Gå til innhold

Bemanning i barnehagen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå ble jeg så provosert at jeg ikke gidder å svare. Du må jo være på wn helt annen planet hvis du ikke har fått med deg hvilken krise barnehagene står i nå.

Anonymkode: 6c746...85b

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Du kan umulig bry deg særlig mye om barna dine, som mener at man skal ta inn hvem som helst som vikar. Situasjonen nå er at det ikke er vikarer å oppdrive, bemanningsbyråene er støvsugd, og de fyker rundt fra barnehage til barnehage - noe som ikke er spesielt smittevernsvennlig. Om alle de permitterte ønsket å melde seg som vikar i barnehage, hadde de nok gjort det allerede, og blitt satt i arbeid. Kjell, 57, permittert fra fabrikken er kanskje ikke så interessert i det. 

Og når du som forelder har en sånn holdning om at hvem som helst kan jobbe i barnehage, så blir jeg bekymret for omsorgen din overfor egne barn. Du ser tydeligvis på barnehage som en oppbevaringsplass, så du kan komme deg på jobb, ikke som et godt omsorgs - og pedagogisk tilbud. 

Anonymkode: 4c411...e46

Hvem som helst kan jobbe i barnehage. Det er ikke snakk om at de skal lage det pedagogiske opplegget. Såfremt de er nogen lunde oppegående greit. Politiattest burde man kunne få umiddelbart.

Og det er ikke fabrikkarbeidere som er permittert. Det er servitører og kulturarbeidere. Passer bra for barnehager.

Skrevet
Brunello skrev (1 minutt siden):

Hvem som helst kan jobbe i barnehage. Det er ikke snakk om at de skal lage det pedagogiske opplegget. Såfremt de er nogen lunde oppegående greit. Politiattest burde man kunne få umiddelbart.

Og det er ikke fabrikkarbeidere som er permittert. Det er servitører og kulturarbeidere. Passer bra for barnehager.

Nei! Hvem som helst KAN IKKE jobbe i barnehage! 

Anonymkode: 6c746...85b

• Liker 23
Skrevet
Brunello skrev (5 minutter siden):

Nei , bare nei. 

Anonymkode: f4d70...b75

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det er flott at barnehagen sier ifra når de trenger hjelp jeg. Jeg er hjemme med pleiepenger og har lav terskel for å holde søsken hjemme ved behov. Men da må jeg jo vite om behovet. Nå når de gikk over til gult nivå og kortere åpningstider tok jeg barnet ut og tar tidlig juleferie. Jeg har full forståelse for at ikke alle kan det, men noen kan. Jeg synes ikke man skal ha dårlig samvittighet for å sende barna i barnehagen hvis man trenger det, men jeg synes det er flott at barnehagene sier ifra når de ikke helt får endene til å møtes. Noen foreldre - som vi- har mulighet til å holde hjemme på slike dager. Da får jo de barna som er igjen i barnehagen et bedre tilbud også. Og kanskje ikke så mange nye fjes.

Anonymkode: edb8a...9ba

• Liker 12
Skrevet

Egentlig ganske enig med trådstarter, det er ikke foreldrene sin skyld at ikke bhg klarer å gi et tilfredsstillende tilbud. Man betaler for en tjeneste man ikke får, så ganske sært av bhg-ansatte å bli irritert fordi en forelder klager. 
Ved for lav bemanning må bhg skrive avvik, gjør de det? Og blir det i det hele tatt forsøkt å få tak i vikarer? Her i kommunen mases det om for lite ansatte også, og jeg er kun vikar i 1 barnehage, men det er svært sjelden det lyses ut ledig vakter. MAKS et par ganger i måneden.

Anonymkode: 805f3...ff8

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Egentlig ganske enig med trådstarter, det er ikke foreldrene sin skyld at ikke bhg klarer å gi et tilfredsstillende tilbud. Man betaler for en tjeneste man ikke får, så ganske sært av bhg-ansatte å bli irritert fordi en forelder klager. 
Ved for lav bemanning må bhg skrive avvik, gjør de det? Og blir det i det hele tatt forsøkt å få tak i vikarer? Her i kommunen mases det om for lite ansatte også, og jeg er kun vikar i 1 barnehage, men det er svært sjelden det lyses ut ledig vakter. MAKS et par ganger i måneden.

Det skrives avvik og det prøves selvsagt å få tak i vikarer.

håper ikke du er vikar i barnehage 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og blir det i det hele tatt forsøkt å få tak i vikarer? 

Jeg bare orker ikke å forholde meg til sånn vissvas. Hvordan er det mulig å vite så lite?

Anonymkode: cfac4...65d

• Liker 3
Skrevet

Jeg bare orker ikke å forholde meg til sånn vissvas. Hvordan er det mulig å vite så lite?

Jobber definitivt ikke i barnehage hvetfall

• Liker 3
Skrevet

Det hjelper ikke en dritt så lenge barnehagen ikke setter inn vikar fordi det er for dyrt. 

Skal det settes inn vikar, så får jaggu staten sponse det og. Det skal ikke gå utover mat/materiellbudsjett som det gjør i dag. 

Anonymkode: e4ea4...bdd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det hjelper ikke en dritt så lenge barnehagen ikke setter inn vikar fordi det er for dyrt. 

Skal det settes inn vikar, så får jaggu staten sponse det og. Det skal ikke gå utover mat/materiellbudsjett som det gjør i dag. 

Anonymkode: e4ea4...bdd

Om bhg aldri bruker over budsjettet sitt og aldri melder avvik, vil det jo aldri bli noen endring. 
Kunne gjerne tatt flere vakter jeg, men de lyser jo aldri ut, og går heller med for lite folk og ber foreldre holde unga hjemme, tydeligvis.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi jeg nettopp er vikar blant annet i barnehage og det aldri lyses ut vakter😂 

da er det sært å si at det aldri er vikarer å oppdrive. blir jo ikke spurt..

Skrevet
Brunello skrev (18 minutter siden):

Enda en som ikke aner hva han snakker om. Min sønn er permittert servitør og kulturarbeider, men er fullstendig uegnet til å jobbe i barnehage. Du er jo helt på jordet. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om bhg aldri bruker over budsjettet sitt og aldri melder avvik, vil det jo aldri bli noen endring. 
Kunne gjerne tatt flere vakter jeg, men de lyser jo aldri ut, og går heller med for lite folk og ber foreldre holde unga hjemme, tydeligvis.

Nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi jeg nettopp er vikar blant annet i barnehage og det aldri lyses ut vakter😂 

da er det sært å si at det aldri er vikarer å oppdrive. blir jo ikke spurt..

Hvis du er ringevikar, så blir du vel oppringt om noen skulle trenge deg? Det er ikke sånn at man har tid til å lyse ut en vikarstilling når Trine på småbarn ringer kl 7 om morgenen og sier hun er syk. Det er sannsynligvis grunner til at du ikke blir spurt. Vi ringer hvert fall ikke vikarer som ikke fungerer på jobb.

• Liker 12
Skrevet

Jeg er ganske enig med ts! 
Det snakkes mye om å gi ansatte et pust i bakken og ro frem mot ferien. Men så er det andre grupper som er vel så preget av situasjonen vi står oppi, som ikke en gang har mulighet til ferie, som har fått ferier inndratt og som jobber til alle døgnets tider. For dem blir det enda en ekstra belasting om barnehagen ikke er tilgjengelig. 

Det som ofte er leit i sånne diskusjoner som dette er at det alltid er et par stykker som fremstår som veldig uprofesjonelle og sytete, og dessverre setter barnehageansatte i et dårlig lys. Det ødelegger for en god og viktig debatt.

Anonymkode: 2d190...736

• Liker 9
Skrevet

Det snakkes mye om å gi ansatte et pust i bakken og ro frem mot ferien. Men så er det andre grupper som er vel så preget av situasjonen vi står oppi, som ikke en gang har mulighet til ferie, som har fått ferier inndratt og som jobber til alle døgnets tider. For dem blir det enda en ekstra belasting om barnehagen ikke er tilgjengelig. 

Det som ofte er leit i sånne diskusjoner som dette er at det alltid er et par stykker som fremstår som veldig uprofesjonelle og sytete, og dessverre setter barnehageansatte i et dårlig lys. Det ødelegger for en god og viktig debatt.

Du vet bhgansatte også får inndratt ferie?

• Liker 6
Skrevet

Hvis du er ringevikar, så blir du vel oppringt om noen skulle trenge deg? Det er ikke sånn at man har tid til å lyse ut en vikarstilling når Trine på småbarn ringer kl 7 om morgenen og sier hun er syk. Det er sannsynligvis grunner til at du ikke blir spurt. Vi ringer hvert fall ikke vikarer som ikke fungerer på jobb.

Har ikke tid? Vi gjør jo det omtrent hver morgen i helsesektoren. Ringer etter folk..  Folk sier jo «får ikke tak i vikarer».. ikke så rart om man ikke engang gidder å ringe de. 

Er i bemanningssentral både innen helse og undervisning så de får ikke luket meg ut ved å ikke ringe, så den må du lenger ut på landet med. 99% av ledige vakter er i helse. 

• Liker 2
Skrevet

Har ikke tid? Vi gjør jo det omtrent hver morgen i helsesektoren. Ringer etter folk..  Folk sier jo «får ikke tak i vikarer».. ikke så rart om man ikke engang gidder å ringe de. 

Er i bemanningssentral både innen helse og undervisning så de får ikke luket meg ut ved å ikke ringe, så den må du lenger ut på landet med. 99% av ledige vakter er i helse. 

Ringe ja, men ikke lyse ut vikarstiling. Lese det som står kanskje 

• Liker 5
Skrevet

Kjenner forøvrig få andre som er så lite beskyttet på jobb som ansatte i bhg og skole

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...