Gå til innhold

Angst for angsten hver kveld

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dps for og kose seg med litt alkohol? Altså…. Det gjør sikkert legen også. 

Anonymkode: 42235...efe

Dps var vel for å få hjelp med angsten. 

Anonymkode: c347f...d85

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dps var vel for å få hjelp med angsten. 

Er det ikke enormt lange ventelister på slike psyk sykehus? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Evig  sirkel. Hver kveld demper jeg dette med et par glass vin, også opp til en flaske. Med denne «selvmedineringen» går kvelden/ natten greit. Jeg får fri fra tankekjør og jeg får sove. Har begynt og tenke på om jeg skal scanne kroppen med ultralyd for og se om levern/ nyrene er påvirket. Evt andre som har tips til og se om kroppen er påvirket? 

Drikker du en flaske vin hver kveld over lengre tid er leverer fin garantert påvirket. Du trenger ikke ultralyd for å sjekke det. Nyrene klarer seg nok fint.

Anonymkode: 3b550...03c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Drikker du en flaske vin hver kveld over lengre tid er leverer fin garantert påvirket. Du trenger ikke ultralyd for å sjekke det. Nyrene klarer seg nok fint.

Lever? Hva er symptomene da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Selve leveren gir ikke direkte symptomer, værtfall ikke på smerter. Ta noen leverprøver hos legen 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du vil ikke få symptomer, men hadde du gjort en biopsi ville den vist forandringer sammenlignet med en normal lever. Holder man på for lenge kan man få skrumplever. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Du vil ikke få symptomer, men hadde du gjort en biopsi ville den vist forandringer sammenlignet med en normal lever. Holder man på for lenge kan man få skrumplever. 

Har sett en som hadde det men hun drakk 1 flaske vodka hver dag 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har sett en som hadde det men hun drakk 1 flaske vodka hver dag 

Det er forskjellig fra person til person hvem som får det. Man har ingen garanti, vodka eller vin. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er forskjellig fra person til person hvem som får det. Man har ingen garanti, vodka eller vin. 

Så blodprøve for lever. Hvis jeg ikke sier noe for grunnen og den er forhøyet på blodprøver. Vil legen evt fatte mistanke?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Både kos og medisin. Vil ikke ha det slik i  2 År. Til. 

Hva mener du med at du ikke vil ha det slik i 2 år til? Hvor mye har du drukket i kveld?

Anonymkode: 88046...c31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du med at du ikke vil ha det slik i 2 år til? Hvor mye har du drukket i kveld?

4-5 glass vet ikke. Tar jeg 1 glass til er flasken tom.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

4-5 glass vet ikke. Tar jeg 1 glass til er flasken tom.

Skjønner. Så hva mente du med disse 2 årene?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Dps for og kose seg med litt alkohol? Altså…. Det gjør sikkert legen også. 

Jeg fikk behandling for angst på DPS. Noe du også burde vurdere istedet for å bruke alkohol som "sovemedisin".

Alkohol gjør kanskje at du sovner, men det gir dårlig søvn og har negativ effekt på psykisk helse. Du utsetter deg selv for risiko. Etterhvert vil du trenge høyere og høyere doser for å bli rolig. Da vil du merke bivirkningene mer og mer.

Få deg riktig helsehjelp mens du fremdeles bare har et lite problem.

Er køen lang så er det en veldig god grunn til å få kommet seg i den køen så fort som mulig. 

Anonymkode: ad640...08e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner. Så hva mente du med disse 2 årene?

Vil ikke ha det  slik i lengden. Vil helst ikke ta vin for og roe meg ned. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk behandling for angst på DPS. Noe du også burde vurdere istedet for å bruke alkohol som "sovemedisin".

Alkohol gjør kanskje at du sovner, men det gir dårlig søvn og har negativ effekt på psykisk helse. Du utsetter deg selv for risiko. Etterhvert vil du trenge høyere og høyere doser for å bli rolig. Da vil du merke bivirkningene mer og mer.

Få deg riktig helsehjelp mens du fremdeles bare har et lite problem.

Er køen lang så er det en veldig god grunn til å få kommet seg i den køen så fort som mulig. 

Anonymkode: ad640...08e

Så du mener jeg skal gå til legen og si at jeg selvmeidinserer?😣 er under 40 år🤥

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vil ikke ha det  slik i lengden. Vil helst ikke ta vin for og roe meg ned. 

Iom at du ikke har klart å finne noen annen løsning enn alkohol, så bør du be om hjelp, av legen din. Det spiller ingen rolle hvor flink du er i hverdagen, problemet er jo der uansett, og det er ikke et nederlag å be om hjelp. Det er heller et tegn på styrke og vilje til å få det bedre i livet. Livet er langt, og du sier du er ung, så hvorfor kaste bort de unge årene på angst og alkohol? 

Profesjonell hjelp kan være så mye, det er ikke nødvendigvis å sitte ovenfor en psykolog som bare stiller spørsmål og nikker. Det er mange, mange som sliter på en eller annen måte med sin psykiske helse, så du er langt ifra alene og det er ikke slik at du blir stemplet for livet om du får hjelp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Iom at du ikke har klart å finne noen annen løsning enn alkohol, så bør du be om hjelp, av legen din. Det spiller ingen rolle hvor flink du er i hverdagen, problemet er jo der uansett, og det er ikke et nederlag å be om hjelp. Det er heller et tegn på styrke og vilje til å få det bedre i livet. Livet er langt, og du sier du er ung, så hvorfor kaste bort de unge årene på angst og alkohol? 

Profesjonell hjelp kan være så mye, det er ikke nødvendigvis å sitte ovenfor en psykolog som bare stiller spørsmål og nikker. Det er mange, mange som sliter på en eller annen måte med sin psykiske helse, så du er langt ifra alene og det er ikke slik at du blir stemplet for livet om du får hjelp. 

Mhm. Men du mener vel at jeg er en alkis som de andre skrev? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mhm. Men du mener vel at jeg er en alkis som de andre skrev? 

Jeg ville ikke brukt ordet alkis. Jeg vet at du kan ha et alkoholproblem, om du er alkoholiker vet jeg jo ikke, men om du ikke er det, så kan du fort bli det. Jeg tenker du misbruker alkohol for å selvmedisinere og da er du ute på en farlig vei. Du sier selv at det er usunt det du holder på med nå, og som jeg har skrevet tidligere, så blir det bare verre om du ikke skifter retning. 

Hva er det verste som kan skje om du snakker med legen om angsten din, tror du? Du burde i samme slengen nevne alkoholen, men det viktigste er å snakke om angsten. Legen hører slike ting daglig, hn vil ikke dømme deg, eller tenke dårlig om deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Så blodprøve for lever. Hvis jeg ikke sier noe for grunnen og den er forhøyet på blodprøver. Vil legen evt fatte mistanke?

Nei det er flere grunner til at de kan være forhøyet. Men, da vet du nok selv hvorfor de er det 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg ville ikke brukt ordet alkis. Jeg vet at du kan ha et alkoholproblem, om du er alkoholiker vet jeg jo ikke, men om du ikke er det, så kan du fort bli det. Jeg tenker du misbruker alkohol for å selvmedisinere og da er du ute på en farlig vei. Du sier selv at det er usunt det du holder på med nå, og som jeg har skrevet tidligere, så blir det bare verre om du ikke skifter retning. 

Hva er det verste som kan skje om du snakker med legen om angsten din, tror du? Du burde i samme slengen nevne alkoholen, men det viktigste er å snakke om angsten. Legen hører slike ting daglig, hn vil ikke dømme deg, eller tenke dårlig om deg.

Mye. Jeg er redd for og bli dømt. Aldri gått til legen for noe annet enn fysisk. Og dette er psykisk. 

Jeg forbinder alkoholikere som ligger i koma i huset sitt bevisstløse døler de du ser på gaten. Ingen hadde i sin villeste fantasi kunne tenkt seg at jeg må drikke for å få sove. Drakk ikke det 5 glasset så litt kontroll har jeg enda. Ikke full, dr med mine fylle 5. skal opp tidlig i morgen. Full dag. Eksamen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...