Deseo Skrevet 22. august 2022 #1521 Del Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Først: jeg er helt forferdelig deprimert, og vurderer å avbryte hele greiene. Vil egentlig bare dø akkurat nå, og finner ikke glede i noe av det jeg trodde skulle være skikkelig høydepunkt… Så vær så snill å ikke kjeft på meg… Er ny her, håper å bare få litt forståelse for følelsene mine, har ingen jeg tør å snakke med om dette…: I dag hadde jeg innsett, og jeg er så utrolig skuffet og sint. Jeg har spurt de på sykehuset flere ganger om å få sette inn to egg, men de har svart at jeg ikke får det når jeg er yngre enn 38. I dag sa de da vi var på vei ut etter å få satt inn ett, at jeg har 4 på frys, fryst to-og-to, så ved neste forsøk vil de sette inn to. Altså, jeg skjønner at de har retningslinjer… Men det er ikke greit å sette inn to nå, men om en mnd er det greit?! Grunnen til at jeg vil sette inn to, er at vi mistet tvillinger i ma, og jeg ønsker så inderlig en ny sjanse… Har virkelig ikke kommet over sorgen, gråter hver dag fordi jeg lengter sånn etter dem. Har drømt om tvillinger hele livet, og nå når jeg vet at jeg skulle fått det, etter alle disse årene med prøving, føler jeg at ingen ting annet kan gjøre meg glad. Føler en skam over å ikke være glad for å sette inn et embryo i dag, og forstår hvis det provoserer noen her. Men jeg er helt utslitt emosjonelt, veldig deprimert, og har sterke smerter i magen av litt overstimulering… I kveld vurderte jeg seriøst å slutte med progesteron sånn at jeg heller kan få satt inn to egg ved neste syklus. Orker ikke tanken på å aldri få vite om det ville blitt tvillinger, men orker heller ikke tanken på at dette embryoet kan være min eneste mulighet og at jeg kaster bort den…. (Og vet jo ikke om to vil overleve opptining heller.) Tør ikke oppsøke hjelp, for hvis folk finner ut hvor deprimert jeg er får jeg sikkert ikke hjelp til å få barn mer (har flere følt det sånn?!). Til slutt så vil jeg si at min mann ikke ønsker flere enn ett barn, og tvillinger ville være min eneste mulighet til å få to… Vær så snill å ikke døm meg for at jeg ikke klarer å glede meg over at vi tross alt har kommet så langt… Jeg har det så vondt, og det føles helt seriøst ut som at jeg aldri kommer til å bli glad igjen, eller glad i en evt. baby, og det også skremmer meg. Er så skuffet, trodde dette skulle bli en gledens dag, men jeg har aldri vært så nærme å faktisk ikke ville leve mer (bortsett fra da jeg kom hjem fra sykehuset uten tvillingene, da hang jeg opp et tau i trappa, men klarte å tenke at jeg skulle få en ny sjanse med å sette inn to egg…). Er det normalt å føle det sånn?! Går det over? Anonymkode: 6831a...956 Jeg tror ikke det er normalt å føle det slikt for å være helt ærlig og tenker at du burde ha fått hjelp til å bearbeide følelsene du har før du hadde satt igang med nytt forsøk. Har full forståelse for at du kan føle slik og ikke tro at jeg dømmer deg eller noe sånt, men jeg tenker at de følelsene du har er veldig ekstreme siden du er/var på tanken til å ende livet. Anbefaler deg å ta kontakt med profesjonell hjelp for å bearbeide det du føler. For hva hvis du blir gravid nå og du sitter igjen med de tankene/følelsene du har eller om de skulle bli verre. Hvordan tror du det vil gå med babyen? Hva hvis du ikke blir gravid nå og får satt inn to og du skulle være så uheldig å miste en eller begge tidlig i svangerskapet neste gang? Hvordan vil du da håndtere det dersom du fortsatt holder på følelsene du har nå? Graviditet er dessverre veldig uforutsigbart og det er enda mer vanskelig i ivf karusellen. Mange følelser man må håndtere/gå gjennom og det er da viktig å be om hjelp dersom det blir for mye. Noe som er i dette tilfellet. Jeg har selv mistet tvillinger i SA under prøverør og vet hvor hardt det er. Tok meg en pause på flere måneder for å sørge og forberede meg på neste. Ble gravid på neste forsøk og fikk en nydelig prinsesse som jeg ikke kunne levd uten. Jeg håper virkelig at du søker hjelp og kommer til det punktet hvor du kan glede deg over graviditet selv om det kun er en i magen. Innerst inne tror jeg du hadde elsket den lille uansett ❤️ Ønsker deg masse lykke til ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 23. august 2022 #1522 Del Skrevet 23. august 2022 @Elise93 hvordan går det med deg? hørt noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elise93 Skrevet 23. august 2022 #1523 Del Skrevet 23. august 2022 jenta1983 skrev (3 timer siden): @Elise93 hvordan går det med deg? hørt noe? Ingen som klarte seg til dag 5 dessverre 😭 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jenta1983 Skrevet 23. august 2022 #1524 Del Skrevet 23. august 2022 Elise93 skrev (1 time siden): Ingen som klarte seg til dag 5 dessverre 😭 Åh nei så trist ❤️❤️ sender deg en god klem ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillowtalk Skrevet 23. august 2022 #1525 Del Skrevet 23. august 2022 Elise93 skrev (1 time siden): Ingen som klarte seg til dag 5 dessverre 😭 Tenker på deg og sender en varm styrkeklem❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiger Skrevet 23. august 2022 #1526 Del Skrevet 23. august 2022 Elise93 skrev (1 time siden): Ingen som klarte seg til dag 5 dessverre 😭 Årh så trist @Elise93❤️ Tenker på deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2022 #1527 Del Skrevet 24. august 2022 Elise93 skrev (På 23.8.2022 den 19.32): Ingen som klarte seg til dag 5 dessverre 😭 Herregud, så fælt!! Føler virkelig med deg! 💔 Anonymkode: 8e1d5...0bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petronella83 Skrevet 26. august 2022 #1528 Del Skrevet 26. august 2022 Elise93 skrev (På 23.8.2022 den 19.32): Ingen som klarte seg til dag 5 dessverre 😭 Så fryktelig trist å høre..💔 Tenker på deg❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2022 #1529 Del Skrevet 26. august 2022 Hei Ny her, men så spent! Er på andre forsøk. Første avbrutt da de ikke fant et eneste egg! Men, i går hadde vi uttak, og de fikk ut 5 egg. I dag ringte de og kunne fortelle at alle 5 er befruktet! Hurra!! Ser mange diskutere eggkvalitet. Er befruktning et godt tegn i seg selv, eller får vi ikke svar på det før over helgen, altså at celledelingen har gått bra for seg? Denne helgen blir lang... overlever eggene, så blir det innsett av blastocyst på tirsdag, dag 5. Anonymkode: d5fb7...674 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2022 #1530 Del Skrevet 27. august 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hei Ny her, men så spent! Er på andre forsøk. Første avbrutt da de ikke fant et eneste egg! Men, i går hadde vi uttak, og de fikk ut 5 egg. I dag ringte de og kunne fortelle at alle 5 er befruktet! Hurra!! Ser mange diskutere eggkvalitet. Er befruktning et godt tegn i seg selv, eller får vi ikke svar på det før over helgen, altså at celledelingen har gått bra for seg? Denne helgen blir lang... overlever eggene, så blir det innsett av blastocyst på tirsdag, dag 5. Anonymkode: d5fb7...674 Klinikken ringte nå med oppdatering. Dag 2 nå. Var ikke forberedt på at de ringer på helg. 3 egg har falt fra, de to siste henger med, med gjennomsnittlig kvalitet. Ble veldig urolig over at de bare er gjennomsnittlige... 😔 nå ringer de kun på mandag hvis de to siste også faller fra. Hører jeg ingenting, blir det innsett på tirsdag. Kommer til å få angst hver gang telefonen ringer på mandag nå.... Anonymkode: d5fb7...674 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1531 Del Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (På 27.8.2022 den 12.34): Klinikken ringte nå med oppdatering. Dag 2 nå. Var ikke forberedt på at de ringer på helg. 3 egg har falt fra, de to siste henger med, med gjennomsnittlig kvalitet. Ble veldig urolig over at de bare er gjennomsnittlige... 😔 nå ringer de kun på mandag hvis de to siste også faller fra. Hører jeg ingenting, blir det innsett på tirsdag. Kommer til å få angst hver gang telefonen ringer på mandag nå.... Anonymkode: d5fb7...674 Skjønner godt hvordan du har det. De dagene med venting er grusomme. Jeg hadde noen forsøk hos en klinikk som ikke ringte i det hele tatt før innsett så lenge alt var bra. Dvs vi fikk en sms samme dag som innsett om «velkommen til time». For min del så ble jeg mindre stressa av dette enn av den første klinikken som ringte meg dag 1 og fortalte hvor mange som hadde blitt befrukta. Men her er jo folk forskjellige. For meg var der enklere å ikke vite og gruble i tilfelle noen falt av underveis. Anonymkode: 32cc2...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. august 2022 #1532 Del Skrevet 29. august 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Skjønner godt hvordan du har det. De dagene med venting er grusomme. Jeg hadde noen forsøk hos en klinikk som ikke ringte i det hele tatt før innsett så lenge alt var bra. Dvs vi fikk en sms samme dag som innsett om «velkommen til time». For min del så ble jeg mindre stressa av dette enn av den første klinikken som ringte meg dag 1 og fortalte hvor mange som hadde blitt befrukta. Men her er jo folk forskjellige. For meg var der enklere å ikke vite og gruble i tilfelle noen falt av underveis. Anonymkode: 32cc2...249 Ja, folk er forskjellige. Hatt en ganske distrahert dag på jobb. Men, klinikken ringte, og kvaliteten på de to siste er for dårlig til innsett i morgen. Så da ble det nok et avbrutt forsøk. Samtale med legen på onsdag for å diskutere vegen videre... frem til da får vi slikke sårene våre og finne ut hva vi vil. Anonymkode: d5fb7...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evigoptimisg Skrevet 29. august 2022 #1533 Del Skrevet 29. august 2022 Elise93 skrev (På 23.8.2022 den 19.32): Ingen som klarte seg til dag 5 dessverre 😭 Det var ikke gode nyheter, tenker på deg!❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Evigoptimisg Skrevet 29. august 2022 #1534 Del Skrevet 29. august 2022 pop up bruker skrev (På 18.8.2022 den 21.01): Hei 👋 Hadde første innsett i dag, og fikk beskjed om at de også har fryst ett befruktet egg som er dyrket i 2 dager. Ser så mange skriver at de har mange egg på frys. Er det da kun snakk om egg, og ikke befrukta? Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg ble litt skuffet over at det bare var ett, men sykepleieren mente det var kjempebra at ett embryo blir fryst og at mange ikke får noen på frys i det hele tatt. Henger liksom ikke sammen med inntrykket jeg har fått av å lese på nett 😛 Tror nok at de fleste som skriver her at de har egg på frys, har befruktede 2-5 dagers egg på frys. Ikke vær skuffet, du trenger kun det ene gullegget!😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 29. august 2022 #1535 Del Skrevet 29. august 2022 Elise93 skrev (På 23.8.2022 den 19.32): Ingen som klarte seg til dag 5 dessverre 😭 ❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1536 Del Skrevet 31. august 2022 Negativ tidligtest, to dager før blodprøve på sykehuset... Alt håp er vel ute nå? Dette var ferskforsøk, i forsøk nummer to. Har to eskimoer på frys heldigvis, men får ikke vite kvaliteten når jeg spør så da tenker jeg at den er dårlig? Skjønner at ingen her kan svare på det, men jeg synes det er rart de aldri faktisk svarer meg når jeg spør, de sier alltid noe sånt som "vi sier ifra hvis det er for dårlig til innsett". Som om det er betryggende eller informativt... Anonymkode: 8e1d5...0bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2022 #1537 Del Skrevet 31. august 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Negativ tidligtest, to dager før blodprøve på sykehuset... Alt håp er vel ute nå? Dette var ferskforsøk, i forsøk nummer to. Har to eskimoer på frys heldigvis, men får ikke vite kvaliteten når jeg spør så da tenker jeg at den er dårlig? Skjønner at ingen her kan svare på det, men jeg synes det er rart de aldri faktisk svarer meg når jeg spør, de sier alltid noe sånt som "vi sier ifra hvis det er for dårlig til innsett". Som om det er betryggende eller informativt... Anonymkode: 8e1d5...0bf Helt enig! Spurte også om mitt eneste på frys var av god kvalitet. Ja det er av god kvalitet for de fryser ikke ned noe som ikke er det! Men altså… 🙈🙈 Anonymkode: 754a9...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1538 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (På 27.8.2022 den 12.34): Klinikken ringte nå med oppdatering. Dag 2 nå. Var ikke forberedt på at de ringer på helg. 3 egg har falt fra, de to siste henger med, med gjennomsnittlig kvalitet. Ble veldig urolig over at de bare er gjennomsnittlige... 😔 nå ringer de kun på mandag hvis de to siste også faller fra. Hører jeg ingenting, blir det innsett på tirsdag. Kommer til å få angst hver gang telefonen ringer på mandag nå.... Anonymkode: d5fb7...674 Ingen klarte seg til dag 5 😭 For dårlig kvalitet. Spørs om vi må vurdere eggdonasjon nå, siden det er størst sannsynlighet for å lykkes med det. Så leit 😔 Anonymkode: d5fb7...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2022 #1539 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Ingen klarte seg til dag 5 😭 For dårlig kvalitet. Spørs om vi må vurdere eggdonasjon nå, siden det er størst sannsynlighet for å lykkes med det. Så leit 😔 Anonymkode: d5fb7...674 Huff, så trist. Føler med dere. Håper dere er åpne for eggdonasjon, det er en fin mulighet. Anonymkode: 32cc2...249 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 1. september 2022 #1540 Del Skrevet 1. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen klarte seg til dag 5 😭 For dårlig kvalitet. Spørs om vi må vurdere eggdonasjon nå, siden det er størst sannsynlighet for å lykkes med det. Så leit 😔 Anonymkode: d5fb7...674 Så leitn❤️ hva sier klinikken? Er dette første forsøk? Jeg er litt nysgjerrig fordi jeg lurer ærlig på når de anbefaler donasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå