AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #101 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mye. Jeg er redd for og bli dømt. Aldri gått til legen for noe annet enn fysisk. Og dette er psykisk. Jeg forbinder alkoholikere som ligger i koma i huset sitt bevisstløse døler de du ser på gaten. Ingen hadde i sin villeste fantasi kunne tenkt seg at jeg må drikke for å få sove. Drakk ikke det 5 glasset så litt kontroll har jeg enda. Ikke full, dr med mine fylle 5. skal opp tidlig i morgen. Full dag. Eksamen. Anonymkode: 42235...efe Alkoholikere er mye mer enn dem du tenker på. Og du sier det selv, du har litt kontroll ennå.. Om du går til legen kommer ikke denne til å dømme deg på noen som helst måte, det kan jeg love deg. Du bør gå og legge deg nå, du må ha masse lykke til med eksamen! Også bestiller du en legetime. Anonymkode: 88046...c31
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #102 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Mye. Jeg er redd for og bli dømt. Aldri gått til legen for noe annet enn fysisk. Og dette er psykisk. Jeg forbinder alkoholikere som ligger i koma i huset sitt bevisstløse døler de du ser på gaten. Ingen hadde i sin villeste fantasi kunne tenkt seg at jeg må drikke for å få sove. Drakk ikke det 5 glasset så litt kontroll har jeg enda. Ikke full, dr med mine fylle 5. skal opp tidlig i morgen. Full dag. Eksamen. Anonymkode: 42235...efe Det er to ting jeg synes er skremmende ts. Det ene er hvor vanskelig du har for å be om hjelp. Måten du vegrer deg til å be om hjelp fordi du tror psykisk er rn skam. Det er ikke noe verre å slite psykisk enn fysisk. Det andre som er ekstremt alarmerende er måten du stadig prøver å rettferdiggjøre alkholmisbruket ditt. Nei, du har ikke kontroll når du må drikke for å klare og sove. Anonymkode: 415b4...dd6 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #103 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det er to ting jeg synes er skremmende ts. Det ene er hvor vanskelig du har for å be om hjelp. Måten du vegrer deg til å be om hjelp fordi du tror psykisk er rn skam. Det er ikke noe verre å slite psykisk enn fysisk. Det andre som er ekstremt alarmerende er måten du stadig prøver å rettferdiggjøre alkholmisbruket ditt. Nei, du har ikke kontroll når du må drikke for å klare og sove. Anonymkode: 415b4...dd6 Føler jeg har kontroll. Hvordan kan det ha seg at du sier jeg ikke har det når jeg føler at jeg har det? Kanskje jeg trenger en å snakke med. Samtidig føler jeg at jeg har snakket om det her. Det er jo en start. Sovet godt og nå skal jeg snart opp til eksamen. Det hadde ikke gått om jeg ikke hadde sovet. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #104 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler jeg har kontroll. Hvordan kan det ha seg at du sier jeg ikke har det når jeg føler at jeg har det? Kanskje jeg trenger en å snakke med. Samtidig føler jeg at jeg har snakket om det her. Det er jo en start. Sovet godt og nå skal jeg snart opp til eksamen. Det hadde ikke gått om jeg ikke hadde sovet. Anonymkode: 42235...efe Alle alkoholikere starter på denne måten. De drikker litt flere ganger i uken, og de rettferdiggjør det og mener at de har kontroll og at det ikke er et problem. Og de fleste alkoholikere bor ikke i kommunale boliger og går på nav. De er vanlige mennesker med vanlige jobber. Du er i fare, TS. Be fastlegen om hjelp. Det er absolutt ingen skam i det. Jeg har selv slitt med angst og depresjon mesteparten av livet. Som deg drakk jeg litt på kveldene for å slappe av og sovne lett. Etterhvert skled ting litt ut, og jeg drakk mer og mer. Jeg fikk hjelp, og angsten er borte nå. Alkohol gjorde det så mye verre. Nå sover jeg godt uten. Anonymkode: 1e331...ac8 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #105 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Alkoholikere er mye mer enn dem du tenker på. Og du sier det selv, du har litt kontroll ennå.. Om du går til legen kommer ikke denne til å dømme deg på noen som helst måte, det kan jeg love deg. Du bør gå og legge deg nå, du må ha masse lykke til med eksamen! Også bestiller du en legetime. Anonymkode: 88046...c31 Takk. Det var hyggelig. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #106 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alle alkoholikere starter på denne måten. De drikker litt flere ganger i uken, og de rettferdiggjør det og mener at de har kontroll og at det ikke er et problem. Og de fleste alkoholikere bor ikke i kommunale boliger og går på nav. De er vanlige mennesker med vanlige jobber. Du er i fare, TS. Be fastlegen om hjelp. Det er absolutt ingen skam i det. Jeg har selv slitt med angst og depresjon mesteparten av livet. Som deg drakk jeg litt på kveldene for å slappe av og sovne lett. Etterhvert skled ting litt ut, og jeg drakk mer og mer. Jeg fikk hjelp, og angsten er borte nå. Alkohol gjorde det så mye verre. Nå sover jeg godt uten. Anonymkode: 1e331...ac8 Med alle svarene jeg har fått så har jeg bestemt at jeg skal bestille en time. Du kan vite at dette sitter laaaaangt inne så jeg får stole på at du og dere andre har rett. Jeg er den siste du ville trodd holdt på med dette. Hos meg er det alltid ryddig og fint. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #107 Skrevet 7. januar 2022 Forskjell på alkoholmisbruk og alkoholisme. Du misbruker det og er på GOD vei til å bli alkoholiker. Stopp før det er for sent. Det at du har jobb, familie, økonomi, whatsoever, har ikke mye relevans. Du skulle visst hvor mange Hollywood kjendiser som sliter med alkoholisme/piller. Disse er svært suksessfulle, attraktive, god økonomi, fint hus, dyre biler.. Det er ikke et alibi, dessverre. Få hjelp for angsten, må jo ikke nevne alkoholmisbruket. Men du trenger proff hjelp til lidelsen sånn at du kan leve bedre. Anonymkode: a82ce...08b 3
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #108 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Med alle svarene jeg har fått så har jeg bestemt at jeg skal bestille en time. Du kan vite at dette sitter laaaaangt inne så jeg får stole på at du og dere andre har rett. Jeg er den siste du ville trodd holdt på med dette. Hos meg er det alltid ryddig og fint. Anonymkode: 42235...efe Så godt å høre! Veldig glad for at du bestiller time, og forstår at det sitter langt inne. Det har alltid vært ryddig og fint inne hos meg også. Jeg er ung, oppegående, har høyere utdanning, trener hver dag, og folk ser på meg som en hyggelig, ordentlig, fornuftig person. Likevel var jeg på vei ned samme vei som deg. Det eneste grunnen til at jeg forsto det selv om jeg unnskyldte det, var fordi min far er en fungerende alkoholiker, og han begynte på akkurat samme måte: drakk litt på kvelden for å døyve angsten og å få sove. Jeg ville ikke ende opp som han. It's a slippery slope. Veldig fint å høre at du har bestemt deg for å skaffe hjelp 🙂 Lykke til! Ønsker deg alt godt. Anonymkode: 1e331...ac8 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #109 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Med alle svarene jeg har fått så har jeg bestemt at jeg skal bestille en time. Du kan vite at dette sitter laaaaangt inne så jeg får stole på at du og dere andre har rett. Jeg er den siste du ville trodd holdt på med dette. Hos meg er det alltid ryddig og fint. Anonymkode: 42235...efe Det er kjempebra!!👏👏 Anonymkode: 88046...c31 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #110 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Så godt å høre! Veldig glad for at du bestiller time, og forstår at det sitter langt inne. Det har alltid vært ryddig og fint inne hos meg også. Jeg er ung, oppegående, har høyere utdanning, trener hver dag, og folk ser på meg som en hyggelig, ordentlig, fornuftig person. Likevel var jeg på vei ned samme vei som deg. Det eneste grunnen til at jeg forsto det selv om jeg unnskyldte det, var fordi min far er en fungerende alkoholiker, og han begynte på akkurat samme måte: drakk litt på kvelden for å døyve angsten og å få sove. Jeg ville ikke ende opp som han. It's a slippery slope. Veldig fint å høre at du har bestemt deg for å skaffe hjelp 🙂 Lykke til! Ønsker deg alt godt. Anonymkode: 1e331...ac8 Takk, selvom det sitter langt inne er jeg glad for at jeg kunne diskutere det. Når alle går i mot jeg har jeg innsikt til og prøve å lytte🕶🌈 Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #111 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er kjempebra!!👏👏 Anonymkode: 88046...c31 ✅🌈⛅️ Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #112 Skrevet 7. januar 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Forskjell på alkoholmisbruk og alkoholisme. Du misbruker det og er på GOD vei til å bli alkoholiker. Stopp før det er for sent. Det at du har jobb, familie, økonomi, whatsoever, har ikke mye relevans. Du skulle visst hvor mange Hollywood kjendiser som sliter med alkoholisme/piller. Disse er svært suksessfulle, attraktive, god økonomi, fint hus, dyre biler.. Det er ikke et alibi, dessverre. Få hjelp for angsten, må jo ikke nevne alkoholmisbruket. Men du trenger proff hjelp til lidelsen sånn at du kan leve bedre. Anonymkode: a82ce...08b Masse lykke til, forresten ❤️ Heier på deg Anonymkode: a82ce...08b 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #113 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Masse lykke til, forresten ❤️ Heier på deg Anonymkode: a82ce...08b Den traff det eksempelet ditt med Hollywood, det var et godt eksempel. Glad for at du delte din erfaring. Jeg er også ung, og kjører hardt hver dag foruten det svake med selvmedisineringen. Takk for motiveringen⛅️ Det finnes kanskje et håp i tunellen. Anonymkode: 42235...efe 2
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #114 Skrevet 7. januar 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Den traff det eksempelet ditt med Hollywood, det var et godt eksempel. Glad for at du delte din erfaring. Jeg er også ung, og kjører hardt hver dag foruten det svake med selvmedisineringen. Takk for motiveringen⛅️ Det finnes kanskje et håp i tunellen. Anonymkode: 42235...efe Selvfølgelig! Vi må motivere hverandre! ❤️ Det er helt sant. Dette kommer til å gå bra. Jeg lover deg! Anonymkode: a82ce...08b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #115 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig! Vi må motivere hverandre! ❤️ Det er helt sant. Dette kommer til å gå bra. Jeg lover deg! Anonymkode: a82ce...08b ❤️ Håper du har rett. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #116 Skrevet 7. januar 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: ❤️ Håper du har rett. Anonymkode: 42235...efe Stolt av deg Gjerne gi oss en oppdatering når du kan/har fått hjelp. Jeg kommer til å lagre tråden. Anonymkode: a82ce...08b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #117 Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Stolt av deg Gjerne gi oss en oppdatering når du kan/har fått hjelp. Jeg kommer til å lagre tråden. Anonymkode: a82ce...08b Det kan jeg prøve å gjøre. Går den ikke lenge ned på listen da? Hvordan lagrer jeg den? Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #118 Skrevet 7. januar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan jeg prøve å gjøre. Går den ikke lenge ned på listen da? Hvordan lagrer jeg den? Anonymkode: 42235...efe Jeg lagret linken til tråden! Du kan gjøre det samme Anonymkode: a82ce...08b
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #119 Skrevet 7. januar 2022 Har fått time hos legen allerede mandag🤫👸 Blandet følelser🕶 Anonymkode: 42235...efe 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 #120 Skrevet 7. januar 2022 Ble glad jeg for å lese hvordan tråden utviklet seg. Måtte bare kommentere en ting: Det kan være skikkelig tøft å åpne seg for legen, når det er ting en skammer seg over og egentlig vet godt selv at er dumt. Det vet jeg veldig godt selv, for det måtte jeg gjøre sist uke, bare om noe helt annet. Det skrittet du har tatt nå, er veldig modig! 👏👏❤️ Og du trenger jo ikke dele det med alle rundt deg, kan være mellom deg og legen. Fortsatt «hemmelig». Jeg feiga ut, klarte ikke sette ord på det. Men, jeg klarte å si at jeg strever med noe, og jeg bare ikke klarte å si det. Så da ble vi enige om at jeg kunne skrive det ned heller (for meg er det lettere) og sende, så skal vi prates etterpå. Bare et lite tips i tilfelle du er som meg. Hadde jeg gått ut fra den timen og bare latet som alt var ok, så hadde jeg angra sykt etterpå. Nå må jeg, for hun vet at det er noe. Lykke lykke til! Leger er som regel fantastiske folk, fulle av empati, vilje til å hjelpe - samt en betryggende taushetsplikt! Anonymkode: 39e9a...c23
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå