Gjest Aloha Skrevet 12. oktober 2005 #21 Skrevet 12. oktober 2005 Smertene i etterkant av mandeloperasjonen. Det var ille ja....
minienthe Skrevet 12. oktober 2005 #22 Skrevet 12. oktober 2005 hoggormbitt... ubehagelig måte å finne ut av en allergi på. hånda mi så ut som en tømmerstokk
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2005 #23 Skrevet 13. oktober 2005 Det vondeste jeg har opplevd må være noen helt sære bivirkninger jeg fikk av en medisin. 5 min etter å ha tatt medisinen, begynte jeg å utvikle parkinsons-symptomer. Musklene stivnet mer og mer, og de var så anspente at det gjorde sinnsykt vondt. Etterhvert hadde alle musklene stivnet, så jeg kunne ikke bevege meg. Ikke snakke eller noe. Svelgemuskelen stivnet, så etterhvert kunne jeg ikke svelge. Og til slutt kunne jeg heller ikke trekke pusten, så jeg ble intubert. Dette her gjorde grusomt vondt i hele kroppen, men det varte heldigvis bare en times tid. Alt det rare man skal gjenomgå ... ← Hvorfor skjedde dette?
Gjest gjest1 Skrevet 13. oktober 2005 #24 Skrevet 13. oktober 2005 (endret) Da de begynte operasjonen i hofta mi uten at jeg var skikkelig bedøvd. (det var bare fordi jeg hadde så kraftig betennelse, så normal epidural fungerte ikke) Endret 13. oktober 2005 av Niko
Gjest Spacegirl Skrevet 13. oktober 2005 #25 Skrevet 13. oktober 2005 Hvorfor skjedde dette? ← Jeg fikk vite senere at parkinsons-symptomer var oppgitt som mulig bivirkning ved bruk av denne medisinen, men jeg husker ikke hva medisinen heter. Bare at det var noe som ble brukt som beroligende ved psykiatriske avdelinger. Men personalet ble mildt sagt forskrekka da de så reaksjonen jeg fikk, men jeg fikk aldri noen forklaring på hvorfor jeg reagerte så voldsomt. Tror ikke de skjønte så mye legene heller.
MiaMamma Skrevet 13. oktober 2005 #26 Skrevet 13. oktober 2005 Å føde var temmelig ille, men jeg må innrømme at det var verre da jeg tømte kokende vann direkte på den ene foten. Smertene varte for sikkerhets skyld i ukesvis etter uhellet.
Gjest Kålungen Skrevet 13. oktober 2005 #27 Skrevet 13. oktober 2005 Fødselen, og gallestensanfall. Begge deler sykt vondt
Gjest gjest1 Skrevet 13. oktober 2005 #28 Skrevet 13. oktober 2005 Jeg tror det var den ganga jeg var 4 og gikk på trynet inn i peisen (den brant ikke nei) men slo panna og måtte sy 9 sting.
Scheherazade Skrevet 13. oktober 2005 #29 Skrevet 13. oktober 2005 Må ha vært da jeg hadde lekkasje i bukhulen, sinnsykt vondt i magen i over et døgn. Til og med store doser morfin gjorde ikke saken mye bedre.
Gjest gjest1 Skrevet 13. oktober 2005 #30 Skrevet 13. oktober 2005 Å føde var så vondt at jeg innbilte meg at de kunne ha kappet av meg armen uten at jeg hadde merket noe til det.
Gjest Gjesta Skrevet 13. oktober 2005 #31 Skrevet 13. oktober 2005 Jeg har nok ikke opplevd de store smertene, men jeg fikk låsning i muskulaturen i ryggen en gang. Da fikk jeg ikke puste, og kaldsvetten rant. Jeg hadde noen helt fantastiske husverter den gang, og damen fikk panikk og visste ikke hva godt hun skulle gjøre, men før jeg fikk summet meg, hadde hun ringt ambulanse.
Gjest Gjest_Cuba_* Skrevet 13. oktober 2005 #32 Skrevet 13. oktober 2005 Selv om jeg har hatt blindtarmbetennelse så kan jeg liksom ikke huske at det var så veldig vondt.. Men det første jeg tenkte på var krampen jeg får i leggene!! Det gjør så vondt at jeg kaldsvetter å blir kvalm.. og det verste er at når jeg tror det går over hogger det til igjen..
