Gå til innhold

Venninne synlig beruset med lite rbarn

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei jeg er dame. Eller er jo vi da, mannen min ville jo vært der. Og har uansett eget rom med seng til gjester. Og en reiseseng til barn som vil sove over. Er enig i resten, spesielt da barnet spurte om noe og fikk beskjed om å slutte å mase. 

Anonymkode: d0036...bd4

Hvorfor ville hun ikke overnatte, vet du? Hadde hun noe forklaring på det? Hvor langt er det med buss hun har reist med barnet, sånn ca? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

«Så jeg tror at selvom jeg drakk tre 0,5 øl og ett glass vin på 8 timer, merket ikke barna det. De andre voksne drakk det samme, tre kjørte.»

skrev TS. jeg tolket det som at tre av de voksne, som drakk det samme, kjørte. Håper du har rett og at jeg tolket feil…

Anonymkode: 99917...91e

Det var ikke TS som skrev det, men noen som fortalte om nyttårsaften og at hun hadde vært bekymret for om barna merka drikking. 

Jeg tolka det også som at tre kjørte, altså drakk ikke, og dermed var flere av gjestene edru.

Anonymkode: 96ffa...746

• Liker 2
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (13 timer siden):

Hvorfor ville hun ikke overnatte, vet du? Hadde hun noe forklaring på det? Hvor langt er det med buss hun har reist med barnet, sånn ca? 

Ikke veldig langt. 8 min med bussen ca og 5 min å gå til henne. De bor i en leid leilighet nå. Ho sa bare at det var da fullstendig unødvendig å overnatte kunne jo bare ta bussen hjem. Lurte pånom ho var sikker kunne legge barnet og senga er alt redd opp, men nei. 

Skrevet

Det er tydelig at det er sosiale forskjeller i dette landet. 
I min omgangskrets så hadde det  aldri skjedd  at vi tok med små barn på vinkveld. 
En tar ansvar og er en voksen viser omsorg for sine barn og lar de være hjemme med far eller barnevakt . 
Jeg hadde kontaktet Barnevernet under fullt navn om jeg hadde observert noe lignende 

Anonymkode: 0ab07...44f

• Liker 8
Skrevet

Hadde aldri i mitt liv tenkt dette er ok. Hvor er dette? Harryland?

Anonymkode: 95731...252

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde aldri i mitt liv tenkt dette er ok. Hvor er dette? Harryland?

Harryland å være sosial med vennegjeng og barna? Ok. 

• Liker 3
Skrevet

Vi gjør også sånn, ofte at barna overnatter, i venninnegjengen. Det er veldig hyggelig og både store og små er en sammensveiset gjeng. 

Når det er sagt; her har du en venninne i en livskrise, så her hadde jeg faktisk bare gått å lagt ungen for henne og sagt utover kvelden at vettu hva, du går å legger deg her du også, om du absolutt vil ta bussen hjem så kan du hente/jeg kjører xxx over i morgen tidlig. Jeg hadde ALDRI latt venninnen min dra med ungen kl 2 på natta med bussen dritings, altså hallo .... 

Anonymkode: 17d18...95e

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det har vært litt problemer, som ble synlig for oss andre etter at barnet ble født. Uenigheter i oppdragelse, mor har vært mye alene om ansvar rundt hus og barn så var hun som til slutt tok avgjørelsen. Etter bruddet har samarbeidet vært ok, ikke store konflikter eller noe, men litt reserverte overfor hverandre. 

Jeg tenker du bør prate med din venninne og be henne om å begrense drikking til de gangene barnet er hos far. Hvis far også drikker når han er sammen med barnet, så er det fullt mulig at hele familien trenger hjelp fra BV. Men var det meg ville jeg gitt det en sjanse til. Still krav. 1) Hvis hun absolutt skal være full, så legger hun barnet før hun drikker, og begge sover over hos deg. 2) Alternativ 2 er at mor kun drikker når barnet er hos far. Da må dere i vennegjengen tilpasse selskapslivet slik at din venninne har sjansen til å være med, når hun selv har barnefri. Hun er i en sårbar fase nå, og dere bør hjelpe henne. Det å kontakte offentlige instanser som BV er ikke å hjelpe!

Anonymkode: 91e11...67d

• Liker 2
Skrevet

Ville sendt bekymringsmelding til barnevernet. Hun har tydelig alkoholproblemer.

Anonymkode: 7761f...929

• Liker 2
Skrevet

Hva ville du selv svart hvis noen andre på dette forumet hadde opplevd dette, før du selv hadde opplevd det? Hva ville du ment var det fornuftige å gjøre? Hva tenker du ts i et slikt tenkt scenario burde gjort etter en slik opplevelse?

Anonymkode: 95277...fbc

• Liker 2
Skrevet

Tipper dere er en gjeng harryfolk. Dette er ikke normalt. Stakkars stakkars unge 💔 får helt vondt inni meg. Nå drikker jeg ikke, men jeg blir invitert hos venninner der det drikkes vin, og selv om jeg ikke drikker så hadde jeg ikke tatt med meg ungen min på fire år på sånne hyggekvelder. Hva skal han gjøre der liksom? Sitte og glo? Helt grusomt det som skjedde.. 

Anonymkode: 5ce03...90e

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tipper dere er en gjeng harryfolk. Dette er ikke normalt. Stakkars stakkars unge 💔 får helt vondt inni meg. Nå drikker jeg ikke, men jeg blir invitert hos venninner der det drikkes vin, og selv om jeg ikke drikker så hadde jeg ikke tatt med meg ungen min på fire år på sånne hyggekvelder. Hva skal han gjøre der liksom? Sitte og glo? Helt grusomt det som skjedde.. 

Anonymkode: 5ce03...90e

Ofte er det flere barn med på middager, eller så gjør de det samme som om de var hjemme. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker du bør prate med din venninne og be henne om å begrense drikking til de gangene barnet er hos far. Hvis far også drikker når han er sammen med barnet, så er det fullt mulig at hele familien trenger hjelp fra BV. Men var det meg ville jeg gitt det en sjanse til. Still krav. 1) Hvis hun absolutt skal være full, så legger hun barnet før hun drikker, og begge sover over hos deg. 2) Alternativ 2 er at mor kun drikker når barnet er hos far. Da må dere i vennegjengen tilpasse selskapslivet slik at din venninne har sjansen til å være med, når hun selv har barnefri. Hun er i en sårbar fase nå, og dere bør hjelpe henne. Det å kontakte offentlige instanser som BV er ikke å hjelpe!

Anonymkode: 91e11...67d

Takk. Skal snakke med henne 😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Harryland å være sosial med vennegjeng og barna? Ok. 

Sosial? Dere satt å drakk og forsa med en 3 åring som ingen la eller tok snsvar for. 

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2022 den 7.44):

Sosial? Dere satt å drakk og forsa med en 3 åring som ingen la eller tok snsvar for. 

Nei det er ikke slik det var. Jeg tok da ansvar? Og det var ikke meningen det skulle være noe fest siden hun venninnen med barn kom. Så ble barnet aldri lagt og moren + to andre drakk litt mer enn det vi normalt sett gjør med barn til stede. Jeg ser noen skriver at hun var dritings og det var hun ikke.

Uansett skal vi treffes i dag så skal ta det opp med henne 😊

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 19.10):

Vi gjør også sånn, ofte at barna overnatter, i venninnegjengen. Det er veldig hyggelig og både store og små er en sammensveiset gjeng. 

Når det er sagt; her har du en venninne i en livskrise, så her hadde jeg faktisk bare gått å lagt ungen for henne og sagt utover kvelden at vettu hva, du går å legger deg her du også, om du absolutt vil ta bussen hjem så kan du hente/jeg kjører xxx over i morgen tidlig. Jeg hadde ALDRI latt venninnen min dra med ungen kl 2 på natta med bussen dritings, altså hallo .... 

Anonymkode: 17d18...95e

Dette! 

AnonymBruker skrev (På 16.1.2022 den 22.05):

Ofte er det flere barn med på middager, eller så gjør de det samme som om de var hjemme. 

Takk. Skal snakke med henne 😊

Ska du melde til noen blir det til faren til ungen du melder fra til ikke Bv! 

Skrevet
Kaneel skrev (29 minutter siden):

Ska du melde til noen blir det til faren til ungen du melder fra til ikke Bv! 

Har selvfølgelig ikke tenkt å melde henne til barnevernet helt enda. Hun er en god mor, og far er en god far, har bare reagert en gang tidligere på alkoholforbruk rundt barnet. 

Skrevet

Synes jo du burde reagert der og da.

En tur med nattbuss kan være en vemmelig opplevelse for en voksen. Tenk hva den er for et barn på tur med en full mor. 

Hadde kontaktet barnevernet. Uten tvil. Så fikk de ta det videre med far.

Anonymkode: 4685a...a50

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei det er ikke slik det var. Jeg tok da ansvar? Og det var ikke meningen det skulle være noe fest siden hun venninnen med barn kom. Så ble barnet aldri lagt og moren + to andre drakk litt mer enn det vi normalt sett gjør med barn til stede. Jeg ser noen skriver at hun var dritings og det var hun ikke.

Du tok ikke nok ansvar fordi barnet ble ikke lagt. Enkelt og greit. 

Du så at moren "kosa seg" som du sier, altså at hun ble altfor full. Du så at barnet hadde behov som ikke ble møtt. Du så at hun ikke så det. 

Jeg hadde bare pussa tennene til barnet og lagt det i sengen, og lest. 

Og så sagt til veninna at barnet sovnet. Sov på sofaen du. 

Du gjorde ikke nok her, ikke de andre heller!

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du tok ikke nok ansvar fordi barnet ble ikke lagt. Enkelt og greit. 

Du så at moren "kosa seg" som du sier, altså at hun ble altfor full. Du så at barnet hadde behov som ikke ble møtt. Du så at hun ikke så det. 

Jeg hadde bare pussa tennene til barnet og lagt det i sengen, og lest. 

Og så sagt til veninna at barnet sovnet. Sov på sofaen du. 

Du gjorde ikke nok her, ikke de andre heller!

Ville dere gjort noe med dette? Eller bare latt det gå som enengangshendelse? (Andregangs)  er spørsmålet. Ikke hva jeg burde gjort da. 

Skrevet

Dette er jo helt villt det du skriver. Som en som selv *ble med* mor til venniner og dro hjem sent på kvelden så kan jeg si deg det at jeg skulle ønske at noen voksne tok affære der og da.

Jeg hadde satt meg ned og tatt en prat med denne venninen, tydelig så sliter hun med ett eller annet, og dersom det ikke fører frem så hadde jeg ringt barnevernet.

Barn skal sove kl 02:00 om natten, ikke drive og valse rundt fordi moren er så full at hun ikke enser barnet sitt.

Drikker dere vin fra 3 litere og drar til Granca også?

Anonymkode: 2c56a...fb7

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...