mumrikk1 Skrevet 4. mars 2022 #3821 Skrevet 4. mars 2022 Bellalala skrev (9 minutter siden): Nå ser det ut som om faren er 100% over, så nå kan du puste ut, ikke noe behov for å innta tilfluktsrom. Hva mener du med over?
Lunarstone Skrevet 4. mars 2022 #3822 Skrevet 4. mars 2022 VG og Dagbladet bør seriøst roe seg ned og puste ti ganger før de publiserer noe angående denne krigen. Random folk og sensasjonsmedier på Twitter er heller ikke ok kilder! 6
likestilling Skrevet 4. mars 2022 #3823 Skrevet 4. mars 2022 Lunarstone skrev (9 minutter siden): Det er farlig mye fake news, dette fra BEGGE sider (Russland mye mer, selvsagt). Lurer på om agendaen er å pushe for en no - fight-zone (som ikke går, det blir krise), men det blir bare spekulasjoner. Her har du jo et motiv...men ja, det blir bare spekulasjoner. Som du sier er det mye fake news. Lunarstone skrev (2 minutter siden): Ukraina har egentlig ikke noe å vinne på å dramatisere dette, de bare tror det isåfall, som er ganske sykt. Ingen vinner om Nato griper inn. Nei, i realiteten har de ikke det, og alt vil bli verre med en stor konfrontasjon, men om Zelensky og gjengen vil prøve å dra inn NATO eller andre er umulig å si. Det er ikke helt utenkelig... han har allerede bedt om no-fly sone som i realiteten betyr krig Poenget er at man skal være forsiktig med "nyheter", og det er ikke bare Russland som forteller halvsannheter til sine egne. 4 1
Gjest Adobyen Skrevet 4. mars 2022 #3824 Skrevet 4. mars 2022 Godt. På nrk står det nå: Det internasjonale atomenergibyrået IAEA opplyser at det ikke skal være målt forhøyede nivåer av radioaktivitet etter brannen i nærheten av atomkraftverket i den ukrainske byen Enerhodar. Tidligere ble det meldt at det var målt høyere strålingsnivåer. Direktøren for atomanlegget sier at sikkerheten nå er garantert.
Gjest misssixty Skrevet 4. mars 2022 #3825 Skrevet 4. mars 2022 Alyanna skrev (30 minutter siden): Men har jeg tid til det da. Brannen skjer jo nå? Det rekker ikke å nå Norge så fort uansett. Det vil ta tid.
Jegern Puahate Skrevet 4. mars 2022 #3826 Skrevet 4. mars 2022 31 minutter siden, Ost said: Norske medier er helt latterlige her, Dagbladet. f.eks skriver "Brann i reaktor" og "Ti ganger verre en Tsjernobyl" med stor skrift.. Herregud. At våre medier prøver å spre frykt på den måten der er egentlig ganske sykt. Enig, men uansett vinkling har krigføring særdeles lite å gjøre rundt atomkraftverk. Det inviterer ikke til god PR akkurat. 2
likestilling Skrevet 4. mars 2022 #3827 Skrevet 4. mars 2022 PM call with President Zelenskyy of Ukraine: 4 March 2022 - GOV.UK (www.gov.uk) Sitat The Prime Minister spoke to Ukrainian President Zelenskyy in the early hours of this morning about the gravely concerning situation at Zaporizhzhia nuclear power station. Both leaders agreed that Russia must immediately cease its attack on the power station and allow unfettered access for emergency services to the plant. The Prime Minister said the reckless actions of President Putin could now directly threaten the safety of all of Europe. He said the UK would do everything it could to ensure the situation did not deteriorate further. The Prime Minister said he would be seeking an emergency UN Security Council meeting in the coming hours, and that the UK would raise this issue immediately with Russia and close partners. Both leaders agreed a ceasefire was crucial. Hva som faktisk egentlig skjedde vet vi veldig lite om, men dette har skremt mange (naturlig nok) og Ukraina vil nok prøve å bruke det for det det er verdt. Jeg påstår ingenting, men jeg synes situasjonen er fryktelig merkelig, og ikke minst at Ukraina (som burde ha god informasjon) påstod at det var forhøyet stråling og at det kunne eksplodere og ødelegge Europa når det tydeligvis ikke var helt sant, for å si det pent. 5
Gjest misssixty Skrevet 4. mars 2022 #3828 Skrevet 4. mars 2022 Det har oppstått brann i kraftverket nå
Gjest Dustete Skrevet 4. mars 2022 #3829 Skrevet 4. mars 2022 44 minutter siden, Adobyen said: Godt. På nrk står det nå: Det internasjonale atomenergibyrået IAEA opplyser at det ikke skal være målt forhøyede nivåer av radioaktivitet etter brannen i nærheten av atomkraftverket i den ukrainske byen Enerhodar. Tidligere ble det meldt at det var målt høyere strålingsnivåer. Direktøren for atomanlegget sier at sikkerheten nå er garantert. Dem jugde jo så øra flagra når chernobyl røyk, så kanskje ikke tro på det de sier?
Gjest Adobyen Skrevet 4. mars 2022 #3830 Skrevet 4. mars 2022 Dustete skrev (3 minutter siden): Dem jugde jo så øra flagra når chernobyl røyk, så kanskje ikke tro på det de sier? Jeg vil gjerne tro på gode nyheter fra nrk. Skrekk og gru og krisemaksimering blir man helt ør av for tiden. Jeg følger med og bekymrer meg som de fleste gjør, for det meste. Verden er gal.
Jullen Skrevet 4. mars 2022 #3831 Skrevet 4. mars 2022 Perfume skrev (17 timer siden): Jeg tror ikke vi har sett alt fra Russland. Jeg tror han sender " de dårligste", de yngste først, for å la Ukraina tro at dette er alt..Herremin det er jo flere millioner aktive soldater i Russland! Man sender ikke sine beste soldater først. Blir ikke det litt som håndbak- konkurranse? Eller tar jeg feil her? Jeg ser for meg en taktikk med å trøtte ut folket,( Ukraina altså) for så å sende de beste etterpå. Putin er en diktator ja, en grusomt person antagelig, men han er ikke dum. Det kommer mer. Og jeg er livredd. Om ikke alt dette er en cover for noe annet da? Som tryllekunstnere gjør.. " Se her!" * Gjøre noe annet i bakgrunnen som ingen ser fordi øynene er på noe annet* Tvilsomt at Putin som hater å tape innrømmer tap pga de 2 hundre tusen stakkars unge guttene han sendte først. Uten å ta frem hva han tenker er Esset i ermet. Hvis vi tror han er så dum, tror jeg vi får sjokk. Heier stort på Europa, altså. Ikke Russland. Men føler for det russiske folket. Lei meg på vegne av dem og alle andre det går ut over. For det er ikke Putin og Co som har det verst. Det vil nok aldri skje. Det er folket. 😥 Huff. Jeg synes ditt forslag av en skremmende taktisk krigsstrategi fra Putin sin side, var grøssende lesning😣 Jeg hadde faktisk aldri tenkt på det slik og ble faktisk livredd nå selv for at du kanskje kan ha rett. Svarene du får med motsatte meninger klarer heller ikke å overbevise meg. Russland har hundre tusener av dyktige og aktive soldater. Disse umodne 18-åringene uten erfaring han bruker nå VET vi ikke kan være blant de beste. Ukraina derimot, de bruker kanskje opp sine beste nå. Og når de er utslitt, skadet og til og med drept, DA slår Putin kanskje til med sine beste av sine hundretusener soldater. Og Ukraina sitter kanskje igjen med utslitte og skadede soldater, samt de dårligste fra ‘reservebenken’. Nødløsningene. Og alt blir snudd på hodet. 2.verdenskrig som en her nevnte. Der de beste tyske soldatene ble brukt først. Hvorpå de desperat måtte spe på styrkene med de yngste og mest umodne til slutt…Vi,kjenner jo alle til historien av hvordan denne strategien endte.. Putin kjenner også til den strategien og hvordan det endte. Kanskje han nå rett og slett forsøker det motsatte?😳🙈 At han VISSTE og planlegger en lang seig krig her for å slite ut de beste ukrainerne først?!😣 Vi får nesten likevel bare håpe Putin har valgt denne strategien ut i fra hvem han har fått med seg i invasjonen. De yngste er tross alt mest lettpåvirkelige og lettlurte. De eldre og mest erfarne stopper opp og stille flere spørsmål. Uansett så er det nok ikke så mange andre enn Putin som kjenner til Putin sin endelige strategi. Forhåpentligvis er han ikke en gang enig med seg selv. Og vakler like mye som media fremstiller ham nå. Men han er jo ikke mindre farlig av den grunn. Tvert i mot. 3
Jr.Garcon Skrevet 4. mars 2022 #3832 Skrevet 4. mars 2022 Jeg tror de færreste har godt av å sitte å nilese nyhetsfeeden til VG eller NRK osv - spesielt hvis man er engstelig og urolig så bør man heller prøve å koble litt ut. Jeg blir iallfall overhodet ikke positivt påvirket av å nilese alt av nyheter og potensielle farer 24-7. Du vil få beskjed på sms,tv,radio, eventuelt via sireneanlegg hvis det skjer noe prekært tilknyttet Norge. Men fyyf så sinnsykt surrealistisk verden er om dagen! Jeg har ikke ord 3
norw Skrevet 4. mars 2022 #3833 Skrevet 4. mars 2022 Utrolig skuffende at NATO/vesten ikke har stoppet Russland ennå. Burde vært en smal sak, men man er livredde for konsekvensene. Blir spennende å se hvor mange millioner flyktninger det blir etter hvert, og kanskje ikke bare ukrainske flyktninger, men også fra andre land i nærheten som Russland anser som enkle å overkjøre. Fy faen, for en råtten verden. 1
Jullen Skrevet 4. mars 2022 #3834 Skrevet 4. mars 2022 (endret) Jegern Puahate skrev (19 timer siden): https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/EaglGa/det-er-mulig-at-du-ikke-har-forstaatt-det-ennaa-men-russland-har-allere Skulle gjerne både trykket hjerte, pokal og gitt applaus for denne lesningen. Det var en bra og betryggende tekst som ga følelse av seier allerede. Men bare tanken på at teksten oversatt til Russisk og så presentert for Putin kunne vært med å provosert ham (rettere sagt skremt ham) nok til å trykket den røde knappen…får meg til å holde applausen litt igjen. Ytringsfriheten vår er like farlig og skjør som trussel med våpen nå. Ihvertfall om den kommer fra stormakter. Ja vi SKAL alle kjempe mot Putin og bruke de midlene vi har. Både statsmakter og sivile. Men vi MÅ samtidig alle trø svært varsomt. Jeg er redd Putin aldri ville godtatt et suverent nederlag. Han er allerede stemplet som krigsforbryter og jeg frykter oppriktig at han heller han ville kjørt en ‘atom-selvmordsbombe, enn å overgi seg😓 Endret 4. mars 2022 av Jullen 2
Gjest Dustete Skrevet 4. mars 2022 #3835 Skrevet 4. mars 2022 1 hour ago, Adobyen said: Jeg vil gjerne tro på gode nyheter fra nrk. Skrekk og gru og krisemaksimering blir man helt ør av for tiden. Jeg følger med og bekymrer meg som de fleste gjør, for det meste. Verden er gal. Gir 100% fullstendig faen i "nyheter" aka nøye planlagte segmenter nøye ordlagt for å manipulere saueflokken.
Gjest Urias Skrevet 4. mars 2022 #3836 Skrevet 4. mars 2022 Angrepet mot atomkraftverket er så nærme er angrep på hele Europa som man kan komme. Skulle det skje en alvorlig atomulykke som følge av dette, må selvsagt NATO og Europa vurdere å forsvare seg.
Ifyousayso Skrevet 4. mars 2022 #3837 Skrevet 4. mars 2022 Synes det er skammelig hvordan mediene vinkler dette. På alle norske medier står det med store bokstaver og AKKURAT NÅ at det er brann i atomkraftverket. Går man inn på saken står det at brannen er slukket, og at rektorene er skrudd av, og at alt er under kontroll. Kan de ikke heller ha det som en overskrift? 6
Galanga Skrevet 4. mars 2022 #3838 Skrevet 4. mars 2022 Jullen skrev (1 time siden): Huff. Jeg synes ditt forslag av en skremmende taktisk krigsstrategi fra Putin sin side, var grøssende lesning😣 Jeg hadde faktisk aldri tenkt på det slik og ble faktisk livredd nå selv for at du kanskje kan ha rett. Svarene du får med motsatte meninger klarer heller ikke å overbevise meg. Russland har hundre tusener av dyktige og aktive soldater. Disse umodne 18-åringene uten erfaring han bruker nå VET vi ikke kan være blant de beste. Ukraina derimot, de bruker kanskje opp sine beste nå. Og når de er utslitt, skadet og til og med drept, DA slår Putin kanskje til med sine beste av sine hundretusener soldater. Og Ukraina sitter kanskje igjen med utslitte og skadede soldater, samt de dårligste fra ‘reservebenken’. Nødløsningene. Og alt blir snudd på hodet. 2.verdenskrig som en her nevnte. Der de beste tyske soldatene ble brukt først. Hvorpå de desperat måtte spe på styrkene med de yngste og mest umodne til slutt…Vi,kjenner jo alle til historien av hvordan denne strategien endte.. Det tror jeg overhode ikke på. Russland trodde de kunne gå inn i Ukraina, ta over i løpet av et par dager (Blitzkrieg) og sette inn en Putinvennlig regjering med minst mulig oppstyr. For å oppnå noe sånt sender man det beste man har, ikke unge uerfarne soldater som får det til å se ut som om Putin a)ikke lykkes og b)har dårlige militære styrker. Russland er en papirtiger- What you see is What you get. Mye på papiret men når det kommer ut i lyset er det ikke mye som henger sammen. 1
Alyanna Skrevet 4. mars 2022 #3839 Skrevet 4. mars 2022 Er kanskje litt enig her, at nyheter som vg og resten av verden får lite trolig riktig informasjon ? "Klokken 05.20 melder myndighetene via Facebook at brannen er slukket." Jeg vet ikke men kanskje Ukraina vil forstørre nyheter og skremsel for å pushe NATO med i krigen? 8
Lunarstone Skrevet 4. mars 2022 #3840 Skrevet 4. mars 2022 Alyanna skrev (30 minutter siden): Er kanskje litt enig her, at nyheter som vg og resten av verden får lite trolig riktig informasjon ? "Klokken 05.20 melder myndighetene via Facebook at brannen er slukket." Jeg vet ikke men kanskje Ukraina vil forstørre nyheter og skremsel for å pushe NATO med i krigen? Dette har du rett i, og det er allerede over hele vg at de har kommet med Nato-bønn. Dette er farlig. Er det noen som kan informere vg over hvor skadelig feilinformasjon er her? Å presse oss inn i WW3 er mye verre. 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå