Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Gjest Miranda12
Hjertestein skrev (3 timer siden):

Hvis Putin, eller noen, bestemmer seg for å angripe med atomvåpen. Skjer det bare sånn BANG. Eller får man forvarsel?

Lurer også på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lunarstone skrev (2 minutter siden):

Mannen er livredd for covid. Det rimer dårlig med at han samtidig skulle være suicidal. Ingenting henger på greip lenger, er som å gå rundt i et absurd mareritt. 

Jeg ikke han er suicidal, men tror han kommer til å bli det. Uansett hva som skjer fremover har han ødelagt alt for seg selv. Han vil ha fiender overalt, og et dårlig rykte blant hele Europa (og verden forøvrig) og ingenting vil bli det samme for hans del. Gjort er gjort. Jeg tror ikke han regnet med denne type motstand.  Er derfor redd for scenarioet atomkrig

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokoloko skrev (1 minutt siden):

Jeg ikke han er suicidal, men tror han kommer til å bli det. Uansett hva som skjer fremover har han ødelagt alt for seg selv. Han vil ha fiender overalt, og et dårlig rykte blant hele Europa (og verden forøvrig) og ingenting vil bli det samme for hans del. Gjort er gjort. Jeg tror ikke han regnet med denne type motstand.  Er derfor redd for scenarioet atomkrig

Hvorfor kjempe med nebb og klør om stormakt i Ukraina (og sikkert flere land etterhvert..)om alt blir utsletta av atomkrig..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miranda12
evybergen skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kjempe med nebb og klør om stormakt i Ukraina (og sikkert flere land etterhvert..)om alt blir utsletta av atomkrig..?

Han trodde vel ikke det skulle bli sånn, som flere påpeker, men når han innser slaget er tapt så utsletter han likegodt alt, er jeg fryktelig redd for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SnowBells
evybergen skrev (10 minutter siden):

Av og til så blir resultatet noe helt annet enn hva man har forestilt seg. Det er ikke alltid man klarer å korrigere kursen i ønsket retning underveis. Hitler hadde f eks ikke tenkt å tape krigen og å ende opp med å ta selvmord.

Endret av SnowBells
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnowBells skrev (1 minutt siden):

Av og til så blir resultatet noe helt annet enn hva man har forestilt seg. Det er ikke alltid man klarer å korrigere kursen i ønsket retning underveis. Hitler hadde f eks ikke tenkt å tape krigen og å ende opp med å ta selvmord.

Familien og barna må vel også bety noe.Psykopat eller ei.Ser ikke for meg de har lyst å leve i en bunkers i Sibir resten av livet mens sivilisasjonen rundt kollapser.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han kan ikke trykke på atomknappen helt alene. Jeg håper og tror at noen rundt han klarer å stoppe han, hvis det går så langt. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (42 minutter siden):

Nytt forsøk på forhandlinger er på gang, men Putin hevder han er kompromissløs.  Hvor hver dag Putin ikkje klarer å nøytralisere Ukraina blir aggresjonen verre,og mer brutal.  Putin vil før eller siden måtte krype til korset, og mange ønsker hans hode rulle.  Putin bør få samme skjebne som Sadam Hussain, og henges, og den sermonien bør hele verden få ta del, og sendes direkte over hele kloden til skrekk, advarsel for andre diktatorer.

Kan du dele dette sitatet fra Putin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ole Brumme skrev (2 minutter siden):

3. verdenskrig er en myte.

Endelig en som kunne få sagt det! Digg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenskap skrev (5 minutter siden):

Endelig en som kunne få sagt det! Digg.

Å påstå at 3. verdenskrig er en myte var såpass innsiktsfullt at du måtte bifalle med "digg"?

Kan du forklare hvorfor det er utenkelig?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (6 timer siden):

VI trenger vel ikke heise Norske flagg heller, siden vi er like ved Russlands grense. Det dummeste vi gjør nå er å vise Russland at det de gjør fungerer, og at vi backer unna når de rykker fram. Det skulle tatt seg ut om Russland ville gått til krig på to fronter når så mye av deres militære beredskap er i Ukraina nå.

Det er ikke så mye av deres militære beredskap der. De er flere millioner. Tror du de hadde sendt alle dit for å ikke ha noen tilbake som forsvar?! Uff... Jeg blir litt oppgitt. Russland har MYE mer! Virker ikke som mange skjønner det. De kjemper blandt annet et annet sted også, noe terror greier ( som ikke har med dette å gjøre) de har flere. Desverre! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfume skrev (1 minutt siden):

Det er ikke så mye av deres militære beredskap der. De er flere millioner. Tror du de hadde sendt alle dit for å ikke ha noen tilbake som forsvar?! Uff... Jeg blir litt oppgitt. Russland har MYE mer! Virker ikke som mange skjønner det. De kjemper blandt annet et annet sted også, noe terror greier ( som ikke har med dette å gjøre) de har flere. Desverre! 

Du har ikke peiling. Det meste av militært utstyr er sendt til Ukraina. De er ikke flere millioner. Ja, de har i praksis bakdøra si åpen er sårbare i øyeblikket. Og som du sier, det som allerede igjen må forsvare eksiterende områder. De har ikke mulighet til å gå til krig på flere fronter, og hvertfall ikke mot et natoland.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har Ukraina brukt militærfly på kolonnen, de har skutt på flere. Da får vi se en eskalering på høyt nivå snart, da mesteparten hittil har pågått på bakken. Russland slår nok nå hardt tilbake! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (1 minutt siden):

Nå har Ukraina brukt militærfly på kolonnen, de har skutt på flere. Da får vi se en eskalering på høyt nivå snart, da mesteparten hittil har pågått på bakken. Russland slår nok nå hardt tilbake! 

Huff ikke si det engang 😭

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med, brudd på opphavsrett og brudd på rommets retningslinjer, og svar til det. 

_popcorn_, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 år i fengsel for å nevne ordet "krig" i Russiske nyhetskanaler og media.
3 år fengsel for protestere fredelig mot krigen, eller ytre meninger om fred.

Mer og mer likt som Nord Korea,
Heier på Russere som tør å stå mot dette nå!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (12 minutter siden):

Du har ikke peiling. Det meste av militært utstyr er sendt til Ukraina. De er ikke flere millioner. Ja, de har i praksis bakdøra si åpen er sårbare i øyeblikket. Og som du sier, det som allerede igjen må forsvare eksiterende områder. De har ikke mulighet til å gå til krig på flere fronter, og hvertfall ikke mot et natoland.

Vel jeg stoler heller på noen som er der enn en på Kvinneguiden altså. Jeg har et familiemedlem som bor der. Og jeg kjenner flere. Tilogmed Norges myndigheter og media vet da dette. ( Angående hvor mange soldater de har) nei de kan nok ikke ta på seg em Nato krig, håper jeg iallefall. Men at de har sendt ned nesten alt de har.... Jaja.. du får tro det :)

Endret av Perfume
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tig skrev (7 minutter siden):

15 år i fengsel for å nevne ordet "krig" i Russiske nyhetskanaler og media.
3 år fengsel for protestere fredelig mot krigen, eller ytre meninger om fred.

Mer og mer likt som Nord Korea,
Heier på Russere som tør å stå mot dette nå!

Hvilket land ligner dette på da?

Expressing Support for Russia or Putin Could be Prosecuted in the Czech Republic (praguemorning.cz)

Sitat

The Ukrainian Embassy in Czechia tweeted that there were already two cases of detainees accused of contravening the above sections of the Criminal Code.

“We have recorded dozens of internet comments expressing approval for the Russian invasion and the activities of the Russian army. We are closely monitoring the online sphere and apologise for not responding to every sign in the posts,” Czech police

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfume skrev (3 minutter siden):

Vel jeg stoler heller på noen som er der enn en på Kvinneguiden altså. Jeg har et familiemedlem som bor der. Og jeg kjenner flere. Tilogmed Norges myndigheter og media vet da dette. ( Angående hvor mange soldater de har) nei de kan nok ikke ta på seg em Nato krig, håper jeg iallefall. Men at de har sendt ned nesten alt de har.... Jaja.. du får tro det :)

Tror ikke du skjønner at det er begrenset med  utstyr selv om de har mange soldater i beredskap. Det er noen som tror de bare sender en liten fjert av militæret ned for å ta ukraina, men de har mobilisert det største militæropptoget i europa siden 2. verdenskrig, og de møter ikke en miniputt av et militær heller. Det ukraniske forsvaret er ganske stort. Husk at de har begrenset med essensielle ting som blodtilførsel, stridsvogner, vakuumbombekastere osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...