AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #61 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hmm eksempler er det jo mange av. Ryggsmerter/under skulder på venstre side kan jo være bukspyttkjertelen(altså det er virkelig ille smerter), magesmerter/mellomgulvet( magesår, spiserørsbetennelse), vondt i leverregionen, avføringsforandringer Anonymkode: c347f...d85 Nr 1 er det ikke, så vondt er det ikke. De resterende andre har jeg heller ikke. Og jeg klarer og spise. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #62 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nr 1 er det ikke, så vondt er det ikke. De resterende andre har jeg heller ikke. Og jeg klarer og spise. Anonymkode: 42235...efe Som sagt, det kan være så mye. Og kanskje ikke nå, men plutselig. Håper du slipper bekymre deg for noe sånn. Anonymkode: c347f...d85
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #63 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er folk i alle slags samfunnslag som er alkoholikere, og jeg vil påstå at du er en misbruker og er avhengig. Det finnes mange velfungerende alkoholikere. Det er sant som andre har skrevet her, angsten blir verre av alkohol. Du bør få hjelp med angsten, på en annen måte enn å døyve den midlertidig med alkohol, dette kommer bare til å bli verre. Har du snakket med lege om angsten? Vet du hva angsten kommer av/fra? Anonymkode: 88046...c31 Har ikke merket noe til at alkoholen forverrer angsten. Så der tror jeg deg skiller de som har fått et problem og de som har et tilleggproblem. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #64 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som sagt, det kan være så mye. Og kanskje ikke nå, men plutselig. Håper du slipper bekymre deg for noe sånn. Anonymkode: c347f...d85 Ja det Kan også være uvi, kan være sp mangt. Men både ja og nei til at jeg vet hva de kommer av. Har aldri likt mørke. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #65 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): En alkoholiker klarer ikke og stå i jobb, komme seg opp om morgen og ut døren. Økonomien blir påvirket og man klarer ikke og betale regninger. Jeg har ikke holdt med dette mer enn noe. MÅNEDER!!! Og jeg klarer alt dette. Anonymkode: 42235...efe En fungerende alkoholiker klarer dette. Anonymkode: 1e331...ac8 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #66 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En fungerende alkoholiker klarer dette. Anonymkode: 1e331...ac8 Ikke de du forbinder med alkoholikere Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #67 Skrevet 6. januar 2022 Poenget er vel det at alkohol er ikke behandling for angst og det er frarådet å bruke alkohol ved angst. For å få god og riktig behandling for angst må man til legen. Anonymkode: ad640...08e 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #68 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Poenget er vel det at alkohol er ikke behandling for angst og det er frarådet å bruke alkohol ved angst. For å få god og riktig behandling for angst må man til legen. Anonymkode: ad640...08e Hvorfor det? Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #69 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor det? Anonymkode: 42235...efe Eksponerer meg hver kveld for det jeg frykter Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #70 Skrevet 6. januar 2022 Min far begynte å drikke litt på kvelden for å døyve angst. Nå 15 år senere driver han fortsatt på, og mener at det er en uvane, ikke en avhengighet. Og selv om han fortsatt jobber, så er han en skygge av den mannen jeg husker som barn. TS, når man begynner å bruke alkohol for å døyve angst, så er man på vei ned en skummel vei. Ting sklir sakte men sikkert ut. Kanskje er du ikke alkoholiker akkurat nå, men om du ikke tar dette på alvor, så vil du bli det. Og det verste er at du vil fortsette å nekte for det. Alkoholikere innrømmer ikke verken for seg selv eller andre at de er alkoholikere. Anonymkode: 1e331...ac8 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #71 Skrevet 6. januar 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor det? Anonymkode: 42235...efe Du tenker at jeg skal fortelle deg hvorfor alkohol ikke er behandling mot angst? Jeg er ikke helsepersonell. Jeg gjenforteller det som ble fortalt til meg av både lege og sykepleiere når jeg selv fikk behandling mot angst. Det er kognitiv terapi (og eventuelt medisiner) som er behandlingsmetodene mot angst. Det kan du jo spørre legen din om selv, hvis du ikke tror meg. Du kan lese litt her: https://avogtil.no/fakta/angst-depresjon-og-alkohol/ Hvis man skal eksponere seg med håp om å bli bedre bør man vite noe om eksponeringsterapi, ellers kan man ende opp med å forsterke angsten i stedet. Anonymkode: ad640...08e
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #72 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Min far begynte å drikke litt på kvelden for å døyve angst. Nå 15 år senere driver han fortsatt på, og mener at det er en uvane, ikke en avhengighet. Og selv om han fortsatt jobber, så er han en skygge av den mannen jeg husker som barn. TS, når man begynner å bruke alkohol for å døyve angst, så er man på vei ned en skummel vei. Ting sklir sakte men sikkert ut. Kanskje er du ikke alkoholiker akkurat nå, men om du ikke tar dette på alvor, så vil du bli det. Og det verste er at du vil fortsette å nekte for det. Alkoholikere innrømmer ikke verken for seg selv eller andre at de er alkoholikere. Anonymkode: 1e331...ac8 Jeg er ikke så gammel som din far. Jeg ve dette er ekstremt usunt. Jeg vet ikke hvilke andre måter jeg skal håndtere dette på. Det har blitt min «løsning» sånn at jeg at faller til ro og klarer og sovne. Sover vi ikke blir alle hvertfall psyko. Det vil ikke jeg bli. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #73 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du tenker at jeg skal fortelle deg hvorfor alkohol ikke er behandling mot angst? Jeg er ikke helsepersonell. Jeg gjenforteller det som ble fortalt til meg av både lege og sykepleiere når jeg selv fikk behandling mot angst. Det er kognitiv terapi (og eventuelt medisiner) som er behandlingsmetodene mot angst. Det kan du jo spørre legen din om selv, hvis du ikke tror meg. Du kan lese litt her: https://avogtil.no/fakta/angst-depresjon-og-alkohol/ Hvis man skal eksponere seg med håp om å bli bedre bør man vite noe om eksponeringsterapi, ellers kan man ende opp med å forsterke angsten i stedet. Anonymkode: ad640...08e Hva sa du i første omgang når du erkjente at du hadde angst? Tenkte og ha noen dager hvit. Så det er ikke hver eneste dag jeg holder på med dette. Holder på med det i en slags turnus. 8 dager på og 3 av. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #74 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg er ikke så gammel som din far. Jeg ve dette er ekstremt usunt. Jeg vet ikke hvilke andre måter jeg skal håndtere dette på. Det har blitt min «løsning» sånn at jeg at faller til ro og klarer og sovne. Sover vi ikke blir alle hvertfall psyko. Det vil ikke jeg bli. Anonymkode: 42235...efe Alkoholiker blir du, dersom du ikke stopper og tar tak i alkoholproblemer ditt nå. Hvis du ikke vet hvordan du skal håndtere angsten på, be om henvisning til psykolog/psykiater. Anonymkode: 415b4...dd6 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #75 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Alkoholiker blir du, dersom du ikke stopper og tar tak i alkoholproblemer ditt nå. Hvis du ikke vet hvordan du skal håndtere angsten på, be om henvisning til psykolog/psykiater. Anonymkode: 415b4...dd6 Det var da voldsomt 🤯 Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #76 Skrevet 6. januar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Hva sa du i første omgang når du erkjente at du hadde angst? Tenkte og ha noen dager hvit. Så det er ikke hver eneste dag jeg holder på med dette. Holder på med det i en slags turnus. 8 dager på og 3 av. Anonymkode: 42235...efe Til legen? Jeg beskrev hvordan jeg hadde det, ærlig og brutalt. Ble undersøkt og fikk utelukket at det var noe fysisk galt med meg. Så fikk jeg samtaler med legen hver uke mens jeg ventet på å få komme inn på DPS. Anonymkode: ad640...08e
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #77 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Til legen? Jeg beskrev hvordan jeg hadde det, ærlig og brutalt. Ble undersøkt og fikk utelukket at det var noe fysisk galt med meg. Så fikk jeg samtaler med legen hver uke mens jeg ventet på å få komme inn på DPS. Anonymkode: ad640...08e Dps for og kose seg med litt alkohol? Altså…. Det gjør sikkert legen også. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #78 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dps for og kose seg med litt alkohol? Altså…. Det gjør sikkert legen også. Anonymkode: 42235...efe Men du bruker det jo ikke for kos? Du bruker det som medisin. Hadde det ikke vært mye bedre å få hjelp med det som er problemet? Anonymkode: 88046...c31 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #79 Skrevet 6. januar 2022 Blodprøver. Kan ikke scanne kroppen med ultralyd for å få noe svar. Anonymkode: 11f99...fd6
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #80 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men du bruker det jo ikke for kos? Du bruker det som medisin. Hadde det ikke vært mye bedre å få hjelp med det som er problemet? Anonymkode: 88046...c31 Både kos og medisin. Vil ikke ha det slik i 2 År. Til. Anonymkode: 42235...efe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå