Gå til innhold

Starten på 3. verdenskrig?

Gjest AnonymBrukerJa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eu med massive våpenpakker - sender jagerfly til Ukraina (nyhetskanalen).

Da er vi jo i en verdenskrig. «Dont look up!» er jo passende nå….

Endret av Jajajane
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tig skrev (3 timer siden):

Jeg må nesten spørre siden det er tydelig du har tenkt gjennom dette her.

Har du samme oppfattelse av pasivitet mot Sverige også, eller deler av Norge?
Eller hva er din personlige grense for når vi bør reagere?

vi bør ikke blande oss i andre konflikter, hvis konsekvensen er atomkrig tilbake. Det vil føre til massedød, og at mange steder blir helt ubebolig. 

jo færre døde jo bedre. Det er min oppfatning.

VI Bør kun reagere om enten Norge eller andre nato land blir angrepet, ellers bør vi være så nøytral som mulig ovenfor andre land. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Brian skrev (4 timer siden):

Ja, Putins øyne virker veldig kalde og blottet for følelser; er det bare meg, eller er det flere som ser en viss likhet i blikket til Putin og Breivik ...?

blikk.jpg.2c1c1821ece6aed04e270d88e90e2016.jpg

ja tenkte på sammenligningen selv i går. På dette bildet derimot så er Putin enda kaldere i øya enn ABB.  Derimot er de farlige på to forskjellige måter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Brian skrev (4 timer siden):

Ja, Putins øyne virker veldig kalde og blottet for følelser; er det bare meg, eller er det flere som ser en viss likhet i blikket til Putin og Breivik ...?

blikk.jpg.2c1c1821ece6aed04e270d88e90e2016.jpg

Visst er det en Likhet. De er psykopater begge to! Putt alle verdens psykopater på en øy og observere dem over tid, så vil du fort se at alle sammen er kliss like.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stressedoutgurl skrev (37 minutter siden):

Dette! Det er mye krisemaksimering, synsing og mye fokus på mulig start av 3 verdenskrig. Mye fokus på bare en ting. 

Ja, jeg synes også at mediene har vært dårlig på å berolige bekymrede folk nå i forhold til koronapandemien. Men det kom nok som et sjokk. Under korona lagde man jo en del innhold for å berolige/som handlet om helt andre ting og hadde en periode på NRK.no egne nettsendinger med musikk og innhold for å få folk til å tenke på andre ting husker jeg. Føler det blir alt for ensidig fokus på krig nå, og vanskelig å finne annet positivt innhold. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KiksKaks skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg synes også at mediene har vært dårlig på å berolige bekymrede folk nå i forhold til koronapandemien. Men det kom nok som et sjokk. Under korona lagde man jo en del innhold for å berolige/som handlet om helt andre ting og hadde en periode på NRK.no egne nettsendinger med musikk og innhold for å få folk til å tenke på andre ting husker jeg. Føler det blir alt for ensidig fokus på krig nå, og vanskelig å finne annet positivt innhold. 

Der er jeg helt enig! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (4 timer siden):

Selv om Russland skulle «vinne krigen» betyr ikke det at volden stopper. Lokalbefolkningen i koloniserte land kan også gjøre motstand, så jeg tror ikke en Russisk «seier» vil få slut på vold å lidelse. Om de greier og stå i mot lenge nok er det jo mulig å håpe at Putin gir opp. Han blir jo sveket i Russland for hver gang en russisk soldat dør og hver gang de må sette opp renta. Til og med hans rike venner har begynt å snu ryggen til han etter bare tre dager. 

Akkurat dette! Han kan muligens vinne krigen, men han oppnår aldri fred.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må passe på å ikke ramme den vanlige russer ble det sagt. Nå er det glemt, vi skal nekte russere i sport, vi fryser kontoer og setter opp renten til 20 %. Den «vanlige» russer får svi. Vil de snu sinne og raseri mot sin egen leder, eller mot «vesten»? Jeg satser på det sistnevnte. 

flere land går nå sammen i å krige mot Russland, så jeg vil tro at innen et døgn vil det skjer alvorlige ting som vil påvirke resten av verden for alltid. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (2 minutter siden):

Vi må passe på å ikke ramme den vanlige russer ble det sagt. Nå er det glemt, vi skal nekte russere i sport, vi fryser kontoer og setter opp renten til 20 %. Den «vanlige» russer får svi. Vil de snu sinne og raseri mot sin egen leder, eller mot «vesten»? Jeg satser på det sistnevnte. 

flere land går nå sammen i å krige mot Russland, så jeg vil tro at innen et døgn vil det skjer alvorlige ting som vil påvirke resten av verden for alltid. 

Det å ikke plage den vanlige russer handler om å ikke holde personer fra russland ansvarlige for disse handlingene. Det betyr selvfølgelig ikke at man ikke skal skade Russland som nasjon, med de følgene der får for russiske innbyggere. Russere i russland har jo mer eller mindre ingen interesse for denne krigen deres leder har skapt, og kommer ikke til å løfte en finger for å endre på det uten at de og får merke konsekvenser av den. Den jevne russer er jo som han skiskyteren som tror at det som skjer i ukraina er en redningsaksjon for russere, og at ingen utenfor Ukraina merker noe til den.

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mumrikk1 skrev (30 minutter siden):

Atomvåpen klare til kamp mens det foregår samtaler. Jeg er ikke overrasket!

Håper bare de ikke fyrer av…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jajajane skrev (1 minutt siden):

Jeg har tenkt det samme. Om så det skulle være slik at sinnet rettes mot Putin, så er det ikke slik at russere sporenstreks vil prøve å fjerne Putin. Hvis han får befolkningen mot seg, så er det fortsatt en lang prosess for å få han fjernet. At man i mellomtiden skal gjøre livet vanskelig for millioner av russere, er ikke rett.

Hva ville vi tenkt hvis bankkontoen vår plutselig ble fryst eller eller landet vårt stod foran økonomisk kollaps? Man forbanner de som konkret gjorde det.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
lille pille skrev (2 minutter siden):

Jeg har tenkt det samme. Om så det skulle være slik at sinnet rettes mot Putin, så er det ikke slik at russere sporenstreks vil prøve å fjerne Putin. Hvis han får befolkningen mot seg, så er det fortsatt en lang prosess for å få han fjernet. At man i mellomtiden skal gjøre livet vanskelig for millioner av russere, er ikke rett.

Hva ville vi tenkt hvis bankkontoen vår plutselig ble fryst eller eller landet vårt stod foran økonomisk kollaps? Man forbanner de som konkret gjorde det.

Jeg for min del ville tenkt at det var urimelig urettferdig om jeg stod på butikken med varer/mat til min familie og finner ut at kontoen min er sperret. Hadde tenkt at Støre er en idiot som ikke forhindret at dette skjedde, men sinnet mitt hadde gått mot de som faktisk fikk kontoen min sperret. I mellomtiden ville jeg sett at varene i butikken ble revet vekk av andre, og at jeg så små sjanser for å faktisk kunne gi mat til mine barn. Det er ikke så enkelt å tenke at russerene vil rette sinnet mot Putin. 
Vi kan ikke  sette oss inn i situasjonen engang, de har vokst opp på en helt annen måte enn oss i Norge, og har ikke samme tanker som oss. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå må det norske byråkratiet umiddelbart settes  til side, og Norge bør umiddelbart slutte seg til  de øvrige nordiske landene å sende våpen til Ukraina. 

Airoflot har i følge flyradar.no  funnet en "Ny flytrase ut / Inn av Russland" like v/ den Norske grensen i nord.   Pussigt at også  USA ikkje  slutter seg til flyforbudet 

Russland har nå svart med å stenge  luftromet til 36 stater, og da er det vel ikkje så mange igjenn utenom Airoflot, og de flyr innenlands  til  sålenge de må settes på bakken på grunn av mangel på deler. Det er nok bare eit tidsspørsmål før USA forbyr Russiske fly på amerikansk jord, 

Også China fordømmer innvasjonen av Ukraina, og Putin har dermed utspilt sin rolle som president og bør få samme skjebne som den Irakiske diktatoren "Hengning" og den sermonien bør dekkes direkte på TV. 

Endret av Skybe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å redde Ukraina er ikke lenger verdt det.

At hele verden skal stå foran å bli blåst i filler pga Ukraina. Det er ikke sikkert det blir så ille å bo der under russisk styre heller. De hadde jo russiskvennlige president før?

Så får heller NATO ha økt tilstedeværelse i alle gamle sovjet-land, samtidig som man jobber med en langvarig strategi hva angår Russland.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille pille skrev (1 minutt siden):

Det å redde Ukraina er ikke lenger verdt det.

At hele verden skal stå foran å bli blåst i filler pga Ukraina. Det er ikke sikkert det blir så ille å bo der under russisk styre heller. De hadde jo russiskvennlige president før?

Så får heller NATO ha økt tilstedeværelse i alle gamle sovjet-land, samtidig som man jobber med en langvarig strategi hva angår Russland.

Haha, du skal ikke så fint akseptere den urett som ikke rammer deg selv. Den som aksepterer dette er en del av problemet.

Verden kan ikke stå å se på et folkemord mot et fredelig demokrati.

• Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...