AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #61 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som sagt, hvor bor du? Jeg bor i en av de største byene, og her har presset på å få vikarer vært helt hinsides. Jeg har spurt barnehagene jeg har vært i, styrerene der - de sier de IKKE sparer på budsjettet i disse dager, de spyr ut penger på å få nok vikarer - DRIVE FORSVARLIG TRUMFER BUDSJETTET. I tillegg så får de faktisk vikarbruken kompensert, så det står overhodet ikke på noe "spare på vikarbudsjettet" nå under korona !!!! Anonymkode: cfac4...65d Samme her, det står forøvrig i veldig mange aviser at det er håpløst å få tak i vikarer nå Anonymkode: f4d70...b75 4
Snurrepurre Skrevet 17. desember 2021 #62 Skrevet 17. desember 2021 Skjønner irritasjonen når man ikke kan ta ungene ut. Men jeg setter pris på sånne meldinger! Har muligheten til å ta datteren min ut ettersom jeg er i permisjon med minste. Har tatt henne ut fra i dag uansett pga korona. 🙂 du får tenke at det er bra de sender ut, så de som kan ta ut ungene gjør det - og ditt barn derfor får et bedre tilbud ♥️ 7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #63 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er noe annet! Lyse ut betyr en stillingsannonse ! Selvsagt ringer man vikarer på morningen men det er ikke å lyse ut Anonymkode: f4d70...b75 Nei nå må du gi deg😂 Her i kommunen lyser de ut vakter i Visma hver dag. At du personlig mener å «lyse ut» betyr «lyse ut stilling», er da virkelig ikke et argument. Anonymkode: 805f3...ff8 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #64 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei nå må du gi deg😂 Her i kommunen lyser de ut vakter i Visma hver dag. At du personlig mener å «lyse ut» betyr «lyse ut stilling», er da virkelig ikke et argument. Anonymkode: 805f3...ff8 Nei du lå hi deg når du kverulerer på noe som ikke er poeng å kverulere på . Anonymkode: f4d70...b75 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #65 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samme her, det står forøvrig i veldig mange aviser at det er håpløst å få tak i vikarer nå Anonymkode: f4d70...b75 Da er de tydeligvis bare veldig opptatt av å spare penger her i kommunen😅 Men så har jeg aldri fått melding om å holde unga mine hjemme heller. Men jeg har selv stått på jobb i bhg i høst og hørt at andre ansatte ringer inn syke, og da ringes det ikke etter noen, da begynner de heller å omrokkere på de som jobber på andre avdelinger, eller sender unger over på andre avledninger. Helt uten å ha ringt noen. Å spare, var viktigere enn nok folk. Og det er selvfølgelig systemet sin skyld at det er blitt sånn og det er bra foreldre klager. De betaler jo for et tilbud. Anonymkode: 805f3...ff8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #66 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da er de tydeligvis bare veldig opptatt av å spare penger her i kommunen😅 Men så har jeg aldri fått melding om å holde unga mine hjemme heller. Men jeg har selv stått på jobb i bhg i høst og hørt at andre ansatte ringer inn syke, og da ringes det ikke etter noen, da begynner de heller å omrokkere på de som jobber på andre avdelinger, eller sender unger over på andre avledninger. Helt uten å ha ringt noen. Å spare, var viktigere enn nok folk. Og det er selvfølgelig systemet sin skyld at det er blitt sånn og det er bra foreldre klager. De betaler jo for et tilbud. Anonymkode: 805f3...ff8 Selvsagt prøver man å omrokkere først , det sier seg vel selv. Idiotisk å betale vikar om man ikke må. Anonymkode: f4d70...b75 7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #67 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Men hva slags situasjon står dere egentlig i? Barnehager her har hatt reduserte åpningstider i over 1,5 år. Dvs de gikk aldri til lengre åpningstider enn 8-16:30. Nå er de tilbake til enda mer reduserte tider enn før, nå er det 8:30 til 15. Hele høst har det vært færre barn i barnehagen fordi det var så mye RS-virus, forkjølelse, og rett og slett foreldrene som er redde smitte og holder ungene hjemme ved de minste symptomene. Allikevel er det mangel på personale og kontrast sytting om å ikke sende barna i barnehagen. Fordi mange ansatte er sykemeldte. Ikke relatert til Korona, eller sesongens influensa. Det er bare noen som har startet studier, noen som har byttet jobb, og mange - "ryggsmerter". Altså, slik jeg ser, det er dårlig ledelse og ikke Covid. Anonymkode: 1caab...f42 Du ser det slik, fordi du ikke vet hva du snakker om. Anonymkode: 36fbe...93f 5
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #68 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg er sykepleier og har jobbet mange år med barn, jeg tar vakter i bhg fordi jeg i år har tid til overs. Jeg er fullt brukanes og har blitt spurt om å ta vikariat også i andre bhg. Venninna mi er ped.leder i en annen bhg, hun sier de ofte ikke ringer for å spare penger pga press fra leder. De skriver heller ALDRI avvik. Hvordan kan man da sitte som ansatt i bhg å være sint på foreldre som er sure fordi de må ha barna hjemme? Og igjen, de kan ikke bare velge å ikke spørre noen når de lyser ut vakter i datasystemet. Anonymkode: 805f3...ff8 En sykepleier med tid til overs? Jøss, hvorfor jobber du ikke hvor det er enda større behov for deg, i sykehusene hvor belastningen er helt sinnsyk for tiden? IGJEN, hvor bor du egentlig? På ei øy uti havgapet??? Anonymkode: cfac4...65d 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #69 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt prøver man å omrokkere først , det sier seg vel selv. Idiotisk å betale vikar om man ikke må. Anonymkode: f4d70...b75 Nå var det ikke det som var poenget..jeg er godt kjent med omrokering fra helsevesenet😆 men når bhg sier de ikke klarer å tilby et forsvarlig tilbud til unga, må det jo gjøres noe, som ts sa. Derfor jeg spurte om de i det hele tatt har spurt vikarer, for det gjør de ikke her i kommunen. Ved å ikke ringe etter vikarer, risikerer jo unga dårligere oppfølging og tilbud, og det sliter på de ansatte. De er ikke akkurat for mange i utgangspunktet. De dropper planlagte aktiviteter og bare prøver å komme gjennom dagen uten at noen har skadet hverandre. Så vet ikke hvor mye de tjener i lengden jeg, med sykemeldte ansatte.🙄 Bhg-ansatte burde jo prioritere avvik-skriving om de skal ha sjans til komme noe vei..for et sted må man starte. Så er det bare bra om foreldre sier i fra tenker jeg. Da har i det minste bhg noe å melde videre om. Anonymkode: 805f3...ff8 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #70 Skrevet 17. desember 2021 Era Vulgaris skrev (41 minutter siden): Trusselbrev og psykisk utpressing du liksom. Skjerp deg! Ja, det er jo det, de truer med å stenge barnehagen og når de fortsetter å spørre etter å ha fått et nei, gang på gang, så bedriver de et paykisk press. Anonymkode: 86dd7...331 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #71 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Da er de tydeligvis bare veldig opptatt av å spare penger her i kommunen😅 Men så har jeg aldri fått melding om å holde unga mine hjemme heller. Men jeg har selv stått på jobb i bhg i høst og hørt at andre ansatte ringer inn syke, og da ringes det ikke etter noen, da begynner de heller å omrokkere på de som jobber på andre avdelinger, eller sender unger over på andre avledninger. Helt uten å ha ringt noen. Å spare, var viktigere enn nok folk. Og det er selvfølgelig systemet sin skyld at det er blitt sånn og det er bra foreldre klager. De betaler jo for et tilbud. Anonymkode: 805f3...ff8 Hallo det er desember, vikarbudsjettet er brukt opp forlengst!! Anonymkode: 03c58...beb 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #72 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): En sykepleier med tid til overs? Jøss, hvorfor jobber du ikke hvor det er enda større behov for deg, i sykehusene hvor belastningen er helt sinnsyk for tiden? IGJEN, hvor bor du egentlig? På ei øy uti havgapet??? Anonymkode: cfac4...65d Slapp av, jeg er i permisjon og tar videreutdanning.. på Østlandet😉jobber som vikar litt rundt i kommunen inntil jeg starter i full jobb igjen. Får inn meldinger om ledige vakter i helsesektoren hver eneste dag. Sjelden barnehagene melder om noe. (Og nei, det er ikke fordi de ikke vil ha meg😂) Anonymkode: 805f3...ff8
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #73 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Nei nå må du gi deg😂 Her i kommunen lyser de ut vakter i Visma hver dag. At du personlig mener å «lyse ut» betyr «lyse ut stilling», er da virkelig ikke et argument. Anonymkode: 805f3...ff8 Jeg er helt enig med den du siterer. Mulig dette er vanlig praksis akkurat i din kommune, men dette har jeg aldri vært borti noe sted jeg har jobbet. Lyse ut en stilling = annonse i avisa. Ringe tilkallingsvikar ved behov er en helt annen sak. Anonymkode: 4c411...e46 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #74 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, det er jo det, de truer med å stenge barnehagen og når de fortsetter å spørre etter å ha fått et nei, gang på gang, så bedriver de et paykisk press. Anonymkode: 86dd7...331 Eh nei de forteller deg jo bare om virkeligheten Anonymkode: f4d70...b75 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #75 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er helt enig med den du siterer. Mulig dette er vanlig praksis akkurat i din kommune, men dette har jeg aldri vært borti noe sted jeg har jobbet. Lyse ut en stilling = annonse i avisa. Ringe tilkallingsvikar ved behov er en helt annen sak. Anonymkode: 4c411...e46 Takk! Anonymkode: f4d70...b75 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #76 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det er jo det, de truer med å stenge barnehagen og når de fortsetter å spørre etter å ha fått et nei, gang på gang, så bedriver de et paykisk press. Anonymkode: 86dd7...331 De verken truer eller spør gang på gang for å plage deg personlig, men de beskriver realiteten, og snur hver eneste stein. Det er du som dramatiserer og tar dette personlig. Anonymkode: 4c411...e46 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #77 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Men kjære deg, kan du ikke, så kan du ikke. Er det noe å gråte for? Skal du på jobb og ikke får fri ja så har du ikke noe valg. Men har derimot hjemme kontor eller fri, så burde du virkelig ta deg en bolle. Anonymkode: d31d4...1cc Men de fortsetter å spørre, jeg har allerede sagt at vi ikke kan det, men de aksepterer ikke svaret om at jeg ikke kan DET føles ikke greit og som jeg lever i et krysspress hele tiden. De sier ting som «Thea, Noah og Jesper sine foreldre kan, så nå trenger vi bare eeeen til, hvis ikke må vi stenge.»er ikke det press!? Jeg har allerede svart dem, hvis jeg kunne så hadde jeg svart ja. Anonymkode: 86dd7...331 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #78 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eh nei de forteller deg jo bare om virkeligheten Anonymkode: f4d70...b75 De forteller meg det for å presse meg, for å få meg til å endre svaret som jeg allerede har gitt dem. De burde heller bare informert om at nå stenger barnehagen. Anonymkode: 86dd7...331 2
Skrive feil Skrevet 17. desember 2021 #79 Skrevet 17. desember 2021 Tenker at Nav kunne hatt et prosjekt hvor kvalifiserte arbeidsledige kunne fått en mulighet her. Selv om dette kanskje er kortvarige kontrakter og varierende behov for arbeidstakere, er jeg sikker på at det ville vært mer motiverende å få arbeidserfaring, referanser, mulighet for videre arbeid og mer lønn enn for eksempel å stå utenfor arbeid eller bare motta tiltakspenger/arbeidsavklaringspenger. 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2021 #80 Skrevet 17. desember 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hallo det er desember, vikarbudsjettet er brukt opp forlengst!! Anonymkode: 03c58...beb Men det betyr ikke at det greit å ikke kunne gi barna et forsvarlig bhg- tilbud. Skjønner irritasjon til ts godt jeg. Budsjettet sprenges hvert år i helse og, men det må allikevel skaffes nok folk så tjenesten er forsvarlig. Om det ikke er nok vikarer må det jo i det minste gjøres forsøk på å skaffe flere. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er helt enig med den du siterer. Mulig dette er vanlig praksis akkurat i din kommune, men dette har jeg aldri vært borti noe sted jeg har jobbet. Lyse ut en stilling = annonse i avisa. Ringe tilkallingsvikar ved behov er en helt annen sak. Anonymkode: 4c411...e46 Men jeg snakker jo ikke om verken avis eller å ringe rundt😂 De lyser ut vakter i Visma. Hver dag. Det er ikke et begrep jeg har funnet opp akkurat😂 Anonymkode: 805f3...ff8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå