Gå til innhold

Venninne synlig beruset med lite rbarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns jeg brukte mye av kvelden på å underholde barnet og når mor sa Nei da jeg lurte på om det ikke burde legge seg snart …? Og ja forbi være ærlig hadde jeg selv barnefri denne kvelden så jeg brydde meg muligens mindre enn jeg burde. 

Anonymkode: d0036...bd4

Det var bra at du hvertfall gjorde det, at du ga oppmerksomheten din til barnet, det er flott, men ungen skulle også ha vært lagt lenge før den tid. Når mor er beruset og sier nei så må jo du ta det valget. Selvom hun kanskje hadde blitt irritert på deg, men hvorfor skal ungen sitte der med dere når dere drikker? og opplever at mor er rar. vet du noe om hva barnet tenker om dette da? Fint at du brydde deg men du skulle brydd deg mer, også de andre som var der. Tror ikke mor helt var i riktig stand til å tenke klart, men det virker som at du var det?

Anonymkode: abbc3...cb7

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke reagert hvis det var cannabis, men alkohol kan gjøre deg helt ugjenkjennelig.

Anonymkode: e83fc...8d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 20.10):

Det var bra at du hvertfall gjorde det, at du ga oppmerksomheten din til barnet, det er flott, men ungen skulle også ha vært lagt lenge før den tid. Når mor er beruset og sier nei så må jo du ta det valget. Selvom hun kanskje hadde blitt irritert på deg, men hvorfor skal ungen sitte der med dere når dere drikker? og opplever at mor er rar. vet du noe om hva barnet tenker om dette da? Fint at du brydde deg men du skulle brydd deg mer, også de andre som var der. Tror ikke mor helt var i riktig stand til å tenke klart, men det virker som at du var det?

Anonymkode: abbc3...cb7

Og ungen skulle heller ha vært med far denne kvelden, veldig rart at mor tar med seg barnet til en drikkekveld med jentene.

AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 20.11):

Ville ikke reagert hvis det var cannabis, men alkohol kan gjøre deg helt ugjenkjennelig.

Anonymkode: e83fc...8d1

Begge deler er like ille. Hva i all verden er det du skriver egentlig.

Anonymkode: abbc3...cb7

  • Liker 31
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det burde jeg sikkert, men følte at flere sa fra og moren sa at barnet ikke trengte å legge seg, de skulle ta bussen hjem seinere uansett. 

Anonymkode: d0036...bd4

Øh? Er du koko eller? Siden full mor sier nei 3 åringen trenger ikke legge seg fle den ska ta bussen hjem med fikk lor så er det heeelt ok å drite i å ta ansvar å legge ungen?? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan dagen for 3-åringen har vært i dag, med en mulig fyllesyk og sliten mamma😟

Anonymkode: 24b13...e4a

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (7 minutter siden):

Dette må være kødd! Du er selv foreldre?? Og «brydde deg mindre» fordi du hadde barnefri??!!

Ring barnevernet med bekymringsmelding NÅ! 

Da får hu ringe inn på seg selv også! Helt tydlig ts ikke er en egnet omsorgsperson! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Begge deler er like ille. Hva i all verden er det du skriver egentlig.

Anonymkode: abbc3...cb7

Ulike rusmidler har veldig forskjellig virkning. Selv om ingen skal kjøre uansett hvilket rusmiddel de inntar er fulle folk vesentlig dårligere til å gjøre risikovurderinger enn fjerne folk.

Anonymkode: 760ae...f90

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (1 minutt siden):

Du må nesten ringe inn bekymringsmelding her.

Drakk dere andre også alkohol? Hva slags vennegjeng er egentlig dette? 🤷‍♀️ 
 

Mor drikker med 3åring, ingen sier tydelig ifra eller legger bort alkoholen selv - alle lar henne ta nattbuss hjem beruset? Det er jo helt absurd. 

Jeg drakk to glass. Et par drakk ikke i det hele tatt og reiste tidligere. Et annet vennepar drakk en del sammen med venninnen. Og så var det to andre som drakk to glass eller noe, de var ikke beruset. Dette er normalt for oss man kommer og koser seg slik en vil. Noen drar på byen etterpå andre hjem og så videre. Det er rolig snakking og ikke full fest på noen måte. Jeg hadde kanskje tenkt meg å slenge meg på det ene venneparet og dra ut på byen  selv en tur, men ble jo ikke noe av da. 
 

Anonymkode: d0036...bd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan gjøre feil i livet, men dette er overhodet ikke greit. Får vondt av 3-åringen som var våken til langt på natt og måtte reise hjem med en full mamma. Jeg kan godt ta et glass vin eller to med barn til stede selv, men man må jo ta hensyn til barna uansett, og ingen 3-åring bør være oppe så lenge. Tyder på at barnet var litt redd ettersom h*n faktisk var våken og ikke bare sovnet på sofaen eller noe? Her synes jeg faktisk barnevernet er riktig å varsle. Moren trenger hjelp og veiledning.

Anonymkode: 670a4...b3d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (5 minutter siden):

Da får hu ringe inn på seg selv også! Helt tydlig ts ikke er en egnet omsorgsperson! 

Jeg har da aldri vært beruset rundt mine egne barn og heller ikke min venninne sitt barn. Det sto hun for selv og ikke sånn at hun sjanglet og spydde liksom. 

Anonymkode: d0036...bd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Lurer på hvordan dagen for 3-åringen har vært i dag, med en mulig fyllesyk og sliten mamma😟

Anonymkode: 24b13...e4a

Denne moren ville tydeligvis ikke at ungen skulle legge seg i selskapet, fordi hun planla at ungen skulle sove bort mesteparten av dagen i dag sammen med moren.. Nei da, jeg vet ikke, men hvilken annen grunn kan det være til at ikke ungen ble lagt.

Anonymkode: 8563e...cb2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 20.12):

Og ungen skulle heller ha vært med far denne kvelden, veldig rart at mor tar med seg barnet til en drikkekveld med jentene.

Anonymkode: abbc3...cb7

Det er normalt for oss og ikke ment som en drikkekveld egentlig. Jeg kan ta to-tre glass og gå ut på byen foreksempel. Rolig skravling, kanskje et brettspill, mat og så videre. Ikke fyllefest med hæla i taket og tenna i tapeten akkurat. 

Anonymkode: d0036...bd4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... Jeg ville ikke engang tatt med hunden på venninnekveld til kl. 2 på natta, for så å gå/ta buss hjem godt beruset. Jeg hadde vært alt for redd for at jeg ikke ville vært i stand til å handle raskt og riktig om noe skjedde på vei hjem.

Synes hele greia med at dere tar med unger på venninnekveld med alkohol til langt på natt allerede høres ille ut. Men at ingen av dere satte ned foten når denne berusede moren drakk til hun ble godt beruset, for så å ta med ungen hjem på bussen kl 2 på natten... Hvilken verden lever dere i hvor dette tilsynelatende er greit? 

Anonymkode: 1af6b...46b

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Raven.Writingdesk skrev (På 15.1.2022 den 20.09):

Dette må være kødd! Du er selv foreldre?? Og «brydde deg mindre» fordi du hadde barnefri??!!

Ring barnevernet med bekymringsmelding NÅ! 
 

Altså ja det var litt halvhjertet, har sjeldent barnefri. Jeg er sikker på at barnet ikke vAr i alvorlig fare . Og moren sa jo nei til legging. 

AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 20.27):

Altså... Jeg ville ikke engang tatt med hunden på venninnekveld til kl. 2 på natta, for så å gå/ta buss hjem godt beruset. Jeg hadde vært alt for redd for at jeg ikke ville vært i stand til å handle raskt og riktig om noe skjedde på vei hjem.

Synes hele greia med at dere tar med unger på venninnekveld med alkohol til langt på natt allerede høres ille ut. Men at ingen av dere satte ned foten når denne berusede moren drakk til hun ble godt beruset, for så å ta med ungen hjem på bussen kl 2 på natten... Hvilken verden lever dere i hvor dette tilsynelatende er greit? 

Anonymkode: 1af6b...46b

Jeg syntes jo ikke at det var helt greit, er det innlegget mitt handler om. 

Anonymkode: d0036...bd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Altså ja det var litt halvhjertet, har sjeldent barnefri. Jeg er sikker på at barnet ikke vAr i alvorlig fare . Og moren sa jo nei til legging. 

Anonymkode: d0036...bd4

Ring, vær så snill. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (På 15.1.2022 den 20.59):

Ring, vær så snill. 

Skal ta til meg rådene og snakke med henne først. 
Ble litt irritert og litt vrang nør folk begynner å beskylde meg for å være en dårlig forelder og å ringe barnevernet på meg selv. 

AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 20.10):

Ja det fremstår veldig spesielt at en vennegjeng drikker hele kvelden og halve natta med et lite barn til stede. Ikke noe jeg hadde vært komfortabel med i det hele tatt. 

Anonymkode: 8563e...cb2

Hvordan er å ta to glass vin å drikke hele kvelden? 

Anonymkode: d0036...bd4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vær så snill å ring barnevernet. Jeg er oppvokst med ei mor som hadde fest i stua i mens jeg " sov" . Eller hun dro over til en nabo på fest. Jeg våknet opp alene i leiligheten midt på natta 

Anonymkode: 32d37...086

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vær så snill å ring barnevernet. Jeg er oppvokst med ei mor som hadde fest i stua i mens jeg " sov" . Eller hun dro over til en nabo på fest. Jeg våknet opp alene i leiligheten midt på natta 

Anonymkode: 32d37...086

Hun har normalt ikke fest i stua eller drar bort om natta så vidt jeg vet. Og jeg vet jo en del, men etter korona og bruddet har det nok blitt litt hjemmedrikking som mulig har blitt litt uheldig. Jeg vet av en gang før at jeg har reagert litt, men da dro jeg hjem tidlig og var edru. 

Anonymkode: d0036...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal vise henne hele denne tråden jeg, kjære Ts :) 

Anonymkode: abbc3...cb7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Skal ta til meg rådene og snakke med henne først. 
Ble litt irritert og litt vrang nør folk begynner å beskylde meg for å være en dårlig forelder og å ringe barnevernet på meg selv. 
 

Anonymkode: d0036...bd4

Du og flere sa ifra gjentatte ganger til henne i løpet av kvelden. Du valgte å redusere eget alkoholinntak for å passe på hennes barn. Hun hadde muligheten til å overnatte, dermed legge barnet slik at det i det minste ikke ble en del av mors «fyllekveld». 
Mor har fått sjansen sin, det vil neppe hjelpe å snakke med henne igjen, har hun ringt i ettertid og sagt at hun er litt flau over sin egen adferd..??  Jeg aner ikke hva slags miljø dere er en del av men dette strekker seg langt utenfor normalen. Mor har fått sin sjanse, nå skal du gi barnet en. Ring barnevernet i dag. De vil ikke frata mor barnet. De vil ikke skade mor eller barn. Om barnehage eller helsestasjon allerede er bekymret (for andre ting) kan din melding forsterke at mor og barn får hjelp. Mor ser ikke selv sin egen rolle. Hun er kanskje selv i en livskrise og tenker ikke rasjonelt.

Jeg har selv ringt barnevernet og gått med på at mitt navn er registret og notert. Slik jeg forsto det var et alternativ at de snakket med helsestasjon som igjen kanskje vet noe mer, eventuelt går i dialog med barnehage. Ingenting «farlig» eller «truende». De ønsker jo å hjelpe. Hva venter du på? 
 

Vær så snill, ring barnevernsvakta nå. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...