AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #121 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ble glad jeg for å lese hvordan tråden utviklet seg. Måtte bare kommentere en ting: Det kan være skikkelig tøft å åpne seg for legen, når det er ting en skammer seg over og egentlig vet godt selv at er dumt. Det vet jeg veldig godt selv, for det måtte jeg gjøre sist uke, bare om noe helt annet. Det skrittet du har tatt nå, er veldig modig! 👏👏❤️ Og du trenger jo ikke dele det med alle rundt deg, kan være mellom deg og legen. Fortsatt «hemmelig». Jeg feiga ut, klarte ikke sette ord på det. Men, jeg klarte å si at jeg strever med noe, og jeg bare ikke klarte å si det. Så da ble vi enige om at jeg kunne skrive det ned heller (for meg er det lettere) og sende, så skal vi prates etterpå. Bare et lite tips i tilfelle du er som meg. Hadde jeg gått ut fra den timen og bare latet som alt var ok, så hadde jeg angra sykt etterpå. Nå må jeg, for hun vet at det er noe. Lykke lykke til! Leger er som regel fantastiske folk, fulle av empati, vilje til å hjelpe - samt en betryggende taushetsplikt! Anonymkode: 39e9a...c23 Det er det det skumleste jeg har gjort på lang tid. Hadde jeg opplevd og få med meg 3-4 stk fra denne tråden som ikke mente det var et problem hadde jeg garantert ikke bestilt den timen. Ganske nervøs for den slags konsultasjon. Kommer ikke til og dele med noen utenom legen dersom jeg kommer inn døren. Mitt mål i dag er og utsette glassene til 21:30. I går begynte jeg 18. Føler for litt feiring for helg og overstått eksamen. Tipset var godt, er lik deg ved lege konsultasjon. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #122 Skrevet 7. januar 2022 Har det slikt selv, bare at jeg holder meg borte fra alkoholen. Har ADD og går på medisin, og om kveldene når medisinen har avtatt, så kommer angsten og bekymringene krypende. Finner ikke roen verken med film, serier eller bøker. Er litt rastløs, men samtidig lat og tiltaksløs. Presser meg ut på trening eller en løpetur etter jobb. Føler meg bedre der og da, men med engang jeg setter meg ned igjen etter en dusj, så kommer angsten og uroligheten tilbake. Men har lært det at når en er trøtt og sliten i både kropp, sinn og hodet , så er det lettere å ha mindre selvdisiplin og selvkontroll osv . Som igjen fører til at det er lettere å gi etter slik som inntak av alkohol, spise mer (jeg spiser mye sjokolade) og andre selvdestruktive ting som igjen gir oss en skamfølelse i ettertid Anonymkode: 4562f...3b2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #123 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er det det skumleste jeg har gjort på lang tid. Hadde jeg opplevd og få med meg 3-4 stk fra denne tråden som ikke mente det var et problem hadde jeg garantert ikke bestilt den timen. Ganske nervøs for den slags konsultasjon. Kommer ikke til og dele med noen utenom legen dersom jeg kommer inn døren. Mitt mål i dag er og utsette glassene til 21:30. I går begynte jeg 18. Føler for litt feiring for helg og overstått eksamen. Tipset var godt, er lik deg ved lege konsultasjon. Anonymkode: 42235...efe Du er god! Kan også evt knote ned noen tanker på et papir i helga, som du kan gi til legen der og da om det stokker seg litt - god erfaring med det også! 🙈😂 Sier som Bjørn Eidsvåg i Skyfri Himmel: Dagen gjør vondt og lyset e ingen venn det e tryggast i mørket med skoddene igjen det e’kje alltid alt e lika kjekt å se det kan vær greit å sleppa lys på det ein drive med det va’kje sånn det sko vær men mørket har et grådig begjær Det er akkurat det du gjør, slipper lys på det du driver med. 🥰 Anonymkode: 39e9a...c23
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #124 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har fått time hos legen allerede mandag🤫👸 Blandet følelser🕶 Anonymkode: 42235...efe Supert, du er kjempeflink! Bare vær ærlig om angsten, legene er vant til slikt, så jeg tror det vil gå fint! Anonymkode: 88046...c31 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #125 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du er god! Kan også evt knote ned noen tanker på et papir i helga, som du kan gi til legen der og da om det stokker seg litt - god erfaring med det også! 🙈😂 Sier som Bjørn Eidsvåg i Skyfri Himmel: Dagen gjør vondt og lyset e ingen venn det e tryggast i mørket med skoddene igjen det e’kje alltid alt e lika kjekt å se det kan vær greit å sleppa lys på det ein drive med det va’kje sånn det sko vær men mørket har et grådig begjær Det er akkurat det du gjør, slipper lys på det du driver med. 🥰 Anonymkode: 39e9a...c23 Sannheten er hard og vond noen ganger. Må nok begynne på notatet i kveld dersom det skal gå. Har ikke peiling på hvordan jeg skal starte. Så helgen går sikkert til det. Sangen var rørende. Hørte den mange ganger, takk. Vil gjerne gi noe tilbake så her kommer den: Rise med Gabrielle : Look at my life Look at my heart I have seen them fall apart Now I'm ready to rise again Just look at my hopes Look at my dreams I'm building bridges from these scenes Now I'm ready to rise again Caught up in my thinking, yeah Like a prisoner in my mind You pose so many questions That the truth was hard to find I better think twice I know…. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #126 Skrevet 7. januar 2022 Her er forresten en tråd med andre helt vanlige folk som drikker litt for mye. Du er virkelig ikke alene om å drikke litt om kveldene, og som ønsker å slutte. Det er veldig vanlig. Anonymkode: 1e331...ac8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #127 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Her er forresten en tråd med andre helt vanlige folk som drikker litt for mye. Du er virkelig ikke alene om å drikke litt om kveldene, og som ønsker å slutte. Det er veldig vanlig. Anonymkode: 1e331...ac8 Er det som et AA - fellesskap? Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #128 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Er det som et AA - fellesskap? Anonymkode: 42235...efe Det er som føler at de drikker for mye, enten om det er full alkoholisme eller et par glass med vin hver kveld. Fra hva jeg har sett, så er det mest av sistnevnte som har skrevet i den tråden. Jeg har selv skrevet i den. Anonymkode: 1e331...ac8
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #129 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er som føler at de drikker for mye, enten om det er full alkoholisme eller et par glass med vin hver kveld. Fra hva jeg har sett, så er det mest av sistnevnte som har skrevet i den tråden. Jeg har selv skrevet i den. Anonymkode: 1e331...ac8 Hm ok for jeg er ikke alkoholiker. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2022 #130 Skrevet 8. januar 2022 Oppdatering: takk for alle råd, nyttige tips og velmente ord, konstruktiv kritikk, og ord fra leveren. Jeg har forstått og innsett at jeg trenger hjelp etter en hard og smertefull natt. Anonymkode: 42235...efe 1
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2022 #131 Skrevet 9. januar 2022 Håper du får en god opplevelse hos legen din i morgen! Og håper du oppdaterer her en gang etterpå - for jeg vil iallefall tenke på hvordan det går med deg! ❤️ Anonymkode: 39e9a...c23
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #132 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 9.1.2022 den 9.42): Håper du får en god opplevelse hos legen din i morgen! Og håper du oppdaterer her en gang etterpå - for jeg vil iallefall tenke på hvordan det går med deg! ❤️ Anonymkode: 39e9a...c23 Det gikk fint🌈 Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #133 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det gikk fint🌈 Anonymkode: 42235...efe Så bra du hadde en bra opplevelse! Det var kanskje ikke så skummelt? Anonymkode: 88046...c31
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #134 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så bra du hadde en bra opplevelse! Det var kanskje ikke så skummelt? Anonymkode: 88046...c31 ……… det var skummelt Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2022 #135 Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så bra du hadde en bra opplevelse! Det var kanskje ikke så skummelt? Anonymkode: 88046...c31 Gav legen teksten «styggen på ryggen» og fikk henvisning til psykolog. Kommer ikke til og skrive mer i denne tråden fra nå🌈❤️ Anonymkode: 42235...efe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå