Gå til innhold

Kakaoboka vol 3

Kakaoen

Anbefalte innlegg

Kakaoen skrev (På 21.7.2022 den 10.46):

Lov å skrive oppdatering en dag før tiden? :P 

36+6 i dag. I morgen er jeg 37 fullgåtte uker og babyen er ikke å regne som prematur lenger :bond: 

Denne uken har egentlig gått nokså fort, for jeg sitter her og klarer ikke huske hva vi har gjort for noe :ler: Hjernen min begynner å bli mega grøt og jeg klarer ikke skille helg fra ukedag når alle har ferie.

Mannen dro for å kjøre sin mor i går, og lovte å kommer hjem igjen i dag. Så jeg var megasur på han i hele går morgen, og etter vi kjørte han til svigermor kjente jeg at jeg var nokså på gråten av det hele. Synes både han og svigermor er skikkelig duster akkurat nå :sjenert: 

Er vel ingen sjans for at noe skjer, og heldigvis fikk jeg vite at ei venninne er hjemme og jeg måtte bare ringe om jeg trengte noe. Det hjalp en del. 

Det er ca 50 000 grader ute! Så jeg sitter inne og bruker masse strøm på å kjøle ned stua med kjøling fra varmepumpa og ekstra vifte. Er kjempesliten og vil egentlig bare sove. Har sendt den ene ungen til en kamerat, mens han andre sitter og glor på ipaden sin :sjenert: Jeg skulle gjerne dratt de med ut på stranda, men jeg bare orker ikke all pakkingen og å drasse med meg diverse for å sitte ute og koke. Så da blir jeg årets mor som lar ungen sitte på skjerm i ferien..

I går var jeg på siste kontroll hos diabeteslegen og UL etterpå. Legen jeg liker var selvfølgelig på ferie, så jeg fikk ho skumle polske legen. Ho er jo så forbanna effektiv at ho roper meg inn 5 min før timen begynner og jeg er ute igjen etter 10 min. Det er satt av 30 min totalt.
Ho er sikkert god i jobben sin, men ekstremt lite medmenneskelig. Spør hvordan det går, og jeg prøver være ærlig.. ho bare: jajajajaja det er vanlig nå som do er høygravid. Altså, ho hører jo egentlig ikke :vetikke:  Men samme det. I forhold til de andre er ho mer slik at ho pisker meg på vekta og så studerer blodsukkerkurven min. "her var du litt høy, hva hadde du spist her??" Jeg bare løy og sa at det var vanlig brødmat, og jeg var nok alt for lite aktiv siden det steg så.
Turte ikke innrømme at jeg hadde hatt et svakt øyeblikk og putta hånda nedi smågodtposen :hoho: 
Men ho var jo alt i alt fornøyd, snakket om at jeg må slanke meg etter babyen kommer ut.. bla bla bla :roll:  Jeg gikk derfra ganske svett og sliten. Hadde sovet dårlig den natta også.
Satt på venterommet for UL og da jeg hørte stemmen til gynekologen jeg har gått mest til begynte jeg å gråte :ler: Bare fordi jeg var så glad for at jeg skulle inn til ho.
UL gikk greit, men de måtte to stk til for å få målt lille bølla som lå krummet inni der og gjorde det vanskelig å få tatt et magemål. Han ligger på +10% over gjennomsnittet. Og i følge gyn så veier han nå 3200 gr. Kanskje ikke rart jeg føler meg som en hval :ler: 
Han ligger også med hodet godt nedi bekkenet og gyn mente på at det kjentes ut som han har festet seg. Det gjorde førstemann også, ikke nr 2. Og med første var jeg mye mer moden ved igangsettingen. Så det er jo lov å håpe at alt ikke er lukket og låst om 11 dager til :opplyser: 

Det var rart å gå ut derfra og tenke at jeg aldri skal på UL igjen.. Dette var siste gangen. Sa det til gyn at jeg gjør ikke dette igjen. Ho var helt enig og sa jeg har nå gjort min jobb og 3 barn er mer enn nok. Egentlig en for mye sa ho og lo :ler: etterfulgt av at ho har 3 barn selv så vet hva ho snakker om :P 

