alle.

2. Eller så vil man vente et par døgn og se hva man får inn. Man tar ikke den tattoverte pønkeren på uføretrygd med mindre ingen kristne jenter som studerer skriver til deg  

Man vil altså avvente litt og tar ikke første og beste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Fordi barnefamilier har et utrolig sterkt vern. Ts kan i prinsippet slutte å betale for seg, men har rett til å fremdeles bo i boligen. Det er risikosport rett og slett.

Anonymkode: 007e4...a23

Trist å forhåndsdømme alle barnefamilier, pga noen få som ikke betaler. 

Anonymkode: 3a3ca...736

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vet ikke hvor du bor, ts, men det kommer inn melding ila kort tid. Leier ut i Oslo.
 

Vi får så mye rare henvendelser. Hvis du har et kallenavn i nicket ditt, er det lite sannsynlig at jeg åpner meldingen din. Hvis navnet ditt er synlig uten at man er nødt til å åpne meldingen din først, kan jeg søke dere opp i sosiale medier osv.

Man får trusler, desperat bønn eller livslang historie fra livets harde skole. 

Anonymkode: 3a3ca...736

Du oppsummerte dem fint. 🙈

Anonymkode: 5d315...ba3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 11.49):

Nei, jeg er vanlig høflig. De som ikke svarer ser jeg på som såpass usympatiske at det er like greit at jeg ikke får leie der. 

Anonymkode: 274ed...c6c

Sinna på utleier allerede FØR du er på visning. Det lover ikke bra. Deg vikke je leie til.

Anonymkode: 890e0...4f7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sinna på utleier allerede FØR du er på visning. Det lover ikke bra. Deg vikke je leie til.

Anonymkode: 890e0...4f7

«Je vikke» bo hos deg, heller 🙄

Anonymkode: 274ed...c6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Trist å forhåndsdømme alle barnefamilier, pga noen få som ikke betaler. 

Anonymkode: 3a3ca...736

Man har sine erfaringer. Og man får ikke folk ut om de har barn men slutter å betale.

De fleste utleiere er private lønnsmottagere med lån på bolige  å dekke. Man er derfor nødt å velge pålitelige betalere i motsetning til kommunen.

Diverse facebookgrupper som 'min drittleilighet' og diverse utsagn om at 'bråke får jeg ikke men jeg skal lixom være med å betale huslånet' er også røde flagg ift hvordan de ser på leieforholdet til boligeier.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

«Je vikke» bo hos deg, heller 🙄

Anonymkode: 274ed...c6c

Bra! For det fårukke heller.

Anonymkode: 890e0...4f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 14.42):

Man svarer ikke de som ikke presenterer seg. Så snart man svarer popper navnet til utleier ut, og da blir det mas på telefon og dør. 

Anonymkode: 2bb2e...861

Og trusler. Og rop om hjelp. Det verste er norske venner av flyktninger og lignende situasjon som vil 'skrive på vegne av en kjernekar som har vært litt uheldig!' 

Evt foreldre som skriver for barn over 18. Herregud.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er drøyt at de skal vite sivilstatus og jobb. Hadde aldri blottet meg selv slik for en utleier. Da hadde jeg heller leid av firma.

Anonymkode: a5704...6c3

Du ønsker å inngår leiekontrakt til en bolig på noen mill, men ikke oppgi arbeidsstatus? 

Hvordan funker det når du skal lease eller låne eller kredittsjekkes ellers i hverdagen da?

Anonymkode: 890e0...4f7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bra! For det fårukke heller.

Anonymkode: 890e0...4f7

Hva leier du ut, barnehage?

Anonymkode: 274ed...c6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor det egentlig? 
 

Jeg er utleier og foretrekker barn fremfor andre. Vi har leid ut til barnefamilie i mange år og da de flyttet leide vi ut til studenter. Det har vært alt annet enn fryd. 

Anonymkode: 3a3ca...736

Fortell om det.

Har aldri hatt dårlige studenter. Men så har jeg silt litt og aldri latt venner få leie, har fylt på med 2 jenter og en gutt i 4-romsen min. Da blirre rolig vettu.

Anonymkode: 890e0...4f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Trist å forhåndsdømme alle barnefamilier, pga noen få som ikke betaler. 

Anonymkode: 3a3ca...736

Det handler ikke om å forhåndsdømme barnefamilier. De er helt sikkert like greie leietakere som andre, men leier du ut til feil barnefamilie er du mye mer fucked enn om de ikke har barn. Du blir aldri kvitt de selv om de ikke betaler. 

Anonymkode: 007e4...a23

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er økende hat av utleiere blandt leiere legger jeg merke til. Mange som er sinte og forhåndsdømmende. 
 

Jeg skjønner at det er grunnet dårlige erfaringer, men leiere må også forsøke å forstå situasjonen til utleiere om de skal leie privat. 
 

Først i køen betyr ingenting når det gjelder å få ansvaret for noe som kan vippe privatøkonomien. Så om du ikke vil dele hvem du er, kan du unnlate å kontakte private utleiere. 

Anonymkode: 12e3e...ae0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva leier du ut, barnehage?

Anonymkode: 274ed...c6c

Leier ut morra di.

 

 

Neida. Leier ut 4 roms med tregolv sentralt i Oslo. 

Anonymkode: 890e0...4f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...