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2005 #33 Skrevet 13. oktober 2005 Uten tvil fødselen. Den var kjapp, BRUTAL og sykisk nedbrytende ettersom jeg trodde at de sterke smertene skulle vare i 20timer. Rakk aldri å få noe smertestillendee(ikke lystgass engang ettersom det ikke brukes i Bergen) Faktisk såpass ille at jeg vegrer meg for å få en til, trist ettersom vi gjerne vil
Gjest Milah Skrevet 13. oktober 2005 #34 Skrevet 13. oktober 2005 Da jeg brakk armen! Det var vondt!!!
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2005 #35 Skrevet 13. oktober 2005 Det vondeste jeg har opplevd må være noen helt sære bivirkninger jeg fikk av en medisin. 5 min etter å ha tatt medisinen, begynte jeg å utvikle parkinsons-symptomer. Musklene stivnet mer og mer, og de var så anspente at det gjorde sinnsykt vondt. Etterhvert hadde alle musklene stivnet, så jeg kunne ikke bevege meg. Ikke snakke eller noe. Svelgemuskelen stivnet, så etterhvert kunne jeg ikke svelge. Og til slutt kunne jeg heller ikke trekke pusten, så jeg ble intubert. Dette her gjorde grusomt vondt i hele kroppen, men det varte heldigvis bare en times tid. Alt det rare man skal gjenomgå ... ← Hva slags medisin var dette??
Martha Stewart Skrevet 13. oktober 2005 #36 Skrevet 13. oktober 2005 Skriver under på denne. Jeg føder gjerne mange-mange ganger til - i stedet for å få gallestein en gang til. Det var for meg helt grusomt! ← En venninne av meg - som har tre barn - har sagt det samme: Gallestein var helt klart verst. Selv har jeg aldri hatt noen sterk smerte i hele mitt liv, menssmerter f.eks vet jeg ikke hva er. Har ikke hatt vondt de tre gangene jeg har hatt spontanaborter heller. Betyr det at jeg har høy smerteterskel? :klø: Anyway, er derfor veldig spent på å føde om ca 5 mnd...
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2005 #37 Skrevet 13. oktober 2005 Gallestein (gudskjelov for operasjon!) Smerter etter mandeloperasjon Fødsel I den rekkefølgen
Gjest allium Skrevet 13. oktober 2005 #38 Skrevet 13. oktober 2005 De fysisk sterkeste smertene var fødslene. Men det verste var å ha blindtarmbetennelse i ti dager uten at det ble oppdaget (jada, jeg var hos lege - opptil flere...). Smertene var ikke så ille som fødselssmertene, men den følelsen av at det var noe veldig galt, og at ingen visste hva som var galt, den gjorde smertene mye verre å takle. Fødsel derimot; der vet man hva som skjer, at man er i gode hender, og at det kommer til å gå over.
Gjest porselen Skrevet 13. oktober 2005 #39 Skrevet 13. oktober 2005 Hva er det mest smertefulle (fysisk) du har opplevd? Fødslene mine kommer nok høyt opp, men å ha gallestein var myyye verre. ← Akkurat her er jeg fullstendig enig, har hatt gallesten to ganger og det varte nesten like lenge som fødslene min (3 timer) og det var ille. Trodde jeg skulle sprekke og fikk ikke puste, trodde det var hjerteinfarkt. Tror kanskje at jeg var mer redd fordi jeg ikke visste hva det var og det forsterket nok den smertefulle følelsen. En fødsel vet man jo hva er, at det er en unge som vil ut og at det vil gjøre vondt.
Hilde Skrevet 13. oktober 2005 #40 Skrevet 13. oktober 2005 Jeg stod mye på snowboard før, og eide ikke frykt. Det måtte jo gå galt.. Jeg hoppet, skulle ta en 360, og lande pent. Jeg kom vel ca 270 grader rundt før jeg smalt inn i et tre som "plutselig" var der. Korsbåndet i kneet røyk tvers av, leddbåndet i ankelen likeså, fire ribben knakk, og jeg var gul og blå over hele meg. I tillegg måtte jeg hive både støvlene og brettet, så etter det har jeg ikke stått..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå