AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #1 Skrevet 6. januar 2022 Evig sirkel. Hver kveld demper jeg dette med et par glass vin, også opp til en flaske. Med denne «selvmedineringen» går kvelden/ natten greit. Jeg får fri fra tankekjør og jeg får sove. Har begynt og tenke på om jeg skal scanne kroppen med ultralyd for og se om levern/ nyrene er påvirket. Evt andre som har tips til og se om kroppen er påvirket? Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #2 Skrevet 6. januar 2022 Både kropp og sinn blir påvirket av langvarig alkoholmisbruk. Du bør finne en annen måte å takle angsten. Alkohol forverrer angst Anonymkode: 1e331...ac8 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #3 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Både kropp og sinn blir påvirket av langvarig alkoholmisbruk. Du bør finne en annen måte å takle angsten. Alkohol forverrer angst Anonymkode: 1e331...ac8 Merker ingenting til at angsten forverrer alkohol, per nå. Vil ikke kalle det misbruk. Bare usunt. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #4 Skrevet 6. januar 2022 Tro meg alkoholen gjør angsten verre enn den trenger å være. 😕😕 Anonymkode: c347f...d85 2
Diddelidott Skrevet 6. januar 2022 #5 Skrevet 6. januar 2022 angsten forsvinner når du har vært alkoholfri i 21 dager. Drikk kamomillete, ta normal dosering av magnesium ved anspenthet, drikk mye vann, beveg deg og spis sunt. Stor frokost er viktig. Alle har angst, men i hundre forskjellige grader. 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #6 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tro meg alkoholen gjør angsten verre enn den trenger å være. 😕😕 Anonymkode: c347f...d85 Den hjelper der og da, for du nummer det ut, men den bidrar til økt angst når den er ute av kroppen igjen. Anonymkode: c347f...d85
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #7 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tro meg alkoholen gjør angsten verre enn den trenger å være. 😕😕 Anonymkode: c347f...d85 Etter inntak eller etterpå? Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #8 Skrevet 6. januar 2022 Diddelidott skrev (5 minutter siden): angsten forsvinner når du har vært alkoholfri i 21 dager. Drikk kamomillete, ta normal dosering av magnesium ved anspenthet, drikk mye vann, beveg deg og spis sunt. Stor frokost er viktig. Alle har angst, men i hundre forskjellige grader. Jeg får det kun på kvelden/ natten. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #9 Skrevet 6. januar 2022 Hva er grensen for langvarig? Det er nok et definisjonsspørsmål. Vi snakker ikke år. Vi snakket måneder. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #10 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Etter inntak eller etterpå? Anonymkode: 42235...efe Etterpå når alkoholen er på vei ut. Tuller med stoffene i hjernen. Derfor man ofte får dagen derpå angst osv. Anonymkode: 1ae41...9b8
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #11 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Etterpå når alkoholen er på vei ut. Tuller med stoffene i hjernen. Derfor man ofte får dagen derpå angst osv. Anonymkode: 1ae41...9b8 Blir ikke full. Kun brisen. Stopper der. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #12 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blir ikke full. Kun brisen. Stopper der. Anonymkode: 42235...efe er kun for og dempe angsten. For og ha kontroll. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #13 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Merker ingenting til at angsten forverrer alkohol, per nå. Vil ikke kalle det misbruk. Bare usunt. Anonymkode: 42235...efe Det ikke bare usunt, men faktisk misbruk når du kan drikke en hel flaske vin per kveld. Alkoholisme defineres som at man er avhengig av alloholinntakt for å komme seg gjennom dagen eller sine gjøremål. Du er jo avhengig når du må ha vin hver kveld. Og en hel flaske, da snakker man ganske mange enheter per dag. Dette er ikke bare usunt for kropp og psyken. Dette er alkoholmisbruk. Anonymkode: 415b4...dd6 3
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #14 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): er kun for og dempe angsten. For og ha kontroll. Anonymkode: 42235...efe Du har et alkoholmisbruk når du er avhengig av alkohol for å dempe angsten. Første steg er å innse at du har et alkoholproblem. Andre steg er å søke hjelp for alkoholmisbruket, slik at du kan finne bedre metoder for å atbeide med angsten. Anonymkode: 415b4...dd6 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #15 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det ikke bare usunt, men faktisk misbruk når du kan drikke en hel flaske vin per kveld. Alkoholisme defineres som at man er avhengig av alloholinntakt for å komme seg gjennom dagen eller sine gjøremål. Du er jo avhengig når du må ha vin hver kveld. Og en hel flaske, da snakker man ganske mange enheter per dag. Dette er ikke bare usunt for kropp og psyken. Dette er alkoholmisbruk. Anonymkode: 415b4...dd6 Det er ikke alltid en flaske. Kan være en halv også. Sterke ord og bruke MISBRUK. Er i mitt i mine beste år, jobber, studerer, og vil ikke assosieres med en alltid!😡 Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #16 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke alltid en flaske. Kan være en halv også. Sterke ord og bruke MISBRUK. Er i mitt i mine beste år, jobber, studerer, og vil ikke assosieres med en alltid!😡 Anonymkode: 42235...efe Alkis!! Anonymkode: 42235...efe
Gjest ChaseDurer Skrevet 6. januar 2022 #17 Skrevet 6. januar 2022 (endret) Jeg har store angst issues og drakk to flasker vin hver dag fra august til desember i fjor. Rett før jul drakk jeg tre flasker på en kveld og ble så dårlig at jeg trodde jeg skulle dø. Har nå ikke drukket siden, og har planer om å være avholds resten av livet. Går bra så langt Endret 6. januar 2022 av ChaseDurer
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #18 Skrevet 6. januar 2022 Angst er jævlig, sliter selv med det. Hjelper ikke med korona og hjemmekontor i tillegg. Har en del traumer som haunter meg mer nå enn noen gang. Har skaffet meg Xanor 0-5 mg for å klare meg igjennom det. Anonymkode: 691c7...bf9
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #19 Skrevet 6. januar 2022 ChaseDurer skrev (1 minutt siden): Jeg har store angst issues og drakk to flasker vin hver dag fra august til desember i fjor. Rett før jul drakk jeg tre flasker på en kveld og ble så dårlig at jeg trodde jeg skulle dø. Har nå ikke drukket siden, og har planer om å være avholds resten av livet. Går bra så langt Dagen etterpå? Jeg har aldri blitt dårlig dagen etterpå. Står opp kl 0700 hver dag. Anonymkode: 42235...efe
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2022 #20 Skrevet 6. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Angst er jævlig, sliter selv med det. Hjelper ikke med korona og hjemmekontor i tillegg. Har en del traumer som haunter meg mer nå enn noen gang. Har skaffet meg Xanor 0-5 mg for å klare meg igjennom det. Anonymkode: 691c7...bf9 Er det beroligende? Anonymkode: 42235...efe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå