Gå til innhold

Venninne synlig beruset med lite rbarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg synes du skal vise henne hele denne tråden jeg, kjære Ts :) 

Anonymkode: abbc3...cb7

Ingen bryr seg om hva en gjeng hysteriske høner på kjerringguiden mener. Hilsen høne!

Anonymkode: 760ae...f90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 21.37):

Ingen bryr seg om hva en gjeng hysteriske høner på kjerringguiden mener. Hilsen høne!

Anonymkode: 760ae...f90

Det vet du absolutt ingenting om da du ikke kjenner vedkommende. Hun bør ta det til seg og skjerpe seg om hun er en god mor så gjør hun det. Meningen med at jeg mente at Ts kunne vise henne denne tråden var at kanskje det får opp øynene til mor? Ikke sikkert hun forstår før hun ser hva andre mener om dette. Ts har beskrevet situasjonen. 

Og det er mulig at mor har blitt deprimert og sliter psykisk etter bruddet og ikke forstår det selv engang. Folk rundt henne må hvertfall kunne hjelpe henne.

Anonymkode: abbc3...cb7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnet gikk rundt og dullet med leker, lekte med meg, satt på fanget mitt, tuslet/krabbet rundt mellom oss andre. Maset på mamma sin som tydelig ga beskjed om å slutte å mase ved et par anledninger. Som også var litt vondt å se for å være ærlig. 

Anonymkode: d0036...bd4

Det der er barnevernmateriale. 

Anonymkode: c51f9...4b8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Snakk med henne. Hørtes ut som det ble altfor mye. 

Men jeg hadde litt dårlig samvittighet etter nyttårsaften, følte det ble for mye alkohol med barn tilstedet. Jeg snakket forsiktig med datteren min om dette et par dager etterpå. Jeg sneik det inn i samtalen når vi så en full person på tv. Jeg spurte om hun syntes vi voksne var "rare" på nyttårsaften eller om hun syntes det var ekkelt at vi drakk alkohol. Jeg sa at hun kan snakke med meg om alt. Hun så forundret på meg, "nei mamma, det er den beste kvelden jeg har hatt i hele mitt liv, du og pappa var jo akkurat som vanlig". Så jeg tror at selvom jeg drakk tre 0,5 øl og ett glass vin på 8 timer, merket ikke barna det. De andre voksne drakk det samme, tre kjørte. 

Anonymkode: c8980...8fd

Tre halvlitere er det samme som 4,5 enheter. Pluss et glass vin ble det 5,5 enheter. Et halvt glass unna en flaske vin. Tre kjørte?? Seriøst??? Det er IKKE ok å kjøre etter nesten en flaske vin. 

Anonymkode: 99917...91e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er venninna hennes, men hvor er far inni bildet her? Kanskje du skal ta en samtale med far? Hva mener far om dette?

Anonymkode: abbc3...cb7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tre halvlitere er det samme som 4,5 enheter. Pluss et glass vin ble det 5,5 enheter. Et halvt glass unna en flaske vin. Tre kjørte?? Seriøst??? Det er IKKE ok å kjøre etter nesten en flaske vin. 

Anonymkode: 99917...91e

Tre kjørte, som i var edru! Tolker jeg det som. Eller hvordan får du det til å bety noe annet? 

Anonymkode: d0036...bd4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva var årsaken til bruddet mellom far og mor?

Anonymkode: abbc3...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (På 15.1.2022 den 21.35):

Du og flere sa ifra gjentatte ganger til henne i løpet av kvelden. Du valgte å redusere eget alkoholinntak for å passe på hennes barn. Hun hadde muligheten til å overnatte, dermed legge barnet slik at det i det minste ikke ble en del av mors «fyllekveld». 
Mor har fått sjansen sin, det vil neppe hjelpe å snakke med henne igjen, har hun ringt i ettertid og sagt at hun er litt flau over sin egen adferd..??  Jeg aner ikke hva slags miljø dere er en del av men dette strekker seg langt utenfor normalen. Mor har fått sin sjanse, nå skal du gi barnet en. Ring barnevernet i dag. De vil ikke frata mor barnet. De vil ikke skade mor eller barn. Om barnehage eller helsestasjon allerede er bekymret (for andre ting) kan din melding forsterke at mor og barn får hjelp. Mor ser ikke selv sin egen rolle. Hun er kanskje selv i en livskrise og tenker ikke rasjonelt.

Jeg har selv ringt barnevernet og gått med på at mitt navn er registret og notert. Slik jeg forsto det var et alternativ at de snakket med helsestasjon som igjen kanskje vet noe mer, eventuelt går i dialog med barnehage. Ingenting «farlig» eller «truende». De ønsker jo å hjelpe. Hva venter du på? 
 

Vær så snill, ring barnevernsvakta nå. 

Jeg syns ikke jeg har noe sterkt grunnlag for å ringe barnevernet. Jeg og et par andre spurte henne om ikke barnet skulle legge seg snart og at det kanskje begynte å bli sent. Jeg hvisket til henne at jeg syntes hun burde gå over til brus/vann nå. Så det er sant. Jeg har ikke snakket med henne edru og faktisk hørt hvordan hun har det. 
Har ikke snakket med henne i dag, men fikk svar i går om at de var hjemme igjen. 

AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 21.46):

Du er venninna hennes, men hvor er far inni bildet her? Kanskje du skal ta en samtale med far? Hva mener far om dette?

Anonymkode: abbc3...cb7

Har ikke snakket med far, tidligere når de var et par drakk de bare et glass for kosens skyld. 

AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 21.50):

Hva var årsaken til bruddet mellom far og mor?

Anonymkode: abbc3...cb7

Det har vært litt problemer, som ble synlig for oss andre etter at barnet ble født. Uenigheter i oppdragelse, mor har vært mye alene om ansvar rundt hus og barn så var hun som til slutt tok avgjørelsen. Etter bruddet har samarbeidet vært ok, ikke store konflikter eller noe, men litt reserverte overfor hverandre. 

Anonymkode: d0036...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar liten. Jeg har en treåring selv, kan aldri se for meg at han hadde hatt glede av å henge på fest til 2 om natten, for så å sette seg på nattbuss. Det er helt sykt at venninnen din velger å gjøre dette, og hun bør få seg en kraftig oppvekker og veiledning om barns behov. 

Når det er sagt. Jeg hadde en gang en venninne, et par år eldre enn meg, som fikk baby da hun var 18. Jeg hadde falskt leg, så vi gikk en del ut sammen. En kveld ville hun ut, men da hun hentet meg så jeg at hun hadde babyen på 8 måneder sovende i barnesetet. Hun sa da at han bare kunne sove der litt mens vi danset en halvtimes tid, for han elsket å sove I barneseter. Og det gjorde han, i bilen, midt i byen, alene, mens vi stakk på disko. Da vi kom tilbake etter ca 40 min for å sjekke, var han helt hysterisk, og vi dro hjem igjen. Jeg vet det ikke er noen unnskyldning fra min side, men jeg kjente ingen barn eller babyer eller mødre for den saks skyld, fra før av, og stolte egentlig bare blindt på denne moren. Dette var også før Internetts tid, og jeg var umoden og naiv. Men grøss og gru, jeg har hatt mye dårlig samvittighet for dette i ettertid. Mange år senere, etter at vi hadde mistet kontakten, mistet også denne damen omsorgen for barnet sitt... 

Din venninne kan ikke holde på slik som hun gjør, ts. Du må stoppe det. Ikke vær som jeg var...

Anonymkode: 1dc7f...78a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt vondt i mammahjertet💔stakkars liten… 

Hadde sendt en bekymringsmelding, så får barnevernet avgjøre hva de syns. Kjipt å angre på dette senere om det kommer flere hendelser i fremtiden. Er tross alt et lite barn her som ikke har en egen stemme enda til å få hjelp.

Anonymkode: 94b3e...7aa

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😱😱 jeg hadde sendt henne hjem og beholdt ungen hos meg. I alle fall ikke drukket med ungen rundt beina. Dette er så veldig drøyt! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det med sine fulle fem inviterer venninner på vinkveld med en 3 åring på slep? 
Er det vanlig å drikke alkohol og bli synlig beruset med barn tilstede ? 
Dette er en sak for Barnevernet , og alle dere som var tilstede hadde et ansvar . 
Jeg nekter å tro at et beruset voksent menneske tok bussen kl 2 om natta med et barn !! 
Bussjåføren måtte jo være blind, stum og mindre begavet om han tok de med som passasjerer 

Anonymkode: 0ab07...44f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvem er det med sine fulle fem inviterer venninner på vinkveld med en 3 åring på slep? 
Er det vanlig å drikke alkohol og bli synlig beruset med barn tilstede ? 
Dette er en sak for Barnevernet , og alle dere som var tilstede hadde et ansvar . 
Jeg nekter å tro at et beruset voksent menneske tok bussen kl 2 om natta med et barn !! 
Bussjåføren måtte jo være blind, stum og mindre begavet om han tok de med som passasjerer 

Anonymkode: 0ab07...

