Gå til innhold

Folk som leier ut men ikke gidder å svare på annonser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

trøndermann38 skrev (1 time siden):

Har dere gode referanser?

Ja meget. Han forrige sa at han nesten hadde lyst å gi en dårlig referanse da vi skulle flytte, fordi han aldri hadde hatt mer ryddige og problemfri leietakere før - så ville helst beholde oss litt til. Men vi fikk en veldig god en så klart, da :) (huset skulle rives om et par mnd og vi skulle utvide familien, derfor ble vi ikke der)

Vi har fått svar nå da, utleier ønsket å vite mer om oss og sivil/jobbstatus. Så håpet er visst ikke ute ennå. Men ser den waypointen på finn er satt opp på helt feil plass i nabolaget, det ser veldig ut som boligen er plassert innerst i et boligfelt, men adressen på huset ligger kliss oppi den mest trafikkerte veien i området. Tror ikke det er så barnevennlig der likevel, så vi får se. 

Anonymkode: eda61...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AprilRyan

Hm, alle har kanskje ikke tid til å svare alle og plukker bare ut enkelte. Vet at mange får enormt med henvendelser og da svarer de nok ikke alle. 

Dessuten kan det være greit å skrive om seg selv eller de som skal leie. Jeg ser ikke hvorfor det skal være ubehagelig å gjøre. Når jeg tar kontakt så skriver jeg litt om hva jeg driver med, litt om meg selv og litt om katten min. Eventuelt så spør jeg først om de tillater dyr hvis de ikke har skrevet verken ja eller nei til det. Stort sett så har jeg alltid fått svar på mine henvendelser. Enten om det er avslag eller spørsmål om når jeg kan komme på visning. 

Mange leier jo ut i bolig de selv bor i og da er det viktig at den de leier ut til er passende for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja meget. Han forrige sa at han nesten hadde lyst å gi en dårlig referanse da vi skulle flytte, fordi han aldri hadde hatt mer ryddige og problemfri leietakere før - så ville helst beholde oss litt til. Men vi fikk en veldig god en så klart, da :) (huset skulle rives om et par mnd og vi skulle utvide familien, derfor ble vi ikke der)

Vi har fått svar nå da, utleier ønsket å vite mer om oss og sivil/jobbstatus. Så håpet er visst ikke ute ennå. Men ser den waypointen på finn er satt opp på helt feil plass i nabolaget, det ser veldig ut som boligen er plassert innerst i et boligfelt, men adressen på huset ligger kliss oppi den mest trafikkerte veien i området. Tror ikke det er så barnevennlig der likevel, så vi får se. 

Anonymkode: eda61...b06

Men dette er vel ting som i min verden er normalt å skrive i første henvendelse? Altså type "Anne (32) jobber som lærer på Åsen barneskole og Peder (34) er ingeniør for Sweco, sammen har vi Eva (2) og Nils (4). Vi bruker mye tid i svømmehallen og på fjellet, og syns leiligheten ligger godt tilgjengelig for begge deler, samt i fin nærhet til barnas barnehage og våre jobber. Vi er rolige og ordentlige folk bla bla..."

Anonymkode: df3de...340

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, jeg er vanlig høflig. De som ikke svarer ser jeg på som såpass usympatiske at det er like greit at jeg ikke får leie der. 

Anonymkode: 274ed...c6c

Da er det jo vinn-vinn da😁

Anonymkode: 007e4...a23

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da er det jo vinn-vinn da😁

Anonymkode: 007e4...a23

Det kommer jo an på hvordan du ser det. Jeg er en svært pliktoppfyllende leietaker, rolig, røyker ikke, holder eiendommen i god stand, har god økonomi og betaler alltid i tide. Jeg har høye krav til meg selv og at det er viktig å være real og ærlig. Hvis utleiere ikke ønsker en slik leietaker, så er det naturligvis vinn-vinn. Men om de ønsker reale og ordentlige folk, må de oppføre seg skikkelig selv. 

Anonymkode: 274ed...c6c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer jo an på hvordan du ser det. Jeg er en svært pliktoppfyllende leietaker, rolig, røyker ikke, holder eiendommen i god stand, har god økonomi og betaler alltid i tide. Jeg har høye krav til meg selv og at det er viktig å være real og ærlig. Hvis utleiere ikke ønsker en slik leietaker, så er det naturligvis vinn-vinn. Men om de ønsker reale og ordentlige folk, må de oppføre seg skikkelig selv. 

Anonymkode: 274ed...c6c

Men, kjære TS! Det er jo nettopp dette du må skrive i første henvendelse til huseiger. Pluss litt om alle familiemedlemmene, da bygger du kontakt og inntrykk at hvilke type (bra) folk dere er. :)

Og sleng på at dere kan fremvise svært gode referanser. 

Utleiemarkedet er virkelig ikke et først-til-mølla-kjør. 

Anonymkode: e87cf...233

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har ikke vært på visning enda, dette er en bolig som passer til småbarnsfamilie som er sikre betalere, så vi burde fått den på flekken hadde det vært slik det hadde fungert.

Anonymkode: eda61...b06

 

Dessverre er det ikkje slik det fungerer. Kanskje huseigar synst at den eldre herremannen utan høyrsel men med eiga snøskuffe og fisk i akvarium er den perfekte leigetakar akkurat her. 

Anonymkode: e87cf...233

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man svarer ikke de som ikke presenterer seg. Så snart man svarer popper navnet til utleier ut, og da blir det mas på telefon og dør. 

Anonymkode: 2bb2e...861

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men, kjære TS! Det er jo nettopp dette du må skrive i første henvendelse til huseiger. Pluss litt om alle familiemedlemmene, da bygger du kontakt og inntrykk at hvilke type (bra) folk dere er. :)

Og sleng på at dere kan fremvise svært gode referanser. 

Utleiemarkedet er virkelig ikke et først-til-mølla-kjør. 

Anonymkode: e87cf...233

Jeg er ikke ts. Og min erfaring er at det har ingenting å si. Jeg har skrevet sånn til flere, men likevel ikke fått noe svar. Tror de fleste utleiere er pengeglade drittsekker, uhøflige og arrogante. Jeg synes huseier kan fortelle om seg isteden, at han aldri kommer på uanmeldte besøk, tillater at leietaker lever et normalt liv, gjerne har husdyr osv. 

Anonymkode: 274ed...c6c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kommer jo an på hvordan du ser det. Jeg er en svært pliktoppfyllende leietaker, rolig, røyker ikke, holder eiendommen i god stand, har god økonomi og betaler alltid i tide. Jeg har høye krav til meg selv og at det er viktig å være real og ærlig. Hvis utleiere ikke ønsker en slik leietaker, så er det naturligvis vinn-vinn. Men om de ønsker reale og ordentlige folk, må de oppføre seg skikkelig selv. 

Anonymkode: 274ed...c6c

Det finnes mange slike leietakere, man er ikke avhengig av å få inn akkurat deg. 

Anonymkode: 007e4...a23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg er ikke ts. Og min erfaring er at det har ingenting å si. Jeg har skrevet sånn til flere, men likevel ikke fått noe svar. Tror de fleste utleiere er pengeglade drittsekker, uhøflige og arrogante. Jeg synes huseier kan fortelle om seg isteden, at han aldri kommer på uanmeldte besøk, tillater at leietaker lever et normalt liv, gjerne har husdyr osv. 

Anonymkode: 274ed...c6c

Du har ikke skjønt konseptet med tilbud og etterspørsel. 

Anonymkode: 007e4...a23

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var den utleid, etter at vi har etter hans ønske oppgitt navn, alder og sivilstatus + arbeidssituasjon, altså ganske personlige opplysninger - uten en eneste "takk, men vi har bestemt oss for å leie ut til noen andre.".. kun ny utleid-status på annonsen. Synes ikke det var så høflig kommunikasjon, jeg. Jaja, da finner vi nok noe bedre enn dette uansett. Liker bedre å leie fra firma, mer profesjonell kommunikasjon. Venter svar på en av dem i morgen.

Anonymkode: eda61...b06

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du har ikke skjønt konseptet med tilbud og etterspørsel. 

Anonymkode: 007e4...a23

Og du forstår ikke høflighet og anstendighet. 

Anonymkode: 274ed...c6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Der var den utleid, etter at vi har etter hans ønske oppgitt navn, alder og sivilstatus + arbeidssituasjon, altså ganske personlige opplysninger - uten en eneste "takk, men vi har bestemt oss for å leie ut til noen andre.".. kun ny utleid-status på annonsen. Synes ikke det var så høflig kommunikasjon, jeg. Jaja, da finner vi nok noe bedre enn dette uansett. Liker bedre å leie fra firma, mer profesjonell kommunikasjon. Venter svar på en av dem i morgen.

Anonymkode: eda61...b06

Dette er jo bare noe man må regne med når man prøver å leie leilighet. Jeg har sikkert oppgitt de opplysningene til ganske mange utleiere, men har ikke fått alle leilighetene og heller ikke alltid svar. Da prøver man bare igjen. 

Jeg synes kanskje du legger litt mye i dette. Sist jeg prøvde å leie leilighet så var jeg på visning på flere leiligheter før jeg fant denne. Man må belage seg på det og at ikke alle er like høflige uansett hvor god leietaker man har vært tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg leier ikke ut til utlendinger. 

Anonymkode: 19d4d...922

Så Anders Lindén eller Mary McDonald som skal begynne i et professorat på universitetet får ikke leie hos deg, eller gjelder det bare noen utlendinger?

Anonymkode: b6fc3...b69

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AprilRyan skrev (10 timer siden):

Dette er jo bare noe man må regne med når man prøver å leie leilighet. Jeg har sikkert oppgitt de opplysningene til ganske mange utleiere, men har ikke fått alle leilighetene og heller ikke alltid svar. Da prøver man bare igjen. 

Jeg synes kanskje du legger litt mye i dette. Sist jeg prøvde å leie leilighet så var jeg på visning på flere leiligheter før jeg fant denne. Man må belage seg på det og at ikke alle er like høflige uansett hvor god leietaker man har vært tidligere. 

Takk, men jeg legger ikke mer i det enn at jeg bare deler litt irritasjon i et forum. :) Selv har vi 10/10 på finn for høflig, hyggelig og rask kommunikasjon, men ikke alle er like. Som sagt var dette feilplassert på kartet uansett, det ligger jo rett i byens mest traffikerte vei, og en del barn har blitt påkjørt utenfor der leste vi tilfeldigvis i en artikkel, så da slipper vi heldigvis å vurdere den en gang. :)

Anonymkode: eda61...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor du bor, ts, men det kommer inn melding ila kort tid. Leier ut i Oslo.
 

Vi får så mye rare henvendelser. Hvis du har et kallenavn i nicket ditt, er det lite sannsynlig at jeg åpner meldingen din. Hvis navnet ditt er synlig uten at man er nødt til å åpne meldingen din først, kan jeg søke dere opp i sosiale medier osv.

Man får trusler, desperat bønn eller livslang historie fra livets harde skole. 

Anonymkode: 3a3ca...736

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Og du forstår ikke høflighet og anstendighet. 

Anonymkode: 274ed...c6c

I motsettning til å skrive «intressst», det er veldig høflig og anstendig🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 007e4...a23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk, men jeg legger ikke mer i det enn at jeg bare deler litt irritasjon i et forum. :) Selv har vi 10/10 på finn for høflig, hyggelig og rask kommunikasjon, men ikke alle er like. Som sagt var dette feilplassert på kartet uansett, det ligger jo rett i byens mest traffikerte vei, og en del barn har blitt påkjørt utenfor der leste vi tilfeldigvis i en artikkel, så da slipper vi heldigvis å vurdere den en gang. :)

Anonymkode: eda61...b06

Så nå at du har barn, da har du jo svaret ditt der. Å leie med barn er nesten som å leie med hund, du ekskluderes automatisk av mange utleiere. Jeg hadde aldri turt å leie ut til noen med barn. 

Anonymkode: 007e4...a23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...