Gå til innhold

Venninne synlig beruset med lite rbarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går samlet vi noen venner hos oss.  Venninna mi er nylig gått fra mannen sin og har et barn på 3 år. Jeg sa at barnet kunne være med, vi har normalt kose seg kvelder hvor vi koser oss med varierende mengder vin. Venninna ble synlig beruset i går og selv om jeg sa på forhånd at jeg har både seng og rom til treåringen ble barnet aldri lagt. Lg ble med en beruset mor hjem kl 2 i natt. Jeg prøvde å hinte til henne , men hun sa at barnet trengte ikke følge rutiner hele tida og det gjør ingenting at hun selv koser seg litt. Siden mor koste seg ekstra drakk ikke jeg noe særlig og brukte litt tid med barnet hennes uten at hun hadde spurt om det. De andre lot ikke til å bry seg spesielt, men noen lurte på om barnet ikke burde lagt seg når kl nærmet seg 22 på kvelden. 
 

Jeg har opplevd en gang tidligere hvor jeg også tenkte over alkoholinntak rundt barnet. Ellers ikke hatt inntrykk av at alkohol har vært noe problem. Og jeg er en person som mener at en fint kan ta ett til to glass vin rundt barn altså så tror ikke jeg er hysterisk på noe vis. Og det har vært normalt at flere par i gjengen har tatt med barn på overnatting , vi er fleksible med hverandre for å kunne møtes. Da har foreldrene ikke blitt spesielt beruset og samlingene foregår uansett rolig. Det var det også i går, bare at hun og et par andre var  synlig og godt beruset da de reiste fra oss. 
 

Ville dere gjort noe med dette? Eller bare latt det gå som en engangshendelse? (Andregangs) 

Anonymkode: d0036...bd4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns ikke det høres helt bra ut for å være ærlig. Og stusser nesten mest over at hun ikke la barnet til å sove hos dere. Hva gjorde barnet frem til kl 2 når du fulgte henne hjem?

Har en snart 3-åring selv om ville aldri gjort noe slikt. En 3-åring får jo med seg masse og må jo ha merket at moren ble rar. 
 

Syns det er innafor å ta en prat med venninnen din om det

Anonymkode: 1d4ed...7af

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med henne. Hørtes ut som det ble altfor mye. 

Men jeg hadde litt dårlig samvittighet etter nyttårsaften, følte det ble for mye alkohol med barn tilstedet. Jeg snakket forsiktig med datteren min om dette et par dager etterpå. Jeg sneik det inn i samtalen når vi så en full person på tv. Jeg spurte om hun syntes vi voksne var "rare" på nyttårsaften eller om hun syntes det var ekkelt at vi drakk alkohol. Jeg sa at hun kan snakke med meg om alt. Hun så forundret på meg, "nei mamma, det er den beste kvelden jeg har hatt i hele mitt liv, du og pappa var jo akkurat som vanlig". Så jeg tror at selvom jeg drakk tre 0,5 øl og ett glass vin på 8 timer, merket ikke barna det. De andre voksne drakk det samme, tre kjørte. 

Anonymkode: c8980...8fd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 19.36):

Syns ikke det høres helt bra ut for å være ærlig. Og stusser nesten mest over at hun ikke la barnet til å sove hos dere. Hva gjorde barnet frem til kl 2 når du fulgte henne hjem?

Har en snart 3-åring selv om ville aldri gjort noe slikt. En 3-åring får jo med seg masse og må jo ha merket at moren ble rar. 
 

Syns det er innafor å ta en prat med venninnen din om det

Anonymkode: 1d4ed...7af

Barnet gikk rundt og dullet med leker, lekte med meg, satt på fanget mitt, tuslet/krabbet rundt mellom oss andre. Maset på mamma sin som tydelig ga beskjed om å slutte å mase ved et par anledninger. Som også var litt vondt å se for å være ærlig. 

Og så tok de bussen hjem så jeg var ikke med de hjem. 

Anonymkode: d0036...bd4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

Tok bussen hjem full med en treåring klokka to på natta? Jeg hadde faktisk ringt barnevernet. 

Helt enig. Hadde ikke latt dem dra.

Anonymkode: 72493...2ab

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Barnet gikk rundt og dullet med leker, lekte med meg, satt på fanget mitt, tuslet/krabbet rundt mellom oss andre. Maset på mamma sin som tydelig ga beskjed om å slutte å mase ved et par anledninger. Som også var litt vondt å se for å være ærlig. 

Anonymkode: d0036...bd4

Uff. Der får jeg litt vondt av å høre det siste du skrev. Hadde vært mye bedre om hun la barnet til vanlig tid å «skjerpet» seg når hun skulle dra hjem med barnet

Anonymkode: 1d4ed...7af

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og så tok de bussen hjem så jeg var ikke med de hjem. 

Anonymkode: d0036...bd4

Og hvorfor la ikke fu ungen? Og vrtfall krevde at de skulle sove over. Ikke kom å klage i ettertid når du kunne tatt grep i går. 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (1 minutt siden):

Og hvorfor la ikke fu ungen? Og vrtfall krevde at de skulle sove over. Ikke kom å klage i ettertid når du kunne tatt grep i går. 

Klager jeg? Jeg spør etter råd. 

Anonymkode: d0036...bd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowBells

Dette høres virkelig ikke bra ut, og du skulle aldri ha sendt en 3-åring ut i vinternatten for å ta buss hjem med en full mamma! Her hadde jeg faktisk blitt skikkelig streng og bestemt ovenfor venninna mi (uten at barnet så på) og sagt at "NÅ legger du deg på sofaen og sover av deg rusen, og så går jeg og legger DITT barn for deg! Og vi skal ta en ordentlig prat sammen i morgen når du våkner!" 

Når dette kvinnemennesket tør å være full og avvisende ovenfor et lite barn og å la det være oppe til kl 02 på natten foran venner, så tør jeg ikke å tenke på hva det barnet opplever når de er alene sammen.. Denne moren går jo gjennom et samlivsbrudd, men du skriver jo at du også har reagert på alkoholbruken hennes foran barnet før.

Ja, hun sviktet som mor denne kvelden, men for å være ærlig så syns jeg at du og de andre som bevitnet denne fallerte moren sviktet også. 

Endret av SnowBells
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du burde bare lagt ungen selv. 

Anonymkode: 12e0b...3a2

Det burde jeg sikkert, men følte at flere sa fra og moren sa at barnet ikke trengte å legge seg, de skulle ta bussen hjem seinere uansett. 

Anonymkode: d0036...bd4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var feil av mor, men det er tydelig at hun er trist etter bruddet. Er hun en god mor ellers? Har det skjedd lignene ting som dette FØR hun gikk i fra far? Alle gjør feil i livet sitt. Det skulle ikke ha skjedd, men samtidig INGEN er en perfekt mor hele tiden. Så lenge ikke dette var ille for barnet så er vel det det viktigste. Dette bør ikke gjenta seg. 

Med det sagt, så synes jeg at DU eller noen av de andre vennene skulle tatt hånd om dette da dere så mor ble beruset. Ungen skulle vært lagt for lenge siden før 2, og jeg hadde ikke latt de dra nei, jeg hadde sørget for at de begge to sov på rommet. Du er ikke helt uskyldig i dette du heller, Ts, og det er ikke venninnene dine heller. 

Anonymkode: abbc3...cb7

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selv aldri tatt med meg et av mine barn for å drikke. Isåfall så hadde vi dratt hjem senest 7-8. hadde ALDRI i mitt liv holdt ungen våken og tatt bussen hjem midt på natten, det er faktisk så gale at barnevernet nok kunne tatt over omsorgen for barnet. 
hadde jeg tatt buss med barnet kl 8-9 på kvelden så hadde jeg blitt ekstrem flau, men kl 2? Det er bare ikke akseptabelt en eneste plass med et så lite barn! 
 

Ungen skulle lagt seg hos deg, så barnet fikk sove til neste dag. 

Anonymkode: f8de6...1f4

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var feil av mor, men det er tydelig at hun er trist etter bruddet. Er hun en god mor ellers? Har det skjedd lignene ting som dette FØR hun gikk i fra far? Alle gjør feil i livet sitt. Det skulle ikke ha skjedd, men samtidig INGEN er en perfekt mor hele tiden. Så lenge ikke dette var ille for barnet så er vel det det viktigste. Dette bør ikke gjenta seg. 

Med det sagt, så synes jeg at DU eller noen av de andre vennene skulle tatt hånd om dette da dere så mor ble beruset. Ungen skulle vært lagt for lenge siden før 2, og jeg hadde ikke latt de dra nei, jeg hadde sørget for at de begge to sov på rommet. Du er ikke helt uskyldig i dette du heller, Ts, og det er ikke venninnene dine heller. 

Anonymkode: abbc3...cb7

Og jeg hadde ikke tatt med meg mitt barn et sted jeg visste det skulle være alkohol, altså når ALLE der skulle drikke. Jeg tror du burde hjelpe venninen din en del fremover, kanskje hun kunne trengt litt avlastning. Det viktigste her er at barnet har det bra 💖

Anonymkode: abbc3...cb7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må nesten ringe inn bekymringsmelding her.

Drakk dere andre også alkohol? Hva slags vennegjeng er egentlig dette? 🤷‍♀️ 
 

Mor drikker med 3åring, ingen sier tydelig ifra eller legger bort alkoholen selv - alle lar henne ta nattbuss hjem beruset? Det er jo helt absurd. 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns jeg brukte mye av kvelden på å underholde barnet og når mor sa Nei da jeg lurte på om det ikke burde legge seg snart …? Og ja forbi være ærlig hadde jeg selv barnefri denne kvelden så jeg brydde meg muligens mindre enn jeg burde. 

Anonymkode: d0036...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syns jeg brukte mye av kvelden på å underholde barnet og når mor sa Nei da jeg lurte på om det ikke burde legge seg snart …? Og ja forbi være ærlig hadde jeg selv barnefri denne kvelden så jeg brydde meg muligens mindre enn jeg burde. 

Anonymkode: d0036...bd4

Dette må være kødd! Du er selv foreldre?? Og «brydde deg mindre» fordi du hadde barnefri??!!

Ring barnevernet med bekymringsmelding NÅ! 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (2 minutter siden):

Du må nesten ringe inn bekymringsmelding her.

Drakk dere andre også alkohol? Hva slags vennegjeng er egentlig dette? 🤷‍♀️ 
 

Mor drikker med 3åring, ingen sier tydelig ifra eller legger bort alkoholen selv - alle lar henne ta nattbuss hjem beruset? Det er jo helt absurd. 

Ja det fremstår veldig spesielt at en vennegjeng drikker hele kvelden og halve natta med et lite barn til stede. Ikke noe jeg hadde vært komfortabel med i det hele tatt. 

Anonymkode: 8563e...cb2

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...