 

Altså ikke så full at hun sjanglet bortover,spydde  og ikke klarte ta vare på seg selv eller noe da! Men sånn at vi som var der så at hun hadde drukket i bevegelser, mulig litt ustø gange ,  i måten å snakke på, hva hun snakket om og så videre. Vi er voksne og driver ikke med grøftefyll lenger. Hun kunne fint satt seg på en buss uten at bussjåføren hadde noen grunn til å ikke ha de som passasjerer. 
(og en tanke, bussjåføren burde absolutt tatt dem som passasjerer om det var slik , skulle han heller latt de stå igjen ute? ) 

Anonymkode: d0036...bd4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg drakk to glass. Et par drakk ikke i det hele tatt og reiste tidligere. Et annet vennepar drakk en del sammen med venninnen. Og så var det to andre som drakk to glass eller noe, de var ikke beruset. Dette er normalt for oss man kommer og koser seg slik en vil. Noen drar på byen etterpå andre hjem og så videre. Det er rolig snakking og ikke full fest på noen måte. Jeg hadde kanskje tenkt meg å slenge meg på det ene venneparet og dra ut på byen  selv en tur, men ble jo ikke noe av da. 
 

Anonymkode: d0036...bd4

Det er absurd at du og de andre drakk i det hele tatt på denne måten.

Å spise middag - hvor kanskje man har ett glass vin og resten alkoholfritt tenker jeg er innafor.

Men dere hadde vorspiel. Og INGEN reagerte. Herregud. Hadde ikke latt venninna reise hjem beruset midt på natta alene med ungen. 
 

Men, du sier det selv: dette føltes ikke bra - heller ikke måten hun var ovenfor barnet. Du bør virkelig levere bekymringsmelding her, og snakk med henne.

Kun rimelig alkoholiserte personer oppfører seg sånn. Jeg vil anta hun skjuler langt mer enn det du ser. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvem er det med sine fulle fem inviterer venninner på vinkveld med en 3 åring på slep? 
Er det vanlig å drikke alkohol og bli synlig beruset med barn tilstede ? 
Dette er en sak for Barnevernet , og alle dere som var tilstede hadde et ansvar . 
Jeg nekter å tro at et beruset voksent menneske tok bussen kl 2 om natta med et barn !! 
Bussjåføren måtte jo være blind, stum og mindre begavet om han tok de med som passasjerer 

Anonymkode: 0ab07...44f

Helt vanlig å invitere venner og ta et glass vin. Vi spiser middager, spiller brettspill, eller gamle TV-spill, eller skravler. Noen ganger kan noen gå ut på byen, men ingen har drukket seg synlig beruset når barnet er våkent eller det er barn der. Normalt sett legger foreldre barna og forholder seg til en til to enheter. Eller så reiser de med barn med  hjem tidlig. Ofte har vi hatt dager med barn i svømmehallen eller andre aktiviteter for barna på dagen, leid hytte og så har vi voksne kost oss på kvelden etter leggetid. Med slike fleksible invitasjoner har vi klart beholde gode vennskap. Dette har ikke vært noe problem før i nå. 

Anonymkode: d0036...bd4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 22.39):

Helt vanlig å invitere venner og ta et glass vin. Vi spiser middager, spiller brettspill, eller gamle TV-spill, eller skravler. Noen ganger kan noen gå ut på byen, men ingen har drukket seg synlig beruset når barnet er våkent eller det er barn der. Normalt sett legger foreldre barna og forholder seg til en til to enheter. Eller så reiser de med barn med  hjem tidlig. Ofte har vi hatt dager med barn i svømmehallen eller andre aktiviteter for barna på dagen, leid hytte og så har vi voksne kost oss på kvelden etter leggetid. Med slike fleksible invitasjoner har vi klart beholde gode vennskap. Dette har ikke vært noe problem før i nå. 

Anonymkode: d0036...bd4

Ja, det er helt vanlig å gjøre når barnet IKKE er der. Skal mor på slike kvelder så lar hun enten far ta barnet den kvelden, eller en søster, bror, besteforeldre, kusine. eller en veldig nær venninne som ikke er på med på jentekvelden. Det er alltids noen som kan passe barnet en kveld. Og hvis dere har disse kveldene så ofte hvorfor måtte mor absolutt dra dit denne kvelden når ingen andre kunne passe barnet? kunne det ikke vente da? Jeg tror også kanskje mor drikker litt mer uten at du vet det. stakkars barn. mor og barn trenger hjelp! Far bør involvere seg!

AnonymBruker skrev (På 15.1.2022 den 23.13):

Ja, det er helt vanlig å gjøre når barnet IKKE er der. Skal mor på slike kvelder så lar hun enten far ta barnet den kvelden, eller en søster, bror, besteforeldre, kusine. eller en veldig nær venninne som ikke er på med på jentekvelden. Det er alltids noen som kan passe barnet en kveld. Og hvis dere har disse kveldene så ofte hvorfor måtte mor absolutt dra dit denne kvelden når ingen andre kunne passe barnet? kunne det ikke vente da? Jeg tror også kanskje mor drikker litt mer uten at du vet det. stakkars barn. mor og barn trenger hjelp! Far bør involvere seg!

Anonymkode: abbc3...cb7

Med det sagt så håper jeg virkelig ikke at dette har skjedd flere ganger eller at det kommer til å skje igjen.

Anonymkode: abbc3...cb7

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det er helt vanlig å gjøre når barnet IKKE er der. Skal mor på slike kvelder så lar hun enten far ta barnet den kvelden, eller en søster, bror, besteforeldre, kusine. eller en veldig nær venninne som ikke er på med på jentekvelden. Det er alltids noen som kan passe barnet en kveld. Og hvis dere har disse kveldene så ofte hvorfor måtte mor absolutt dra dit denne kvelden når ingen andre kunne passe barnet? kunne det ikke vente da? Jeg tror også kanskje mor drikker litt mer uten at du vet det. stakkars barn. mor og barn trenger hjelp! Far bør involvere seg!

Anonymkode: abbc3...cb7

Å ikke kunne ta et glass vin med barn tilstede er jeg helt uenig i. Å bli beruset med barn tilstede er jeg enig i ikke er greit. Å drikke litt mer når barnet er lagt ser jeg også null problem i så lenge foreldrene ikke lar det skli ut. Og at det er under rolige forhold. 

Anonymkode: d0036...bd4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tre kjørte, som i var edru! Tolker jeg det som. Eller hvordan får du det til å bety noe annet? 

Anonymkode: d0036...bd4

«Så jeg tror at selvom jeg drakk tre 0,5 øl og ett glass vin på 8 timer, merket ikke barna det. De andre voksne drakk det samme, tre kjørte.»

skrev TS. jeg tolket det som at tre av de voksne, som drakk det samme, kjørte. Håper du har rett og at jeg tolket feil…

Anonymkode: 99917...91e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Å ikke kunne ta et glass vin med barn tilstede er jeg helt uenig i. Å bli beruset med barn tilstede er jeg enig i ikke er greit. Å drikke litt mer når barnet er lagt ser jeg også null problem i så lenge foreldrene ikke lar det skli ut. Og at det er under rolige forhold. 

Anonymkode: d0036...bd4

En ting er alkoholkonsumet hun har på festen, en annen ting er at hun unnlater å legge barnet, det er tatt inn i en voksen setting det ikke hører hjemme i, og blir synlig avvist av mor når barnet søker oppmerksomhet, men den tredje faktoren jeg synes bikker begeret er at hun tar med seg treåringen på en nattbuss hjem midt på natta etter voksenfest. Hvorfor kunne hun ikke bare ha overnattet ?? Jeg er voksen og synes ikke nattbussen er den mest «hyggelige» plassen å være. Hvem er nattbussen for? Jo: Primært voksne som har vært på fylla og skal hjem. Akkurat dette synes jeg bikker begeret, det er en så dårlig avgjørelse og hun setter barnet sitt i så mange ugreie situasjoner som jeg synes grenser mot at det er utrygt. At du ikke reagerer kraftigere på dette TS, synes jeg er kjempetrist.. At hun ikke ville overnatte, skyldes det at du er mann?  

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (8 minutter siden):

En ting er alkoholkonsumet hun har på festen, en annen ting er at hun unnlater å legge barnet, det er tatt inn i en voksen setting det ikke hører hjemme i, og blir synlig avvist av mor når barnet søker oppmerksomhet, men den tredje faktoren jeg synes bikker begeret er at hun tar med seg treåringen på en nattbuss hjem midt på natta etter voksenfest. Hvorfor kunne hun ikke bare ha overnattet ?? Jeg er voksen og synes ikke nattbussen er den mest «hyggelige» plassen å være. Hvem er nattbussen for? Jo: Primært voksne som har vært på fylla og skal hjem. Akkurat dette synes jeg bikker begeret, det er en så dårlig avgjørelse og hun setter barnet sitt i så mange ugreie situasjoner som jeg synes grenser mot at det er utrygt. At du ikke reagerer kraftigere på dette TS, synes jeg er kjempetrist.. At hun ikke ville overnatte, skyldes det at du er mann?  

Nei jeg er dame. Eller er jo vi da, mannen min ville jo vært der. Og har uansett eget rom med seng til gjester. Og en reiseseng til barn som vil sove over. Er enig i resten, spesielt da barnet spurte om noe og fikk beskjed om å slutte å mase. 

Anonymkode: d0036...bd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...