Gå til innhold

Hva er det vondeste du har opplevd?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har svart tidligere - og har etter det hatt noen runder med gallestensanfall ... og de smertene går utenpå alle fysiske smerter jeg noen sinne har hatt (fødsler var bare barnemat).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det flere smertefulle opplevelser som kriger som tittelen "tidenes vondeste..."

Blandt annet: Da trommehinnen sprakk, da jeg fikk svangerskap utenfor livmoren, eggleder sprakk, eller da tannlegen boret uten bedøvelse og traff nerven, luftsmerter i skudrene etter mageoperasjon.

Men jeg tror "vinneren" er "Fødsel med tre brukne ribben og oppkast...", den var vond. :sjenert:

Skrevet

Dundret inn i autovernet i 160 km/t, uten sjanse til å bremse. Treffer rattet når bilen treffer autovernet, blir kastet ut med ansiktet først gjennom targatak-glasset når den treffer bakken på andre siden av autovernet. Blir sannsynligvis slengt litt rundt, husker ikke så mye av det som skjer etter at jeg havner utenfor. Bilen fortsetter omtrent tyve trevde meter videre og ender opp som en eneste haug med skrot. Den eneste grunnen til at jeg overlevde var at jeg ikke hadde beltet og ble kastet ut.

Resultatet var to ribbeinsbrudd, forstuet ankel, knust ansikt/nese, sterke smerter i brystregionen og ryggsmerter fra helvete. Pluss en del metallfragmenter på innersiden av låret som måtte pilles ut.

Såeh, hold fartsgrensene, dere. Iaffal om du kjører møkk som MR2.

Fikk en kniv i benet sist lørdag på jobb, men det var egentlig ikke noe spesielt. Men det svir noe innst for jævlig når man dusjer. :sur:

Skrevet

Da trommehinna sprakk og det rant blod og gugge ut av øra mine.

Skrevet

Nyrebekkenbetennelsen var ekstrem smertefull, også på lillejuleaften ble jkeg lagt inn på sykehus med noe de trodde var blindtarmen, men det var ikke det da. Vet ikke hva det var, men hadde så intense smerter natten til lillejulaften. Det ble en dårlig jul. Ellers hadde jeg en fryktelig vond biltur hjem etter kneoperasjon, der den som kjørte meg presterte å kjøre feil så det ble en 2 1/2 times tur istedenfor 1 1/2 t, og smerten den kvelden og natten jeg kom hjem.

Skrevet

Jeg har ikke opplevd noen sinnsyke smerter egentlig ...

i hvertfall ingen som overgår fødselen. Særlig utdrivningsfasen. Det er helt klart den verste fysiske smerten jeg har opplevd. Den varte ikke lenge og takk og lov for det. Når jeg hører om de som har brukt flere timer på å trykke ungen ut tenker jeg at jeg kanskje ikke skal klage ... :sjenert:

Men det var verdt det, så klart. Det er i hvertfall ikke en ny fødsel som kommer til å hindre meg fra å få flere barn. ;)

Skrevet

UVI, da trodde jeg at jeg skulle dø. Menssmerter kan være ille, men de er jeg vant med, og jeg blir ikke skremt av de. De “anfallene” med muskelkramper jeg kan få når jeg er stresset eller redd kan og være vonde, men på en helt annen måte.

Skrevet

det aller verste må være smertene etter en bilulykke. det var ribbbeina, milten og nyra som det gikk ut over.

osgå en gang da legen feilbehandlet meg, og gav meg de sterkeste medisinene man kan få mot UVI, hadde så kraftige magesmerter at jeg trodde det var slutten.

dumme dumme lege :frustrert:

Skrevet

Har heldigvis ikke opplevd så mye vondt jeg, men jeg synes de sekundene når man mister pusten etter å ha slått seg, er helt forferdelig.

Man prøver å klare å puste, men kroppen nekter å samarbeide og man føler man går tom for luft.

Skrevet

Da epiduralen sluttet å virke dagen etter en operasjon i magen :(

Skrevet

Ørebetennelse der begge trommehinnene sprekker til slutt! :tristbla:

Skrevet (endret)

Avrevet leddbånd i ankelen i tillegg til kompartment syndrom slik at de måtte skjære opp og "lufte".

*grøss*

Endret av Bellanice
Skrevet

Gallesteinsanfall!! Det er defintitivt det jævligste jeg noen sinne kan tenke meg.

Man vet ikke om man skal sitte, gå stå eller bare rulle seg rundt på bakken....og storbælje.

Men nå sier jo legene at gallestein faktisk er en grusom smerte, som ofte overgår det meste.

Skrevet

De kroniske smertene jeg har stort sett daglig. Det er disse som er de verste.

Gjest lillelou
Skrevet
* Men hakket værre var faktisk den fysiske smerten av en tvilling i 14 dager!  :grine: (Sacral cyste!)

Kom på Are og Odin programmet etter jeg skrev å fortalte de om det å ha en tvilling i rompa! Kunne ikke sitte eller gå på do, levde på  paracet og 4 paralgin forte pr dag inntil den kunne fjernes! :kvalm:

Unner ikke min værste fiende det!

Tvilling er det vondeste jeg også har opplevd. Min ble betent,og jeg ble sendt i hui og hast til sykehuset,der de åpnet den (heldigvis under narkose)for å la den tømme seg (kunne ikke operere den bort). Jeg har den fortsatt,og går og venter på operasjon. Den er en liten jævel,for å si det mildt....Å bli sparka i skuldra av hest står som en god nr.2. :sjenert:

Skrevet
Da epiduralen sluttet å virke dagen etter en operasjon i magen :(

Ja det er vannvittig vondt! Men min epidural sluttet å virke rett etter at jeg våknet opp av nakosen. Gikk fra sløv til spykvalm (og det er IKKE godt å spy når man nettopp er operert i magen, det kan jeg love!) til noen vannvittige smerter på et par timer.

Og dagen etter kom en møkkafysioterapaut og ville jeg skulle prøve å stå på egne bein og ta en liten tur ut av senga. Ja, jeg vet at hun gjode jobben sin og at jo forter man kommer opp av senga, jo bedre er det, men da hadde jeg så vondt at jeg gråt og jeg spøy hver gang jeg bevegde så vidt på meg. Det hele endte med at jeg spøy på fysioterapauten (hevnen er søt... ;)) Og så fikk jeg en morfinsprøyte og alt ble mye bedre. Jeg sovnet og sov i 14 timer.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Har ikke opplevd så mye vondt, men tror jeg må si at en kraftig UVI kommer høyt oppe på lista. Tisse blod - ikke noe særlig, nei.

Ble også en gang matforgiftet. Det føltes som om noen stakk kniver inn i magen på meg, og klarte knapt å sitte oppreist. Huff.

Skrevet

Gleder meg ikke til fødsler sånn som det beskrives her i allefall.. utfallet er en annen sak :)

Min foreløpige nummer 1 er magesmertene jeg har med jevne mellomrom, de sitter rett under høyre ribbein. Smertene er ubeskrivelige og ingenting hjelper mot dem. Ingen leger finner ut av hva som feiler meg og når smertene setter inn klarer jeg ikke sitte, ikke ligge og ikke stå oppe. I de værste tilfellene varte det opp mot 3 uker i strekk..

De har sjekket meg for det meste, men kommer ikke frem til noe lurt..

En god nummer 2 er når legevakten renset og sydde et sår uten at bedøvelsen virket.. hadde ikke tid til å vente sa de...

Skrevet

det vondeste er nok da nesen min ble brutt tilbake på plass etter at den var blitt skakk etter jeg hadde fått juling.

på en god 2.plass er vel riene ved fødsel

Skrevet

Gallesten!!!! Hurra for snill kirurg som tokk vekk slem blære.

Dernest kommer fødsel og så migrene. Post-mandel operasjonsvondt kommer også på lista, men det lot seg lett dempe med smertestillende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...