Gå til innhold

AP gjør en historisk dårlig måling. Aldri før har partiet sett 18-tallet.


nebbete fugl

Anbefalte innlegg

Ost skrev (4 minutter siden):

Så ikke det i denne tråden, og jeg har ikke som vane å notere meg hva folk pleier å stemme her inne :P

Hva synes du om punkt 5.1 i partiprogrammet deres?

Jeg vil ut av EU og EØS ja. Den gamle EFTA avtalen kan fortsatt brukes. Jeg mener Norge bør være mest mulig selvforsynt med egen industri.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Agnesjenta skrev (3 minutter siden):

Ja akkurat!! Folket ser ikke hvilke parti som ønsker det beste for innbyggerene! Og disse partiene blir kneblet av Media.

For min del kunne noen ha startet enda et nytt parti, men Demokratene har fornyet seg og har et veldig godt program! 

Det finnes også andre alternativer som INP feks, men de har noen punkter jeg er mindre enig i.

De blir ikke kneblet av media. Demokratene er bare litt for fascistiske og konspiratoriske til at de får stor oppslutning.

Så nettopp nå at de vil melde seg ut av FN. FN!! Og ingenting av kritikken deres går ut på at det er 5 stater som har vetorett, som er det overlegent største problemet FN har.

Endret av Nicathv
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke veldig sjokkerende. De har hatt en dalende oppslutning i mange år, men ledelsen ser ikke ut til å være villig til å ta de grepene som trengs. Opplever AP på grasrota som et helt annet parti når jeg sammenligner mitt lokale AP-parti. Dessverre har ledelsen tatt partiet langt til høyre og de er ikke til å kjenne igjen som arbeidernes parti.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicathv skrev (7 minutter siden):

De blir ikke kneblet av media. Demokratene er bare litt for fascistiske og konspiratoriske til at de får stor oppslutning.

Så nettopp nå at de vil melde seg ut av FN. FN!! Og ingenting av kritikken deres går ut på at det er 5 stater som har vetorett, som er det overlegent største problemet FN har.

Ja FN, ser ikke noe problemer med det! FN er jo for Agenda 2030 som nå allerede medfører katastrofale konsekvenser for Norges innbyggere.

Edit: Jo Demokratene blir kneblet av media. Når feks Rødt og Mdg var bittesmå fikk de plass i partidebatter som gjorde at partienes politikk ble kjent. Demokratene er større enn disse partiene var på den tiden men ble aldri invitert med i en eneste debatt, eller ble vist som egen søyle på målinger, ELLER var mulig å få som svar på partitester. Dvs EN test var de med på og alle jeg kjenner som tok denne testen fikk Demokratene som svar.

Endret av Agnesjenta
.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (6 minutter siden):

Det er jo ikke veldig sjokkerende. De har hatt en dalende oppslutning i mange år, men ledelsen ser ikke ut til å være villig til å ta de grepene som trengs. Opplever AP på grasrota som et helt annet parti når jeg sammenligner mitt lokale AP-parti. Dessverre har ledelsen tatt partiet langt til høyre og de er ikke til å kjenne igjen som arbeidernes parti.

Helt enig i dette. Men det forklarer ikke hvorfor Høyre øker så mye, de er jo verre på det meste av det som er galt med Ap.

Agnesjenta skrev (3 minutter siden):

Ja FN, ser ikke noe problemer med det! FN er jo for Agenda 2030 som nå allerede medfører katastrofale konsekvenser for Norges innbyggere.

Ja ok. Gidder ikke noen konspidiskusjon nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicathv skrev (1 minutt siden):

Helt enig i dette. Men det forklarer ikke hvorfor Høyre øker så mye, de er jo verre på det meste av det som er galt med Ap.

Ja ok. Gidder ikke noen konspidiskusjon nå.

Sant, men de er jo i opposisjon, så det er kanskje litt naturlig at de øker som et alternativ til AP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zooey skrev (6 minutter siden):

Sant, men de er jo i opposisjon, så det er kanskje litt naturlig at de øker som et alternativ til AP?

Ja. Jeg tror det er så enkelt som at folk tenker "Veldig høye strømpriser! Sånn var det ikke i fjor under Høyre!" Helt uten å skjønne eller tenke over hvorfor.

Høyre og Ap har nok størst andel "Åja."-velgere.

Endret av Nicathv
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (10 minutter siden):

Det er jo ikke veldig sjokkerende. De har hatt en dalende oppslutning i mange år, men ledelsen ser ikke ut til å være villig til å ta de grepene som trengs. Opplever AP på grasrota som et helt annet parti når jeg sammenligner mitt lokale AP-parti. Dessverre har ledelsen tatt partiet langt til høyre og de er ikke til å kjenne igjen som arbeidernes parti.

Enig! Det burde blitt en masseutmelding fra alle partiene som er for dette her.

Hilsen tidligere Ap velger…

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agnesjenta skrev (3 minutter siden):

Enig! Det burde blitt en masseutmelding fra alle partiene som er for dette her.

Hilsen tidligere Ap velger…

Som er for hva da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Deilig at AP krymper. Vi trenger bare 10% AP. Det er nok av politikere som ønsker å fortelle oss hva som er best for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicathv skrev (6 minutter siden):

Helt enig i dette. Men det forklarer ikke hvorfor Høyre øker så mye, de er jo verre på det meste av det som er galt med Ap.

Ja ok. Gidder ikke noen konspidiskusjon nå.

Folket tenker altfor kortsiktig og har ikke fått med seg at Høyre er like mye for dette.

Fortell meg gjerne hva som er konspirasjonsteori her. Eller les deg opp på Agenda 2030. Ikke hørt om det kanskje? Er tror du at DET er en konspirasjonsteori? Du er sikkert for klimatiltakene for du har hørt at alt dette er bra, men har du satt deg inn i hvilke konsekvenser det får? 

Du trenger ikke å svare, jeg er ikke interressert i noen heftig diskusjon.

Men jeg syns det er rart at folk ikke SER hva som faktisk SKJER foran øynene sine.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Agnesjenta skrev (23 minutter siden):

Jeg vil ut av EU og EØS ja. Den gamle EFTA avtalen kan fortsatt brukes. Jeg mener Norge bør være mest mulig selvforsynt med egen industri.

Vi skal spise aluminium og drikke olje, og ei fjøl fra Moelv er den nye iPaden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooey skrev (5 minutter siden):

Som er for hva da?

For økte strømpriser/Eu tilpasning/ Agenda 2030? Med tilhørende konsekvenser som vi nå ser og enda flere konsekvenser som er rett rundt hjørnet hvis det ikke blir en endring? Se mine andre svar i tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alterego666 skrev (1 minutt siden):

Vi skal spise aluminium og drikke olje, og ei fjøl fra Moelv er den nye iPaden?

Vi skal spise norsk mat, selge ettertraktede norske varer til utlandet (handler ikke EU med land utenfor EU), ha norske hjørnesteinsbedrifter, levende utkanter osv. Utvikle enda mer industri slik at vi er selvforsynt med det meste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agnesjenta skrev (8 minutter siden):

Folket tenker altfor kortsiktig og har ikke fått med seg at Høyre er like mye for dette.

Fortell meg gjerne hva som er konspirasjonsteori her. Eller les deg opp på Agenda 2030. Ikke hørt om det kanskje? Er tror du at DET er en konspirasjonsteori? Du er sikkert for klimatiltakene for du har hørt at alt dette er bra, men har du satt deg inn i hvilke konsekvenser det får? 

Du trenger ikke å svare, jeg er ikke interressert i noen heftig diskusjon.

Men jeg syns det er rart at folk ikke SER hva som faktisk SKJER foran øynene sine.

Jepp, til første setning.

Har ikke voldsomt store problemer med Agenda 2030, nei. Mye som kunne vært bedre, så klart. Men alt jeg hører om A2030 fra dine likesinnede er oppspinn. Mye misinformasjon og fryktspredning.

Tidligere år var det samme greiene om Agenda 2010. Skulle putte oss alle i leire og tvinge oss til å bo i små telt osv. Bare tull alt sammen.

Eventuelle negative effekter som følge av klimatiltak er bittebittebittesmå i forhold til de negative effektene som vil komme av klimaforandringene om vi ikke tar tak i det.

Endret av Nicathv
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agnesjenta skrev (10 minutter siden):

For økte strømpriser/Eu tilpasning/ Agenda 2030? Med tilhørende konsekvenser som vi nå ser og enda flere konsekvenser som er rett rundt hjørnet hvis det ikke blir en endring? Se mine andre svar i tråden.

Heldigvis er alle de reelle venstresidepartiene imot EU og EØS. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, Zooey said:

Det er jo ikke veldig sjokkerende. De har hatt en dalende oppslutning i mange år, men ledelsen ser ikke ut til å være villig til å ta de grepene som trengs. Opplever AP på grasrota som et helt annet parti når jeg sammenligner mitt lokale AP-parti. Dessverre har ledelsen tatt partiet langt til høyre og de er ikke til å kjenne igjen som arbeidernes parti.

Helt enig Ap er blitt et høyreparti, i følge mange på grunn av landsvike..ups..unnskyld,  landsmoderen Gro. 
Lokalt er alle partier til tider overalt, men det virker for meg som AP og  høyre har mer disiplin nedover i rekkene. Dette er på ingen måte en god ting, for det undertreker hvor effektivt disse kjempene toppstyres og hvor døve de er for grasrotpolitikken.  

Veien er lang for folk som søker et alternativ til nylibertalismen. Ikke at jeg ar særlig sans for SP uansett, men interresant å se at etter at Jonas foret SP med ulv så holdt Trygve kjeft om det som faktisk betyr noe. 

Håper de svinner hen men jeg vet ikke om det spiller noen rolle..
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicathv skrev (Akkurat nå):

Jepp, til første setning.

Har ikke voldsomt store problemer med Agenda 2030, nei. Mye som kunne vært bedre, så klart. Men alt jeg hører om A2030 fra dine likesinnede er oppspinn. Mye misinformasjon og fryktspredning.

Eventuelle negative effekter som følge av klimatiltak er bittebittebittesmå i forhold til de negative effektene som vil komme av klimaforandringene om vi ikke tar tak i det.

Syns du dette som skjer nå ift økte strømpriser/økt inflasjon, at Norges innbyggere plutselig får ekstremt mye høyere kostnader/at arbeidsgiverne plutselig får så høye kostnader at de går konkurs/at det blir mange flere arbeidsledige/ at mange må selge hytter og hus (men hvem tør å kjøpe?), mange må ta store tap på privatøkonomien, norsk matvareproduksjon blir rasert og vi må importere alt vi trenger, er dette SMÅ konsekvenser? Og dette er bare på kort sikt?

Hvordan blir livene våre på lang sikt? Er det greit for deg å feks ikke eie noe i 2030? Leie alt du trenger? Noen sier at man må DELE bolig med andre? 

Når man må leie alt, hvem tror du det er som eier ALT i 2030 da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
Agnesjenta skrev (6 minutter siden):

Vi skal spise norsk mat, selge ettertraktede norske varer til utlandet (handler ikke EU med land utenfor EU), ha norske hjørnesteinsbedrifter, levende utkanter osv. Utvikle enda mer industri slik at vi er selvforsynt med det meste.

Å gå ut av EØS-avtalen ville ikke utviklet oss, det ville innviklet oss.

https://www.bbc.com/news/business-59761292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agnesjenta skrev (5 minutter siden):

Syns du dette som skjer nå ift økte strømpriser/økt inflasjon, at Norges innbyggere plutselig får ekstremt mye høyere kostnader/at arbeidsgiverne plutselig får så høye kostnader at de går konkurs/at det blir mange flere arbeidsledige/ at mange må selge hytter og hus (men hvem tør å kjøpe?), mange må ta store tap på privatøkonomien, norsk matvareproduksjon blir rasert og vi må importere alt vi trenger, er dette SMÅ konsekvenser? Og dette er bare på kort sikt?

Hvordan blir livene våre på lang sikt? Er det greit for deg å feks ikke eie noe i 2030? Leie alt du trenger? Noen sier at man må DELE bolig med andre? 

Når man må leie alt, hvem tror du det er som eier ALT i 2030 da?

Alt du nevner i første avsnitt vil bli uendelig mye verre om vi ikke stanser klimaforandringene. Har du lest noe om hvor alvorlig det egentlig er på vei til å bli?

Tar gjerne litt vond medisin i dag for å slippe å bli dausjuk av mangelsykdommer om et år. Samme konseptet. Putter man litt smakstilsetning i medisinen er den ikke så vond heller.

På slutten flakser du av sted til konspiland igjen. "Noen sier at".. hvorfor leser du ikke bare Agenda 2030 selv? Den ligger tilgjengelig på FNs nettsider.  ..men noe sier meg at du kommer til å feiltolke det som står der uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...