Neste uke tror jeg også kommer til å fly avsted. Jeg skal to ganger til modningsakupunktur på sykehuset og en gang til JM på sykehuset. Så er planen å få guttene til frisøren slik at de er nyklipte til fotograferingen etter fødsel :rodmer: 

Tenk.. innen to uker har vi forhåpentligvis minste bror hos oss. Gud jeg gleder meg til å bli ferdig. Jeg prøver å ikke tenke for mye på fødselen. Må bare ta den når det kommer, og jeg vet at det hjelper meg ingenting dersom jeg går og gruer meg de siste dagene.

Og tidligere denne uken fikk jeg faktisk en mini-babyshower :rodmer: Ei venninne av meg som hadde ordnet det. Og ei annen ei som lurte meg til å tro at vi skulle på luftetur slik vi pleier. Mange er jo bortreist nå, så det var bare tre venninner som kom. Og det var faktisk midt i blinken for meg som hater oppmerksomhet. Jeg fikk bleiekake og klær til lillemann, samt frukt og muffins og vi satt og kjaset i flere timer. Jeg sa til venninnen min at det var midt i blinken. Ho lurte på om ho skulle hatt noe mer opplegg, men fant ut at det ikke var helt meg. Og takk og lov for det :hoho: Hadde de skullet gjette omkretsen rundt magen min eller noe slik så vet jeg ikke hvordan jeg hadde reagert altså..

Ekspander  

Det må være lov - og nå er det snart i morgen så da er det vel lov å feire terminbarn allerede! :yvonne:

Så han våget seg på å dra avgårde altså? Når jeg truer min mann med at hormontrollet kommer å tar han, gjør han om på sånne teite manneplaner ganske raskt 🙈 Men, nå er det i hvertfall ikke så lenge til han er tilbake igjen da, og da får han jammen se å holde seg i nærheten resten - ellers får du begynne å true med hormontrollet du også! 😉

Det er definitivt både varmt, tungt og slitsomt å være høygravid for tiden! Tror ikke guttungen har noe imot at det ble skjermtid :fnise:

Hun dia-legen høres skummel ut, godt du sannsynligvis er ferdig med henne nå! Og så godt at lille i magen har det så fint og at han allerede ligger klar for å komme ut og møte dere! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ruskemor skrev (På 21.7.2022 den 13.09):

Det er fullstendig forståelsesfullt at du er sur på mannen og svigermor ❤️ hadde blitt rasende selv! 

Men godt å høre at venninnen din er hjemme hvis noe skulle skje. 

Prøv å legg fra deg den dårlige samvittigheten av å la barna bruke mye skjerm i sommer. Det er en sommer der du er høygravid og får liten baby, da tar man i bruk de midlene man trenger for å kunne komme seg igjennom det med vettet i behold. Alle har forståelse for det, og guttene tar ingen skade av en sommer med iPaden mellom hendene. 

Så koselig med en liten babyshower ❤️ er kjekt å bli gjort litt stas på.

Jeg håper de neste 11 dagene flyr forbi uten for høye temperaturer🤞

Ekspander  

Jeg er heldigvis for mannen ikke typen til å være langsur! Så ting er bedre i dag. Er jo mora hans som er håpløs. Enn å foreslå noe sånt en gang. Egentlig skulle man tro ho hadde mer forståelse siden svigerfar var sjømann og borte lange perioder av gangen. Samt at ho har hatt dramatiske fødsler. Men neida, ho lever i sin egen boble hvor ho er viktigst :roll: 

Ungene har hatt en tilnærmet skjermfri dag i dag da :ler: Vi har vært på besøk hos min tante og onkel som ikke har egne barnebarn. Så de synes det er veldig stas å få låne mine ❤️ Så kunne jeg sitte i sofaen i mens 😂

Snart 9 dager igjen… og meldt kjøligere neste uke :danse: 

Beautyblender skrev (På 21.7.2022 den 14.48):

Så sykt rart (og digg?!) å ha en dato å forholde seg til!! Det (å IKKE ha en dato/ikke vite) syns jeg nesten er det rareste med å være høygravid nå, aaaner jo ikke når ting skjer?! (Men håper altså å få flytta til Søgne før fødsel, 2 uker til 😁) Så vi ses uansett ikke på føden, hvis ikke noe veldig spesielt skulle skje! 🤭

Ps: skjerm er veldig lov!! De koser seg

Ekspander  

Dette er jo tredje gang jeg har en dato også. Men det er litt rart ja. Merker jeg ikke overanalyserer kroppen min slik som mange andre høygravide. ALT er jo modningstegn og det skrives mye om hva de kjenner her og der. Jeg har bare konkludert med at alt gjør vondt for tiden! Hva som er bekkenvondt og hva som er modning klarer jeg ikke skille fra hverandre :ler: 

Fytti.. flytte rett før fødsel er tøft gjort! Men du er vel i bedre form enn meg? Da er det kanskje lettere. Her har vi så vidt klart å ommøblere litt :ler: 

Har dere skaffet dere nytt sted å bo også?

Fiora skrev (På 21.7.2022 den 20.55):

Det må være lov - og nå er det snart i morgen så da er det vel lov å feire terminbarn allerede! :yvonne:

Så han våget seg på å dra avgårde altså? Når jeg truer min mann med at hormontrollet kommer å tar han, gjør han om på sånne teite manneplaner ganske raskt 🙈 Men, nå er det i hvertfall ikke så lenge til han er tilbake igjen da, og da får han jammen se å holde seg i nærheten resten - ellers får du begynne å true med hormontrollet du også! 😉

Det er definitivt både varmt, tungt og slitsomt å være høygravid for tiden! Tror ikke guttungen har noe imot at det ble skjermtid :fnise:

Hun dia-legen høres skummel ut, godt du sannsynligvis er ferdig med henne nå! Og så godt at lille i magen har det så fint og at han allerede ligger klar for å komme ut og møte dere! 😍

Ekspander  

Dia-legen er dritskummel! Jeg sa det til gyn da hun spurte hvordan det gikk på dia-pol. Jeg bare: jeg tror det gikk greit, vet ikke helt.. synes ho legen er litt skummel :fnise: Jeg var visst ikke første som synes det. Og dia-legen hadde skrevet bra ting i notatene sine. Så tenker det er greit da.. 

Nå har jeg terminbarn ja! Sa til mannen at nå er jeg 37 uker og baby regnes ikke som prematur. Han følger jo ikke med på det der i det hele tatt :ler: han har bare fått med seg 1 august. Men istad lurte han på om jeg hadde pakka bagen.. for hvis det plutselig skjer noe før tiden!

For å si det sånn! Jeg har ikke pakket noen bag enda :ler: Men vurderer å gjøre det snart. Må få vasket de siste klærne jeg skal ha med. Som vil si en kosebukse jeg kjøpte på Cubus som jeg håper passer etter fødsel :ler:  Samt de hjemmestrikkede teppene etter brødrene trenger en skyllings og lufttørkes. Ting er absolutt ikke klart kjenner jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et tegn på at jeg nærmer meg fødsel. Insomnia!! Jeg kan være kjempesliten når jeg legger meg. Men når kroppen treffer senga så får jeg ikke til å sovne. Lå i over en time i går..

Er rett og slett hjernen som går på høygir. Grubler på alt mulig. Er mye tanker rundt fødsel og baby, hva som ikke er klart i huset som egentlig stresser meg litt! Og mye anna ræl :bond: er så irriterende. Og når jeg nesten sovner så må jeg tisse, så er vi påan igjen.

Sammenhengende søvn kan jeg bare drite i. Bekkenet er helt forjævlig vondt om natta! Det føles totalt låst og jeg må kjempe for å få snudd meg. Noen ganger smeller det i bekkenleddet når jeg kommer rundt. Spesielt pustepausen jeg må ha ved å ligge 2 sek på ryggen er vond!! Er nok ikke annet å gjøre enn å holde ut de neste dagene og håpe det blir raskt bra igjen etter fødsel!

Kiro sier at det kommer pga feil belastning, siden magen er blitt så stor..

Det gjør meg ihvertfall enda mer sikker på at jeg IKKE skal føde på rygg denne gangen. Ser faktisk best for meg å føde å knestående. Bedre for bekkenet og roligere adkomst for babyen! Også har jeg ikke prøvd det før, og det er vel gøy med noe nytt? :ler: 

Nei får skru av mobilen. Får utrolig lett senebetennelsevondt av å ligge i senga som skrive på mobilen og kjenner det svir i venstre armen fra fingrene og ned mot albuen 🙄 over og ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov med mye skjerm når man er alene med barn og høygravid 😅 Godt du kom det gjennom det og at det ikke skjedde noe på fødefronten. Og flaks for mannen at du ikke er langsur :ler: Kjenner jeg blir litt småirritert på dine vegne fortsatt :fnise:

37 uker!! Herlighet. Skjønner at tiden ikke har gått fort for din del kanskje, når formen er rævva. Men hjelpe meg som tiden flyr. Hva sier gutta om å bli storebrødre snart? Er de spente? Eller forholder de seg ikke så mye til det enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 22.7.2022 den 22.00):

Fytti.. flytte rett før fødsel er tøft gjort! Men du er vel i bedre form enn meg? Da er det kanskje lettere. Her har vi så vidt klart å ommøblere litt :ler: 

Har dere skaffet dere nytt sted å bo også?

Ekspander  

Vet ikke om jeg kjenner meg så tøff haha, er jo verken i jobb eller har barn fra før, og vi eier svært lite her vi bor nå (ikke møbler). Er jo ganske fin i formen, driver ikke å analyserer modningstegn i hvert fall (tenker det er leenge til fødsel selv om jeg er 36+0 i morra (ps. det vet garantert ikke min mann heller 🤭)). Driver bare og kjeder meg, heftig prokrastinering så ikke fått gjort så mye flytterelatert heller (også har det jo vært grusomt varmt).. Burde vel det hvis det plutselig smeller bekkenet.. 

Er, som sagt før, en lite stressa førstegangs. Føder jeg på vei hjem så føder jeg på vei hjem, samma det 😆 og føder jeg her så får familien ta flyttevasken, er ikke verre enn det liksom. Er dog en litt bekymra person, så er mye mer spent på barseltiden enn fødsel. Nå skal vi heldigvis ikke bo her, helt mutters alene, så det vil nok hjelpe veldig! 

Ja, det har stått en bolig klar til oss en stund etter et dødsfall. Veldig slitt og umoderne men det er da her jeg har pussa opp en del i sommer :) Så det har kommet seg men er ikke heelt klart. Håper Svigers ordner litt mer opp før vi kommer. Blir dessverre i leiemarkedet (men billig pga familieeid) et år til, jeg må ha en inntekt før vi får råd til noe i Søgne/Kristiansand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 22.7.2022 den 22.08):

Kanskje et tegn på at jeg nærmer meg fødsel. Insomnia!! Jeg kan være kjempesliten når jeg legger meg. Men når kroppen treffer senga så får jeg ikke til å sovne. Lå i over en time i går..

Er rett og slett hjernen som går på høygir. Grubler på alt mulig. Er mye tanker rundt fødsel og baby, hva som ikke er klart i huset som egentlig stresser meg litt! Og mye anna ræl :bond: er så irriterende. Og når jeg nesten sovner så må jeg tisse, så er vi påan igjen.

Sammenhengende søvn kan jeg bare drite i. Bekkenet er helt forjævlig vondt om natta! Det føles totalt låst og jeg må kjempe for å få snudd meg. Noen ganger smeller det i bekkenleddet når jeg kommer rundt. Spesielt pustepausen jeg må ha ved å ligge 2 sek på ryggen er vond!! Er nok ikke annet å gjøre enn å holde ut de neste dagene og håpe det blir raskt bra igjen etter fødsel!

Det gjør meg ihvertfall enda mer sikker på at jeg IKKE skal føde på rygg denne gangen. Ser faktisk best for meg å føde å knestående. Bedre for bekkenet og roligere adkomst for babyen! Også har jeg ikke prøvd det før, og det er vel gøy med noe nytt? :ler: 

Nei får skru av mobilen. Får utrolig lett senebetennelsevondt av å ligge i senga som skrive på mobilen og kjenner det svir i venstre armen fra fingrene og ned mot albuen 🙄 over og ut!

Ekspander  

Visste ikke at insomnia var tegn på fødsel?! Jeg er også trøttere for tiden. Sliter nesten med å holde meg våken på dagen, men ligger likevel våken fra leggetid til minst midnatt (på denne tiden er jeg også på do typ 5 ganger...) Også sover jeg 1-2 timer før blæra er sprengt igjen. Var noe bedre i natt, hjalp nok med litt kjøligere temperatur ute. Overraskende lite grubling faktisk. 

Ingenting (nesten) er klart i "vårt" hus, men det ordner seg sikkert 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beautyblender skrev (På 23.7.2022 den 7.57):

Vet ikke om jeg kjenner meg så tøff haha, er jo verken i jobb eller har barn fra før, og vi eier svært lite her vi bor nå (ikke møbler). Er jo ganske fin i formen, driver ikke å analyserer modningstegn i hvert fall (tenker det er leenge til fødsel selv om jeg er 36+0 i morra (ps. det vet garantert ikke min mann heller 🤭)). Driver bare og kjeder meg, heftig prokrastinering så ikke fått gjort så mye flytterelatert heller (også har det jo vært grusomt varmt).. Burde vel det hvis det plutselig smeller bekkenet.. 

Er, som sagt før, en lite stressa førstegangs. Føder jeg på vei hjem så føder jeg på vei hjem, samma det 😆 og føder jeg her så får familien ta flyttevasken, er ikke verre enn det liksom. Er dog en litt bekymra person, så er mye mer spent på barseltiden enn fødsel. Nå skal vi heldigvis ikke bo her, helt mutters alene, så det vil nok hjelpe veldig! 

Ja, det har stått en bolig klar til oss en stund etter et dødsfall. Veldig slitt og umoderne men det er da her jeg har pussa opp en del i sommer :) Så det har kommet seg men er ikke heelt klart. Håper Svigers ordner litt mer opp før vi kommer. Blir dessverre i leiemarkedet (men billig pga familieeid) et år til, jeg må ha en inntekt før vi får råd til noe i Søgne/Kristiansand. 

Ekspander  

Høres ut som en fin tilnærming til fødsel. Hjelper ingenting å bekymre seg egentlig. Og klarer man la være så why not. Barseltiden er alltid spennende. Man aner jo ikke hva slags menneske man får. Med første tenkte jeg at det gikk sikkert fint og jeg kom til å bli sååååå lykkelig. Fikk meg en overraskelse det ja 🙈 og ikke av den gode overraskelsen!

Med nr 2 forventet jeg at barseltiden ble helt jævlig 😂 og da gikk det egentlig sånn tålig greit.

Denne gangen.. gudene vet altså😂 

Veldig greit med bolig å leie billig. Ikke dumt det. Boligmarkedet nå er jo helt sinnsykt synes jeg. Får dessverre ikke så veldig mye for pengene. Håper svigers ordner litt mer klart for dere. Og at du kommer i gang med pakkingen.

Beautyblender skrev (På 23.7.2022 den 8.01):

Visste ikke at insomnia var tegn på fødsel?! Jeg er også trøttere for tiden. Sliter nesten med å holde meg våken på dagen, men ligger likevel våken fra leggetid til minst midnatt (på denne tiden er jeg også på do typ 5 ganger...) Også sover jeg 1-2 timer før blæra er sprengt igjen. Var noe bedre i natt, hjalp nok med litt kjøligere temperatur ute. Overraskende lite grubling faktisk. 

Ingenting (nesten) er klart i "vårt" hus, men det ordner seg sikkert 😂

Ekspander  

Altså er ikke sikkert insomnia er tegn på fødsel sånn generelt. Men for meg har det vært det 😂 alltid slitt med å sovne de siste ukene før fødsel med de to andre. Og hele svangerskapet har jeg slokna sååå fort på kvelden. Heldigvis siden mannen snorker som et uvær til tider 😂 

Nå derimot så har jeg en trøtt periode rundt kl 17 hvor jeg ofte sovner på sofaen. Og det er sånn slumresoving pga unger som bråker og TV som står på. Så spørs hvor mye det hjelper egentlig.. 

Tror jeg er på do 2-3 ganger om natta. Men våkner av at jeg er urolig og trenger å bytte side. Noen ganger er bekkenet så stivt at det smeller når jeg snur meg🙈🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shitt så kort tid du har igjen nå😯 er jo bare noen dager igjen😀 ikke rart du har masse tanker og fødsel og babytid når det er så kort tid igjen❤️ Godt du snart er ferdig når du har så mye vonde plager og så lite søvn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (På 22.7.2022 den 22.08):

Ekspander  

Uff, så kjedelig med insomnia og så vondt bekken! Men nå er det bare noen få dager igjen så har du minstemann i armene! 😍

Det med fødestillinger er veldig spennende! Har stor tro på at «stående» stillinger både er positivt for fremgang i fødselen og for mors kropp så fremt man klarer det! :jepp: Du har jo en kjempefordel som har vært igjennom fødsel tidligere! 

Håper helgen har vært snill med deg, hold ut! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå shit som det nærmer seg for deg! 🤩 Blir noen veldig spennende dager! Høres ut som det blir veldig godt for deg å få møte lillebror snart 💖 Håper du deler fødselshistorien når du er klar for det 🥰 Det føles så absurd å ha fulgt hverandre så lenge, og nå er det plutselig straks dags for fødsel 🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (På 24.7.2022 den 8.20):

Shitt så kort tid du har igjen nå😯 er jo bare noen dager igjen😀 ikke rart du har masse tanker og fødsel og babytid når det er så kort tid igjen❤️ Godt du snart er ferdig når du har så mye vonde plager og så lite søvn! 

Ekspander  

Ja på denne tiden om en uke sitter jeg på venterommet på føden :bond: klarer absolutt ikke tenke på noe annet for tiden nei. Alt annet blir jo bare uinteressant :ler: 

Fiora skrev (På 24.7.2022 den 19.15):

Uff, så kjedelig med insomnia og så vondt bekken! Men nå er det bare noen få dager igjen så har du minstemann i armene! 😍

Det med fødestillinger er veldig spennende! Har stor tro på at «stående» stillinger både er positivt for fremgang i fødselen og for mors kropp så fremt man klarer det! :jepp: Du har jo en kjempefordel som har vært igjennom fødsel tidligere! 

Håper helgen har vært snill med deg, hold ut! ❤️

Ekspander  

Jeg har tenkt mye på fødestilling. Og siden jeg har født to ganger før føler jeg liksom at jeg har rett til å si hvordan jeg vil ha det denne gangen. Og siden bekkenet er såpass vondt så har jeg ikke lyst til å legge mer press på det enn jeg må. Jeg ser for meg å stå i knestående i senga slik at de får innsyn rett i ræva mi mens han er på vei ut :hoho: Men ser for meg at jeg da får han ut mer skånsomt. Også har jeg en tanke om at jeg da kan ta tak i han selv når han kommer og føre han mellom beina mine og opp på brystet :rodmer: Vet ikke om jeg får lov til det siste der da. Men har tenkt at siden jeg kan se LANGT etter lindring eller fødsel i vann og jeg heller ikke kan gå rundt på gulvet (pga de helvettes ledningene jeg må ha koblet på meg) så er det siste der så nærme jeg kommer en naturlig fødsel :sjenert: 

Skal lufte det for JM til onsdag.

Helgen har vært snill den, lite innholdsrik og det merkes på ungene mine som holder på å ryke i tottene på hverandre hele tiden :roll:

Yrno skrev (På 24.7.2022 den 20.18):

Åå shit som det nærmer seg for deg! 🤩 Blir noen veldig spennende dager! Høres ut som det blir veldig godt for deg å få møte lillebror snart 💖 Håper du deler fødselshistorien når du er klar for det 🥰 Det føles så absurd å ha fulgt hverandre så lenge, og nå er det plutselig straks dags for fødsel 🤩 

Ekspander  

Ja det er så nære nå at det er helt vilt. Ser flere i babyverden termingjengen har født allerede og jeg blir såååå misunnelig hver gang :ler: 

Er veldig rart at vi snart er i mål. Er helt absurd å tenke på den tiden vi var nygravide og drev og analyserte ALLE symptomer, livredde og higet etter å nå uke 12.
Fødselshistorien kommer den. Sikkert ikke før jeg er hjemme fra sykehuset. Er jo ikke noe glad i å skrive lange avhandlinger på mobilen :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37+3

Bare en uke igjen med stor mage :bond: 

I helgen tror jeg jammen meg at jeg kjenner mer til at kroppen gjør seg klar for dette. Med førstemann så kom jeg til igangsetting i uke 38 med 3 cm åpning. Altså hadde jeg hatt mye modning i forkant, som jeg ikke merket noe til. Eller skjønte at det var modning.

Med nr 2 så hadde jeg ingen tegn til modning, og var heller ikke moden ved den igangsettingen.

Men nå... :ler:  Nå har jeg hatt kynnere i maaange uker. Jeg har merket i helgen at de noen ganger øker i styrke. På en slik måte at når jeg står oppreist så må jeg bøye meg frem, holde meg fast og puste litt. Det har ikke vært smerter der, men det strammer på en måte hardere enn før.

Har også hatt mensen smerter som kommer og går. Men siden jeg vet hva jeg skal gjennom så vil jeg kalle de for milde. Det har også tatt seg litt mer opp og merket at magen strammer seg samtidig. Så er nok noen modningsrier som er på gang tror jeg. For det går over etter 20 sekunder ca. Jeg har så langt ikke vært så veldig til å overanalysere tegn, siden jeg har en dato uansett. Og jeg har bare tenkt at det er jo vanlig at ting er vondt nå på slutten :ler: 

Jeg tror ikke noe skjer før neste uke, men håper livmorhalsen min er på vei til å åpne seg opp i det minste. Men jeg måtte dobbeltsjekke med ei venninne om jeg kan ringe ho dersom det plutselig skjer noe. Foreldrene mine bor en time unna, så mamma kan ikke være her sååå fort om noe skjer.

Men nå har jeg i det minste tatt ned kofferten fra loftet og skal begynne å pakke litt.

Og senere i dag skal jeg på sykehuset og få første runde med modningsakupunktur :nigo: Så blir spennende å se hvordan kroppen reagerer på det. Prøvde det med forrigemann også, og merket ingen forskjell. Men jeg gir ikke opp :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, tenk at det nærmer seg slik nå! Bare en liten uke igjen 😱 Det føles som tiden har gått sykt fort, og nå er du her og skal snart møte lille gullet ditt 🥰  blir spennennde å lese her den neste uken... lykke til med innspurten, og gleder meg til å høre hvordan det har gått når du er klar for å fortelle om det 🤗

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, spennende!! :strix:

Det er helt uvirkelig at vi nå snart er i mål med knøttene våre! En etter en kommer fiks ferdige, perfekte babyer i ukene som kommer! ❤️ Synes plutselig tiden har gått fort siden man satt og ventet på den magiske uke 12 :fnise:

Håper akupunkturen i går gikk bra og at de få dagene som er igjen flyr avgårde! 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønsker @Angeleyeog @Prøver2021 ❤️ Skal selvfølgelig dele historien etterpå. Alltid viktig å få skrevet ned fødehistorien synes jeg 😍

37+5

siste kontroll på sykehuset er unnagjort! Veldig rart å ikke skulle til dia sykepleieren igjen. Jeg blir på en måte knytta opp til folk som følger meg opp over tid. Ho sa også at ho synes det var vemodig at det straks er over. Men siden ho for lenge siden ga meg nr hennes i tilfelle jeg trengte det så lovet jeg å sende bilde av minsten etter ankomst 😍

JM jeg har gått til på sykehuset var selvfølgelig på ferie nå, så fikk ei anna ei. Eldre dame, som er slik eldre damer bruker å være :ler: Fikk sjekket alle vitale tegn hos minsten og det som trengs. Og jeg merket at det var ikke helt plassen for meg å dele kaoshjernen min. Man får ikke helt den følelsen når de på sykehuset kommer hastende 15 min forsinket. Da blir fokuset på babyen og å sjekke det de skal. Blir ikke helt tid til meg.. hvis det gir mening.

Jeg lå i hvertfall med CTG beltene i 30 min og plagdes på den jævla benken der! Seriøst.. de benkene er ikke laget for oss med bekkenproblemer! Men alt så fint ut. Det er det viktigste.

Skal tilbake igjen til fredag for akupunktur, og JM som gjør dette var utrolig koselig og pratsom. Så tenkte å spør om hun kunne kjenne hvor lavt lille ligger og også sjekke modning. 
Har fått noen svake tøyserier innimellom de siste dagene, og håper sååå det modner. Jeg sa til JM i dag at jeg hadde hørt at nr 3 er en luring.. og det var ho enig i, og i det la hun at kroppen driver og modner og gir maserier tidligere og oftere enn ved første og andremann. Hun sa hun kunne strippe meg om jeg ville, men jeg sa jeg kunne vente. Har liksom fått datoen å forholde meg til, så da går vi for den :ler: 

Ellers har vi fått unnagjort ærend i dag og jeg har en nesten ferdigpakket fødebag klar! Guttene har vært hos frisøren i dag, slik at de er klare for nyfødtfotografen etter fødselen 🥰 Jeg pleier egentlig klippe de selv, men har virkelig ikke ork til det nå. Det for meg å gå et par timer i byen etter kontroll gjør at jeg er helt bunnskrapet på energi. Så ble hjem på sofaen og har vært der siden :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  Kakaoen skrev (På 23.7.2022 den 20.42):

Veldig greit med bolig å leie billig. Ikke dumt det. Boligmarkedet nå er jo helt sinnsykt synes jeg. Får dessverre ikke så veldig mye for pengene. Håper svigers ordner litt mer klart for dere. Og at du kommer i gang med pakkingen.

Ekspander  

Må bare kommentere igjen.. Kikka litt på finn nå på boliger til salgs i regionen "vår" og ble faktisk helt sjokkert over hvor lite som ligger ute i en normal prisklasse 🤯 Det bygges visst en del nytt, men med èn inntekt under median (og litt stipend) så kan vi se laaangt etter å få kjøpt noe på en stund... (ikke interessert i en toroms 🙃) Begge er vokst opp i eneboliger, men jeg hadde vært megafornøyd med et rekkehus nå ass. Bah, merka jeg ble litt demotivert av det. Hvorfor ble jeg gravid før jeg hadde en jobb?! 😆 (og hvorfor har vi så mye studielån?😭) Jeg kunne gjerne tenkt meg å redusere forbruket vårt, men har "dessverre" en mann som er så fornøyd med inntekten sin (lol) at han føler seg så rik haha. Mulig jeg må realitetsorientere han litt igjen. Planen til høsten er uansett å bruke mindre bil, håper det hjelper litt :) Også håper jeg ungen vi får er rolig slik at vi/jeg kan pusse opp enda mer slik at vi får enda billigere leie! 🤭 Må også se på muligheten om å komme i gang med litt arbeid hjemmefra (mulig jeg er ekstremt naiv nå haha mtp babylivet) 

Dagens rant fra meg (som venter på strandværet). OG MASSE LYKKE TIL I INNSPURTEN! Tenk nå har du snart en liten pudding i armene 🥺

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende å komme inn hit å lese! 🥰 Tiden flyr tydeligvis 🙈 Snart har du babyen din! Masse lykke til med innspurten 💕

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38+0

Nå er vi på oppløpsiden! Tenkte jeg skulle skrive en siste svangerskapsoppdatering, men den kommer heller i morgen. I kveld har jeg bare vært sliten og på dårlig humør 😔

Men tenkte jeg skulle legge ut et siste magebilde tatt i dag. 
Snart skal lille bolla ut. Og jeg begynner å grue meg må jeg innrømme :sjenert: 

65A1ACF3-3BCC-44A3-9093-3BCD894D5BE8.jpeg

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...