Gå til innhold

Venninne synlig beruset med lite rbarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir litt betenkt når vinglasset er framme i kveld også, lagt ut bilde av henne og ei til på Insta. Og jeg vet hun har barnet for far er på jobb. Får klump i magen, men aner jo ikke hvor mye hun har drukket. Har selv drukket et glass vin i kveld, men kun ett. 
Syns det er så vanskelig å skulle melde henne til barnevernet. 

Anonymkode: d0036...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er faktisk omsorgssvikt, og mat for barneverntjenesten. Og hvor tafatt er DU egentlig, ts, som ikke grep inn?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt vondt i magen av denne tråden. Kan faktisk ikke fatte at en hel gjeng med voksne mennesker lot det gå så langt som at en treåring sitter oppe halve natta mens voksne sitter rundt og drikker. Og må ta buss hjem med en beruset mamma, noe som er direkte ansvarsløst og utrygt :( Selv om du, TS, drakk mindre og underholdt treåringen så syns jeg alle har sviktet, av og til må man faktisk bare ta kontroll og risikere å bli upopulær, her ville det riktige vært at dere andre la barnet i det minste, så får mora bare bli sur.. Aller helst kanskje spare vinkveldene til man har barnefri, men her er det nok mange ulike meninger, så det får være en annen diskusjon. Men det som utspilte seg den kvelden du beskriver i HI er jo helt uakseptabelt.

Og det virker ikke som mora har helt kontroll på drikkingen sin, ser du skriver det er vin i monitor igjen. Du har en dårlig følelse siden du skriver her, sannsynligvis ønsker du støtte til å gjøre det riktige - melde fra til noen som kan hjelpe.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (56 minutter siden):

Dette er faktisk omsorgssvikt, og mat for barneverntjenesten. Og hvor tafatt er DU egentlig, ts, som ikke grep inn?

Tror du det hjelper noen å kalle meg tafatt? 😟

Anonymkode: d0036...bd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blir litt betenkt når vinglasset er framme i kveld også, lagt ut bilde av henne og ei til på Insta. Og jeg vet hun har barnet for far er på jobb. Får klump i magen, men aner jo ikke hvor mye hun har drukket. Har selv drukket et glass vin i kveld, men kun ett. 
Syns det er så vanskelig å skulle melde henne til barnevernet. 

Anonymkode: d0036...bd4

Hvis det er så vanskelig, så varsler du iallefall far til barnet. 
Er venninnen viktigere å ta hensyn til enn den lille 2 åringen ? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aryamili skrev (10 timer siden):

Får helt vondt i magen av denne tråden. Kan faktisk ikke fatte at en hel gjeng med voksne mennesker lot det gå så langt som at en treåring sitter oppe halve natta mens voksne sitter rundt og drikker. Og må ta buss hjem med en beruset mamma, noe som er direkte ansvarsløst og utrygt :( Selv om du, TS, drakk mindre og underholdt treåringen så syns jeg alle har sviktet, av og til må man faktisk bare ta kontroll og risikere å bli upopulær, her ville det riktige vært at dere andre la barnet i det minste, så får mora bare bli sur.. Aller helst kanskje spare vinkveldene til man har barnefri, men her er det nok mange ulike meninger, så det får være en annen diskusjon. Men det som utspilte seg den kvelden du beskriver i HI er jo helt uakseptabelt.

Og det virker ikke som mora har helt kontroll på drikkingen sin, ser du skriver det er vin i monitor igjen. Du har en dårlig følelse siden du skriver her, sannsynligvis ønsker du støtte til å gjøre det riktige - melde fra til noen som kan hjelpe.

Helt enig. Jeg vokste opp med mor som var alkoholiker, og den angsten har satt seg i kroppen. Barn forstår når voksne er beruset. Jeg håper noen voksne tar til fornuft og tar vare på ungen. 

Anonymkode: 72fc9...514

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Helt enig. Jeg vokste opp med mor som var alkoholiker, og den angsten har satt seg i kroppen. Barn forstår når voksne er beruset. Jeg håper noen voksne tar til fornuft og tar vare på ungen. 

Anonymkode: 72fc9...514

Det forstår jeg godt. 
Nå er ikke venninnen min alkoholiker og ja det er jeg veldig sikker på. 

Anonymkode: d0036...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvorfor skriver du egentlig her TS?

Anonymkode: bc892...427

Jeg vet ikke lenger egentlig. Jeg trengte egentlig råd og bekreftelse på at det er grunn for å reagere. Har snakket med henne og skal gi en heads up til far. Ei til skal snakke med henne også. 
Så håper jeg det Kommer til å gå bra med både henne og barnet. 

Anonymkode: d0036...bd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du selv er mor, gjør bare hele saken forkastelig.. for noen idioter dere er, hele gjengen. Dette ER en barnevernssak. At du blir "vrang" og ikke evner å forstå det i hodet ditt, er nesten mer urovekkende enn saken i seg selv. 

Anonymkode: 625eb...892

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser til og med at hun drikker IGJEN nå. N0 skjerper du deg og blir voksen, og gjør det vi alle har plikt til. Stakkars barn. 

Anonymkode: 625eb...892

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ser til og med at hun drikker IGJEN nå. N0 skjerper du deg og blir voksen, og gjør det vi alle har plikt til. Stakkars barn. 

Anonymkode: 625eb...892

Tar kontakt med far så får han vurdere videre 😊

Anonymkode: d0036...bd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (På 15.1.2022 den 20.05):

Du må nesten ringe inn bekymringsmelding her.

Drakk dere andre også alkohol? Hva slags vennegjeng er egentlig dette? 🤷‍♀️ 
 

Mor drikker med 3åring, ingen sier tydelig ifra eller legger bort alkoholen selv - alle lar henne ta nattbuss hjem beruset? Det er jo helt absurd. 

Gi faen i BV. 

TS du skulle selvfølgelig ha lagt barnet hjemme hos deg og krevd at de ble til neste dag. Men det gjorde du ikke. Stor feil. 

Men nå burde du virkelig ta en prat med denne venninna de. Dette kan ikke gjenta seg. Noensinne. 

Anonymkode: 1a082...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Gi faen i BV. 

TS du skulle selvfølgelig ha lagt barnet hjemme hos deg og krevd at de ble til neste dag. Men det gjorde du ikke. Stor feil. 

Men nå burde du virkelig ta en prat med denne venninna de. Dette kan ikke gjenta seg. Noensinne. 

Anonymkode: 1a082...cd8

Har gjort det. 

Anonymkode: d0036...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har gjort det. 

Anonymkode: d0036...bd4

Hvordan gikk det? 

Anonymkode: 1a082...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, husker da jeg var liten, gjorde alt jeg kunne for å ikke få oppmerksomheten til slike som ‘hjelper’. Er så lei av slike som skal terrorisere andre med forståelsen sin. 

Anonymkode: 0446a...989

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er ikke prippen, men ei full mor med et barn som tar nattbussen hjem er overhode ikke normalt om det er nyttårsaften eller en vanlig lørdag. Sånn gjør man bare ikke. Mye rart på nattbussene også. Drit skummelt.

Anonymkode: 49336...fe6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg oppfatter miljøet i venninnegjengen til TS, så er det helt normalt å ha med unger i sosiale settinger, uten at det betyr at de utsettes for fyll. Det er jo flere i tråden som forteller om lignende opplegg. 

Det jeg synes er mest bekymringsverdig i denne situasjonen er turen på nattbuss, der man utsettes for fulle folk. 

Anonymkode: af1d6...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan gikk det? 

Anonymkode: 1a082...cd8

Det står i tråden. 

Anonymkode: d0036...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som drikker med barn tilstede. På nyttårsaften ble jeg invitert over til em nabo. Jeg jobbet til kl 22, så jeg kom dit kl 23. Der var det 2 familier med 2 barn hver. Barna var vel fra 9-13  år. Fedrene var beruset og mødre ikke mye bedre. De snakket og lo veldig høyt. På bordet stod det vin, øl, akevitt og vodka. Barna holdt på med sitt, så kanskje de ikke merket det. Men jeg ble uvel. 

Anonymkode: 32d37...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...